eitaa logo
※ صافات ※
110 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
44 فایل
✅ #امام‌شهید (رحمةالله‌علیه): •علاج پروپاگاندا تبیین است• #جهادتبیین یک واجب فوری و قطعی است. #اتحادمقدس #لبیک‌یاخامنه‌ای‌لبیک‌یاحسین‌است #Minab168🎒 . 🇮🇷 We stand with Palestine 🇵🇸 . ارسال نظرات: @Sarbaznz
مشاهده در ایتا
دانلود
📌اصل، مقابله است؛ مصلحت، انتخابِ ابزار (تبیین کوتاهی بر بکارگیری واژه‌ی توسط رهبر معظم انقلاب) مقدمه اول) یکی از خطاهای رایج در تحلیل مواضع سیاسی و راهبردی، خلط میان «اصل» و «مصلحت» است. گاهی صرفِ پذیرش یک مذاکره یا توافق، به منزله تغییر در مبانی و عدول از اصول تلقی می‌شود، در حالی که چنین برداشتی لزوماً صحیح نیست. در منطق تصمیم‌گیری راهبردی، باید میان قواعد ثابت و تصمیمات اقتضایی تمایز قائل شد. در این میان، تعبیر «» جایگاه ویژه‌ای دارد. این اصطلاح ناظر به قاعده اولیه و رویکرد بنیادین است؛ یعنی آنچه بر اساس مبانی و اصول باید مبنای عمل قرار گیرد، نه آنچه در شرایط استثنایی و به اقتضای مصالح اتخاذ می‌شود. 👈بنابراین، اگر گفته شود «علی‌الاصول باید در برابر دشمن متخاصم ایستادگی کرد»، یا همان جمله ای که رهبری معظم به کار بردند و فرمودند: «بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم»؛ معنای روشن آن این است که اصل حاکم بر رفتار، مقابله با دشمنی است که همچنان بر خصومت خود اصرار دارد. با این حال، پذیرش این اصل به معنای نفی کامل ابزارهایی مانند مذاکره یا توافق نیست. این را باید در جمله‌ی : «اجازه‌ی آن را صادر نمودم.» برداشت کرد. مقدمه دوم) در اندیشه سیاسی و فقه اسلامی، همواره میان «هدف» و «وسیله» تفکیک وجود دارد. ممکن است در شرایطی خاص، برای حفظ منافع جامعه اسلامی، دفع تهدید بزرگ‌تر یا فراهم ساختن زمینه تحقق اهداف راهبردی، از مذاکره به عنوان یک ابزار استفاده شود، بی‌آنکه این اقدام به معنای تغییر در اصول یا مشروعیت‌بخشی به رفتار دشمن باشد. مقدمه سوم) تاریخ اسلام نیز نمونه‌ای روشن از این منطق را در خود جای داده است. در نگاه نخست، عقب‌نشینی یا مصالحه با دشمن تلقی می‌شد، اما قرآن کریم آن را «فتح مبین» نامید. راز این تعبیر آن بود که پیامبر اکرم(ص) از یک توافق ظاهری، ابزاری برای تحقق اهدافی بزرگ‌تر ساخت؛ اهدافی که شاید در آن مقطع از مسیر رویارویی نظامی به دست نمی‌آمد. به بیان دیگر، صلح در این واقعه نه یک هدف مستقل، بلکه وسیله‌ای برای دستیابی به پیروزی راهبردی بود. 👇در آخر؛ از این منظر، میان پایبندی به اصول و بهره‌گیری از راهکارهای مصلحت‌محور هیچ تعارض ذاتی وجود ندارد. اصلِ مواجهه با دشمنِ متخاصم همچنان برقرار است، اما شیوه تحقق این اصل می‌تواند با توجه به شرایط، امکانات و مصالح کلان تغییر کند. مذاکره، اگر در چنین چارچوبی تعریف شود، نه نشانه عدول از مبانی، بلکه ابزاری در خدمت همان مبانی و اهداف خواهد بود. بنابراین، تحلیل هر اقدام سیاسی باید بر اساس تمایز میان «اصل» و «مصلحت» صورت گیرد. اصل، جهت‌گیری ثابت و تغییرناپذیر را مشخص می‌کند؛ اما مصلحت، نحوه تحقق آن اصل را در شرایط گوناگون تعیین می‌سازد. غفلت از این تفکیک، می‌تواند به برداشت‌های نادرست از تصمیمات راهبردی و قضاوت‌های شتاب‌زده درباره تغییر یا ثبات اصول بینجامد. ✍ |يجاهدون‌في‌سبيل‌الله‌ولا‌يخافون لومة‌لائم| ▫️سربازانقلاب▫️ 🆔@nofoz_shenasii👈
هدایت شده از ..
لطفاً با دقت بنویسیم و هزینه‌سازی نکنیم! اولا آنچه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند روی چشم و سر ماست و ان‌شاءالله حکمت‌های نهفته در این پیام قاطع و صریح، بعد از این آشکارتر خواهد شد. این پیام در گام نخست، شبهه ناروای تحمیل‌پذیری معظمّ‌له را از اساس نفی نمود ولذا امیدوارم تا همیشه، این شبهه که پیامدش ضعیف، تحت سلطه و ملاحظه‌کار بودن رهبری را فریاد می‌کزد، از سوی دوستان انقلابی مطرح نشود! در گام دوم، این پیام سراسر قاطعیت، شبهه اقدام مسئولین بدون اجازه معظمّ‌له را انکار نمود و لذا امیدوارم این باور نادرست تیز در پوشش رهبر مظلوم و... زین‌پس ترویج نشود. نکته بعدی، پیشگیری از دریافت‌های ناصواب از این پیام ارزنده است. مثل اینکه یک نفر از مخالفین مذاکره با من تماس گرفت، با کلی شاخ و شانه کشیدن رسما گفت آقا گفتند من و مردم یک طرفیم و دولت و شعام یک طرف!! این در حالی است که حضرت اقا، آقا خودشان و مردم را مقابل دشمن قرار دادند نه مقابل دولت و شعام. وقس علی هذا... این پیام آزمونی است برای همه ما، چه آنها که موافق مذاکره بودند و چه آنها که مخالف بودند و فرصتی است برای سنجش عیار ولایتمداری ما... والحمدلله ربّ العالمین 🌺
هدایت شده از کافه سیاسی
✅ نکته ای که اجمالا به ذهن می رسد این است که پیام مقام معظم رهبری چند هدف داشت: 1⃣ مبارزه با آمریکا تعطیل پذیر نیست و انتقام از خون امام شهید قطعی است 2⃣ مسئولان دارای دلسوزی و حُسن نظر هستند. 3⃣ این رییس جمهور آمریکا بود که از روی استیصال پیگیر توافق بود. 4⃣ اجرای توافقنامه بر گردن رییس جمهور است و اجازه رهبر معظم انقلاب برای این کار احترام به مردم سالاری دینی و خنثی سازی توطئه انگاره سازی هایی مثل : استعفا، بی اختیار بودن رییس جمهور و... بود. 5⃣ قول رییس جمهور برای خروج از توافق در صورت زیاده خواهی 6⃣ وظیفه جامعه نظارت بر تحقق شروط توافقنامه و مطالبه بابت نقض تفاهم‌نامه می باشد. 7⃣ خلاصه اینکه این پیام یعنی ولی فقیه دیکتاتور نیست و همه جوانب را در نظر می گیرند. ✍ سعید میرزایی https://eitaa.com/joinchat/980942865C7d841faf97
*🔴پیام پزشکیان در واکنش به پیام رهبر انقلاب در تبیین مذاکرات پیش رو* ‌ ‌ متن پیام پزشکیان: ♦️پیام روشنگرانه و صریح مقام معظم رهبری خطاب به ملت پرشور و وفادار ایران مسئولیت همه اجزای مؤثر در فرآیند مذاکره پیش رو را تبیین کرد. توجه مهرافزای معظم‌له مبنی بر تلاش‌های دلسوزانه و حسن نظر مسئولین امر و صدور اجازه برای آغاز مذاکره در جهت تحصیل منفعت برای ملت ایران اسباب خرسندی و رضایت همه خدمتگزاران ملت ایران است. بدیهی است اینجانب به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت ملی به همراه سایر اعضای این شورا خود را متعهد به توجه حداکثری نسبت به دغدغه‌های معظم‌له و حراست از حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت می‌دانیم. ‌ ♦️بی‌تردید خط قرمز مسئولین منافع ملی و پاسداشت عزت، شرافت و اقتدار ملت رشید ایران است و با توجه حداکثری تیم مذاکره کننده نسبت به جزئیات مذاکره و رجای واثق به فضل و عنایت پروردگار، پیروزی بزرگ حاصل خواهد شد. انشاالله ‌ مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران
هدایت شده از محمدباقر قالیباف
پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی: اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار می‌دهیم محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سیدمجتبی خامنه‌ای با عرض سلام و تسلیت ایام شهادت سالار شهیدان از پیام راه‌گشا و حکیمانه حضرتعالی سپاسگزاریم. این پیام نقشه‌راهی بود که بیش از گذشته روشن کرد با نهایی شدن این یادداشت تفاهم، تازه به آغاز راه سخت و پرپیچ و خمی رسیده‌ایم که باید حقوق ملت ایران و مقاومت را از دشمن بدعهد استیفا کنیم. این پیام و اعلام انتظار برای تحقق شروط تعیین شده در یادداشت تفاهم، دست ما را برای پیگیری تعهدات آمریکا پر تر کرد. ما این اوامر حضرتعالی را نصب العین خود قرار می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد طرف مقابل با بدعهدی و زورگویی حق مردم ایران و جبهه مقاومت را مخدوش کند. براساس آموزه‌های مکتب حسینی و سیره امام شهیدمان، معتقدم جبهه توحیدی هرگز نمی‌تواند با جبهه باطل صلح کند و وظیفه همه ما این است که مقابل جبهه باطل بایستیم و در این مسیر، دیپلماسی را یکی از میدان‌های مبارزه برای ایستادگی می‌دانیم. تضمین ما برای تحقق این یاداشت تفاهم، نه بندهای آن، بلکه جان ماست که کف دست گرفته‌ایم و قدرت جمهوری اسلامی ایران که دشمن آمریکایی صهیونی در جنگ اخیر ضربات و قاطعیت آن را به عینه درک کرد. ما همان‌گونه که در مسیر گذشته مذاکرات نشان دادیم اهل ایستادگی برای تحقق شروط و خطوط قرمز تعیین شده و کسب منافع ملت ایران هستیم. مذاکره برای ما مسیر مبارزه برای گرفتن حقوق مردم ایران است و در این مسیر اگر دشمن به دنبال زیاده‌خواهی باشد ثابت کرده‌ایم که دست مان روی ماشه است و هیچ تردیدی در پاسخ کوبنده به دشمن که در جنگ اخیر طعم آن را چشیده، نداریم. درپایان از اینکه نحوه ادامه مسیر پرخطر و پیچیده مذاکرات را روشن فرمودید سپاسگزارم و امیدوارم این پیام همه آحاد جامعه را در مقابل دشمن برای تحقق شروط گفته شده در تفاهم، متحد و یکپارچه کند. رئیس مجلس شورای اسلامی محمدباقر قالیباف 📮 پایگاه اطلاع‌رسانی محمدباقر قالیباف ▫️ تلگرام | توییتر| بله | ایتا | روبیکا| آپارات ▫️ ویراستی | فارس من | روبینو| یوتیوب | ▫️سروش ▫️ @Ghalibaf 🔗 Ghalibaf.ir
تیم مذاکره کننده ایران طی رویداد های اخیر ادامه هرگونه مذاکره را کرد. از علل اصلی این اقدام آتش بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان است. اخبار لحظه ای و موثق 👇 🛑عضوکانال‌تخصصی‌ شو👇 @secret_irib
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
ظاهرا خود حضرت آقا ایتا رو رصد می‌کنه و مدیریت کانال، بر عهده‌ی خود ایشونه😂 از دیشب شاهد این هستیم که کلمه‌ی علی الاصول چطور تفسیر و تبدیل به دعوای سیاسی شده! عده‌ای تفسیر کردن [فدای مظلومیتت آقاجون، تو علی الاصول می‌خواستی جنگ کنی و...] ولی در کمال تعجب کانال رهبر عزیز، عبارت [تفاهمنامه] رو بعد از کلمه‌ی علی الاصول بکار بردن تا بار دیگر، دهان پیروان نظریه‌ی تحمیل به رهبری، حصرخانگی، بدون اذن رهبری و کودتاشده رو مهر موم بزنن... برادران، خواهران! رهبری مظلوم نیست، اتفاقا خیلی صریح و مقتدره حالا مدام با تفسیرهای متوهمانه ظلم در حق رهبری کنید!! ✍ طنین
*🔴پیام پزشکیان در واکنش به پیام رهبر انقلاب در تبیین مذاکرات پیش رو* ‌ ‌ متن پیام پزشکیان: ♦️پیام روشنگرانه و صریح مقام معظم رهبری خطاب به ملت پرشور و وفادار ایران مسئولیت همه اجزای مؤثر در فرآیند مذاکره پیش رو را تبیین کرد. توجه مهرافزای معظم‌له مبنی بر تلاش‌های دلسوزانه و حسن نظر مسئولین امر و صدور اجازه برای آغاز مذاکره در جهت تحصیل منفعت برای ملت ایران اسباب خرسندی و رضایت همه خدمتگزاران ملت ایران است. بدیهی است اینجانب به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای امنیت ملی به همراه سایر اعضای این شورا خود را متعهد به توجه حداکثری نسبت به دغدغه‌های معظم‌له و حراست از حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت می‌دانیم. ‌ ♦️بی‌تردید خط قرمز مسئولین منافع ملی و پاسداشت عزت، شرافت و اقتدار ملت رشید ایران است و با توجه حداکثری تیم مذاکره کننده نسبت به جزئیات مذاکره و رجای واثق به فضل و عنایت پروردگار، پیروزی بزرگ حاصل خواهد شد. انشاالله ‌ مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران
🔺عراقچی: پیام حکیمانۀ رهبری را ارج می‌نهم و تمام توان دستگاه سیاست خارجی را در راستای منافع ملی به‌کار خواهم گرفت 🔹پیام حکیمانه و راهگشای حضرت‌عالی چراغ راه تمامی کارگزاران سیاست خارجی کشور است و اینجانب قدردان رهنمودها، تدابیر و حمایت‌های ارزشمند حضرت‌عالی هستم. 🔹این هدایت‌های دلسوزانه، بدون تردید پشتوانه‌ای استوار برای صیانت از عزت ملی، پاسداری از حقوق ملت بزرگ ایران و پیشبرد مسئولانه آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهد بود. 🔹با استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار، اطمینان می‌دهم تمامی توان دستگاه سیاست خارجی کشور در راستای تأمین منافع عالیه ایران، حفظ حقوق ملت شریف ایران و پاسداری از عزت، استقلال و اقتدار این سرزمین، در چارچوب اصول و مبانی مورد نظر حضرت عالی به کار گرفته خواهد شد و از هیچ تلاشی برای تحقق این اهداف و صیانت از مصالح ملی فروگذار نخواهیم کرد.