✅آیت الله خامنهای(18تیر1390):
از کارِ عالمانه و همراه با دقت در مسئلهی انتظار و مسئلهی دوران ظهور نباید غفلت کرد. و از کارِ عامیانه و جاهلانه بشدت باید پرهیز کرد.
از جملهی چیزهائی که میتواند یک خطر بزرگ باشد، کارهای عامیانه و جاهلانه و دور از معرفت و غیر متکی به سند و مدرک در مسئلهی مربوط به امام زمان (عجّلاللَّه تعالی فرجه الشّریف) است، که همین زمینه را برای مدعیان دروغین فراهم میکند.
کارهای غیرعالمانه، غیرمستند، غیر متکی به منابع و مدارک معتبر، صرف تخیلات و توهمات؛ اینجور کاری مردم را از حالت انتظار حقیقی دور میکند، زمینه را برای مدعیان دروغگو و دجال فراهم میکند؛ از این بایستی بشدت پرهیز کرد.
🔶 در طول تاریخ مدعیانی بودند؛ بعضی از مدعیان هم همین چیزی که حالا اشاره کردند، یک علامتی را بر خودشان یا بر یک کسی تطبیق کردند؛ همهی اینها غلط است.
🔹 بعضی از این چیزهائی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛ چیزهائی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛ روایات ضعیف است، نمیشود به آنها استناد کرد.
آن مواردی هم که قابل استناد هست، اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد. همیشه عدهای این شعرهای شاه نعمتاللَّه ولی را - در طول سالهای متمادی و در موارد زیادی - بر آدمهای مختلفی در قرون مختلف تطبیق کردند، که بنده دیدم. گفتند بله، اینی که گفته من فلان کس را، فلان جور میبینم، این فلان کس است؛ یک شخصی را گفتهاند. باز در یک زمان، صد سال بعد مثلاً، یک کس دیگری را پیدا کردند و به او تطبیق کردند! اینها غلط است، اینها کارهای منحرفکننده است، کارهای غلط انداز است.
وقتی انحراف و غلط به وجود آمد، آن وقت حقیقت، مهجور خواهد شد، مشتبه خواهد شد، وسیلهی گمراهی اذهان مردم فراهم خواهد شد؛ لذا از کارِ عوامانه، از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه بایستی بشدت پرهیز کرد.
🔶کارِ عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسی نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت میتواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد. این بخش از کار را هرچه ممکن است، بیشتر باید جدی گرفت تا راه انشاءاللَّه برای مردم باز شود؛ هرچه دلها با مقولهی مهدویت آشنا شود و انس پیدا کند و حضور آن بزرگوار برای ما، ما مردمی که در دوران غیبت هستیم، محسوستر شود و بیشتر حس کنیم و رابطه بیشتر داشته باشیم، این برای دنیای ما و برای پیشرفت ما به سمت آن اهداف بهتر خواهد بود.
🔹 این توسلاتی که در زیارات مختلف وجود دارد که بعضی از اینها اسانید خوبی هم دارد، اینها بسیار باارزش است. و توسل، توجه، انسِ با آن بزرگوار از دور.
این انس به معنای این نیست که حالا کسی ادعا کند که من خدمت حضرت میرسم یا صدای ایشان را میشنوم؛ ابداً اینجور نیست. غالب آنچه که در این زمینه گفته میشود، ادعاهائی است که یا دروغ است، یا طرف دروغ هم نمیگوید، تصور میکند، تخیل میکند. ما کسانی را دیدیم. آدمهای دروغگوئی نبودند، اما خیال میکردند، تخیل میکردند؛ تخیلات خودشان را به عنوان واقعیت برای این و آن نقل میکردند! نبایستی تسلیم اینها شد. راه درست، راه منطقی. آن توسل، توسل از دور است؛ توسلی است که امام آن را از ما میشنود، انشاءاللَّه میپذیرد؛ ولو اینکه ما با مخاطب خودمان از دور داریم حرف میزنیم؛ اشکالی ندارد.
خدای متعال سلامِ سلامدهندگان و پیامِ پیامدهندگان را به آن بزرگوار میرساند. این توسلات و این انس معنوی بسیار خوب و لازم است.
🤲 امیدواریم انشاءاللَّه خداوند متعال ظهور آن حضرت را هرچه نزدیکتر کند، ما را جزو یاران آن بزرگوار، هم در غیبتش، هم در حضورش قرار بدهد و انشاءاللَّه ما را جزو مجاهدانِ در کنار آن بزرگوار و شهیدشدگان در رکاب آن بزرگوار قرار بدهد.
