eitaa logo
※ صافات ※
110 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
44 فایل
✅ #امام‌شهید (رحمةالله‌علیه): •علاج پروپاگاندا تبیین است• #جهادتبیین یک واجب فوری و قطعی است. #اتحادمقدس #لبیک‌یاخامنه‌ای‌لبیک‌یاحسین‌است #Minab168🎒 . 🇮🇷 We stand with Palestine 🇵🇸 . ارسال نظرات: @Sarbaznz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺ما قرار نیست پیام های رهبری را جناحی کنیم و از آن به نفع خودمان استفاده نماییم؛ و من نمیدانم بعضی ها از کجای پیام رهبر معظم انقلاب، چیزهایی در می آورند تا با آن بر سر مسئولان بکوبند و بگویند آنها خلاف مسیر رهبری رفته اند. ۱- از آنجا که میفرمایند "مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند" یا از آن قسمت که بر استیصال رئیس جمهور آمریکا تاکید میکنند؟ ۲- از آنجا که تاکید دارند رئیس جمهور از طرف خود و اعضای شورای عالی امنیت ملی تعهد به حفظ حقوق ملت و محور مقاومت دادند و مسئولیت را پذیرفتند، یا آنجا که میفرمایند رئیس جمهور تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌ خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت؟! ۳- کسی میتواند بگوید اساسا تفسیر این بخش از پیام رهبری که میفرمایند: از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌ شده خواهیم بود، چیست؟ ۴- یا آنجا که می فرمایند "امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود" یعنی چه؟ 🔹بگذارید از مورد سوم شروع کنم؛ آنجا که آقا میفرمایند "از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌ شده خواهیم بود". بله ما ملت و آقا منتظر شروط گفته شده هستیم؛ آیا معنای این حرف چیزی غیر از آن است که شروط مورد تایید است اما بابت تحقق آن باید هوشیار باشیم؟ از کجای این حرف بر می آید که آقا مفاد یادداشت تفاهم را قبول نداشته اند؟ اگر تایید نکرده اند چرا بر تحقق آن تاکید میکنند؟ تاکید آقا اما شامل دو بخش اساسی است؛ یکی دقت تمام عیار مسئولان و دیگری استمرار حضور مردم در خیابان، بعنوان پشتوانه ای برای هیئت ایرانی جهت تحقق شروط، نه احیانا شعار علیه آنها..! 🔹در بخش اول که بنده در این یادداشت آورده ام، مقام عظمای ولایت بر دلسوزی، حسن نظر و تلاش های فراوان مسئولان صراحت دارند و در عین حال استیصال ترامپ برای رسیدن به یک توافق را یادآور میشوند. در بخش دوم اشاره حضرت آقا از کجا معلوم به پذیرش شجاعانه این مسئولیت خطیر از طرف رئیس جمهور و اعضای شورای عالی امنیت ملی به منظور تحقق پیروزی و گره گشایی از مشکلات کشور نباشد؟ خصوصا آنجا که به تصریح او بر زیر بار نرفتن در صورت زیاده خواهی آمریکا اشاره میکنند! 🔹اما در بخش چهارم من فکر میکنم، بیش از آنکه خطاب آن مسئولان خودمان باشد که قطعا آن هم هست، آمریکایی ها خطاب قرار گرفته اند تا فکر نکنند که اگر مسئولان ما تا ژنو آمدند معنایش این است که برای پذیرش توافق عجله دارند! و البته که نه تنها این بخش، بلکه برداشت حقیر این است که اساسا کلیّت پیام رهبری پیامی به دشمن است، قبل از آنکه تذکری به خودی ها نیز باشد! این پیام قطعا و یقینا حساب شده است و اهرم هیئت مذاکره کننده را پر زور تر خواهد کرد. هیئت آمریکایی که خود امروز در داخل از سوی مخالفین بابت همین یادداشت تفاهم تحت فشار قرار گرفته، نباید مجال آن را پیدا کند که برای کاستن از آن فشارها سعی کند در مذاکرات تخفیف بگیرد؛ آنها هم باید حس کنند از هیئت ایرانی نیز در داخل توقعات زیادی وجود دارد و بزرگترین مطالبه کننده رهبر جمهوری اسلامی ایران است! 🔹اگر به تحلیل های چند روز اخیر دکتر مرندی در رسانه های غربی هم توجه کرده باشید، او نیز علیرغم اینکه با توضیح وضعیت یادداشت تفاهم پیروزی ایران را فریاد میزند، اما در عین حال برای غربی ها این خط خبری را ترسیم کرده است که این تفاهم در ایران نیز مخالفان زیادی دارد، و صد البته که دکتر مرندی این کار را هوشیارانه انجام میدهد! 🔹ولی آیا باید از این بخش از پیام آقا که فرموده اند بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم، لزوما مخالفت با تیم مذاکره کننده را استخراج کنیم؟ قطعا هر کسی آزاد است برداشت های شخصی خود را داشته باشد، اما بنده بین علی الاصلِ رهبری و علی الاصول شب گذشته ی قالیباف تفاوت چندانی نمیبینم که گفت برای من هم سخت بود با قاتل رهبری و شهید سلیمانی مذاکره کنم و تمایلی به پذیرش این مسئولیت نداشتم، اما وقتی همه اصرار کردند پذیرفتم. رئیس مجلس البته از عبارت "علی الاصول" استفاده نکرد، اما واقعیت این است که باری بر زمین گذاشته شده و بالاخره کسی باید مسئولیت آن را با همت خود، با تلاش خود و با آبروی خود بپذیرد، حتی اگر پذیرش آن سخت باشد. 🔹 لذا ذهن خود را درگیر فضاسازی جریان های انتقام جو نکنید؛ حضور در خیابان را خصوصا در ایام مذاکرات جدی تر بگیرید و بدانید هدف از پیام رهبر انقلاب ضمن تاکید بر هوشیاری مسئولان، ایجاد پشتوانه برای تیم ایرانی، تاکید بر اجرای دقیق مفاد، تاکید بر بدبینی مطلق نسبت به آمریکا، اخلال در محاسبات مخالفان ترامپ است که این روزها به شدت بر سر او میکوبند، و او را بابت امتیازاتی که به ایران داده تحت فشار گذاشته اند! @Ansari_rahim
6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇ یه جمع بندی خوب از نکات مهم پیام رهبریِ معظم (البته بگیم «حضرت آقا» تا زبونمون عادت کنه😊) 🎙 احمد صفری
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
عبارت «بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم» شاید مهمترین و چندلایه‌ترین جمله در کل این پیام باشد. برای فهم دقیق آن باید هم بار حقوقی و اصولی «علی الاصول» را شکافت، هم جایگاه آن را در ساختار «اذن مشروط» رهبری دید، و هم تضاد یا همزیستی آن با «دلسوزی مسئولین» را فهمید. در ادامه این عبارت را از چند منظر توضیح می‌دهم. 1️⃣ ترجمه و معنای تحت‌اللفظی در بافتار سیاسی جمله را اگر ساده کنيم: «من، از نظر شخصی و بر اساس اصول خودم، مخالف این کار بودم.» اما ماجرا دقیقاً به کلمه «علی الاصول» گره خورده است. «علی الاصول» در ادبیات حوزوی، حقوقی و سیاسی ایران یعنی: بر اساس قاعده و اصل اوّلیه طبق مبانی و چارچوب‌های ثابت بماهو اصل، بدون در نظر گرفتن استثناها یا ضرورت‌های ثانویه پس رهبری نمی‌گوید «من این کار را غلط می‌دانم» (که بار ارزشی منفی دارد)، بلکه می‌گوید «بر اساس اصول و قواعد کلی، نظر من چیز دیگری است.» این یعنی مخالفت، از جنسِ عبور از خط قرمز اعلام نشده، بلکه از جنسِ ترجیح یک مسیر اصولی دیگر است. 2️⃣ «علی الاصول»؛ دریچه‌ای به فقهِ سیاست‌ورزی رهبری برای مخاطب آشنا با ادبیات فقهی، «علی الاصول» تداعی‌کننده مفهوم «حکم اوّلی» و «حکم ثانوی» است: حکم اولی (علی الاصول): قاعدهٔ کلی و همیشگی. مثلاً «اصل بر عدم مذاکره با دشمنی