eitaa logo
صالحین تنها مسیر
234 دنبال‌کننده
17.1هزار عکس
6.9هزار ویدیو
271 فایل
جهاد اکبر، مبارزه با هوای نفس در تنها مسیر آرامش کاری کنیم ورنه خجالت براورد روزیکه رخت جان به جهان دگر کشیم خادم کانال @Yanoor برایم بنویس tps://harfeto.timefriend.net/16133242830132
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹❤️🌹 هر صبح روح من با زلال بارش یاد تو ، جان می گیرد ، جلا می یابد ، پرواز می کند ... مهر تو همچون اکسیری است که جانم را به رویش وا می دارد ... من به معجزه ی محبت تو زنده ام . شکر خدا که تو را دارم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یا رب العالمین ذکر روز شنبه(100 مرتبه) معنی:ای پرودگار عالمیان ویژگی:کثرت مال
روز شنبه طبق روایات متعلق است به (ص). سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 الْحَجَرُ الْغَصِيبُ‌ فِي الدَّارِ رَهْنٌ‌ عَلَى خَرَابِهَا. امام عليه السلام فرمود: سنگ غصبى در بناى خانه گروگان ويرانى آن است. ١ مرحوم سيد رضى مى‌گويد:«اين سخن از پيامبر صلى الله عليه و آله نيز نقل شده است و جاى تعجب نيست كه هر دو كلام مانند هم باشند، زيرا هر دو از يك محل سرچشمه گرفته و ريزش هر دو از يك دلو بوده است»؛ (قالَ‌ الرَّضِيُ‌ وَ يُروى‌ هذَا الْكَلامُ‌ عَنِ‌ النَّبِي صلى الله عليه و آله وَ لا عَجَبَ‌ أَنْ‌ يَشْتَبِهَ‌ الْكَلامانِ‌ لِأَنَّ‌ مُسْتَقاهُما مِنْ‌ قَليبٍ‌ وَ مَفْرَغَهُما مِنْ‌ ذَنُوبٍ‌ شرح و تفسير سنگ غصبى خانه خرابت مى‌كند امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه، آيندۀ شوم بناهايى را بيان مى‌كند كه با وسائل غصبى ساخته شوند، مى‌فرمايد:«سنگ غصبى در بناى خانه گروگان ويرانى آن است»؛ (الْحَجَرُ الْغَصِيبُ‌ ١ فِي الدَّارِ رَهْنٌ‌ عَلَى خَرَابِهَا) . اشاره به اين‌كه همان‌گونه كه «رهن» و گروگان، سبب مى‌شود انسان، مطالباتش را وصول كند، سنگ غصبى هم سبب مى‌شود كه ويرانى براى خانه وصول شود. مرحوم مغنية در كتاب فى ظلال نهج البلاغه در شرح اين كلام حكيمانه مى‌گويد: كسى كه بنايى كند يا چيزى در اختيار بگيرد يا بخورد يا بنوشد يا به هر صورتى، از اموال ديگران (بدون رضاى آنها) بهره گيرد، سرانجام كارش وبال و خسران است، هرچند اين زيان پس از مدتى صورت گيرد و اگر كسى بپرسد اين آسمان‌خراش‌هايى كه از خون ملت‌هاى بى‌گناه بنا شده و محكم در جاى خود ايستاده و ويران نمى‌شود چگونه است‌؟ در پاسخ آنها مى‌گوييم: اگر اينها ويران نشود بناكنندۀ آنها به زودى آنها را ترك گفته و به قبور تاريك و متعفنى پناه مى‌برند... اضافه بر اين، بناى راسخ، همان وجدان پاك و روح آرامى است كه انسان بدون هرگونه نگرانى زندگى كند.(آيا بانيان آنها چنين‌اند؟ قطعاً نيستند). ١ مرحوم طبرسى در مجمع البيان از ابن عباس نقل مى‌كند كه مى‌گويد: من از قرآن به خوبى استفاه كرده‌ام كه ظلم و ستم خانه‌ها را ويران مى‌سازد. سپس به آيۀ شريفۀ سورۀ «نمل» تمسك مى‌كند كه مى‌فرمايد: «فَتِلْكَ‌ بُيُوتُهُمْ‌ خاوِيَةً‌ بِما ظَلَمُوا إِنَّ‌ فِي ذلِكَ‌ لَآيَةً‌ لِقَوْمٍ‌ يَعْلَمُونَ‌» ؛اين خانه‌هاى آنهاست در حالى كه به‌خاطر ظلم و ستمشان فرو ريخته؛ و در اين نشانۀ روشنى است براى كسانى كه آگاهند». ٢ مرحوم سيد رضى در ذيل اين كلام شريف مى‌گويد:«اين سخن از پيامبر صلى الله عليه و آله نيز نقل شده و جاى تعجب نيست كه هر دو كلام مانند هم باشند؛ زيرا هر دو از يك محل سرچشمه گرفته و ريزش هر دو از يك دلو بوده است»؛ (قالَ‌ الرَّضِيُ‌ وَ يُروى‌ هذَا الْكَلامُ‌ عَنِ‌ النَّبِي صلى الله عليه و آله وَ لا عَجَبَ‌ أَنْ‌ يَشْتَبِهَ‌ الْكَلامانِ‌ لِأَنَّ‌ مُسْتَقاهُما مِنْ‌ قَليبٍ‌ وَ مَفْرَغَهُما مِنْ‌ ذَنُوبٍ‌) . «مُسْتَقى‌» به معناى محل سيراب شدن است «قليب» (بر وزن صليب) به معناى چاه و در اينجا كنايه از سرچشمه است و «مفروغ» (مفرغ) به معناى محل ريزش است و «ذَنوب» بر وزن (قبول) به دلو بزرگ گفته مى‌شود. مرحوم ديلمى از علماى قرن نهم در كتاب ارشاد القلوب خود حديث را به اين صورت از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نقل كرده است: «خَمْسُ‌ كَلِماتٍ‌ فِي التَّوْراةِ‌ وَ يَنْبَغي أَنْ‌ تُكْتَبَ‌ بِماءِ الذَّهَبِ‌ أَوَّلُها حَجَرُ الْغَصْبِ‌ فِي الدّارِ رَهْنٌ‌ عَلى‌ خَرابِها وَ الْغالِبُ‌ بِالظُّلْمِ‌ هُوَ الْمَغْلُوبُ‌ وَ ما ظَفَرَ مَنْ‌ ظَفَرَ الْإثْمُ‌ بِهِ‌ وَ مَنْ‌ أَقَلَّ‌ حَقَّ‌ اللّهِ‌ عَلَيْكَ‌ أنْ‌ لا تَسْتَعينَ‌ بِنِعَمِهِ‌ عَلى‌ مَعاصِيهِ‌ وَ وَجْهُكَ‌ ماءٌ جامِدٌ يَقْطُرُ عِنْدَ السُّؤالِ‌ فَانْظُرْ عِنْدَ مَنْ‌ تَقْطُرُهُ‌ ؛پنج جمله در تورات آمده است كه سزاوار است با آب طلا نوشته شود: نخستين آنها اين است كه سنگ غصبى در بناى خانه گروگان ويرانى آن است و آن كس كه با ظلم غلبه مى‌كند در حقيقت مغلوب و شكست‌خورده است و كسى كه از طريق گناه پيروز شود در واقع پيروز نشده است و كمترين حق خداوند بر تو اين است كه از نعمت‌هاى او براى معصيتش كمك نگيريد و آبروى تو همچون آب منجمدى است كه تقاضا آن را آب مى‌كند مراقب باش نزد چه كسى آن را آب مى‌كنى». ١ در حديث ديگرى از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله مى‌خوانيم: «اتَّقُوا الْحَرامَ‌ فِي الْبُنْيانِ‌ فَاِنَّهُ‌ أساسُ‌ الْخَرابِ‌ ؛از به كار گرفتن اشياى حرام در بناها بپرهيزيد كه سبب خرابى آن خواهد شد». ٢ خداوندا توفيق پيروى از اين كلمات دلنشين و حكمت‌آموز و به كار بستن آنها را در زندگى به همۀ ما مرحمت فرما تا راه بهتر زيستن را بيابيم و از آن به مقصد برسيم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمودند: 🔺 اَلْغَضَبُ مِفتاحُ كُلِّ شَرٍّ؛ 🔻 خشم، كليد هر بدى و زشتى است. 📚 تحف العقول، ص۴۸۸ 🌹 امام خمینی (ره): 🔺 به اهالى محترم و ثروتمندان معزز تذكر دهيد كه خداى تعالى اين روزها را براى امتحان پيش مى‏آورد. خوب است كه از امتحان الهى سرفراز بيرون بياييد، و هركس به مقدار مقدور خود به سادات محترم و ساير فقرا كمك كند. 📚 صحیفه امام؛ ج۱؛ ص۲۶۰ 🌹 امام خامنه‌ای: 🔺 امتحانهائی که ما میشویم، در واقع نقطه‌ی اصلی‌اش همین است؛ پای یک ایثار و یک گذشت به میان می‌آید ... امتحان الهی برای این نیست که خدا ما را بشناسد، ببیند ما در چه وزنی، در چه حدی هستیم؛ خود امتحان در حقیقت یک گام است به سوی مقصد... امتحان یعنی عبور از وادی محنت. یک محنتی را، یک شدتی را جلوی پای یک انسانی یا یک ملتی میگذارند؛ عبور از این محنت، امتحان است. اگر توانست عبور کند، به آن منزل مقصود میرسد.» ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا