eitaa logo
🟢#سیروسلوک|صیرورت
118هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
6.2هزار ویدیو
67 فایل
﷽ 🌸کانال معرفتی و اخلاقی "سیروسلوک"🌸 ☘️بشر به سمت خدا صیرورت دارد و جامعه ی مطلوب اسلامی آن است که این صیرورت در آن وجود داشته باشد؛ این صیرورت تمام نشدنی و به طور دائم ادامه دارد؛ این انقلاب است.. ارتباطات 👇 @Tehranws تبلیغات👇 @t_bidariymelat
مشاهده در ایتا
دانلود
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠تمام تلاش منافقین تحمیل صلح و آتش بس به جامعه است. I I 🟢 | صیرورت @s_solouk
💠نصرت خدا ▫️امیرالمومنین علیه السلام برای ما از جنگ‌های زمان رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله می فرماید: ما با رسول الله بوديم. جنگ‌ها بر ما نمى‌‌افزود جز ايمان و تسلیم، و ادامه دادن مسیر، و شکیبایی بر تلخی دردها، و جدیتِ هرچه‌بیشتر در جهاد با دشمن. ▫️گاه تعدادی از ما و تعدادی از سپاه دشمن با يكديگر مى‌‌جنگیدیم، و چون دو گاو نر سر و تن هم را می‌شکستیم؛ هر يك مى‌خواست جام مرگ را به ديگرى بچشاند، و از شربت مرگش سيراب کند. ▪️گاه ما بر دشمن غلبه می کردیم و گاه دشمن بر ما. فَلَمَّا رَأَى اللَّهُ صِدْقَنَا أَنْزَلَ بِعَدُوِّنَا الْكَبْتَ وَ أَنْزَلَ عَلَيْنَا النَّصْرَ ...؛ 🔸چون خداوند صدق ما را دید، نکبت را بر دشمن و نصرت را بر ما نازل فرمود ... 📖نهج‌البلاغه، خطبه۵۵. 🟢 | صیرورت @s_solouk
💠 مبارزه با شیطان ▪️ مشاهدۀ كثافت‌ها، شقاوت‌ها و پلیدى‌هاى شگفت‌انگیزى كه در جوامع بشرى دیده مى‌شود، خصوصاً گردانندگان (اداره‌‌کنندگان) جوامع دوران ما، ما را به این نتیجه مى‌رساند كه بشریت در برابر شیطان و اغواهاى او از یک طرف، و در مقابل غرایز حیوانى، خصوصاً سلطه‌گرى و مقام‌پرستى و لذت‌گرایى از طرف دیگر، خود را به شدت باخته است. با كمال اطمینان مى‌توان گفت: این همه مكرپردازى، حیله‌گرى و اندیشه‌بازى در مسیر سلطه‌جویى و شهوت‌پرستى و خودكامگى نمى‌تواند تنها ساختۀ استعدادها و قواى خود انسان‌ها باشد؛ به ویژه با در نظر داشتن نیروى عقل و قلب و تكاپوى بسیار جدى انبیاء ( علیهم السلام) و حكمت حكما، بلكه واقعیت این است كه شیطان وارد میدان شده و با استمداد از غرایز حیوانى بشر، نخست هویت و شخصیت حقیقى انسان‌ها را از آنان سلب، و سپس آنان را به بیمارى «بیگانگى از خود و دیگر انسان‌ها» مبتلا كرده است. شیطان، شقاوت و پلیدى دنیاپرستان جوامع را به ‌جایى رسانده است كه انسان از گفتگو و نوشتن دربارۀ آن شرمنده مى‌شود. علاوه بر شرمندگى، چنان لرزش و ناراحتى و انقباضی سراسر وجود آدمى را فرا مى‌گیرد كه زندگى با آن همه عظمت‌ها و زیبایى‌هایش پیش چشمان انسان تیره و تار مى‌شود. كشتارهاى فجیع، تجاوزات ناموسى، توهین بر مقدسات، شكستن هرگونه عهد و پیمان، همۀ دنیا را منافع خود دیدن، چپاول‌‌گرى‌هاى متنوع با سوء استفادۀ وقیحانه از علم، قربانى كردن همۀ ارزش‌ها در رسیدن به هرگونه هدفى كه كمكى به خودكامگى‌ها و سلطه‌گرى‌ها داشته باشد، خودخواهى بدون فهم و درک معناى «خود» و... آیا شما مى‌توانید این همه شقاوت‌ها و كثافت‌ها و پلیدى‌ها را به انسان با اینكه انسان است، نسبت دهید؟ نه، هرگز. این نسبت محال است. لذا، باید یقین پیدا كرد كه شیطان در دوران ما، پیش از همۀ دوران‌ها به بشریت مسلط شده است؛ در صورتى كه خداوند انسان را این‌قدر عاجز نیافریده است كه به‌ كلى هویت خود را چنان از دست بدهد كه تمامى استعدادها و نیروهاى سازنده‌اش به قواى مخرب مبدل گردد. لذا، به جرئت مى‌توان گفت: در هیچ دوره‌اى از تاریخ كه بشر آن را پشت سر نهاده است، همان‌گونه كه در سرمایه‌هاى گوناگون علمى مانند امروز به حد شگفت‌انگیز نرسیده، همچنان از نظر درندگى و شقاوت و تضاد و ستیزه‌گرى با اصول و اخلاق عالى انسان به این حد شرم‌آور نرسیده است. این حد از سقوط، جز نتیجۀ پیروى از شیطان رجیم نمى‌تواند باشد. این است علت یارى طلبیدن امام امیرالمؤمنین ( علیه السلام) از خداوند سبحان براى مبارزه با شیطان. •علامه محمد تقی جعفری• 📚ترجمه و تفسیر نهج البلاغه ، ویراست جدید، ج ۹، ص ۳۴۹ و ۳۵۰، سال ۱۳۹۸، تفسیر خطبۀ ۱۵۱ 🟢 | صیرورت @s_solouk
4.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 انگار امام خمینی برای امروز ما صحبت کردند ▪️اگر افکار عمومی درست هدایت نشود و برای مردم تبیین نشود ، دوباره صلح و آتش بس را به ما تحمیل میکنن و شاید ایران تجزیه شود. 🟢 | صیرورت @s_solouk
16.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دعایی برای محافظت در روزهای پرتلاطم ▫️بیشترین دعایی که آیت‌الله بهجت به افراد سفارش کردند... "اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید" 🟢 | صیرورت @s_solouk
☀️اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ. ▫️ عُنوانُ صَحيفَةِ المُؤمِنِ حُبُّ عَليِّ بنِ ابي‌طالب عليه‌السلام. 🔅 امیرالمومنین على عليه السلام : " لَو ضَرَبْتُ خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ بِسَيْفي هذا عَلى أنْ يُبْغِضَني ما أبْغَضَني ولَو صَبَبْتُ الدُّنيا بِجَمّاتِها عَلَى الْمُنافِقِ عَلى أنْ يُحِبَّني ما أَحَبَّني. " اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر همه دنيا را به منافق بدهم تا مرا دوست بدارد هيچگاه دوستم نخواهد داشت. 📚 نهج البلاغه ، حكمت ۴۵ ✍ محبت نسبت به علی بن ابی طالب، علیه السلام ، محبتی است الهی و ریشه در عشق به خداوند متعال دارد؛ 🌷 " وَالَّذِينَ آمَنُوٓا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ " ۱۶۵، بقره ✍چرا که مولای متقیان، ولی الله به معنای واقعی کلمه عبد صالح خداوند است و نتیجه این عبودیت ، قرار گرفتن عشق او در جان انسانهای صادق است؛ " إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا " ، ۹۶ ، مریم. " ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ عمل صالح انجام می دهند، ﺧﺪﺍوند ﺭﺣﻤﺎﻥ محب ﺁﻧﺎﻥ را ﺩﺭ ﺩﻟﻬﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. " ✍ البته لازمه این عشق الهی ، اطاعت و تبعیت محض از ولی خداست که خود باعت جلب محبت الهی نسبت به خود می شود ، همانگونه که شهید حججی گفت کاری بکن که خدا عاشقت شود، آنگاه خوب ترا می خرد. "قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ ۗ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ" آل عمران ، ۳۱. " بگو: اگر خدا را دوست دارید، پس مرا پیروی كنید تا خدا هم شما را دوست بدارد، و گناهانتان را بیامرزد؛ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. " ✍ و این همان میثاق ولایت است، یعنی پایبندی به عهد و پیمانی که مومنان با خدا بسته اند ، که نتیجه آن افزایش محبت الهی و قرار گرفتن در زمره متقیان است؛ " بَلَىٰ مَنْ أَوْفَىٰ بِعَهْدِهِ وَاتَّقَىٰ فَإِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ " آل عمران ، ۷۶ . " آری، هر كه به پیمان خود وفا كرد، و تقوا پیشه ساخت، یقیناً خداوند متقیان را دوست دارد. " 🟢 | صیرورت @s_solouk
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
