eitaa logo
🟢#سیروسلوک|صیرورت
118.1هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
6.2هزار ویدیو
67 فایل
﷽ 🌸کانال معرفتی و اخلاقی "سیروسلوک"🌸 ☘️بشر به سمت خدا صیرورت دارد و جامعه ی مطلوب اسلامی آن است که این صیرورت در آن وجود داشته باشد؛ این صیرورت تمام نشدنی و به طور دائم ادامه دارد؛ این انقلاب است.. ارتباطات 👇 @Tehranws تبلیغات👇 @t_bidariymelat
مشاهده در ایتا
دانلود
3.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه باید به شدت پرهیز کرد 🟢 | صیرورت @s_solouk
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. • باخدیم سَنَـه آی چیخدی گئـوزَللَـــــره تــــای چیخدی... 🟢 | صیرورت @s_solouk
15.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀حالا که در خون تپیده، یکبار تو خلوت به حرفاش گوش بده! 🎙حاج مهدی رسولی• 🟢 | صیرورت @s_solouk
💠 ایستادگی در مقابل : «جنگ تحمیلی» و تن ندادن به «صلح تحمیلی». ▫️ شرحی مختصر بر یک آیه ، از یک صفحه ی قرآن کریم. 📖 سوره آل عمران، آیه ۱۳۹ (صفحه ۶۷ قرآن کریم) ✧وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ. ◌ ﻭ ﺳﺴﺖ ﻧﺸﻮﻳﺪ! ﻭ ﻏﻤﮕﻴﻦ ﻧﮕﺮﺩﻳﺪ! ﻭ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺗﺮﻳﺪ ﺍﮔﺮ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ! 🔸 سه سوال مهم و اساسی. ۱. در چه چیزی سست نشویم؟ ۲. از چه چیزی غمگین نگردیم؟ ۳. در چه صورت دست برتر با ماست؟ ▪️ قرآن کریم که کتاب هدایت و نور است در راستای بیان حقایق و واقعیت های عالم ابتدا با بیانی کلی خطوط اصلی را ترسیم می کند سپس با تبیین جزئی و مصداقی به روشن سازی آن بیان کلی می پردازد ؛ لذا ابتدا در یک بیان کلی می فرماید : «وَلَا تَهِنُوا» ،" سست نشوید" سپس در تبیین جزئیات این فرمان مشخص می سازد که در چه چیزی سست نشوید: 🏔 الف) استقامت در مقابل «جنگ تحمیلی دشمن». 📖 قرآن کریم در آیه ۱۰۴ سوره مبارکه نساء به وضوح اعلام می دارد که : در «تعقیب دشمن و ایستادگی در مقابل جنگ تحمیلی دشمن » سست نشوید ؛ آنجا که می فرماید : ▪️وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِن تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا. ▫️ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﺩﺷﻤﻦ، (ﻫﺮﮔﺰ) ﺳﺴﺖ ﻧﺸﻮﻳﺪ! (ﺯﻳﺮﺍ) ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻴﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻨﺪ; ﻭﻟﻲ ﺷﻤﺎ ﺍﻣﻴﺪﻱ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ; ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ. 🔺️ نکته مهم دیگری که در این آیه شریفه بدان اشاره شده ، این است که : به سوال دوم ، یعنی اینکه ، «از چه چیزی غمگین نشوید» هم پاسخ می دهد و می فرماید: «از اینکه به شما درد و رنجی برسد متألم و غمزده نشوید» ، چراکه اگر شما زخمی برداشتید و رنجی دیدید ، دشمن شما هم متحمل درد و رنج شد اما باید بدانیم که کشته های شما شهید فی سبیل الله ، زنده و منشاء اثر و «ذخائر عالم بقا» و یاری کننده شما هستند و هزینه هایی که در این راه انجام می شود" انفاق فی سبیل الله" است که باعث خیر دنیا و سعادتِ آخرت است ، اما هزینه های آنان خسارت و کشته هایشان راهی جهنم می شوند. 