eitaa logo
🟢#سیروسلوک|صیرورت
118.1هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
6.2هزار ویدیو
67 فایل
﷽ 🌸کانال معرفتی و اخلاقی "سیروسلوک"🌸 ☘️بشر به سمت خدا صیرورت دارد و جامعه ی مطلوب اسلامی آن است که این صیرورت در آن وجود داشته باشد؛ این صیرورت تمام نشدنی و به طور دائم ادامه دارد؛ این انقلاب است.. ارتباطات 👇 @Tehranws تبلیغات👇 @t_bidariymelat
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷بســــــــــم الله الرحــمن الرحیـــــــم🌷
❣ 🌸السلام علیک یا 🌸صاحب الزمان عج ✨مولای مهربان ✨غزل های من سلام! ✨سمت زلال اشک من ✨آقای من سلام! ✨نامت بلند و ✨اوج نگاهت همیشه سبز؛ ✨آبی ترین بهانه ی ✨دنیای من سلام! السلام‌علیک‌یا‌ابا‌صالح‌المهدی ≽ ✦السّلامُ عَلَیْڪَ یا صاحِبَ الزَّمانِ ✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا خَلیفَةَ الرَّحْمانِ ، ✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا شَریڪَ الْقُرْآنِ ، ✦اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا إِمامَ الْإِنْسِ وَالْجانِّ ❣ 🌼اللهم عجل لولیک الفرج🤲 🌷برقامت دلربای مهدی صلوات🌷 ْ 🟢 بسمت خدا | @s_solouk
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای روز چهاردهم ماه رمضان خدایا، مرا در این ماه بر لغزش ها مؤاخذه مکن و از خطاها و افتادن در گناهان من در گذر و هدف بلاها و آفات قرار مده به عزّتت ای عزّت مسلمانان. 🟢 | صیرورت @s_solouk
3.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه باید به شدت پرهیز کرد 🟢 | صیرورت @s_solouk
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. • باخدیم سَنَـه آی چیخدی گئـوزَللَـــــره تــــای چیخدی... 🟢 | صیرورت @s_solouk
15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀حالا که در خون تپیده، یکبار تو خلوت به حرفاش گوش بده! 🎙حاج مهدی رسولی• 🟢 | صیرورت @s_solouk
💠 ایستادگی در مقابل : «جنگ تحمیلی» و تن ندادن به «صلح تحمیلی». ▫️ شرحی مختصر بر یک آیه ، از یک صفحه ی قرآن کریم. 📖 سوره آل عمران، آیه ۱۳۹ (صفحه ۶۷ قرآن کریم) ✧وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ. ◌ ﻭ ﺳﺴﺖ ﻧﺸﻮﻳﺪ! ﻭ ﻏﻤﮕﻴﻦ ﻧﮕﺮﺩﻳﺪ! ﻭ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺗﺮﻳﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ! 🔸 سه سوال مهم و اساسی. ۱. در چه چیزی سست نشویم؟ ۲. از چه چیزی غمگین نگردیم؟ ۳. در چه صورت دست برتر با ماست؟ ▪️ قرآن کریم که کتاب هدایت و نور است در راستای بیان حقایق و واقعیت های عالم ابتدا با بیانی کلی خطوط اصلی را ترسیم می کند سپس با تبیین جزئی و مصداقی به روشن سازی آن بیان کلی می پردازد ؛ لذا ابتدا در یک بیان کلی می فرماید : «وَلَا تَهِنُوا» ،" سست نشوید" سپس در تبیین جزئیات این فرمان مشخص می سازد که در چه چیزی سست نشوید: 🏔 الف) استقامت در مقابل «جنگ تحمیلی دشمن». 📖 قرآن کریم در آیه ۱۰۴ سوره مبارکه نساء به وضوح اعلام می دارد که : در «تعقیب دشمن و ایستادگی در مقابل جنگ تحمیلی دشمن » سست نشوید ؛ آنجا که می فرماید : ▪️وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِن تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا. ▫️ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﺩﺷﻤﻦ، (ﻫﺮﮔﺰ) ﺳﺴﺖ ﻧﺸﻮﻳﺪ! (ﺯﻳﺮﺍ) ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻴﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻨﺪ; ﻭﻟﻲ ﺷﻤﺎ ﺍﻣﻴﺪﻱ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ; ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ. 🔺️ نکته مهم دیگری که در این آیه شریفه بدان اشاره شده ، این است که : به سوال دوم ، یعنی اینکه ، «از چه چیزی غمگین نشوید» هم پاسخ می دهد و می فرماید: «از اینکه به شما درد و رنجی برسد متألم و غمزده نشوید» ، چراکه اگر شما زخمی برداشتید و رنجی دیدید ، دشمن شما هم متحمل درد و رنج شد اما باید بدانیم که کشته های شما شهید فی سبیل الله ، زنده و منشاء اثر و «ذخائر عالم بقا» و یاری کننده شما هستند و هزینه هایی که در این راه انجام می شود" انفاق فی سبیل الله" است که باعث خیر دنیا و سعادتِ آخرت است ، اما هزینه های آنان خسارت و کشته هایشان راهی جهنم می شوند. 🏔 ب) سست نشوید و به زیر بار «صلح تحمیلی» نروید. 📖 قران کریم در آیه شریفه ۳۵ سوره حضرت محمد ﴿صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ﴾ به صراحت به مومنان نهیب می زند و می فرماید سست نشوید و زیر بار «صلح تحمیلی» نروید و دشمن را دعوت به سازش و مذاکره نکنید در حالی که شما دست برتر را دارید : ▪️ فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ ▫️ ﭘﺲ ﻫﺮﮔﺰ ﺳﺴﺖ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻭ (ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺭﺍ) ﺑﻪ ﺻﻠﺢ (ﺫﻟﺖ ﺑﺎﺭ) ﺩﻋﻮﺕ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺗﺮﻳﺪ، ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﻭ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ (ﺛﻮﺍﺏ) ﺍﻋﻤﺎﻟﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻢ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ! ❓شاید در اینجا این سوال پیش آید که این استقامت و شدت عمل در مقابل دشمن را تا کجا ادامه دهیم؟ 📖 اتفاقاً قرآن کریم در آیه ۴ همین سوره مبارکه به این مطلب اشاره می کند و می فرماید این شدت عمل تا در هم کوبیدن دشمن ادامه دهید و او را خوار و ذلیل کنید ، آنجا که می فرماید : ▪️ فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّىٰ إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ ... . ▫️ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ (ﺟﻨﺎﻳﺖ ﭘﻴﺸﻪ) ﺩﺭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭ ﺷﺪﻳﺪ ﮔﺮﺩﻧﻬﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺰﻧﻴﺪ، (ﻭ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻴﺪ) ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻛﺎﻓﻲ ﺩﺷﻤﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻢ ﺑﻜﻮﺑﻴﺪ; .... . 🔺️سومین سوالی که لازم است در رابطه با این آیه شریفه (۱۳۹ آل عمران) پاسخ داده شود این است که : در چه صورت دست برتر با ماست و مورد یاری و نصرت الهی خواهیم بود؟ 💡پاسخ به این پرسش به روشنی در پایان آیه شریفه آمده است ، «إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ» و در جای ، جای قرآن کریم ، مورد تاکید واقع شده است ؛ لذا ما موظف به تقویت ایمان خود و حسن ظن به خداوند هستیم. ✍ غلامعلی کریمی 🟢 | صیرورت @s_solouk