eitaa logo
※ صافات ※
110 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
44 فایل
✅ #امام‌شهید (رحمةالله‌علیه): •علاج پروپاگاندا تبیین است• #جهادتبیین یک واجب فوری و قطعی است. #اتحادمقدس #لبیک‌یاخامنه‌ای‌لبیک‌یاحسین‌است #Minab168🎒 . 🇮🇷 We stand with Palestine 🇵🇸 . ارسال نظرات: @Sarbaznz
مشاهده در ایتا
دانلود
❌️محمد مرندی: حماقت نتانیاهو بن بست میز مذاکره را شکست. برخلاف برخی گمانه زنی ها، متن نهایی وجود نداشت تا اینکه حمله جنایتکارانه او ترامپ را مجبور به پذیرش خواسته های ایران به ویژه در مورد لبنان کرد.
| پس از حملهٔ رژیم صهیونیستی به ضاحیهٔ بیروت، مانند همیشه دو دیدگاه اصلی دربارهٔ این رویداد مطرح شد: برخی آن را تلاشی برای خراب‌کردن توافق ایران و آمریکا در آخرین لحظات می‌دانستند و معتقد بودند تهران نباید واکنش نشان دهد. در مقابل، دیدگاه دوم بر این باور بود که هدف اسرائیل، ایجاد معادله‌ای تازه و افزایش فشار بر ایران از طریق جداکردن صحنه‌های درگیری است، فارغ از اینکه توافقی در میان باشد یا نه. این برداشت دوم بود که به تدوین طرحی عملیاتی برای پاسخ مستقیم ایران انجامید. نشانه‌های این آمادگی نظامی به‌سرعت در سطح میدانی نمایان شد: دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل فعال گردید و هم‌زمان، هواپیماها و تانکرهای سوخت‌رسان آمریکایی در آسمان منطقه و همچنین شماری از پهپادهای متخاصم در داخل کشور برای ردگیری و مقابله با موشک‌های احتمالی به پرواز درآمدند. در همان بازهٔ زمانی، تلاش‌های دیپلماتیک فشرده‌ای نیز در جریان بود. میانجی‌های منطقه‌ای از جمله قطر، ترکیه و پاکستان با وعدهٔ امتیازاتی تازه می‌کوشیدند ایران را به خویشتنداری ترغیب کنند؛ امتیازاتی نظیر دسترسی به منابع مالی مسدودشده، لغو محدودیت‌های دریایی، مدیریت تنگهٔ هرمز و برقراری آتش‌بس در لبنان. این رایزنی‌ها سرانجام به تفاهمی انجامید که اعلام عمومی آن صورت گرفت. در این میان یک نکته شایان توجه است: تجربه نشان داده که ایران همواره پیش از واردشدن به فاز نظامی، جذب امتیازات ملموس و فوری را در اولویت قرار می‌دهد. این منطق پیش از عملیات «وعدهٔ صادق ۱ و ۲» نیز برقرار بود و مطالبهٔ اصلی آن زمان، آتش‌بس در غزه بود که عملی نشد. این‌بار اما طرف مقابل با بخشی از خواسته‌ها در موضوعات دریایی و لبنان اعلام موافقت کرده است. اگر این وعده‌ها عملی گردد، می‌توان گفت که راهبرد استفاده از ظرفیت‌های بالقوه برای کسب امتیاز، ثمربخش‌تر از درگیری مستقیم است. در این حالت، دشمن عملاً با ارادهٔ ایران برای اقدام نظامی و هزینه‌های آن کنار آمده و پذیرفته که تهران می‌تواند بدون نیاز به شلیک، اهداف خود را محقق سازد؛ به‌خصوص در شرایطی که اثرگذاری حملات نظامی بر میدان نبرد تضمین‌شده نباشد. با این همه، نباید کار را تمام‌شده تلقی کرد. این احتمال وجود دارد که طرف مقابل بیاموزد با وعده‌هایی هرچند تحقق‌نیافته، می‌تواند ایران را از تثبیت موقعیت راهبردی‌اش در معادلات منطقه‌ای بازدارد. بنابراین، ضروری است تا زمانی که خواسته‌ها به‌طور کامل برآورده نشده، تمامی ابزارهای فشار همچنان حفظ و آمادهٔ استفاده باقی بمانند. رضا خانعلی زاده | بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/96731162C0fde667bcb
بیانیه ی رسمی قرارگاه خاتم؛ با تحمیل اراده‌ی الهی و پولادین خود به دشمنان زبون آمریکایی و صهیونیستی با قدرت ثابت کردند که راهی جز پذیرش شکست و تسلیم در برابر مردم مبعوث شده و جنود پروردگار متعال ندارند... قرارگاه مرکزی حضرت‌خاتم‌الانبیا؛ مردم مقاوم و سربلند ایران و فرزندان دلاور و شجاع ملت در نیروهای مسلح مقتدر کشور و جبهه‌ی مقاومت با عنایت پروردگار متعال و تحت تابعیت فرمانده معظم کل قوا مدظله‌العالی با تحمیل اراده‌ی الهی و پولادین خود به دشمنان زبون آمریکایی و صهیونیستی با قدرت ثابت کردند که راهی جز پذیرش شکست و تسلیم در برابر مردم مبعوث شده و جنود پروردگار متعال ندارند.
