eitaa logo
فدائیان اسلام
121 دنبال‌کننده
601 عکس
72 ویدیو
9 فایل
بزرگداشت نام و یاد همه شهداء بویژه شهداء فدائی اسلام و رهبر‌عالیقدرش حضرت سید مجتبی نواب صفوی ارتباط با مدیر : @AGHAYEZIA
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و بیان مطلبی قابل تأمّل در مورد و یارانش که بیانگر اوج عظمت و مظلومیت آن بزرگان است : ایشان در ذیل این سخن شریف که «لاَ تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَي لِقِلَّةِ أَهْلِهِ» می فرمایند: اينها [نواب و یارانش] بزرگاني بودند كه در راه دين تلاش و كوشش كردند. هيچ ... مددي به حسبِ ظاهر نداشتند؛ نه دولت با آنها بود؛ نه با آنها بود؛ نه با آنها بودند؛ بالأخره هيچ كسي كمكشان نكرد. [البته] كسي از مراجع مخالف نبود اما قدرت نداشتند تأييد كنند️ اين كار شهيد بود. @sayyedmojtabanavvabesafavi
۲۷ دیماه ۶۷ امین سالروز شهادت مظلومانه رهبرفدائیان اسلام 🚩 و یاران وفادارش گرامی باد . 🚩 کانال فدائیان اسلام 👇 @sayyedmojtabanavvabesafavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•┈•┈••✾•🇮🇷•✾••┈•┈• 1⃣ 🌅 دیدگاه شهید نواب در نهضت جهانی علیه غرب 🔘اگرچه سیدمجتبی میرلوحی(نواب صفوی) اولین پیام آور وحدت مسلمین نبود، اما یکی از شخصیت های انقلابی بود که در کوتاه ترین زمان، نقش برجسته ای در تاریخ معاصر کشورهای اسلامی از جمله مصر، اردن، عراق، فلسطین و ایران ایفا کرد. ▪️نوع نگاه فدائیان اسلام و در راس آنها رهبری این گروه به اسلام، نگاهی فراگیر و حداکثری بود. آنها اسلام را دینی می دانستند که برای همه ابعاد زندگی انسان برنامه دارد و می تواند به مثابه یک تمدن بزرگ خودنمایی کند. 🔘در مقابل، آنان به تمدن غربی و مظاهرش همواره با دیده تردید و حقارت می نگریستند. از جمله، نواب صفوی در یکی از مهمترین سخنرانی های خود در اوایل سال 1327 که با عنوان «رهبر فدائیان اسلام را با مردم سخنی است.» و در مسجد جامع سلطانی ایراد شد، اشاره می کند: «انسان و تمدن انسانی قائم به فضائل انسانیت بوده و به بمب و طیاره و آلات قتاله و جنگ و خونریزی و قدرت چنگال و شاخ حیوانی و خوب خوردن و راحت خوابیدن ارتباطی ندارد. ملل غربی تمام فضائل انسانی را هضم در شهوات حیوانی و رنگهای فریبنده کرده و به منزله حیوانی وحشی و فاقد تمدن انسانیت شده اند. ملل شرق مسلمان هم که بایستی بنابر اخلاق عالی اسلام و معارف قرآن پرچم رهبری بشر را به سوی مدارج عالی انسانیت به دوش بکشند، سالیان درازی است که خود را در مقابل ظواهر فریبده حیوانات غرب، باخته و عقل مستقل شان را از دست داده اند.» ▪️ او سپس پیشنهاد خود برای برون رفت از این رخوت را ارائه می کند: «باید پیش از اینکه غرب از خواب امروزش بیدار شود، شروع به یک نهضت بزرگ علمی و اخلاقی نموده و به اتکا عقل و استقلال، دو نهضت نمود: یکی نهضت اتحاد اسلامی؛ و دیگر، نهضت علمی و عالی انسانی بر مبنای معارف و اخلاق اسلام در برابر اروپای وحشی و گمراه... .» [1] 📔 1)تاریخ و فرهنگ معاصر، ش3و4، بهار و تابستان 1371، ص38. @sayyedmojtabanavvabesafavi 👇👇👇👇