است که به تعهداتش پایبند نیست.» حکم ثانوی (از باب تعهّد و مصلحت): وقتی شرایط خاص (مثلاً تعهد رئیس‌جمهور به شروط سخت) پیش می‌آید، می‌توان از آن اصل، به طور موقت و مشروط عدول کرد. بنابراین رهبری با این عبارت، پایش را در «اصول» سفت می‌کند، اما همزمان نشان می‌دهد که اجازهٔ صادره، یک عدول ثانوی و اضطراری است، نه تغییر اصل. اصل همچنان پابرجاست و اگر شروط برآورده نشود، حکم به اصل برمی‌گردد. 3️⃣ کارکرد سیاسی عبارت در متن پیام الف) اعلام اختلاف نظر بدون تضعیف دولت رهبری صریحاً می‌گوید با این کار موافق نبودم. این یک پیام قدرتمند به دو گروه است: به بدنهٔ انقلابی: «من نظرم با این توافق نبود؛ پس خیالتان راحت باشد. این آتش‌بس موقت زیر نظر من است.» به دولت: «من به تصمیم شما احترام گذاشتم، اما نه به قیمت تأیید آن. شما مجری هستید، نه طراح مورد تأیید کامل.» بدین ترتیب، رهبری هم بدنهٔ اجتماعی خود را آرام می‌کند، هم به دولت فضا می‌دهد تا کارش را بکند، اما با یک پشتوانهٔ مشروط و شکننده. ب) سلب مسئولیت پیشینی از نتیجهٔ کار با گفتن «نظر دیگری داشتم»، رهبری به طور غیرمستقیم اعلام می‌کند: «اگر این مسیر به نتیجه نرسد یا خسارت‌بار شود، من از ابتدا نظرم این نبوده و مسئولیت با کسانی است که این مسیر را پیش بردند و به من تعهد دادند.» این دقیقاً همان منطقی است که در تحلیل قبلی «بعد مسئولیت‌پذیری» گفته شد. این جمله سنگ بنای مکانیسم «نه تأیید کامل، نه مخالفت قهری» است. ج) تبدیل «اجازه» به «اذن قیم‌وار بر اساس تعهد» نکتهٔ بسیار مهم: رهبری نمی‌گوید «من قانع شدم» یا «به صلاح دیدم»، بلکه می‌گوید «از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور ... دادند، اجازه صادر نمودم.» یعنی دلیل اجازه، تغییر نظر رهبری نیست، تعهد و مسئولیت‌پذیری رئیس‌جمهور است. این یک جابه‌جایی ظریف اما حیاتیِ منبع مشروعیت است: مشروعیت این مسیر، نه از «تشخیص رهبری»، که از «تضمین رئیس‌جمهور» می‌آید. ۴. همنشینی با «نیت دلسوزانهٔ مسئولین» در مطلب قبلی گفته شد که رهبری نیت مسئولین را «دلسوزی و حسن نظر» خوانده است. حالا این پرسش پیش می‌آید: چطور رهبری از یک سو می‌گوید «نظر دیگری داشتم» و از سوی دیگر نیت آنها را تأیید می‌کند؟ پاسخ این است که رهبری میان سه مقوله جداسازی کامل انجام می‌دهد: مقوله وضعیت از نظر رهبری نیت (انگیزه) تأییدشده: دلسوزی و حسن نظر نظر (تشخیص و تحلیل) مورد اختلاف: علی الاصول نظر دیگری داشتم عمل و نتیجه نامعلوم: منتظر تحقق شروط خواهیم بود این یک نظام مهندسی‌شده برای مدیریت اختلاف درونی است: نیت پاک است → تخریب ممنوع. نظر متفاوت است → آقای رئیس‌جمهور، شما بر اساس تحلیل خودتان رفتید نه تحلیل من. مسئولیت نتیجه با شماست → پس باید پاسخگو باشید. این یعنی «دلسوزی» به‌تنهایی برای گرفتن مُهر تأیید کامل کافی نیست. دلسوزی، حرمت می‌آورد، اما صوابِ رأی را تضمین نمی‌کند. 5️⃣ پیامی برای آینده: «بازگشت به اصل» همچنان روی میز است «علی الاصول نظر دیگری داشتم» یعنی این یک استثناء است، نه قاعده. اگر شروط نقض شود، رهبری می‌تواند با یک جمله بگوید: «از ابتدا هم نظر من چیز دیگری بود و حالا که شروط نقض شده، به همان اصل بازمی‌گردیم.» این عبارت، یک دکمهٔ بازگشت اضطراری در کل معماری تفاهم‌نامه کار می‌گذارد. مسیرِ «بازگشت به اصول» از قبل ریل‌گذاری شده و نیازی به توضیح مجدد ندارد.
