هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
📌جمع آوری رای برای رضا پهلوی و فراخوان جهت دادن وکالت به این دلقک 3 تا درس تاریخی برای مردم به همراه داره:
۱. فریب و گول فالور و لایک در فضای مجازی نباید خورد، فقط بخشی از مبلغین رضا پهلوی که تمام زور خود را زدند که طرفدارانشون وکالت به رضا پهلوی بدهند، 64 میلیون فالور داشتند، اما نهایتا با احتساتب افراد خارج نشین و ربات ها و فیک ها و غیره زیر 400 هزار نفر به رضا پهلوی رای دادند.
۲. بخشی از مردم با حرف سلبریتی ها و شخصیت ها تحریک می شن ، بعضا حرف آنها را تکرار می کنند و تکنیکی اقدامی می کنند ، اما سرنوشتشون رو به این افراد نمیسپارن.
۳. رضا پهلوی به واسطه خیانت های پدر و پدر بزرگش و به خاطر ضعیف بودن کاریزماتیک و شخصیتیش، علی رغم اجماع اپوزوسیون و تلویزیون ها و شبکه ها و تبلیغات با هزینه های میلیون دلاری، جز اندک افراد داخل کشور و بازماندگان ساواک و افراد خائن خارج کشور طرفدار ندارد و علی رغم تلاش برای فراموشی خیانت این خاندان و تحریف تاریخ مردم نفرتشان به این ها کمتر نشده است.
● ایتا | روبیکا | توییتر | اینستاگرام ●
هدایت شده از کانال رسمی مرکز مدیریت حوزه های علمیه
📜 گزارش استهلال ماه رجب المرجب ۱۴۴۴ ه.ق
🔍 بخوانید👇
https://khl.ink/f/51801
__________________
:::::: روابط عمومی ::::::
مرکز مدیریت حوزههای علمیه
@ismcir
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هادی اگر تویی، که کسی گم نمی شود.
#شهادت_امام_هادی علیه السلام بر تمام شیعیان و محبین آقـا تسلیت بــاد 🖤
#ماه_رجب
هدایت شده از فارس پلاس
▪️ایران که هستی دائم میزنی توی سر خودت که این چه کشور و چه آداب اجتماعیه ما داریم، تا تو غرب زندگی میکنی و میبینی اینا حتی برای مراقبت چند ساعته از بچهشون باید به خواهر و مادرشون هم پول بدن
خودم خیلی دیده بودم، امروز خبرش رو هم دیدم
💬 ایلجـــــان
@Fars_plus
اربعین سال ۹۳ از مرز شلمچه سوار یه خاور شدیم به سمت نجف اشرف
قبل از ما آجر کوره بار زده بود کف ماشین خاکه آجر بود
من بودم و یک گروه از مردم شریف نجف آباد و خمینی شهر
خلاصه کلی وقت ایستاده بودیم تا دیدیم دست انداز زیاده زانو لق میشه همه نشستیم
ساکهامونم گذاشتیم زیرمون😂
ناگهان رفت توی یه دست انداز وحشتناک و پرت شدیم هوا
کنار من یه پیرمردی بود عینک ته استکانی داشت و نسبتا خیلی چاق بود
عینکش افتاد خودشم افتاد روش ، یک شیشه عینکش کامل خورد شد و یکیشم ترک خورد
خلاصه برداشت عینکو پاک کرد و زد به چشمش و با همون لهجه نجف آبادی گفت : (بازم دستشون درد نکنه) مفتکی میرسوننمون
حالا هر وقت مسئولین وضعیت را بدتر میکنن من یادم میفته بگم بازم دستشون درد نکنه😁
#بازم_دستشون_درد_نکنه
هدایت شده از جمهوری اسلامی
یه عمر به ما میگفتن این عکس فانتومِ نادر جهانبانیه که از زیر پل کارون گذشته! سالها گذشت تا بفهمیم این هواپیمای میگِ والنتین پریوالف خلبان نیروی هوایی شوروی و اینجا هم پل رودخانه نووسیبرسکه، در ۱۴ ژوئن ۱۹۶۵!!