•┈•┈••✾•🇮🇷•✾••┈•┈• 2⃣ ◻️◼️فدائیان اسلام در رابطه با جهان اسلام روی سه اصل تکیه داشتند: 1- اسلام دین و آیین جامعی برای زندگی بشری است؛ 2- قومیت گرایی در اسلام پذیرفته نیست و ما در سیره پیامبر و اهل بیت علیهم السلام چنین رفتاری را نداریم. بنابراین اختلافات و شکاف میان شیعه و سنی باید برچیده شود. 3- اتحاد جهان اسلام برای اجرای قوانین اسلامی ممکن بوده و تنها در این شرایط است که مشکلات مسلمانان حل می شود. ▪️با توجه به مطالب فوق، نواب از همان سال های نخست فعالیت، در اندیشه بود؛ اما در اواخر فعالیت هایش در جریان ارتباطش با اخوان المسلمین، روی این مسئله حساسیت بیشتری نشان می داد. در همین راستا بود که وی در سال 1326 با «فرید خانی» سفیر سوریه در تهران دیدار و برنامه «اتحاد ملل اسلامی» را مطرح کرد. [2] 🔳 نواب صفوی در کنار آیت الله کاشانی اولین و جدی ترین حرکت در جهت آرمان آزادی را در اردیبهشت سال 27 به راه انداختند. ◾️شهید سیدمحمد واحدی در این باره می نویسد: «روز جمعه 31 اردیبهشت 1327 مسجد سلطانی ناظر عظیم ترین اجتماع پرشکوهی بود که بعد از شهریور 20 تا آن روز به پا شده بود. مسجد مملو از جمعیت و از خیابان های اطراف هم عبور و مرور قطع شده و اتوبوس های اطراف از کار افتاده بود... . در آن میتینگ آقای کاشانی و آقای نواب صفوی هم شرکت کرده بودند. فشار جمعیت در صحن مسجد به قدری بود که نرده های آهنی جلوی شبستان شکست... . سپس قطعنامه ای که مبنی بر اظهار همدردی با اعراب صادر شد و دو بار قرائت گردید... . پس از پایان اجتماع، اتوبوس هایی از طرف خط های مختلف در اختیار جمعیت گذارده شد و تا ساعت 9 شب مردم در خیانان های تهران گردش کرده و علیه یهود و به نفع اعراب شعار می دادند. از روز بعد هم محل هائی برای نام نویسی داوطلبین جنگ با یهود در مراکز مختلف شهر افتتاح شد و قریب 5000 نفر هم نام نویسی کردند و اعلامیه زیر از طرف فدائیان اسلام صادر شد:👇👇 .📔 2 )فدائیان اسلام، تاریخ، عملکرد، اندیشه، ص66. @sayyedmojtabanavvabesafavi 👇👇👇👇
•┈•┈••✾•🇮🇷•✾••┈•┈• 3⃣ اولین اعلامیه فدائیان اسلام «هو العزیز نصر من الله و فتح قریب خونهای پاک فدائیان رشید اسلام در حمایت از برادران مسلمان می جوشد. پنج هزار نفر از فدائیان رشید اسلام عازم کمک به برادران هستند و با کمال شتاب از دولت ایران اجازه حرکت سریع به سوی را می خواهند و منتظر پاسخ سریع دولت می باشند. از طرف فدائیان اسلام3 🔹نواب صفوی برای ترویج افکار و اندیشه های خود، علاوه بر سفرهایی که در داخل ایران داشت، به کشورهای اسلامی نیز سفر کرده و از هر فرصتی برای ترویج اندیشه اتحاد امت مسلمان استفاده می کرد. در آذرماه 1332 گروهی از دانشمندان و علمای اسلامی اجلاسی را به منظور چاره جویی برای مقابله با تهاجمات اسرائیل و کمک به مردم در اردن برگزار کردند. نواب صفوی نیز که تازه از زندان قصر آزاد شده بود، خود را به اجلاس رساند. ▪️علی دوانی از قول همراهان نواب می نویسد: «نواب در کنار سیم خارداری که بین اردن و اسرائیل کشیده شده بودند، به قدری متاثر و عصبانی شد که ناگهان با یک پرش از روی سیم خاردار خود را به نقطه اسرائیلی پرت کرد و با صدای بلند گفت: این ننگ آور نیست که جز با اجازه اسرائیل ما مسلمانان نتوانیم قدم به خاک بگذاریم؟!» [4] 🔹اما آنچه که برای وی در این اجلاس آزاردهنده بود، همان چیزی بود که امروز نیز در ذهن دلسوزان عرصه وجود دارد و آن قومیت گرایی های بی اساسی است که مانع از عملیاتی شدن این آرمان گشته. وی در این باره می گوید: «فضای مؤتمر را به جای اینکه اسلامی ببینم، عربی دیدم. می دیدم که همه سخنران ها بر این موضوع تکیه می کنند که حمله اسرائیل به سرزمین عربی فلسطین صورت گرفته است. اما وقتی نوبت به من فرا رسید، (...) پشت تریبون رفتم و گفتم: اگر افتخار به عربیت باشد، من فرزند بهترین مرد عرب هستم. اگر پیغمبر را از عرب بگیرند، عرب هیچ ندارد. شخصیت عرب به پیامبر اسلام است و من فرزند اویم. (پیامبرِ) همان خداوند که فرمود: «إنا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائلا لتعارفوا إن اکرمکم عندالله اتقیکم.» حمله به سرزمین اسلامی چه سرزمین عرب و چه غیر عرب، حمله به سرزمین اسلام است.» 📔3 تاریخ و فرهنگ معاصر، همان، ص37. 📔4 نهضت روحانیون ایران، ج2، ص203. @sayyedmojtabanavvabesafavi 👇👇👇👇