🏔 ب) سست نشوید و به زیر بار «صلح تحمیلی» نروید. 📖 قران کریم در آیه شریفه ۳۵ سوره حضرت محمد ﴿صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ﴾ به صراحت به مومنان نهیب می زند و می فرماید سست نشوید و زیر بار «صلح تحمیلی» نروید و دشمن را دعوت به سازش و مذاکره نکنید در حالی که شما دست برتر را دارید : ▪️ فَلَا تَهِنُوا وَتَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَكُمْ وَلَن يَتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ ▫️ ﭘﺲ ﻫﺮﮔﺰ ﺳﺴﺖ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻭ (ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺭﺍ) ﺑﻪ ﺻﻠﺢ (ﺫﻟﺖ ﺑﺎﺭ) ﺩﻋﻮﺕ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺗﺮﻳﺪ، ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﺷﻤﺎﺳﺖ ﻭ ﭼﻴﺰﻱ ﺍﺯ (ﺛﻮﺍﺏ) ﺍﻋﻤﺎﻟﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻛﻢ ﻧﻤﻲ ﻛﻨﺪ! ❓شاید در اینجا این سوال پیش آید که این استقامت و شدت عمل در مقابل دشمن را تا کجا ادامه دهیم؟ 📖 اتفاقاً قرآن کریم در آیه ۴ همین سوره مبارکه به این مطلب اشاره می کند و می فرماید این شدت عمل تا در هم کوبیدن دشمن ادامه دهید و او را خوار و ذلیل کنید ، آنجا که می فرماید : ▪️ فَإِذَا لَقِيتُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا فَضَرْبَ الرِّقَابِ حَتَّىٰ إِذَا أَثْخَنتُمُوهُمْ ... . ▫️ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ (ﺟﻨﺎﻳﺖ ﭘﻴﺸﻪ) ﺩﺭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﺟﻨﮓ ﺭﻭﺑﻪ ﺭﻭ ﺷﺪﻳﺪ ﮔﺮﺩﻧﻬﺎﻳﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺰﻧﻴﺪ، (ﻭ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﺩﻫﻴﺪ) ﺗﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻛﺎﻓﻲ ﺩﺷﻤﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻢ ﺑﻜﻮﺑﻴﺪ; .... . 🔺️سومین سوالی که لازم است در رابطه با این آیه شریفه (۱۳۹ آل عمران) پاسخ داده شود این است که : در چه صورت دست برتر با ماست و مورد یاری و نصرت الهی خواهیم بود؟ 💡پاسخ به این پرسش به روشنی در پایان آیه شریفه آمده است ، «إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ» و در جای ، جای قرآن کریم ، مورد تاکید واقع شده است ؛ لذا ما موظف به تقویت ایمان خود و حسن ظن به خداوند هستیم. ✍ غلامعلی کریمی 🟢 | صیرورت @s_solouk
. 💠 نسل یهود از دنیا نمی‌رود مگر اینکه کتک بخورند ▫️خداوند در قرآن وعده داده: «وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكَ لَيَبْعَثَنَّ عَلَيْهِمْ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ مَنْ يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ»(اعراف 167) و به صراحت مژده داده و اعلام کرده است که تا روز قیامت، مردمی را بر این یهود مبعوث خواهد کرد که عذاب دردناک را به آن‌ها بخورانند و بچشانند. تعبیر قرآن «چراندن» است. ▪️می‌گوید: «يَسُومُهُمْ سُوءَ الْعَذَابِ»؛ یعنی مثل انسان این غذا را نمی‌خورد، بلکه به او می‌خورانند؛ مثل چراندن! یعنی نسل این‌ها از دنیا نمی‌رود مگر اینکه این کتک را بخورند. نگفته است که این کتک‌زننده کافر باشد یا مؤمن؛ گاهی مؤمن کتک می‌زند و گاهی هم کافر. این‌ها حقشان است و هر نسلشان جیره‌ای دارند. شما