🔺برخی هواداران جریان خاص در حال نشر این سوال هستند که چرا باز خبر توافق را نخست وزیر پاکستان و ترامپ اعلام کردند اما مسئولان ایرانی بهایی به مردم ندادند؟! 🔹من فکر میکنم اگر توافقی هم صورت گرفته لحظه آخری بوده، و ایران هیچ وقت مانند ترامپ برای اعلام اخبار اینچنینی عجله نمیکند. دلیل این کار هم نه به دار و نه به بار بودن این توافق است، کما اینکه ترامپ تا کنون ۳۸ بار خبر توافق را توییت کرده و دقیقا هر ۳۸ بارِ آن نیز کذب بوده است! 🔹نکته بعد اینکه ایران با توجه به بدعهدی آمریکا هیچ خبری را درباره توافق بطور قطعی رسانه ای نمیکند، چون هر لحظه ممکن است با یک حرکتی کنسل شود؛ آن وقت همین منتقدین داخلی مسئولان را بابت اعلام غیر دقیق آن خبر سرزنش خواهند کرد. آنچه ایران منتشر میکند نه خبر توافق، بلکه صرفا مفاد یک یادداشت تفاهم (MOU) است. 🔹بنابراین باید صبور بود، منتظر اعلام رسمی ماند و به تصمیمات حاکمیت در این خصوص، همانطور که بزرگان هم گفته اند اعتماد کرد. @Ansari_rahim
هدایت شده از خبرگزاری فارس
🔴بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره توافق پایان جنگ میان ایران و آمریکا بسم الله الرحمن الرحیم به اطلاع ملت شریف ایران می رساند: جمهوری اسلامی ایران در پرتو راهبری رهبر شهید خویش، تفوق خود در برابر دشمن امریکایی صهیونی را تکمیل کرده و ذیل تدابیر رهبری عالی قدر نظام (حفظه الله تعالی)، حمایت های آحاد مردم و تلاش مجاهدانه رزمندگان اسلام، به دنبال یک دوره مذاکرات دشوار و فشرده چند ماهه، و بر اساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی، متن یادداشت تفاهم در خصوص مذاکرات پایان جنگ (مذاکرات اسلام آباد) را میان ایران و امریکا در شامگاه 24 خرداد ماه، نهایی کرد. بر اساس توافقات انجام شده، جنگ و عملیات نظامی در تمامی جبهه ها از جمله لبنان از امشب به صورت فوری و دائمی پایان یافته و به علاوه، محاصره دریایی علیه ایران بلافاصله و به طور کامل خاتمه می‌یابد. امضای این یادداشت تفاهم در روز جمعه 29 خرداد به طور رسمی انجام خواهد شد. مذاکرات برای توافق نهایی، به پس از اجرای تعهدات طرف مقابل وفق یادداشت تفاهم موکول خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران از تلاش های جمهوری اسلامی پاکستان و دولت قطر قدردانی می کند. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی @Farsna
✍🏽اتان لوینز، خبرنگار ایندیپندنت: ▪️نه تغییر رژیم ▪️نه محدودیت موشکی ▪️ نه خلع سلاح حزب‌الله ایران و مقاومت پیروز شده‌اند! اسرائیل شکست خورد.