•┈•┈••✾•🇮🇷•✾••┈•┈• 4⃣ 🌐در حاشیه اجلاس و پس از پایان آن نیز صحنه های به یاد ماندنی در تاریخ ثبت شده است که همه نشان دهنده ژرفا و درک صحیح نواب از آرمان است. نواب در این کنفرانس چنان خوش درخشیده بود که «ملک حسین» پادشاه اردن خواهان ملاقات با وی شد و نشریات عربی به این امر با تعجب پرداختند. ▪️ همسر نواب پیرامون این ملاقات می گوید: «آقای نواب در این کنفرانس به قدری درخشیدند که مرد هفته شناخته شدند و روزنامه ها بر این مسئله تاکید فراوانی کردند. روزنامه ای عربی عکس آقای نواب و ملک حسین را چاپ کرده و نوشته بود که بر اثر نصایح دو ساعته نواب صفوی، ملک حسین از سوار شدن به ماشینی که ساخت انگلستان بود، امتناع کرد!» [5] او پس از اردن، راهی جنوب لبنان و سپس سوریه شد و در آنجا نیز برای مردم سخنرانی های آتشین انجام داد. وی سپس راهی نجف شده و به خدمت استادش، «علامه امینی» رسید. نواب در خدمت استاد، گزارشی از سفرهای خویش ارائه و خبر از دعوت اخوان المسلمین از وی برای حضور در مصر و سخنرانی در کنفرانس داد. علامه نیز ضمن تشویق وی، مقدمات سفر او را فراهم نمود. این برنامه به مناسبت شهادت دو تن از اعضای اخوان در دانشگاه الأزهر برگزار شد. این بار سخنان نواب چنان آتشی در دل شنوندگان افکند که هیجان، جمعیت را فراگرفت و ضمن شعاردادن، خواستار ملی کردن کانال سوئز شدند، اما با دخالت دولت مصر، جمعیت اخوان المسلمین منحل و حکم اخراج فوری نواب نیز به سرعت صادر شد! [6] 📔5خاطرات نیره سادات احتشام رضوی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ص98. 📔6 تاریخ و فرهنگ معاصر، ش 15و16، پاییز و زمستان 1374، ص138. @sayyedmojtabanavvabesafavi 👇👇👇👇
•┈•┈••✾•🇮🇷•✾••┈•┈• 5⃣ 🌷خود نواب در مورد این سفر می گوید: 🔹به دیدن «نجیب» اولین رئیس جمهور مصر رفته و هر دو به همراه «جمال عبدالناصر» معاون نجیب، برای اقامه نماز در مسجد الازهر حاضر شدند. او می گوید نجیب مردی مذهبی است و از دیدن من خوشحال شد، ولی جمال عبدالناصر مردی باهوش و برخوردش با من سرد بود. [7] در حاشیه این سفر نیز صحنه های خاص و بزرگی اتفاق افتاد. از جمله دیدار غیرمترقبه یاسر عرفات و نواب؛ به طوری که، عرفات بارهاوبارها از وی به عنوان استاد خویش یاد می کرد. 🔹نواب در جریان گفتگویی با عرفات که جوان گمنامی بود، از او پرسید: در مصر چه می کنی؟ او در پاسخ گفت در دانشگاه قاهره درس می خواند. نواب با چشمانی نافذ به وی نگاهی کرده و گفت: «کشورت زیر چکمه های صهیونیزم و امریکا جان می دهد و تو به فکر این هستی که مهندس شوی و مرفه باشی. چرا نمی جنگی؟ حرکت کن. تکان بخور. مرد باش. مرد که نمی گذارد کشورش زیر چکمه های خارجی باشد. شما ذلیل ترین اقوام هستید؛ زیرا کوچه های شهرتان میدان تاخت وتاز بیگانه است. آزاد زندگی کنید. مستقل زندگی کنید. بجنگید. مرگ شرافتمندانه از زندگی ننگین بهتر است. این ننگ است که یک در دانشگاه قاهره درس بخواند، درحالی که، توسط صهیونیزم اشغال شده باشد و این برای یک مسلمان که همیشه باید در بستر زمان آماده شهادت باشد، عار است. برگرد . برگرد به جنگ و نبرد کن. یا کشورت را آزاد کن یا بمیر. مردن شرفش از این زندگی بهتر است.» عرفات می گوید سخنان نواب صفوی وجود مرا سوزاند و مشتعلم کرد. [8] مثال هایی از این دست که بیانگر افق دوردست نواب صفوی در عرصه بین الملل و اتحاد مسلمین می باشد، فراوان است؛ اما آنچه که بیشتر باید مورد توجه ما باشد، پیگیری برنامه ها و پیشنهادات اجرایی او و همفکرانش -که در تاریخ معاصر سرزمین های اسلامی کم نبوده اند و نیستند- است. 📔7.نهضت روحانیون ایران، ص206. 📔8 . روزنامه کیهان، 3/12/1357، ص7. نقل از مجله الکترونیک @sayyedmojtabanavvabesafavi پایان
تصاویرچهار نفر ردیف جلو به ترتیب از سمت راست : و مرحوم در مراسم استقبال از شهید نواب صفوی بهنگام باز گشت از سفر کشورهای عربی . @sayyedmojtabanavvabesafavi
📍به بهانه سالروز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس در 14 می 1948 🕹 شهید نواب‌صفوی: اگر می‌خواهیم را ساقط کنیم اول باید #پهلوی را از بین ببریم 🔹اعلان موجودیت اسرائیل در 14 می 1948 (اردیبهشت 1327) و حمایت رژیم پهلوی از این رژیم غاصب، در ایران با اعتراض مبارز و در راس آنان، شهید سید مجتبی نواب‌صفوی همراه شد. آیت‌الله می‌گوید: 🔹«تنها گروهی که در این دوران مخالفت و مبارزه را علیه حکومت شروع کردند، فدائیان اسلام بودند و از قم هم شروع کردند. مرحوم نواب صفوی یک روز بعد از ظهر در سخنرانی کرد و گفت: اگر می‌خواهیم اسرائیل را ساقط کنیم باید از تهران شروع کنیم؛ یعنی باید اول رژیم پهلوی را از بین ببریم تا بتوانیم با اسرائیل بجنگیم. ای کاش نوار سخنرانی آن روز او موجود بود تا بعد از سال‌ها، صحت گفتار او را درمی‌یافتیم؛ چه اکنون می‌بینیم که تنها مانع نابودی اسرائیل، حکومت‌های وابسته به بیگانه هستند وگرنه نابودی اسرائیل برای ملت‌های مسلمان کار چندان دشواری نیست.» 📍این متن برشی از خاطرات شهید محلاتی است که توسط با عنوان « » چاپ شده است. @markazasnad @sayyedmojtabanavvabesafavi
( تصویر سمت چپ ) و (تصویر سمت راست ) . @sayyedmojtabanavvabesafavi
برادر دینی عزیز آقای محمد شجاعی از علاقه مندان وفادار به و زیر‌را از قول مرحوم پدرشان راجع به آن شهید بزرگوار نقل فرموده اند ،عینا جهت اطلاع دوستان تقدیم میگردد : [۱/۱۷،‏ ۲۱:۵۹] ب..: سلام ۱_خاطره زیر از مرحوم جلیل شجاعی( ) درباره در زمانی که نواب در در شرکت نفت کار می‌کرده. خاطره ای که تا حالا در هیچ کتابی نوشته نشده. [۱/۱۷،‏ ۲۱:۵۹] ب..: خاطره ارسالی از پدرم جلیل شجاعی است که سه ماه پیش از درگذشتش نقل کرده است. (تولد 1310 و وفات روز جمعه 30 مهر 1400). این خاطره مربوط به سال 1322 هست که در آن زمان او 12سال داشت و کارگر رسمی شرکت نفت بود.(حکم استخدام پدرم در یازده سالگی هنوز موجود است، در ضمن او سه ماهه بوده که یتیم شده و خانوادگی برای پیداکردن کار از کازرون به آبادان مهاجرت کردند) پدرم این خاطره را پیش از آن بارها با نقل بیشتری تعریف کرده بود. (فیلم و تصویر آنها نیز موجود است) پدرم می گوید: نواب صفوی در آن زمان حدود 19سال داشت و هنوز نشده بود و در شرکت‌ نفت کار می‌کرد. او در قسمت وُرْکشاپ،‌ و بی نظیری بود و آموزش می‌داد. (ورکشاپ (work shop) یعنی کارگاه آموزشی که در آن به صورت فشرده مهارتی را یاد می‌دهند. مثلا ورکشاپ نقاشی، عکاسی، بازیگری، آرایشگری، سیم کشی برق، لوله کشی و تراشکاری و...) پدرم، جلیل شجاعی