4.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 توصیه رهبر شهید انقلاب برای استفاده از فرصت شب‌های قدر: ▫️این شب‌ها دعا برای امام زمان(عج) خیلی مهمه ▪️ایشان هم برای شما دعا خواهند کرد 🟢 | صیرورت @s_solouk
💠 نقشهٔ دشمن در نقشهٔ اولیای خدا گم می‌شود! ▫️ شاید بتوانیم تعبیر تضلیل در «أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ» (فیل، ۲) را این‌گونه معنا کنیم که خدای متعال در مقابل تدبیر دشمن، برنامهٔ بزرگ‌تری دارد که آن تدبیر، در نقشهٔ او گم می‌شود. انبیا و اولیا هم همیشه این‌گونه عمل می‌کنند؛ یعنی در عین اینکه دشمنانشان بسیار پیچیده‌اند و نقشه‌های بزرگی هم می‌کشند ولی آن‌ها با توجه به نقشهٔ دشمن، نقشهٔ بزرگ‌تری دارند که طرح دشمن، در آن نقشه گم می‌شود. ▪️ بنا نیست که دشمنان اختیار نداشته باشند. مثلا وقتی سیدالشهدا (ع) مقابل یزید قرار می‌گیرد، حکمت در این نیست که اختیار یزید سلب شود. دشمن هم نقشه می‌کشد اما امام آن‌ها را به زمین بازی خودش می‌آورد و با همهٔ بزرگی و وسعت نقشه‌ای که دارند، آن‌ها را درون نقشهٔ خودش گم و منحل می‌کند. ▫️ اولیای خدا نه هیچ‌وقت از دشمن شکست می‌خورند و نه درون طرح دشمن بازی می‌کنند. حتی شکست ظاهری هم در کار نیست؛ اصلا شکستی نیست؛ چون کاملا نقشهٔ دشمن را می‌بینند و آن نقشه را درون کار بزرگ‌تر خودشان منحل می‌کنند. 👤 آیت الله میرباقری 📚 تأملات قرآنی | ج۳ 📖 صفحات ۲۵ تا ۲۷ 🟢 | صیرورت @s_solouk
. 💠 خدای خوش‌مرام، کریم و صبور ▫️ چرا خدا شب قدر را برتر از هزار ماه کرده است؟ انسانی را فرض کنید که صد سال سن داشته باشد و در این سن، تازه از خواب غفلت بیدار شده است و می‌گوید: «صد سال از عمرم به هدر رفت، چطور گذشته را تدارک کنم؟!» ▪️خداوند شب قدر را برای همین گذاشته است. تو بیا تدارک کن، ما ثواب هزار ماه را -یعنی هشتاد و چهار سال را- به تو می‌دهیم. یک شب قدر را به یاد خدا سپری کن، در قبال آن، هشتاد و چهار سال به یاد من هستی. ▫️ چرا خداوند این کار را می‌کند؟ این از خوش مرامی و بزرگی اوست. می‌داند که نمی‌توانیم جبران کنیم؛ یک شب را گذاشته است که این یک شب را قدر بدانیم. هیچ مولایی نسبت به بندگانش این طور رفتار نمی‌کند. امامان ما راست گفته‌اند که: «فَلَمْ آر مَوْلاً کَریماً اَصْبَرَ عَلی عَبْدٍ لَئیمٍ مِنْک»: خدایا هیچ مولای کریمی چون تو ندیده‌ام که صبور باشد و بندۀ پستی چون من را تحمل کند. •آیت الله حائری شیرازی• 🟢 | صیرورت @s_solouk
@ostad_shojaeاحیای لیالی قدر.mp3
زمان: حجم: 1.6M
🎙حجت الاسلام محمد شجاعی 💠باید احیای لیالی قدر امسال را در خیابان‌ها برگزار نموده و برای ظهور استغاثه کنیم. 🟢 | صیرورت @s_solouk
💠 ایمان به قرآن مبنای فضیلت و برتری «وَلَوْ نَزَّلْنَاهُ عَلَىٰ بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ * فَقَرَأَهُ عَلَيْهِم مَّا كَانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ» « اگر قرآن را بر برخی از غیر عرب نازل می کردیم * و پیامبر آن را برایشان (اعراب) می خواند به آن ایمان نمی آوردند.» 📖 {شعراء ،۱۹۸و۱۹۹} قَالَ اَلصَّادِقُ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) : «لَوْ أُنْزِلَ اَلْقُرْآنُ عَلَى اَلْعَجَمِ مَا آمَنَتْ بِهِ اَلْعَرَبُ ، وَ قَدْ نَزَلَ عَلَى اَلْعَرَبِ فَآمَنَتْ بِهِ اَلْعَجَمُ ؛ فَهِيَ فَضِيلَةٌ لِلْعَجَمِ » «اگر قرآن بر غير عرب نازل مى شد، اعراب به آن ايمان نمى آوردند. در حالى كه بر عربها نازل شد و عجمها به آن ايمان آوردند و اين فضيلتى است براى عجمها.» 📚 منابع تفسير القمی ج ۲، ص ۱۲۴ تفسیر البرهان ج ۴، ص ۱۸۴ تفسير الصافی ج ۴، ص ۵۱ 🟢 | صیرورت @s_solouk