سالها گذشت تا بفهمیم نادر جهانبانی اصلا خلبان فانتوم نبوده!!!
🗣عماد 🇮🇷 مطیع قوامی
🆔 @jomhooor
هدایت شده از موکب فرهنگی مذهبیِ شهید سلیمانی
36.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قضاوت با شماست ، کدامیک تروریست است؟
اثر زیبای خانم حانیه رحیمی دانش آموز پایه نهم دبیرستان متوسطه اول زرین شهر در واکنش به قطعنامه تروریستی پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران
🔹موکب فرهنگی مذهبی #شهید_سلیمانی
@lenjantabligh
#نهضت_تبلیغات_اسلامی_لنجان
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گل بود و به سبزه نیز آراسته شد.
🔻ماشین دولتی و زنی که کشف حجاب کرده!
آقای دولت انقلابی حواست هست؟
چرا باید همچنان این مدیران سر کار باشن؟
📌تقاضای ما این است ایشان را شناسایی و ضمن اینکه عزل و از کار اخراج می کنید بخاطر سوءاستفاده از امکانات دولتی نقره داغش کنید تا هیچ مسئولی جرات نکند دیگر چنین غلطی کند.
●☆ ایتا | روبیکا | توییتر | اینستاگرام ☆●
هدایت شده از خبرگزاری فارس
یک پلنگ در قوچان کشته شد
🔹مدیرکل حفاظت محیطزیست خراسانرضوی: دیشب یک قلاده پلنگ پس از حضور در آغل گوسفندان در یک روستا در حاشیه منطقه حفاظتشدهی قوچان توسط یک روستایی با شلیک مستقیم اسلحه کشته شد. این فرد در محل دستگیر و اسلحه او نیز ضبط شد.
🔹پلنگ ۱۱ گوسفند را تلف و ۱۴ گوسفند را زخمی کرد.
@Farsna
🔅 لیلة الرغائب (شب بخشش بسیار که به اشتباه بهشب آرزوها ترجمه شده است) بهنخستین شب جمعهٔ ماه رجب گفته میشود. درباره صحت و سقم روایتی که در آن برای این شب، اعمال و فضائلی بیان شده، اختلاف است.
🔅 برخی آن را جعلی و عمل بهآن را صراحتا بدعت میدانند؛ و برخی دیگر اگر چه معترف بهضعف سند این روایت هستند، اما عمل بهآن را به نيت رجاءً و از باب "اخبار من بلغ" و قاعده "تسامح در ادله سنن"، بدون اشکال دانستهاند.
🔅 برخی از محققین این شب را چيزي جز بدعتی آشكار که از میان اهل سنت برخاسته و در میان شیعه گسترش یافته است، نمیدانند و جالب اين كه اندکی تامل در منابع و نگاه منتقدانه اين افراد، این نظریه به شدت تقویت نيز ميشود!
🔅 در منابعی که بهدست ما رسیده است، گویا اقبال سید بن طاووس (م ۶۶۴) نخستین منبعی است که حدیث فضیلت این شب را نقل فرموده است. ایشان برای این نقل، سندی ذکر نکرده و تنها به تعبیر «کتب العبادات» اکتفا کرده است و نقل خود را از «کتابهای بعضی از اصحاب» میآورد. (اقبال، ج۳، ص۱۸۵) به باور برخی، اینکه سید بن طاووس نام منبع خود را ذکر نکرده، نشاندهنده عدم اعتماد او به آن منبع است و فقط برای اینکه ثوابی از دست نرود، این حدیث را نقل کرده است!
🔅 همین حدیث را بعدتر در اجازه مفصل علامه به بنیزهره میبینیم (بحار الانوار، ج ۹۵، ص ۳۹۵) که احتمال اتحاد منبع اصلی روایت در چنین مواردی که متنی چنین طولانی تا این اندازه مشابه است، بسیار زیاد است.
