هدایت شده از رضا چاوشان 🇮🇷
ما جنگ ایران را چنان قاطعانه بردیم که اکنون ۳۰۰ میلیارد دلار برای متقاعد کردن ایران به پایان دادن به آن پیشنهاد میدهیم.🤣🤣
https://eitaa.com/joinchat/738066435Cc1ca07261d
هدایت شده از مکتوبات
🔻 پیروزی در پیمان پس از پیروزی در میدان و خیابان
🔸 متن یادداشت تفاهم اسلامآباد را خواندم. متن عزتمندانه و آبرومندی است. باید با صدای بلند گفت برای ایرانی که قرار بود چند ماه پیش، «تسلیم بیقیدوشرط» شود؛ خود این متن یک پیروزی در پیمان، در ادامه پیروزی در میدان و پیروزی در خیابان است.
🔹 مذاکره با دشمن و تثبیت پیروزیهای نظامی و مردمی در حوزه دیپلماسی، کار دشواری است. گاهی به دشواری ماهها دست روی ماشه نگه داشتن و پرچم در دست گرفتن. دستمریزاد به آقای قالیباف جانبرکفگرفته و دیگر مجاهدان عرصه سیاست خارجی که دل ملت مبعوث را گرم کردند و نشان دادند چه درون سنگر و چه پشت میز، سرباز انقلاب هستند.
🔹 از رهبر شهیدمان آموختهایم این یادداشت تفاهم، فقط یک «پیروزی» دیگر برای ملت بزرگ ایران و جبهه مقاومت در حوزه دیپلماسی است. این تفاهم، نه نسخه نجات میهن است و نه وعده صادق دشمن. چشم امید ما فقط به خداوند متعال است و پشتگرمیمان به قدرت درونزای ملت ایران و جبهه مقاومت.
🔸 همانگونه که آقای قالیباف گفت تنها تضمین امنیت ایران، «قدرت ایران» است. یگانه مسیر ما برای رسیدن به قله، روزبهروز قویتر شدن است. باید ایمان عمیقتر، سلاحهای قویتر، اقتصاد مقاومتی جاندارتر و انسجام ملی محکمتر داشته باشیم تا دشمن مایوس شود. وگرنه آمریکا و اسراییل به چیزی جز به یک ایران ضعیف چند پاره راضی نمیشوند.
🔹 امیدوارم به برکت خون امام شهید و دیگر شهدای این ایام، خداوند برکات خودش را بر این سرزمین نازل فرماید و پس از این سختیها، آسانی را به حال این ملت مرحمت نماید. باشد که این مجاهدت ملی، آمادگی برای ظهور حضرت حجت (عج) گردد.
محمد سرشار
@maktubaat
هدایت شده از علیرضا زادبر
از متن تفاهم، کاپیتولاسیون، بدتر از قراردادهای قاجاری و یا تعبیر مستعمره آمریکا شدن دَر نمی آید. نسبت های ناروایی بود. کسی که میخواست جمهوری اسلامی را ساقط کند، حال مشغول پاسخ به افکار عمومی است که چرا باید پولهای مسدود شده ایران آزاد شود!!!![اگر بشود]
اما آنچه اهمیت نهایی دارد "نقد شدن" نسیه های آمریکایی است. تعجیل نکنید و نکنیم. دشمن بدعهد است. در شصت روز آینده و حرکت به سمت توافق[مسائل هسته ای خاصتا] و میزان پایبندی به تعهدات ملاک ارزیابی است. کماکان ضمانت اجرا قدرت نظامی ماست چون در تجربه قبلی امریکا با وجود ضمانت شورای امنیت یک جانبه از قرارداد خارج شد. دوره رصد و اجرا دقیق است. نه خوشبینی و تکفیر. سیاست واقع گرایی و نقد.