🔺عراقچی: پیام حکیمانۀ رهبری را ارج می‌نهم و تمام توان دستگاه سیاست خارجی را در راستای منافع ملی به‌کار خواهم گرفت 🔹پیام حکیمانه و راهگشای حضرت‌عالی چراغ راه تمامی کارگزاران سیاست خارجی کشور است و اینجانب قدردان رهنمودها، تدابیر و حمایت‌های ارزشمند حضرت عالی هستم. 🔹این هدایت‌های دلسوزانه، بدون تردید پشتوانه‌ای استوار برای صیانت از عزت ملی، پاسداری از حقوق ملت بزرگ ایران و پیشبرد مسئولانه آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد بود. 🔹با استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار، اطمینان می‌دهم تمامی توان دستگاه سیاست خارجی کشور در راستای تأمین منافع عالیه ایران، حفظ حقوق ملت شریف ایران و پاسداری از عزت، استقلال و اقتدار این سرزمین، در چارچوب اصول و مبانی مورد نظر حضرت عالی به کار گرفته خواهد شد و از هیچ تلاشی برای تحقق این اهداف و صیانت از مصالح ملی فروگذار نخواهیم کرد. @Ansari_rahim
🚨 پیام فرامرزی آقا مهم‌تر از پیام درون مرزی اونه. چون این پیام رو آمریکا و اسراییل هم دارن میبینن. و نشون میده رهبرمون حتی با رئیس جمهور خودمونم تعارف نداره. چه برسه به آمریکا. قشنگ شیرفهم کرد به دشمن که فکر نکنین شیفته مذاکره و تفاهمیم. بخوای زور بگی و پاتو از گلیمت درازتر کنی، رئیس‌جمهورمونم تاکید کرده تعهد داده بلافاصله تفاهم بی تفاهم خواهد بود... @shebrahimiii | رِسانو
شبنامه 2260 .mp3
زمان: حجم: 19.9M
🚨 آقای تحلیلگر / مهم / جزئیاتی جدید از پیام رهبر ایران / قهرمان ها بالاخره جلوی دوربین آمدند ▪️پاسخ به چند سوال مهم در خصوص پیام رهبر ایران ▪️قهرمان ها بالاخره جلوی دوربین آمدند. ▪️حمله ی عجیب و غریب به پایتخت روسیه و پیامش برای ایران ▪️دو نکته فوق مهم در خصوص پاسخ صریح رهبری به یاوه های آمریکایی ها / ما همراه باشید 🔹 قسمت 2260 @mrtahlilgar1
🔺کانال حضرت آقا در پیام رسان ایتا، ساعت ۲۱:۰۲ پیام کامل ایشان را منتشر کرد. اما بعد از ۲۰ دقیقه در عکس نوشته جدیدی که منتشر کرد، عبارت [درباره تفاهم نامه] را بعد از علی الاصول اضافه کرد. 🔹این نشان میدهد تفاوت نظر ایشان با اعضای شعام بر سر اصل مذاکره نبوده، بلکه احتمالا بر سر جزئیات تفاهم نامه بوده که با تعهد رئیس جمهور مجوز را صادر کرده اند. @Ansari_rahim
هدایت شده از بیم موج
🔰ابعاد یک پیام 🔹پیام رهبری روشن و واضح است. صریح است و با کسی رودربایستی ندارد. 🔹شجاعت از قلم آیت‌الله سیدمجتبی خامنه‌ای می‌چکد. 🔹در عین تایید دلسوزی و حسن‌نظر مسئولین مذاکره کننده، اجازه انداختن همه مسئولیت‌ها بر عهده رهبری و خرج‌کردن از اعتبار ولی‌فقیه در مسائل را به هیچ مسئولی نمی‌دهند. 🔹در چند خط هم تئوری «همه چیز با رهبری هماهنگ شده» را نفی می‌کند و هم «مذاکره به آقا تحمیل و اجبار شده» را زیر سوال می‌برد. 