🔅 از سوی دیگر، اهتمام به این شب میان عوام اهل سنت، رواج بسیاری داشته و در مقابل، علمای ایشان بهشدت با این مراسم مخالفت کرده و روایتش را جعلی دانستهاند. (بهعنوان نمونه: الموضوعات ابن الجوزی، ج۲، ص۱۲۴) بهباور آنها این حدیث ساخته و پرداخته کسانی است که از این راه در پی کسب شهرت و وجهه در میان عوام بودهاند. (همان، ج ۲، ص ۱۲۹)
🔅 تمام مشکل از جایی شروع میشود که تنها سند علامه، به همان سند اهل سنت میرسد و لذا تمام نقدهای خود اهل سنت بر سندی که اساساً متعلق به خود آنها است، در مورد این سند نیز صادق است! این یعنی حدیثی که از خود اهل سنت بر آمده و حتي توسط ایشان جعلی دانسته شده، ناگهان بهخاطر منبعی مانند اقبال که در این قبیل موارد بسیار متسامح است، وارد فضای شیعه شده و بدعتی که بهدست برخی جاعلان اهل سنت، جعل و با تلاش عالمان حدیثشان از عوام اهل سنت برداشته شده، میان شیعه رواج پیدا کرده است!
🔅 عجيبتر آن كه نحوه انجام برخي اعمال مثل نماز وارده در اين حديث جعلي نيز كلا به گونه ديگري است و اصلا بين نماز مغرب و عشا نيست و همان جعل نيز مجدد جعل شده است!!
🔅 البته ذكر اين نكته ضروري است كه ماه رجب و به ويژه شب اول آن، بسيار بزرگ و خاص است و در تاييد و تاكيد آن احاديث قوي فراواني وجود دارد. آنچه گفته شد، انحصارا به ليلةالرغائب و اعمال ذكر شده براي آن است كه چنين اعمالي به عنوان يك مستحب ديني از سوي اهل بيت عليهالسلام وارد نشده و نبايد جزو دين محسوب شود
اصل این حدیث در منابع روایی اهل سنت است و در کتاب های دعائی شیعه نیز از این طریق وارد شده است. اولین بار این حدیث توسط سید بن طاووس در اقبال الاعمال آورده شده است بسیاری از محدثین و فقهای شیعه، این روایت را ضعیف و غیر قابل اعتماد دانسته اند و حتی برخی آن را جعلی شمرده اند.
علامه مجلسی در زاد المعاد در اعمال ماه رجب می نویسد:
«و قد ذکروا فی کتب الأدعیه صلاه خاصه لکل لیله من هذا الشهر، و حیث لم أجد لها سندا معتبرا لم أحب أن أوردها، و حیث کانت مشهوره جدا فقد أوردتها علی سبیل الإجمال»( زاد المعاد،ص۴۰)
«در کتب ادعیه برای هر شب از ماه رجب نماز مخصوصی را ذکر کرده اند و چون سند معتبری ندارد دوست ندارم آنها را ذکر کنم اما به جهت آن که جدا مشهور است اجمالا آنها را ذکر می کنم.»
همچنین بعد از اینکه اجمالا نماز هر شب ماه رجب را بیان می کند می گوید:
«و ذکر لکل من هذه الصلوات ثواب کثیر لم نذکره بناء علی عدم الاعتماد علی السند، …… و بعضها الطویل منها و التی تقع بین صلاتی المغرب و العشاء و یجب أن تقع بعد دخول وقت العشاء لا یخلو أداؤها من إشکال، و لهذا لم نورد فی هذه الرساله صلاه لیله الرغائب المشهوره مع أنها منقوله عن طرق العامه”(همان ص ۴۲)
«برای هر یک از این نمازها ثواب فراوانی بیان شده که به دلیل غیر قابل اعتماد بودن سند از ذکر آنها خود داری می کنم، و بعضی از نمازهای ذکر شده طولانی است و باید بین نماز مغرب و عشا خوانده شود و ناچار بعد از داخل شدن وقت نماز عشا خوانده می شود و این خالی از اشکال نیست، به این جهت و به دلیل عامی بودن سند، نماز لیله الرغائب را در این رساله ذکر نکردم.»