ادامه می‌دهد: (در سال 1322) روزی عده ای از طرف دربار برای بازدید به شرکت نفت قسمت وُرکشاپ آمدند که در بین آنان زنی بی‌ با وضع زننده بود که یک در کنار او راه می‌رفت. نواب صفوی که راه رفتن آخوند درباری را در کنار آن زن نیمه عریان می‌بیند برآشفته می شود و به آخوند می گوید تو آخوند واقعی نیستی بلکه تو هستی و دربار برای ضربه زدن به دین، لباس آخوندی را به تنت پوشانده، دست از این کار بردار و این لباس را آلوده نکن (و سخنان دیگری که بین آنان رد و بدل می‌شود) در این هنگام‌ کارگران به حمایت از نواب صفوی بر می‌خیزند و آخوند درباری را سرزنش می کنند و کار به مشاجره کشیده می‌شود. دراین لحظه مأموران و پلیس شرکت نفت باخبر می‌شوند و فوراً خود را به آنجا می‌رسانند تا به او دستبند بزنند، نواب می‌گوید من خودم می‌آیم و نیازی به دستبند نیست، اما آنان توجهی نکردند و به او دستبند زدند و بردند و او را بلَک لیست کردند. (یعنی او را جزء لیست سیاه قرار دادند) و اخراج کردند... گفتنی است که در آن زمان علاوه بر پدرم جلیل دو برادر دیگرش(عموهایم) یکی 26 ساله به نام خلیل و یکی 19 ساله به نام «حَمَدی» جزء کارگران شرکت نفت بودند. حَمَدی همسن نواب و با او رفیق بوده و نقش آن دو در بیداری کارگران را از زبان بازماندگان جداگانه در کتاب خاطرات نوشته ام. پدرم جلیل شجاعی در خاطرات دیگری می‌گوید: (بعد از اخراج نواب از شرکت نفت) حَمَدی در حالی که دست مرا گرفته بود و در پیاده رو ایستاده بوديم یک ماشین او را زد و دستش شکست، ابتدا او را به کلانتری و سپس بیمارستان بردند. من و برادرم و مادرم هر روز به او سر می‌زدیم و قرار بود مرخص شود. یک روز حمدی به ما گفت هوا بارانی است فردا نمی‌خواهد به دیدنم بیایید. پس فردا که رفتیم دیدیم پارچه ای روی تخت او کشیده اند. گفتیم کو پسرمان؟ گفتند مُرد. هرچه مادرم و برادرم التماس کردند که جنازه را نشان‌مان بدهند نشان ندادند و گفتند ما خودمان او را دفن کردیم و هرچه‌ التماس کردیم که قبرش را نشان‌مان بدهید، نشان ندادند. عمویم خلیل می گفت شخصی گفت پیگیری نکنید که خطر دارد. و این شد عاقبت دردناک عموی ما که مادربزرگم «بی بی» تا آخر عمر می‌سوخت و می‌گریست و می‌گفت من جنازه بچه ام را ندیدم. متأسفانه چه بسیار از را با کشته اند که هیچ کس اطلاع ندارد و تاریخ در هیچ کجا نامشان را ثبت نکرده و داغ آنها فقط دل مادرشان را سوزانده است. ۲_خاطرات پدر از شهید نواب صفوی هم‌زمان با پدرم، شهید والامقام نواب صفوی نیز در شرکت نفت کار می‌کرد. او از روزی شهره شد که یک به کارگری ایرانی ( ) زد و نواب به دفاع از او برخاست و کارگران را به و فراخواند. بعد از آن نواب بین کارگران محبوبیت پیدا کرد و همه¬جا از او به نیکی یاد می‌کردند. در حدود سال 1370 که این خاطره را از پدرم شنیدم با خود گفتم نواب صفوی در شرکت نفت آبادان چکار می‌کرده؟ شاید پدرم او را با دیگری اشتباه گرفته، از این جهت بی‌اعتنا از کنار آن گذشتم تا آنکه سال‌ها بعد در کتاب « » که توسط منتشر شده بود، این حادثه را خواندم و این سرنخی شد تا خاطرات پدرم را بیشتر واکاوی کنم. نواب صفوی در آن زمان نوزده سال داشت و هنوز را تشکیل نداده بود. ا