#علیرضا_زادبر
@Politicalhistory
هدایت شده از محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
سناتور بیل کسیدی، از ایالت لوئیزیانا: ریگان در گور به خود میلرزد/ ایرانیها ا آموختهاند تهدیدِ تنگه هرمز نتیجهبخش است و بدون شک در آینده نیز از این اهرم استفاده خواهند کرد/ حالا، ایران طبق این توافق، اجازه مییابد زیرساختهای کاملا جدیدی بسازد/ پیش از جنگ، تنگه باز بود، ایران تحت فشار شدید تحریمها قرار داشت و ۱۳ سرباز آمریکایی زنده بودند، اما حالا، ۱۳ آمریکایی کشته شدهاند، خانوادهها میلیاردها دلار هزینه اضافی بابت سوخت پرداخت کردهاند، تحریمها لغو خواهند شد و بمبارانها متوقف شده است/ این بزرگترین فاجعه در سیاست خارجی چند دهه اخیر است
#رصد_معاند
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
متن توافق عجیب است.
در نگاه اول اینطور به نظر میرسد که ایران قبول کرده پسر خوب باشد تا از مزایای اقتصاد جهانی استفاده کند و به توسعه برسد و کشورهای منطقه هم قبول کردند که در توسعه ایران سرمایه گذاری کنند. آدم حس بدی پیدا میکند! انگار آمریکا آمد و ما را تنبیه کرد و ما قبول کردیم که دیگه مثل قبل نباشیم.
در حالی که هویت ما مبارزه با استکبار و نظام سلطه بود و هست. اصل انقلاب ما، مبتنی بر این بود که نظام ظالم جهانی و نظم سلطه را قبول نمیکنیم. حال چه شده که همه کشورها ایران را پذیرفتند؟ ایران دست از مبارزه با نظام سلطه برداشت؟ چنین به نظر میرسد که دست برداشته، زیرا اگر دست بر نمیداشت آنها قبول نمیکردند ایران را بپذیرند و تحریمها را بردارند و پولهایش را آزاد کنند و ... .
خیلی بد شد.
اما اتفاقا قضیه دقیقا بر عکس است.
این ایران نبود که دست از مبارزه با نظام سلطه برداشت. بلکه این نظام سلطه بود که مقابل اراده مقاومت و ایستادگی ایران بر سر اصولش، کم آورد. ایران با این جنگ به لخت ترین و عریان ترین شکل لیبرالیسم هار یعنی آمریکای ترامپ فهماند که نمیتواند در ازای گرفتن استقلال ایران، با ایران رابطه خوب داشته باشد. آمریکا یک ایران میخواست مثل قطر و امارت. بیاید هر چه میخواهد به ایران بفروشد و ایران هم مفت مفت پول نفتش را روانه بازارهای آمریکا کند و اوراق قرضه آمریکا را بخرد و با دلارهای نفتی اش در بورس آمریکا سرمایه گذاری کند و هر وقت کارخانه داران آمریکایی کم آوردند با پول نفتش آنها را نجات دهد و ... دقیقا مثل امارات. اصلا چرا جای دور برویم. دقیقا مثل ایران زمان شاه.
اما ایران گفت دست از استقلال خودم بر نمی دارم و باید پولهای من را بدهی که هر طور صلاح دیدم مصرف کنم نه اینکه مجبور باشم در بازارهای توی آمریکا سرمایه گذاری کنم. ایران گفت دست از اسلام ناب برنمیدارم و باید من را با همین عنوان جمهوری اسلامی ایران بپذیرید. ایران برای این مسأله جنگید. از کودکان میناب تا رهبر عالیقدرش را برای اثبات خودش و تحمیل خودش بر جهان فدا کرد. آنقدر جنگید که آمریکا و پیرامونش گفتند دیگر بس است. دست از مستعمره کردن ایران برداریم. ایران را همینطور که میخواهد باشد بپذیریم و آمریکا هم قبول کرد.
لذا خروجی این جنگ، نرمال شدن ایران و پسر خوب شدن ایران نیست. خروجی این جنگ، اثبات ایده مقاومت و ایده جمهوری اسلامی است. کشورهای دیگر فهمیدند که بی خود و بی جهت از آمریکا میترسند. میتواند مقابلش ایستاد و به هدف خود رسید. آن سد ذهنی که همه دنیا در مقابل آمریکا داشتند فرو ریخت. انتقاد آمریکایی ها از ترامپ این بود که ترامپ باعث شد مردم دنیا بفهمند پادشاه لخت است. مردم دنیا فهمیدند که آمریکا ترس ندارد و میتوانند ثروتهای خود را آنطور که دوست دارند خرج کنند نه آنطور که آمریکا دوست دارد خرج کنند.