🔹هم به طرف‌های خارجی پیام عدم ذوق‌زدگی ایران از تفاهم را مخابره می‌کند 🔹و هم به مردم داخل کشور با تصریح به اینکه از مسئولین تعهد گرفتم و بعد اجازه تفاهم را صادر کردم، قدرت و‌ اقتدار رهبری و تسلطش بر امور را نشان می‌دهد. 🔹هم اصل دموکراسی و عدم دیکتاتوری مقام رهبری در ایران را نشان می‌دهد 🔹و هم پشت مردم نگران از سرنوشت تفاهم را قرص و محکم می‌گیرد و به آن‌ها نقش نظارتی می‌دهد. 🔹هم با اسم بردن از جبهه‌مقاومت تصریح می‌کند که مراقب سرنوشت شما هم هستیم و هم با اشاره به بی‌اعتمادی به دشمن، پیام دست به ماشه بودن و آمادگی ایران را به کسانی که باید بدانند می‌دهد. 🔹جهان چشم باز کند و ببیند؛ این رهبر مقتدر ایران است که با پیامی کوتاه و چندسطری ولی چندلایه راه را از مردم کف خیابان تا مسئولین نظام و جبهه مقاومت به همگان نشان می‌دهد و امید دشمن به دیدگاه‌ تازه و نرم در رهبری جدید انقلاب را یک‌شبه کور می‌کند. 🔹الحمدلله از این نعمت! ✍«مهدی مولایی» 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 @bimemoj
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻درباره «تحمیل» بعضی‌ها از عبارت «نظر دیگری داشتم» در پیام رهبر انقلاب، بوی تحمیل استشمام کرده‌اند. این برداشت خطای عجیبی است. تحمیل دو شرط دارد: اول اینکه تحمیل‌کننده اراده تحمیل داشته باشد و دوم اینکه تحمیل‌شونده ناگزیر از پذیرش باشد. حال آنکه رهبر جامعه صریحاً می‌گویند «اجازه آن را صادر کردم». یعنی امکان مجوز ندادن هم وجود داشته است. دلیل این اجازه را هم روشن بیان می‌کنند؛ مسئولیت و تعهد رئیس‌جمهور و سایر اعضای شعام در پاسداشت حق مردم. طرف مقابل این تصمیم نیز محصول عقل جمعی نظام است. مگر وقتی مردم رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند، اگر فرض کنیم نظر شخصی رهبر بر فرد دیگری بوده باشد، می‌توان نام آن را تحمیل گذاشت؟ اتفاقاً امام جامعه از خروجی سازوکار قانونی و عقل جمعی حمایت می‌کنند. به نظر می‌رسد بیان این نکته در متن، کمک به دولت هم هست. پیامی روشن که این مجوز، چک سفیدامضا نیست و همه باید در تحقق شروط و تعهدات پای کار باشند. از سوی دیگر، دست دولت در برابر دشمن نیز پرتر است؛ چرا که می‌تواند بگوید از صدر تا ذیل نظام، مطالبه واحدی وجود دارد و همه بر تحقق حقوق ملت و جبهه مقاومت ایستاده‌اند. نکته مهم‌تر اینکه این پیام، فقط خطاب به دولت نیست؛ خطاب به همه ماست. معنایش این است که حتی اگر کسی پیش از این نظر دیگری داشته، اکنون که نظر نهایی رهبر بر حمایت از تصمیم جمع و مجوز صادرشده قرار گرفته، وظیفه همگان کمک به تحقق شروط و موفقیت این مسیر است. همان‌گونه که ایشان از خروجی عقل جمعی حمایت کرده‌اند، دیگران نیز باید از مجادله بر سر نظرهای پیشین عبور کنند و برای تحقق حقوق ملت، یک‌صدا و هم‌جهت عمل کنند. @mahdian_mohsen
هدایت شده از احمد صابری تولایی
زمان: حجم: 837.3K