خشم رسانه‌های عبری از اعلام یادداشت تفاهم بین ایران و آمریکا کانال ۱۴ عبری: 🔻کاری که دونالد ترامپ با ما کرد آنقدر بد است که حتی توضیحش هم سخت است. شبکه عبری آی ۲۴ نیوز: 🔻ترامپ به ایرانی‌ها خیلی چیزها می‌دهد و در عوض هیچ چیزی دریافت نمی‌کند. دیگر پلتفرم‌های عبری نوشتند: 🔻به نظر می‌رسد این توافق شامل خروج از لبنان باشد. خبرنگار رؤی کایس: 🔻چه کسی باور می‌کرد که یک حمله واحد در ضاحیه جنوبی بیروت، صلح جهانی را تسریع کند؟
روایت فتح ایران زنده ماند، ایران آمریکا را مجبور به پذیرش خواسته هایش کرد، نه تمدن ایران از بین رفت و نه ایران تجزیه شد، نه تسلیم بی‌قید و شرط محقق شد، نه تنگه هرمز را توانستند با زور باز کنند، نه اغتشاشی در خیابان شکل گرفت، نه ترامپ به اهداف متعدد اعلامی روز اولش رسید، نه سپاهیان و ارتشیان، اسلحه را زمین گذاشتند، نه دیپلمات‌ها، به آمریکا پناهنده شدند. نه زیرساخت‌ها از بین رفت. نه بی‌وطن‌ها، به آرزویشان رسیدند. نه رضا پهلوی ابله، پایش به ایران رسید. نه عملیات موسوم به آزادی به جایی رسید و نه خشم حماسی، نه MIGA اتفاق افتاد و نه تغییر نظام، نه مردم ذره ای خسته شدند و خیابان را خالی کردند، ترامپ برای توافق التماس کرد و در انتها، ابتدا محاصره را برداشت. ترامپ یک طرفه توافق اتمام جنگ‌ را امضا کرد. ایران شجاع با سرانگشتان تدبیر رهبر جوان و شجاع، با دلاوری و شجاعت و غیرت نظامیان و با ملتی مبعوث شده، مقتدرانه پیروز شد. ایران الگویی شد برای مقاومت ملت‌ها. تاریخ از ما مردم ایران و حاکمان ایران، با افتخار خواهد نوشت. جای قائد حکیم و رهبر شهید ایران خالی است تا پیروزی ملت ایران را ببیند و به ملت ایران برای ۱۱۰ شب مقاومت، خدا قوت بگوید. جای ایران‌دوست‌ترین رهبر تاریخ در خیابان کشور دوست خالی است. رهبری که با خانواده‌اش جان‌فدای ایران شد تا ایران، فدا نشود.هر چند او زنده تر از همیشه به ملت خود لبخند میزند و برای آنها دعا میکند. با افتخار ایرانی هستیم و به این افتخار، می‌بالیم.
🔻 یادداشت محمد رهبری، پژوهشگر و مدرس دانشگاه: 🔺نباید فراموش کرد که ایران در این جنگ در برابر دو قدرت اتمی و برخوردار از پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی جهان روبرو بود؛ با این وجود نه بخشی از خاک کشور از دست رفت و نه ایران تسلیم شد؛ بلکه توانست عزتمندانه از خودش دفاع کند.‌ 🔺این دفاع غرورآفرین نتیجه مجاهدت و مقاومت نیروهای مسلح کشور بود که بدون واهمه و ترس، در برابر تجاوز به کشور ایستادگی کردند. تک‌تک فرماندهان و سربازانی که قهرمانانه از جان خود گذشتند تا از وطن دفاع کنند، مایه‌ی افتخارند.
✅ خلق روایت پیروزی بسیار مهمه، همه‌ی ما بویژه اهالی رسانه باید محورهای متعدد فتح و نصر ایران در طول ۱۱۰ روز جنگ تحمیلی سوم رو برای مردم تبیین و تصویرسازی کنیم...