پس از این دیگر نه دلار آن اعتبار قبلی را دارد نه آمریکا آن همینه پیشین را.
خلاصه اینکه ایران، نرمال نشد بلکه آمریکا نرمال شد و سطح آن در قد و قامت دیگر کشورها نزول یافت.
https://eitaa.com/pirepalandooz
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻جای سرانگشت امام شهید
🔻پیروزی امروز دسترنج سالها طراحی، تربیت، صبر و مجاهدت امام شهید ما بود. خامی است اگر گمان کنیم چنین نصری، بیآن منظومه دقیق و بلندمدت به دست آمده است. از بعثت مردمی تا موشک نظامی، همهجا جای سرانگشت امام شهید پیداست.
این متن شرح مختصری بر ستون های نصر است که ثمره معماری امام شهید ماست.
🔻ستون های نصر:
🔻۱. خیابان
خیابان؛ جایی که ظهور بعثت مردم بود. این ناگهانی نبود؛ حاصل سالها رنج و تربیت امام شهید بود. او مردمسالاری دینی را میدان رشد مردم میدانست؛ اینکه مردم تجربه کنند، خطا کنند، هزینه بدهند و بزرگ شوند. اگر امروز میبینید دختر بدون حجاب یا پسر تتودار، بیش از صد شب پرچم به دست میآید و هزینه میدهد، این دسترنج همان نظام تربیتی است.
🔻۲. مسئولین
این جنگ پردهها را کنار زد و تصویری تازه از مسئولین نشان داد؛ آدمهایی که برخلاف غوغای رسانه ای عافیت اندیش و محافظه کار و رانتی نبودند. تمام قد آمدند برای شهادتآنهم با خانواده. این هم دسترنج امام شهید است؛ سالها به ما آموخت دنبال فرشته در آسمانها نباشیم. انقلاب با همین انسانهای روی زمین جلو میرود.
🔻۳. میدان
ستون سوم نصر، میدان بود؛ میدانی که از دل تحریم زاده شد. امام شهید میدان را امتداد استقلال میدید. ایران با موشک، پهپاد، پدافند و قایقهای تندرو، فقر تسلیحاتی را به قدرت نامتقارن تبدیل کرد و نشان داد هزار خنجر کوچک، گاهی از یک شمشیر بزرگ کارآمدتر است.
🔻۴. جنگ ترکیبی
امام شهید قدرت را شبکهای میدید: میدان، اقتصاد، انرژی، افکار عمومی و دیپلماسی. ایران نشان داد اگر امنیتش هدف قرار گیرد، هزینه جنگ به سفره آمریکا و اروپا میرسد. برای همین فرمود اینبار اتش منطقه ایست.
🔻۵. امتداد میدان
ستون پنجم نصر، امتداد میدان بود. امام شهید آموخت مذاکره وقتی معنا دارد که پشتوانه قدرت داشته باشد. دیپلماسی بدون میدان، التماس است؛ اما دیپلماسی با میدان، اقتدار است و امتیاز می گیرد. در این جنگ، میز مذاکره روی زمین میدان بنا شد و نتیجه نبرد را تثبیت کرد.
🔻۶. روایت جهانی
پیروزی فقط زدن دشمن نیست؛ فهماندن حقانیت خود به جهان است. روایت ایران، مظلومیت و اقتدار را با هم نشان داد و اجازه نداد دشمن حقیقت جنگ را وارونه کند. برای همین بود امام شهید بسیار بر اقناع افکار عمومی دنیا و مشروعیت حقانیت ایران در قواعد و نهادهای بین المللی تاکید داشت. یکی از دلائل جهاد دفاعی همین بود. ممنوعیت سلاح هسته ای نیز.
🔻و اما ستون ستون ها:
همه این شش ستون، ذیل یک مفهوم معنا میشود؛ مفهومی که پرتکرارترین توصیه امام شهید ما بود: مقاومت. مقاومت فقط ایستادن نظامی نیست؛ وقتی می خواست از سلوک فردی تا قدرت اجتماعی بگوید از مقاومت می گفت. یعنی حرکت همراه با صبر، استقامت، امید؛ و در نهات اینکه هرجا مقاومت محقق شود، نصرت الهی هم حتماً و یقیناً می رسد.
@mahdian_mohsen