هدایت شده از عبدالرحیم انصاری | تحلیلگر سیاسی
🔺جناب آقای نبویان هستند؛ نماینده ای که همیشه ابتدا قضاوت میکنند و زمانی که آن قضاوت اشتباه از آب درآمد، سعی میکنند یا مجبور میشوند آن را اصلاح کنند؛ حال آنکه اصلاحیه ها و تکذیبیه ها هیچ وقت تاثیری به اندازه آن قضاوت جنجالی اولیه ندارند و در حد کفایت دیده نمیشوند.
🔹حال پرسش واضح من درباره مقدمه این متن آقای نبویان این است که بزرگوار! اگر چنین بندهایی بنا به گفته خودتان "احتمالی" هستند و نه قطعی، چرا به گونه ای آن را مطرح میکنید که گویی از حقوق حقه ملت ایران عدول شده است؟ از همین مقدمه نیز معلوم است که خودتان هم مثل اغلب اوقات اطلاع دقیقی از ماجرا ندارید!
🔹درباره آیتم اول و دوم نیز مسئولان مربوطه بارها صراحتا گفته اند که از حقوق قانونی ملت کوتاه نمی آیند. حال اگر شما خلاف آن سند و مدرک جدیدی دارید، آن را رسانه ای کنید تا مردم هم بدانند، در غیر این صورت با اعصاب ملت بازی نکنید.
🔹من بارها به مخاطبان عرض کرده ام که نمایندگان مجلس به دلیل آنکه نخود در دهانشان خیس نمیخورد و با رویکردی بلاگری با موضوعات حساس و محرمانه امنیتی برخورد میکنند، معمولا از تصمیمات حیاتی با خبر نیستند و تصور اینکه فلان نماینده به دلیل عضویت در فلان کمیسیون از همه موارد اطلاع دارد تصوری اشتباه است.
🔹بنابراین باید به تصمیمات کلی نظام که غالبا در شورای عالی امنیت ملی و با رعایت جنبه های محرمانگی پخت و پز میشود اعتماد کرد و هیچگاه احساسات، عواطف و غرور ملی خود را به مواضع غالبا غیر دقیق آنها گره نزد.
#عبدالرحیم_انصاری
✅ @Ansari_rahim
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻تله اطلاع رسانی مذاکرات
اطلاعرسانی مذاکرات، خودش ماجرایی شده است . از یک طرف، بله؛ اطلاعرسانی میتواند بهتر باشد. شفافتر. دقیقتر. بهموقعتر. اما از طرف دیگر، انگار عدهای فقط منتظرند از هر سکوتی، یک خیانت بسازند.
🔻به نظرم بقایی به عنوان سخنگوی وزارت خارجه دقیق گفت: "برای پاسخ به تویئت های ترامپ بیکار نیستیم." از موضع بالا و هوشمندانه. اما چرا؟
🔻یکی از اسناد نهادهای امنیتی آمریکا نکته قابل تاملی دارد. میگوید رسانههای متصل به ما باید دو کار را همزمان انجام دهند.
🔻اول، غرق کردن مخاطب در جزئیات .
🔻دوم، راه انداختن جنگ تردید.
🔻چرا جزئیات؟ چون وقتی خبر ریز و درشت و ضدونقیض زیاد شد، دیگر راه تکذیب بسته میشود. هر ساعت یک خبر.
هر روز یک روایت. هر لحظه یک منبع مطلع . شما وارد گردابی میشوید که هرچه بیشتر در آن بمانید، بیشتر فرو میروید. انبوه اخبار ریز و درشت و جزئیات متناقض، عملاً یک کوچه بنبست رسانهای میسازد.
🔻جنگ تردید چیست؟
یعنی آنقدر اخبار راست و دروغ در هم آمیخته شود که مخاطب نه بتواند آن را کاملا رد کند و نه بپذیرد. نتیجه این وضعیت، «خستگی شناختی» است؛ یعنی مخاطب بهتدریج تمرکز و توان صحتسنجی خود را از دست میدهد و نسبت به منبع خبر و صدق و کذب آن دچار بیحسی و بیتفاوتی میشود. در چنین شرایطی، هرکس بیشتر خبر بدهد و آخرین خبر را منتشر کند، باورپذیرتر به نظر میرسد.
🔻اصلاً نیاز هم نیست این نسخهها را به اسناد امنیتی دشمن مستند کنیم؛ در عمل دقیقاً همین اتفاق در اتاق جنگ دشمن می افتد. کافی است رفتار ترامپ را رصد کنید. جنگ را به توئیتر برده و در شبکه اجتماعی می خواهند جمع کند. گوشی را برمیدارد، به فاکسنیوز زنگ میزند، یک روایت میسازد و فضای رسانه را منفجر میکند.
حالا اگر مسئول ایرانی بخواهد لحظهبهلحظه جواب بدهد چه میشود؟ عملاً وارد زمین او شده است. اگر سکوت کند، متهم به پنهانکاری میشود. اگر مدام پاسخ بدهد، بخشی از طراحی و محاسباتش را لو داده است.