اگر هنوز جیرۀ این‌ها را ندیده‌اید، خواهید دید. صبر کنید. جیرۀ این دفعه هم می‌رسد. هر نسلی داشته و این نسل هم خواهد داشت. ▫️این عذاب را مختص به صهیونیست‌ها هم نگفته است و علتش هم این است که خودشان در هیچ‌جا قرار نمی‌گیرند. این‌ها در هر مملکتی که بروند، آن‌قدر ضربۀ اقتصادی به آنجا می‌زنند که دیگران را خسته می‌کنند. آن‌قدر زیرپوستی اذیت می‌کنند یا به مرکز خودشان کمک می‌کنند که حوصلۀ هر آدم باحوصله‌ای را سر می‌آورند. برای نشر فساد آن‌چنان عمل می‌کنند. این‌ها هر جایی باشند، همین هستند. یک جا مشروبات الکلی درست می‌کنند و می‌فروشند؛ فساد اخلاقی راه می‌اندازند. حالا بحث من با صهیونیست‌هاست. •آیت الله حائری شیرازی• 🟢 | صیرورت @s_solouk
هدایت شده از مسجد آرمانی
❇️فراخوان آمادگی مساجد آرمانیِ تهران 📌به اطلاع عموم مؤمنین و مساجد آرمانیِ تهران می‌رساند، با توجه به برگزاری مراسم «وداع با پیکر مطهر امام امت، شهید آیت الله العظمی سید علی حسینی خامنه‌ای» از فردا به مدت سه روز، پیشنهاد می‌شود مساجد سراسر تهران نسبت به اجرایی کردن موارد ذیل‌الذکر اهتمام داشته باشند: ۱. آماده‌سازی امکانات رفاهی: جهت پذیرایی شایسته از میهمانان و زائرین ارجمند از سایر استان‌ها، کلیه امکانات رفاهی مساجد باید تجهیز و آماده گردد. ۲. هماهنگی با نهادهای محلی: جهت مدیریت بهتر تردد و اسکان موقت در مساجد، حسینیه‌ها و همچنین هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذی‌ربط صورت پذیرد. ۳. آمادگی معنوی و سازمانی: مساجد در آمادگی کامل معنوی و سازمانی جهت برگزاری باشکوه نمازها و مراسم بزرگداشت در روزهای آتی باشند. میزبانی شایسته، وظیفه ملی و دینی ما در این روزهای حساس است. 💔فردا، روز دیدار یار است💔 ➕با ما همراه باشید 🔰عضویت در کانال مسجد آرمانی http://eitaa.com/joinchat/3436446211Cc13f95b799
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠خدایا یه موجودی مثل شیطان به جون ما انداختی!! 🎙 🟢 | صیرورت @s_solouk
💠 قرائت کنندگان سه گانه قرآن ☀️ قَالَ اَلْبَاقِرُ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) : 📖 قُرَّاءُ اَلْقُرْآنِ ثَلاَثَةٌ: ▫️ قاريان قرآن سه قسمند : ١. رَجُلٌ قَرَأَ اَلْقُرْآنَ فَاتَّخَذَهُ بِضَاعَةً وَ اِسْتَجَرَّ بِهِ اَلْمُلُوكَ وَ اِسْتَطَالَ بِهِ عَلَى اَلنَّاسِ. ۱. كسى كه قرآن مى خواند و آن را وسيله اى براى تقرّب به حاکمان و جلب توجه مردم قرار مى دهد . ٢. وَ رَجُلٌ قَرَأَ اَلْقُرْآنَ فَحَفِظَ حُرُوفَهُ وَ ضَيَّعَ حُدُودَهُ وَ أَقَامَهُ إِقَامَةَ اَلْقِدْحِ فَلاَ كَثَّرَ اَللَّهُ هَؤُلاَءِ مِنْ حَمَلَةِ اَلْقُرْآن . ۲. فردى كه قرآن را می خواند و حروف آن را نگهدارى می كند ولى حدود آن را ضايع می سازد و آن را چون طرف آب نگهدارى می كند. { يعنى هنگام سودجوئى از آن بهره می گیرد و در ساير اوقات پشت سر اندازد چنان كه شخص سواره جام آبش را پشت سرش مى‌آويزد} ، خداوند امثال اين قرآن‌ خوانان را زياد نكند. ٣. وَ رَجُلٌ قَرَأَ اَلْقُرْآنَ فَوَضَعَ دَوَاءَ اَلْقُرْآنِ عَلَى دَاءِ قَلْبِهِ فَأَسْهَرَ بِهِ لَيْلَهُ وَ أَظْمَأَ بِهِ نَهَارَهُ وَ قَامَ بِهِ فِي مَسَاجِدِهِ وَ تَجَافَى بِهِ عَنْ فِرَاشِهِ . فَبِأُولَئِكَ يَدْفَعُ اَللَّهُ اَلْعَزِيزُ اَلْجَبَّارُ اَلْبَلاَءَ وَ بِأُولَئِكَ يُدِيلُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ اَلْأَعْدَاءِ وَ بِأُولَئِكَ يُنَزِّلُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ اَلْغَيْثَ مِنَ اَلسَّمَاءِ ☀️ فَوَ اَللَّهِ لَهَؤُلاَءِ فِي قُرَّاءِ اَلْقُرْآنِ أَعَزُّ مِنَ اَلْكِبْرِيتِ اَلْأَحْمَرِ . ۳ فردى كه قرآن خواند و داروى قرآن را بر دل دردمندش نهد و بواسطه ی آن شب زنده دارى كند و روزش را به تشنگى بسر برد، و در زمان و مکان نماز به آن قيام كند، و به امر قرآن از بستر خواب جدا گردد. و بخاطر اين دسته از مردمان است كه خداى عزيز جبار بلا را بگرداند و به بركت اينان كه خداوند عز و جل شر دشمنان را دفع کند و بسبب آنان است كه خداوند عز و جل از آسمان باران فرو فرستد. ☀️ پس بخدا سوگند اينها در ميان قرآن‌خوانان از یاقوت قرمز كمياب‌ترند. 📚 منابع ۱. الخصال ج ۱، ص ۱۴۲ ۲. الأمالی (للصدوق) ج ۱، ص ۲۰۲ ۳. جامع الأخبار ج ۱، ص ۴۸ ۴. مجموعه ورّام ج ۲، ص ۱۶۴ ۵. بحار ، ج ۸۹، ص ۱۷۸ ۶. سائل الشیعة ج ۶، ص ۱۸۲ ۷. روضة الواعظین ج ۱، ص ۹ ۸. مشکاة الأنوار ج ۱، ص ۱۳۶ 🟢 | صیرورت @s_solouk
. ‌• ☘میهمان سیدالشهداء علیه السلام در جنت در رجعت منتظرت هستیم سید عزیز💚 🟢 | صیرورت @s_solouk
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠شرح حدیث زندگی ۲ 🔸قسمت اول 💌شرح حدیث ابتدای درس خارج فقه مقام معظم رهبری (رحمت الله علیه)🥀 📋موضوع: مراتب یقین 🗓۱۳۷۸/۰۶/۲۸ 🟢 | صیرورت @s_solouk
3.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 💠 کارش را آسان و پیروزیش را عهده‌دار باش فرازی از دعای امام سجاد علیه السلام برای رزمندگان و مرزداران: ✧ اللَّهُمَّ وَ أَيُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِكَ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِكَ لِيَكُونَ دِينُكَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُكَ الْأَقْوَى وَ حَظُّكَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْيُسْرَ، وَ هَيِّىْ لَهُ الْأَمْرَ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ... ✓ خدایا! هر رزمنده‌ای از اهل آیینت یا مجاهدی از پیروان سنّتت که با آنان جنگ کند تا دینت برتر و حزب و گروهت نیرومندتر و نصیب دوستانت کامل‌تر باشد، پس برایش سهولت و آسانی انداز و کار را برایش آماده ساز و پیروزی‌اش را عهده‌دار باش .... صحیفه سجادیه، دعای۲۷ 🟢 | صیرورت @s_solouk
💠 به نیابت از آقا... ▪️ بنده در سابق دوستی داشتم، آمد مشهد. دید ما می‌رویم حرم زیارت می‌کنیم، برمی‌گردیم، گفت من خواهش کوچکی از تو دارم و آن این است که وقتی از حرم می‌آیی بیرون -آدم وقتی که از حرم می‌آید بیرون، برمی‌گردد و سلام می‌کند- همان سلام برای من باشد. خب، به نظرمان چیز خیلی زیادی نیامد، گفتم خب باشد، قول دادم، تعهد کردم، حتی حالا هم بعد از سی سال، سی و پنج سال که گذشته از آن وقت، شاید هم بیشتر، من از حرم می‌آیم بیرون، آن برادر یادم می‌آید. حالا ما آن‌قدر توقع نمی‌کنیم، هرکدام از شما که تشریف بردید، یک مرتبه سلامی خدمت حضرت از طرف ما عرض کنید. (۱۳۶۷/۹/۱۷) 👤 (ره)🥀 📚 از کتاب محضر رئوف | معارف رضوی از بیان حضرت (ره) 📖 صفحه ۲۳ 🟢 | صیرورت @s_solouk