علامه محمد تقی شوشتری نیز این حدیث را به دلیل اینکه اهل سنت آن را نقل کرده اند، غیر معتبر و غیر قابل اعتماد می داند (النجعه فی شرح اللمعه، ج ۳، ص: ۱۰۳٫)
آیت الله فاضل لنکرانی در جواب سؤال از مستحب بودن نماز رغائب در اولین شب جمعه از ماه رجب و روزه روز پنج شنبه قبل از آن می گوید:
فضیلت لیله الرغائب و روزه روز پنج شنبه قبل از آن را علامه مجلسی در اجازه علامه به بنی زهره و از کتاب اقبال روایت کرده است که در اعتبار هر دو روایت تأمل و اشکال است و لذا حکم به استحباب نماز لیله الرغائب و روزه روز قبل از آن مشکل است (جامع المسائل،ج۲، ص۱۷۲)
ابن اجوزی بعد از نقل حیث با متنی مانند متن اقبال و ابن طاووس(ره) می گوید:
“هذا حدیث موضوع علی رسول الله صلی الله علیه وسلم، و قد اتهموا به ابن جهیم و نسبوه إلی الکذب، وسمعت شیخنا عبد الوهاب الحافظ یقول: رجاله مجهولون، وقد فتشت علیهم جمیع الکتب فما وجدتهم.” قال المصنف: قلت: ولقد أبدع من وضعها.” (الموضوعات لابن الجوزی،ج۲،ص۱۲۶)
«این حدیث به نام رسول خدا جعل شده است و ابن جهیم متهم به این جعل است که او را درغگو می دانند، و من از شیخمان عبد الوهاب الحافظ شنیدم می گفت: تمامی رجال این حدیث از مجاهیل هستند و من تمامی کتب را جستجو کردم و نامی از آنان نیاقتم. ابن جوزی می گوید: واضع این حدیث از بدعت گذاران است.»
ابن اثیر (متوفی۶۰۶ ه- ق ) نیز حدیث را جعلی می داند ( جامع الاصول، ج۶، ص۱۵۴، ح۴۲۶۸)
الامام نووی (متوفی ۶۷۶ ه- ق ) می گوید: ” إِنَّهَا بِدْعَهٌ مُنْکَرَهٌ مِنَ الْبِدَعِ الَّتِی هِیَ ضَلَالَهٌ وَ جَهَالَهٌ وَ فِیهَا مُنْکَرَاتٌ ظَاهِرَهٌ وَ قَدْ صَنَّفَ جَمَاعَهٌ مِنَ الْأَئِمَّهِ مُصَنَّفَاتٍ نَفِیسَهً فِی تَقْبِیحِهَا وَ تَضْلِیلِ مُصَلِّیهَا وَمُبْتَدِعِهَا وَ دَلَائِلِ قبحها و بطلانها و تضلل فَاعِلِهَا أَکْثَرَ مِنْ أَنْ تُحْصَرَ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ.” (شرح صحیح مسلم، ج۸، ص۲۰)
نماز لیله الرغائب بدعتی است زشت و ناپسند، بدعتی که نتیجه آن، گمراهی و جهالت است و در آن امور غیرمشروع و ناپسند روشن و واضحی است، و گروهی از بزرگان علم حدیث کتابهای بسیاری در تقبیح و در گمراهی بودن کسی که این نماز را می خواند و کسی که آن را جعل کرده و این بدعت را گذاشته و در دلائل زشتی و بطلان این بدعت و گمراهی کسی که آن را انجام می دهد، نوشته اند.
این تعابیر از بزرگان حدیث شیعه و سنی در رد این حدیث، حکم به معتبر بودن حدیث لیله الرغائب را با مشکل مواجه می کند. و آن را از وثاقت خارج می کند.