🔻این یعنی یک تله رسانهای.
البته این حرفها به معنای نفی اطلاعرسانی نیست. مردم باید در جریان باشند. مسئولان باید صریح و صادقانه حرف بزنند.
اما فرق است بین اطلاعرسانی و افتادن در بازی روانی دشمن.
🔻مسئله مهمتر اما چیز دیگری است؛ برای بعضیها اصلاً مهم نیست چه گفته شود. مسئله، بیاعتمادی است. هر توضیحی داده شود، دوباره از دل همان توضیح، یک سوءظن تازه بیرون میآید.
🔻حس ظن به مسوولین کشور را تمرین کنیم. فراموش نکنیم رهبری انقلاب هر نقد ومطالبه ای ولو موجه را که تفرقه افکن باشد را خطا دانستند. یکی از راههای نقد سازنده، مطالبهگری از درون اعتماد به مسئولان کشور است؛ مسئولانی که این روزها، با هر سلیقه و عقیدهای، در میدان مبارزهاند؛ چه در میدان نظامی، چه در مذاکرات و چه در جنگ رسانهای...
@mahdian_mohsen
هدایت شده از سرباز سید علی 🇮🇷✌️
امروز یه نگاهی به پیج اینستاگرام شهید صادق زرین انداختم...
شهیدی که از دوستان صمیمی امام سید مجتبی خامنه ای حفظه الله بود و حضرت آقا هم خیلی تاکید کردند در مراسم امام شهید از شهید زرین هم یاد بشه...
صفحه ایشون رو که نگاه کردم دیدم چقدر از نظر فکری به هم نزدیکیم...
و چقدر نگاه هامون به مسائل سیاسی کشور و منطقه شبیه همدیگه ست...
و اینکه چقدر این عقلانیت انقلابی مورد پسند امام جامعه ست که سفارش میکنن شخصا از این شهید بزرگوار یاد بشه...
ان شاالله کنش های ما هم مورد رضای خدا و ولیّ خدا قرار بگیره و به درد امام جامعه مون بخوریم...
#لبیک_یا_خامنه_ای
#عقلانیت_انقلابی
#مدیون_شهداییم
#راه_شهدا_ادامه_دارد
#سرباز_سید_علی 🇮🇷✌️
✅@sarbazseyedali31313
هدایت شده از محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
🔺علی یونسی نامهای داده و هواداریاش از مجاهدین خلق را علنی نموده و خواهرش نیز آنرا تایید کرده است؛ قابل توجه جماعتی که او را صرفا یک دانشجوی نخبه دانشگاه شریف میدانستند و مدعی بودند به او اتهام دروغ ارتباط با منافقین زده شده و به ناحق زندانی شده است...
هدایت شده از سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
ضددین، حتی دموکرات و لیبرال هم نمیشود.
چون تعارض با دین، در ذات خود، مغایر آزادی، آزادگی، آزاداندیشی، انسانیت، مهربانی، انعطاف و احترام به نظر مخالف است.
مسعود سفیری (روزنامهنگار و فعال سیاسی خارج از کشور) یک نمونه از همین دگماندیشها و دیکتاتورهای کوچولوست.
🌻 @Smh_Doaei
هدایت شده از سیاهمشق | سید محمدحسین دعائی
نفر قبلی که این حرف را تکرار میکرد، بعد از ایجاد قویترین و مؤثرترین جبهۀ مقاومت در طول تاریخ، با افتخار و به عزتمندانهترین شکل ممکن شهید شد و بهزودی، بعد از شکوهمندترین بدرقۀ تاریخ، به خاک سپرده خواهد شد.
ولی میراث او پابرجاست، باورمندان به آرمانهای او هستند و حتما ریشه پوسیدهٔ شما را خواهند کند، انشاءالله.
🌻 @Smh_Doaei
هدایت شده از پاسخ به شبهات و شایعات مجازی ۲۰۲۶
☝️🚨با رسم شکل انتهای افراط میشه این☝️
به والله دلم برای برخی از این بچه های نوجوان و جوان انقلابی میسوزد
ببینید برخی از این کانال داران با ذهنشون چکار کردند☝️
کلام رهبری و که فرستادیم میگه نمیتونم قبول کنم
چرا؟؟؟
چون سالها در ذهن اینها فقط سخنانی از رهبری را به گوششان رساندند که به نفع خودشان بود
❌الان این فیلم رهبری و دیده آب و روغن قاطی کرده
میبینه اگه بخواهد بپذیرد باید کل مبانی فکریش و بریزه بهم
میگه حرف رهبری هم قبول نیست
متاسفانه مخاطب هم اهل #تحقیق نیست
ولی امروز آش اینقدر شور شده که پروفایلش رهبری است ولی میگوید نمیپذیرم
❌😐البته این بنده خدا یک پله از افراط فراتر هم رفته و میگه امام معصوم هم خوش بین بوده و برا این خوش بینی شهید شده....
از تفکرات شهید مطهری به کجا رسیدیم؟؟؟
╭┅───────┅╮
@porseshgar📻🌿📮° ╰┅───────┅╯