📣📣📣📣 دو نکته مهم درباره پیام اخیر مقام معظم رهبری حتمااااا منتشر بفرمایید تا خناسان سوء استفاده نکنند https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
هدایت شده از کرامت و بصیرت
متن و فرامتن پیام تاریخی رهبر عظیم الشأن انقلاب 🔻نکات ویژه پیام تاریخی رهبر معظم انقلاب 🔰 نکته کلیدی: مسئولیت این تفاهم با رئیس‌جمهور است. 1⃣ نکات ویژه در متن: الف) تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس جمهوران ایران و آمریکا است ب) رهبر انقلاب طبق اصل همیشگی عدم مذاکره با آمریکا نظر دیگری داشتند ج) مسئولیت این تفاهم با رئیس‌جمهور است. د) رهبر انقلاب همراه با مردم مبعوث شده منتظر تحقق شروط گفته شده خواهند بود. 2⃣ نکات ویژه فرامتن پیام: الف) تعارف‌زدایی از عرصه سیاسی کشور ب) تاکید رییس جمهور و اعضای شعام بر مصلحت بودن این توافق ج) احترام رهبر انقلاب به نظر اعضای شعام و حفظ ساختارهای نظام د) نه به این تفاهم با بدبینی مطلق (برجام) و نه با خوش بینی مطلق (فتح الفتوح) تحلیل کنیم. ه) رهبری در این پیام هم مسئولین کشور را زیر سوال نبردند و هم خواسته شان از مردم را برای حمایت و مقاومت و مطالبه برای تحقق شروط تفاهم را مطرح کردند. ✅ دریافت اخبار و موضوعات تحلیلی در کانال کرامت و بصیرت :👇 https://eitaa.com/joinchat/2774532098Cded73a3163
🟢 پیامدهای پیام هوشمندانه و حکیمانه رهبری 🔻اعتبار مسئولین و مردم یا عدم اعتبار همه چیز گردن امام است 🔹با پیام حکیمانه و هوشمندانه رهبری اگر این توافق و تفاهم موفق شود: «مسئولین کشور اعتبار می‌گیرند.» اگر این تفاهم شکست بخورد: «کسی نمی‌تواند بگوید مسئولین صرفا مجری دستورات بوده اند.» 🔹امیدواریم صراحت بیان اماممان را به صورت اصولی و محکم و با مطالبه ی جدی و درست پیش ببریم. 🔹دستور رهبری را چماق نکنیم برای «شکستن سپر وحدت« که توصیه ی اکید امام شهید و امام حاضرمان هست. 🔹دستور رهبری را تبدیل نکنیم به «عامل تسویه حساب های سیاسی و انتخاباتی». 🔹دستور مقتدرانه رهبری را تفسیر به «ضعف و تحمیل به رهبری» نکنیم؛ رهبری که خودش میگوید من علی الاصول نظر دیگری داشتم اما به نظر مسئولین احترام گذاشتم، به معنای «ضعف رهبری و تحمیل و دست بسته بودن» نیست. ✅ رهبر عظیم الشان انقلاب: ▪️هم آمریکا را با این کار منفعل کردند ▪️هم دست خیابان را برای مراقبت هوشمندانه باز کردند ▪️ هم با «تعبیر دلسوزی و حسن نظر درباره مسئولین» مانع تهمت خیانت به مسئولین شدند ▪️و هم ساحت رهبری را از گزاره «ما در همه چیز فقط مجری دستورات رهبری بودیم» منزه کردند. 🔹اصول از نگاه امام انقلاب چیست؟ ▪️ اصول یعنی «اصل همیشگی عدم مذاکره مگر در موارد استثناء» به همین دلیل فرمودند: «مذاکره حضوری به معنای پذیرش نظر دشمن نیست». ▪️یعنی «اصل وحدت و تاکید همیشگی امام شهید و امام رشید بر اتحاد مقدس». ▪️یعنی اصل «انتقاد و مطالبه و نظارت با کسب اطلاع و لحن مناسب». ✍جعفر ولایی منش