eitaa logo
※ صافات ※
110 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
44 فایل
✅ #امام‌شهید (رحمةالله‌علیه): •علاج پروپاگاندا تبیین است• #جهادتبیین یک واجب فوری و قطعی است. #اتحادمقدس #لبیک‌یاخامنه‌ای‌لبیک‌یاحسین‌است #Minab168🎒 . 🇮🇷 We stand with Palestine 🇵🇸 . ارسال نظرات: @Sarbaznz
مشاهده در ایتا
دانلود
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺توضیحات نماینده ولی فقیه در سپاه درباره دیدار خود با جلیلی/ تعجب کردم دفتر ایشان آن بیانیه را دادند/ خودشان بیایند با مردم صحبت کنند 🔹حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: موضوعاتی را به دکتر جلیلی نسبت داده بودند که از اساس اشتباه بود. 🔹آقای جلیلی در آن جلسه تایید کردند که حضرت آقا با اصل مذاکره مخالف نیستند. @Ansari_rahim
هدایت شده از عقل سرخ | مهدی محمدی
War report55 mohammadi 64405.mp3
زمان: حجم: 9.4M
گزارش به‌روزرسانی وضعیت جنگ - شماره 55 (وضعیت نظامی) مهدی محمدی - 6 تیر 1405 @mohammadi61
واقعیت میدانی در هرمز؛ آن سوی روایت‌های شتاب‌زده ✍🏻 مهدی محمدی آنچه در بیست‌وچهار ساعت گذشته در تنگه هرمز رخ داد، نه یک گشایش ساده، که نمایشی پیچیده از منطق جدید حاکم بر آب‌های خلیج فارس بود؛ منطقی که نشان می‌دهد تهران هرمز را نه به مثابه یک آبراه، که در قامت یک دارایی استراتژیک فهمیده و به کار بسته است. واقعیت این است که آمریکایی‌ها، ذیل تفاهم اسلام‌آباد، توهم «بازگشایی مطلق» هرمز را در سر پروراندند و برای دور زدن مسیر تحت کنترل ایران، تلاش کردند یک کریدور جنوبی در سواحل عمان تعریف کنند. پاسخی که دریافتند، فراتر از محاسباتشان بود. نیروی دریایی ما شناورهای متخلف را برگرداند و به آنانی که بر طبل تهدید کوبیدند، ضربه زد. این کنش قاطع یک پیام روشن داشت: تنگه هرمز اگر هم «باز» باشد، فقط با ترتیبات ایرانی باز خواهد بود و بس. تعلیق شصت‌روزه عوارض، به هیچ‌وجه به معنای دادن مجوز عبور آزادانه از هر مسیری نیست؛ این اقدام تاکتیکی، تضمینی است برای اینکه طرف مقابل بداند گردنه حیاتی اقتصاد جهانی در مشت ماست و هرگونه نقض عهد در لبنان و دارایی‌های بلوکه‌شده، این مشت را بسته‌تر خواهد کرد. برخلاف جوسازی برخی در داخل که با اغراض سیاسی، تصویر عقب‌نشینی را پمپاژ می‌کنند، آمریکایی‌ها به عینه دریافتند که واشنگتن مجبور است با زبان زور تحمیل خواست ایران را بپذیرد. عمانی‌ها نیز صریحاً به اروپایی‌ها اعلام کردند که بازگشت به وضعیت ماقبل جنگ، یک سراب است و مسقط نه توان و نه اراده ایستادگی در برابر تهران را دارد. اینجاست که باید گفت ترامپ اساساً تن به این تفاهم داد تا فشار از بازار انرژی برداشته شود و جمهوری‌خواهان با خیالی آسوده‌تر به انتخابات میانه کنگره بنگرند. ما این نیاز را به خوبی درک کردیم و متقابلاً اهرم هرمز را گروگان گرفتیم تا رفتار دشمن را تصحیح کنیم؛ چه در حوزه نظامی، چه در اقتصاد تحریم. در بُعد نظامی، حملات بامدادی آمریکا به سیریک و قشم را باید خوانشی دقیق کرد. آنها همان نقاطی را بمباران کردند که طی هفته‌های گذشته نیز زده بودند. این تکرار، اعتراف ضمنی به شکست در از کار انداختن زیرساخت‌های نظارتی ماست. آمریکایی‌ها هنوز درگیر این چالشند که نتوانستند حتی یک آسیب معنادار به لایه‌های دیده‌بانی و حفاظتی هرمز وارد کنند. تحرکاتی که صرفاً ضربات تاکتیکی و گذرا هستند و ما راه هضم و مدیریت آن را به خوبی آموخته‌ایم. تسلط ایران بر تنگه مطلق است و پهپادها و موشک‌هایمان هر شناوری را در تیررس دارند. اینجاست که هماهنگی میدان و دیپلماسی، برخلاف تصور آنان که اتاق فکرشان رسانه‌های غربی است، خود را نشان می‌دهد. اگر بنا بر روایت نادرستِ «باز شدن کامل هرمز» بود، چرا باید این درگیری ها رخ می داد؟ بازی پیچیده‌تر از آن است که در هیاهوی حملات جناحی روایت شود. ما ایستاده‌ایم و می‌جنگیم و توافق را با قدرت تحمیل می‌کنیم؛ چه آنها بخواهند از مسیر ما عبور کنند و مقررات را بپذیرند، چه بخواهند با تمسک به عمان رمسیر جدیدی ایجاد کنند. ریل‌گذاری جدید این است: تا زمانی که آتش‌بس در لبنان به طور کامل اجرا نشود، گلوی فشار در هرمز بسته خواهد ماند و ریسک و تسلط نظامی ایران همچون شمشیری داموکلس بر سر بازار جهانی انرژی باقی است. در لایه‌های عمیق‌تر راهبردی، آمریکایی‌ها در یک مخمصه ژئوپولیتیکی گیر افتاده‌اند. با انهدام بیش از بیست پایگاه و خروج تجهیزات بی‌قیمت، واشنگتن در حال عقب‌نشینی اجباری زیرساختی از مجاورت ایران است. فرودگاه بن‌گوریون مملو از هواپیماهای سوخت‌رسانِ از نفس افتاده است و فاصله عملیاتی‌شان معنای مانور را برایشان عوض کرده. آنها فهمیده‌اند که در جنگ‌های بلندمدت حرفی برای گفتن ندارند و هشتاد میلیارد دلار درخواستی ترامپ برای بازسازی زرادخانه‌های خالی‌شده، سندی بر این استیصال است. ما اما در خاک خود مستقریم و درس‌های این دو جنگ را با شتابی شگفت‌انگیز اجرایی می کنیم. اما در این وانفسای نبرد، صدای شیپوری از داخل به گوش می‌رسد که گویی رسالت خود را سوراخ کردن کشتی در دل طوفان تعریف کرده است. حرف از کودتا زدن در شرایطی که دست‌ها روی ماشه است، حلقومی جز حلقوم دشمن ندارد. کسانی که با این ادبیات، ذهن جامعه را مشوش می‌کنند، باید بدانند آبی که به آسیاب دشمن می‌ریزند، آسیاب جان و امنیت خودشان را نیز خواهد چرخاند. این کشتی، باوجود این امواج داخلی، مسیر خود را می‌رود و دیده‌بان همچنان بیدار هستند.
هدایت شده از تبیین روشن
🪤 وقتی عملیات روانی دشمن با ظاهر انقلابی منتشر می‌شود... همیشه عملیات روانی از رسانه‌های خارجی شروع نمی‌شود... گاهی همان روایت، با ظاهر انقلابی، از داخل کانال‌ها و گروه‌های انقلابی دست‌به‌دست می‌شود. 📲 یک کلیپ تقطیع‌شده... 📲 یک خبر تأییدنشده... 📲 یک روایت ناقص یا تحریف‌شده... و بعد موجی از خشم، نفرت و بی‌اعتمادی به مسئولین و سران سه قوه و...شکل می‌گیرد. 🎯 هدف فقط نقد یک مسئول نیست... هدف این است که مخاطب کم‌کم به این نتیجه برسد: ❌ مجلس قابل اعتماد نیست... ❌دولت بی کفایت است... ❌ قوه قضائیه قابل اعتماد نیست... ❌ فرماندهان ضد ولایتند... ❌ مسئولان خائنن... ❌ و در نهایت، کل ساختار جمهوری اسلامی قابل اعتماد نیست. این دقیقاً همان چیزی است که دشمن با عملیات روانی در بین انقلابیون دنبال می‌کند. ⚠️ مشکل اینجاست که این روایت‌ها آن‌قدر سریع تکثیر می‌شوند که دیگر فرصت نمی‌کنی تک‌تکشان را راستی‌آزمایی کنی. 📌 پس راه‌حل چیست؟ ✅ خبر را از منابع رسمی و خبرگزاری های معتبر پیگیری کنیم. ✅ فقط تعداد محدودی کانال که تحلیل مستند، آرام و منصفانه دارند و درگیر دعواهای جناحی نیستن را دنبال کنیم. ❌ ملاک حق بودن، تعداد فالوور، روحانی بودن، جایگاه نماینده، عنوان یا وابستگی جناحی افراد نیست. ممکن است بخش زیادی از حرف یک نفر درست باشد؛ اما همان فرد، بدون اینکه خودش متوجه باشد، در بخشی از روایت، روی موج عملیات روانی دشمن سوار شده باشد. 🧠 در جنگ شناختی، قبل از اینکه بپرسیم «چه کسی این حرف را زده؟» باید بپرسیم: این روایت، مرا به حقیقت نزدیک‌تر می‌کند... یا فقط خشم و بی‌اعتمادی مرا داره نسبت به مسئولین و ساختار نظام بیشتر می‌کند؟ ✍ لیلا اربابی 🔗 https://eitaa.com/tabeeneroshan