یشان طی مدت اشتغال به کار در شرکت نفت، برخی از کارگران را به خود جذب کرد. همچنین وی توانسته بود بیرون از شرکت نفت برخی از کارگران جوان مانند را به خود جذب کند. از جمله کسانی که با نواب رفت‌وآمد داشتند و جلسات مذهبی تشکیل می‌دادند، عمویم، پسر نوزده ساله‌ی بی‌بی به نام «حَمَدي» بود. او در شرکت نفت همانند پدرم در قسمت «تایم آفیس» استخدام بود حساب¬داری می¬کرد. وی در دیانت و تقوی نیز نظیر نداشت. بخاطر سطح سوادش حقوق خوبی دریافت می‌کرد. در آن زمان مذهبی‌های تحصیل¬کرده از همه دردمندتر و سیاسی¬تر بودند. به گوش حمدی رسید یک #انگلیسی به کارگری گفته اگر مثل سگ روی میز بنشینی و واق¬واق کنی این بسته¬ پول را به تو می‌دهم. کارگر هم واق‌واق‌کنان با دندان پول¬ها را یکی‌یکی به دندان می‌گرفت. حمدی خشمگین نزد کارگر رفت و توضیح خواست. او پاسخ داد احتیاج داشتم! بعد هم نزد انگلیسی رفت و گفت: «دور از انسانیت است که کرامت و شخصیت کارگری را به¬خاطر احتیاج زیر پا گذاشتی». سپس نواب صفوی را در جریان قرار داد و هر دو نزد کارگر ایرانی و کارفرمای انگلیسی رفتند و رفتار آنان را نکوهش کردند. عمویم خلیل که همانند دو برادرش حمدی و جلیل از کارمندان شرکت نفت بود، تعریف می‌کرد که انگلیسی¬ها چند محله را به خود اختصاص داده و بر تابلو نوشته بودند: « »! روزی هم دید که یک انگلیسی مقداری پول خُرد بر زمین ریخت و به یک کارگر ایرانی گفت آنها را بردار. کارگر هنگامی که مشغول برداشتن پول‌ها بود، فرد انگلیسی با لگدی محکم او را به زمین پرت کرد و قاه¬قاه خندید. کارگر هم پول خُردها را محکم به صورت او کوبید و فرار کرد. شرکت نفت در دفاع از مهندس انگلیسی، بیش از یک سوم حقوق کارگر بیچاره را کسر و در خصوص تکرار چنین رفتارهایی او را به شدت تهدید کرد. وی عمویم که مدتی هم در شرکت واحد کارخانه ی شرکت نفت مشغول به کار بود، از قول همکارش نقل می‌کرد که روزی یک با سگش سوار اتوبوس شد و چون جای خالی وجود نداشت، دو نفر را از جا بلند کرد و خود و سگش روی دو صندلی نشستند. حمدی و نواب که هم¬سن بودند، در جلساتی که شب‌ها در مسجد محل با حضور کارگران و جوانان تشکیل می‌دادند، رفتار تحقیرکننده¬ی را نسبت به ایرانیان بازگو می‌کردند. آنها می‌گفتند باید مردم را آگاه کنیم که چرا خارجیان به‌جای دادگاه، خودشان کارگران را محاکمه و خودشان هم حکم را اجرا می‌کنند؟ چرا حکومت ساکت نشسته و دست آنها را باز گذاشته تا این‌گونه در کشور ما یکه¬تازی کنند؟ چرا چند خیابان و محله را به خود اختصاص داده و ایرانی را با سگ و گوسفند برابر می‌دانند!؟ ۱_ کانال ، حاوی مطالب مربوط به آن شهید بزرگوار و در پیام رسان سروش : splus.ir/sayyed_mojtaba_navab_safavi ۲_گروه فدائیان اسلام در ایتا : https://eitaa.com/sayyedmojtabanavvabesafavi ۳_ سروش ،حاوی و و سروده های من و گزیده های و در پیام رسان سروش : splus.ir/khatkhatihayeman ۴_کشکول ایتا حاوی خطاطی و نقاشی و سروده های من و گزیده های هنر و ادبیات فارسی در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/sayyedmahmoodziaie ۵_گروه در ایتا : https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d4a
سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار توصیه هائی برای فعالان متعهد و ولایت مدار . اولا : حتی الامکان قبل از ارسال هر مطلب جدید مطالب قبلی را لااقل مروری اجمالی بفرمایند. تا از تکرار مطالب جلو گیری گردد. ثانیا : در ارسال مطالب همیشه کیفیت ومفید بودن آن و صحت و دقت و موثق بودن منبع و مآخذ ومعتبر بودن ناقل‌آنرا در اولویت قرار دهند ، نه کمیت آنرا‌ ! نیازی به ارسال هر مطلبی از هر منبعی نیست ، از ارسال مطالب بصورت انفجاری و فله ای بدون آدرس وذکر منبع یا مآخذ و سوابق و مشخصات راوی ، بصورت دکتری در فلا ن جا فلان توصیه را کرده یا داروی کرونا را کشف کرده یا با نام مستعار و مخفف مثل ع_ ش و ویا حتی بنام مشاهیر سرشناس‌مثل پرفسورسمیعی وامثالهم و‌ یا پخش شایعات و مطالب بی سند و مدرک و‌فاقد ارزش ، و یا طنز های بی‌ادبانه و مبتذل‌ ، جدا خود داری فرمایند. و برای وقت و فکر و روان خود و دیگران ارزش قائل باشند که: ان السمع و البصر و الفؤاد کل اولئک کان عنه مسئولا! ثالثا‌ : از تقطیع گزینشی سر وته (آدرس و مشخصات منبع وراوی) و‌محتوی مطالب خودداری بفرمایند!‌ نیازی نیست منابع راتنها در‌ انحصار خود نگهدارید اینکار چیزی بر شان‌شما نمی افزاید یا از قدرتان نمی کاهد . رابعا :‌ اگر هم بخشی از مطلب یافقط مطلب خاصی را ازآدرسی مشخص مفید و قابل ارسال میدانید ، میتواند در ذیل آدرس مربوطه تذکر لازم را ارائه‌و از خود در این باره سلب مسئولیت کنید و به هشیاری و درایت دوستان اعتمادکنید. خامسا :‌ تاسی به پیام روشنگرانه و پر محتوی برای تمام حاضران مؤمن در فضای مجازی بسیار ضروری و سودمند است : ۱- را با یاد کردن و تکرار کردنش زنده کنید. ۲- را با ترک کردنش نابود کنید. ۳- از تصاویر حرام و غیرشرعی پرهیز کنید. ۴- از های بیهوده بپرهیزید. ۵- از هایی که دین و عبادات و مقدسات و اشخاص و ملت‌ها و قومیت‌ها را مسخره می‌کند، بپرهیزید. ۶- مصدر نقل نباشید و قبل از نقل و انتشار هر یا یا و ی از آن مطمئن شوید. ۷- بگذارید آن کلامی که می‌فرستید به‌نفع شما گواهی دهد نه علیه‌تان. ۸- خودتان را کلید خیر و قفل شر قرار دهید. ۹- هر متنی و پیامی که می‌فرستید به‌منزله تأیید و با امضای شما است. نگو که به من رسیده و کپی کرده‌ام. ۱۰- تمام سعی خودتان را برای استفاده بهینه از این فناوری به کار گیرید و از آن برای #الی و و و آموزش مسائل دینی و فرهنگی و علمی و آموزشی استفاده کنید یعنی به‌عنوان یک اصلاحگر به‌تمام معنا، و نیت خودتان را درست و خالصانه کنید. ۱۱- برای بیان حق مجاملات و رودربایستی را کنار بگذارید، دین و حق بر هر چیز مقدم و شایسته‌تر هستند. ۱۲- تصویر پروفایل شما و پیام‌هایتان معرف شخصیت شماست. و بالاخره : نصیحت نظامی گنجوی‌به فرزند خویش را مد نظر داشته باشیم : گفتن ز من از تو کار بستن بی کار نمی‌توان نشستن با این که سخن به لطف آب است کم گفتن هر سخن صواب است آب ار چه همه زلال خیزد از خوردن پر ملال خیزد کم گوی و گزیده گوی چون در تا ز اندک تو جهان شود پر های من : ۱_ کانال ، حاوی مطالب مربوط به آن شهید بزرگوار و در پیام رسان سروش : splus.ir/sayyed_mojtaba_navab_safavi ۲_گروه فدائیان اسلام در ایتا : https://eitaa.com/sayyedmojtabanavvabesafavi ۳_ سروش ،حاوی و و سروده های من و گزیده های و در پیام رسان سروش : splus.ir/khatkhatihayeman ۴_کشکول ایتا حاوی خطاطی و نقاشی و سروده های من و گزیده های هنر و ادبیات فارسی در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/sayyedmahmoodziaie ۵_گروه در ایتا : https://eitaa.com/joinchat/3404988610C1629cb9d4a
خبرگزاری دفاع مقدس : تصاویر و گزارش مراسم بزرگداشت ۶۷ امین سالگرد شهادت شهید عالیقدر حضرت سید مجتبی نواب‌صفوی و شهداء فدائیان اسلام (‌ قم ۲۷ دیماه ۱۴۰۱ ) .👇 https://defapress.ir/fa/news/568128/ https://defapress.ir/fa/news/567822/ https://defapress.ir/fa/news/567811/ https://defapress.ir/fa/news/567812/ https://defapress.ir/files/fa/news/1401/10/28/1929184_258.jpg سید محمود ضیائی @sayyedmojtabanavvabesafavi