🔺بعضی ها میگویند امشب قرار بود بزنیم؛ چرا نزدیم؟! 🔹پاسخ این پرسش را دکتر محمد مرندی عضو تیم رسانه ای هیئت مذاکره کننده داده است: 🔹سید محمد مرندی: حماقت نتانیاهو بن بست میز مذاکره را شکست. برخلاف برخی گمانه زنی ها، متن نهایی وجود نداشت تا اینکه حمله جنایتکارانه او ترامپ را مجبور به پذیرش خواسته های ایران به ویژه در مورد لبنان کرد. 🔸ایران امشب در ازای عدم حمله به اسرائیل توانست رفع فوری محاصره دریایی و خروج اسرائیل از خاک لبنان را، علاوه بر پایان جنگ در همه جبهه ها، در متن بگنجاند. البته طبیعی است در صورت نقض این تعهدات حق پاسخ ایران به حمله اسرائیل محفوظ است. @Ansari_rahim
هدایت شده از بر پا
دو نگاه به فتح مبین 🔺عمر بن خطاب میگوید به خدا از روزی که مسلمان شدم، هیچ روزی مانند آن روز به شک نیفتادم. کدام روز؟ روز امضای "صلح حدیبیه". 🔺او میگوید نزد پیامبر ص رفتم گفتم مگر نگفتی ما پیروز میشویم؟ پس این چه وضعی است؟ چرا گذاشتی فلان کلمه در متن نباشد؟ چرا زیر بار فلان بند رفتی؟ عمر میگوید پرسیدم "تو مگر پیغمبر نیستی؟ مگر ما بر حق نیستیم؟" بعد تشر زدم به پیامبر ص که "چرا در امر دینمان تن به ذلت دهیم؟ " 🔺موقع برگشت از حج نیمه کاره شان یکی به پیامبر ص گفت: به خدا ما فتحی نکردیم، چون به نتیجه ای که میخواستیم نرسیدیم و حج نکردیم. میگویند آنقدر پیامبر ص از این نقدهای بر پایه عزت خواهی و آرمان جویی و انقلابی گری غصه خورد که آیات سوره فتح نازل شد. 🔺سوره فتح میگوید این فتح، مبین بود. روشن بود. محصول نصرت الهی بود، نصر عزیز ، نصر عزت بخش. چرا؟ چون پایه های قدرت طرف مقابل بالکل فرو ریخت، نظامی که بر پایه آن نظام تو خطا کار به حساب میآمدی از بین رفت. وقتی نظام تو در کنار نظام طاغوت سر بر میآورد، خطاهای گذشته و آینده تو در نظام طاغوتیشان محو و جبران میشود، بعلاوه ایمان مردم رشد کرده و نصاب ایمانی جبهه حق بالاتر آمد. 🔺این یعنی در آن واحد، یک فتح راهبردی به دست آوردید و یک فتح عمیق ایمانی. آری "عزت خواهی عمری" طعم فتح مبین را نمیچشد. آرمان جویی عمری، دل رسول الله ص را خون میکند و طلوع ابرقدرت جدید که نظام طاغوت مجبور است جلویش سر خم کند نمیفهمد. او ارتقای ایمانی جبهه را نمیبیند. او شکست جبهه کفر را درک نمیکند. او در برابر تصمیم نظام الهی یداللهی رسول الهی، نظامی که بر پایه رضوان الهی شکل گرفت و با بیعت مجدد تحت شجره تقویت شد میایستد و خون به دل میکند. 🔺۲۲ بهمن ۶۷ منتظری سخنرانی کرد و گفت جواب این خونها را چه کسی میدهد؟ ما شکست خوردیم. امام یک هفته بعد متن منشور روحانیت را نوشت از مردم و خانواده های شهدا عذرخواهی کرد بابت جملات منتظری و بعد نوشت، حاصل جنگ را درست ببینید. او با نگاه کلان و عمیق، آثار راهبردی و ایمانی جنگ ایران را بر میشمارد و میگوید ما پیروز شدیم. 🔺سید مجتبی خامنه ای، امام عزیزمان، معتقد است طلوع ابرقدرتی جدید در عالم محقق شده با این جنگ، طلوع تمدن نوین اسلامی به چشم عالم آمده است با این جنگ، تحول نفوس انسانها و ظهور آیه ای در عداد و یا بالاتر از وجود سید علی شهید به دست مردم ایران ظهور کرده است. او از احساس ناامیدی و تردید و اختلاف و بددلی در عده ای حذر میدهد. اما... 🔺حرف زیاد است. بیش از این میترسم با متن خود، برادرانم را ناراحت کنم. بماند... پ.ن. منبع نقلهای روایی و تاریخی از کتاب المیزان @ali_mahdiyan