آیت الله «عباس کعبی» عضو مجلس خبرگان رهبری در حاشیه برنامه‌های گرامیداشت شصت و هفتمین سالگرد شهادت شهید نواب صفوی و شهادی فداییان اسلام در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: شهید نواب صفوی و یارانش همانگونه که اسم با مسمایی برای خودشان انتخاب کردند، حقیقتا فداییان اسلام شدند. وی با بیان اینکه این گروه از جوانان تئوری حکومت اسلامی را خیلی زودهنگام مطرح کرد و از طلایه داران وحدت اسلامی بودند، عنوان کرد: شهید نواب صفوی در سفری هم که به مصر و دانشگاه الازهر داشت، تاثیرگذار بود. آیت الله کعبی تاکید کرد: نکته مهم این هست که بر خلاف اینکه عده‌ای ترویج می‌کنند، همه اقدامات شهید نواب صفوی مجوز شرعی داشت و وی بر اساس شرع و اجازه مجتهد جامع الشرایط عمل می‌کرد. وی گفت: شهید نواب صفوی از لحاظ پیشتازی و فداکاری و روحیه خطرکردن برای اسلام، امروز هم الگو است.👇
سمت راست سید‌ محمود ضیائی ( مدیر ملتمس دعاء گروه ) سمت چپ مرحوم احمد منتظری فرهنگی از فدائیان اسلام مشهد . حین خدمت در حرم مطهر رضوی . @sayyedmojtabanavvabesafavi
فدائیان اسلام
سمت راست سید‌ محمود ضیائی ( مدیر ملتمس دعاء گروه ) سمت چپ مرحوم احمد منتظری فرهنگی از فدائیان اسلام
در شاخه ای از که بعضا ( ازجمله مرحوم پدر ) آنان را با عنوان یاد کرده اند ،تشکیل شده بود که هدایت فکری و اعتقادی آنان بر عهده علمای مجاهد اعلام حضرات مرحومان آیات عظام آقا ، وحاج ( مشهور به ) و زعامت سیاسی و تشکیلاتی آنان با مرحوم حاج ( معروف به یا که معروف ومعرف حضور تمامی پیشاهنگان انقلاب اسلامی و بزرگان مجاهد دینی از جمله ادام الله ظله میباشد .) قرار داشت. اعضاء این گروه جوانانی از اقشار مختلف شامل تجار،کسبه ، بازاریان ، فرهنگیان و پهلوانان مؤمن و شجاع از جمله : مرحوم ( بازرگان) ، مرحوم (آهنگر)، مرحوم (کشاورز) ، مرحوم (فرهنگی)، مرحوم (جوراب باف ) ، مرحوم ، مرحوم ، (بازرگان)، مرحوم (بلور فروش) ،مرحوم (فرهنگی)، (کسبه) ، (که بعد از شهادت مرحوم نواب به تغییر نام داد گویا ایشان یکی از کاندیداها برای ترور بعد از عملیات نا موفق بوده است ) و ....بودند علی رحیم پور: نخستین آشنایی ما با شهید نواب صفوی در مشهد به ماجرای برمی گردد. پس از اعدام او، به دست برادران امامی، شهید نواب مدتی به مشهد آمد و به واسطه _تبریزی با مرحوم آشنا شد و همین آشنایی نخستین حلقه ارتباط نواب با علاقه مندان به حرکت اسلامی را در مشهد ایجاد کرد. بعدها مرحوم ضیائی افراد دیگری را جذب کرد و یک گروه ۱۵نفره از علاقه مندان شهید نواب در مشهد به وجود آمد که نخستین حرکت های اسلامی را با شیوه او در مشهد آغاز کردند. آیة الله تبریزی نشریه «خداپرستی» را به درخواست اعضای این گروه به زبان ساده منتشر کرد. تبریزی به درخواست آقایان: ، ، و چند نفر از مدیران و فرهنگیان عصرهای جمعه جلسه برقرار می نمود. در یکی از روزها حضور ، و به این جلسه، شکوه خاصی داد. آنگاه که سید حسین امامی اخبار اعدام کسروی را برای آیه الله تبریزی بازگو می کرد، شادی فراوانی در خانه معظم له ایجاد شد و آشیخ غلامحسین احساس خود را از ترور کسروی چنین بیان می کند: « حاضرم نیم قرن نوکر امام حسین ـ علیه السلام ـ بودن، نوشتن، گفتن، تبلیغ کردن را بدهم به این بچه های پیغمبر ـ صلی الله علیه و آله وسلم ـ و در عوضش اجر کشتن کسروی را بگیرم. » سید محمود ضیائی @sayyedmojtabanavvabesafavi