💢 ده محور مهم سخنان امروز رهبر انقلاب:
1⃣ عامل اتفاقات سوریه
نباید تردید کرد که عامل اصلی آنچه در سوریه اتفاق افتاد، در اتاق فرمان آمریکا و اسرائیل طراحی شده است
2⃣ علت حضور ایران در سوریه در زمان داعش
اگر چنانچه جلوی این ناامنی در اینجاها گرفته نشود سرایت میکند میآید اینجا سرتاسر کشور بزرگ ما را ناامنی خواهد گرفت. ناامنی فتنهی داعش هم یک چیز معمولی نبود
3⃣ آینده مقاومت
من به شما عرض میکنم به حول قوهی الهی گسترهی مقاومت بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت
4⃣ معنای مقاومت
جبههِی مقاومت یک سختافزار نیست که بشکند یا از هم فرو بریزد یا نابود بشود. مقاومت یک ایمان است، یک تفکر است، یک تصمیم قلبی و قطعی است، مقاومت یک مکتب است یک مکتب اعتقادی است. چیزی که ایمان یک عده مردم است با فشار آوردن نه فقط ضعیف نمیشود بلکه قویتر میشود
5⃣ مصداق مقاومت
آنها خیال کردند حالا که ضربه زدند میتوانند وارد سرزمین لبنان بشوند، حزباللّه را عقب بزنند تا فلان جا، مثلاً تا نهر لیتانی جلو بیایند، نتوانستند بیایند، حزباللّه ایستاد با کمال قدرت کاری کرد که خود آنها آمدند گفتند آتشبس. مقاومت این است
6⃣ پشت پرده عدم حضور ایران در اتفاقات اخیر سوریه
ما در همین شرایط دشوار هم آماده بودیم اینجا به من آمدند گفتند که همهی امکاناتی که برای سوریها امروز لازم است ما آماده کردهایم آمادهایم که برویم. آسمانها بسته بود، زمین بسته بود، رژیم صهیونیستی و آمریکا هم آسمان سوریه را بستند هم راههای زمینی را بستند، امکان نداشت. اینجوری است قضایا. انگیزهها اگر چنانچه در داخل آن کشور به حال خود باقی میماند و میتوانستند در مقابل دشمن حرفی داشته باشند دشمن آسمانشان را هم نمیتوانست ببندد، راه زمینی را هم نمیتوانست ببندد. میشد بهشان کمک کرد
7⃣ آینده سوریه
همه بدانند مسئله اینجور نخواهند ماند؛ اینی که حالا یک گروهی بیایند در دمشق و جای دیگر شادی کنند، برقصند، به خانههای مردم تعرض کنند، رژیم صهیونی هم بیاید بمباران کند، تانک بیاورد، توپ بیاورد، موضوع اینجوری نمیماند؛ قطعاً جوانان غیور سوری به پا خواهند خاست، ایستادگی خواهند کرد، فداکاری خواهند کرد، تلفات هم خواهند داد اما بر این وضع فائق خواهند آمد. همچنانی که جوانان غیور عراق این کار را کردند
8⃣ درس های سوریه
یکی از درسهای این مسئلهی غفلت است، غفلت از دشمن
از دشمن نباید غافل شد. دشمن را حقیر هم نباید شمرد، به تبسم دشمن هم نبایستی اعتماد کرد، گاهی دشمن با لحن خوش با انسان حرف میزند با تبسم حرف میزند، اما خنجر را پشت سرش گرفته منتظر فرصت است
9⃣ تکلیف جبهه ی مقاومت
جمهوری اسلامی با این حوادث گوناگون، حوادث تلخ مواجه شده اما در این حوادث یک لحظه جمهوری اسلامی دچار انفعال نشده. انفعال از مؤمن نباید سر بزند. انفعال گاهی از خود حادثه خطرش بیشتر است. انفعال یعنی اینکه انسان نگاه کند به این احساس برسد که هیچ کاری نمیتواند بکند، پس تسلیم بشود. این انفعال است. پس در پیشرفتها و موفقیتها غرور سم است. در ناکامیها، مشکلات، انفعال زهر است
🔟 تکلیف فعالان سیاسی
در داخل اگر کسی در تحلیلی، در بیانی جوری حرف بزند که معنایش خالی کردن تو دل مردم باشد، این جرم است. باید دنبال بشود
📚 اندیشکده راهبردی کتاب؛ کارگروه تخصصی آسیبشناسی و بهرهوری حکمرانی
📩 باشگاه حکمرانی | ایتا
📩 باشگاه حکمرانی | تلگرام
📡 از اینکه کانال را به دیگران معرفی میکنید، سپاسگزاریم 🌿
12.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سوال از هوش مصنوعی که اگر بجای شیطان بودی برای گمراهی انسان چه می کردی ؟قابل توجه وتامل است🤔
کتاب شناسی علوم اسلامی استاد سابقی
✅آیت الله خامنهای(18تیر1390): از کارِ عالمانه و همراه با دقت در مسئلهی انتظار و مسئلهی دوران ظهور
اصهب و ابقع در جنگ شام
🚀 سالها پیش که نبردهایی در خاورمیانه رخ داد، بنده خدایی با جمعآوری تعدادی از روایات منسوب به #آخرالزمان و نشانههای #ظهور، پیشگوییهایی کرد و کتابی فراهم آورد که ظاهراً فروش خوبی هم داشت.
📚 ولی اینگونه آثار که هر از چندی منتشر میشود و امروزه نیز در فضای مجازی فراوان است، تاریخ مصرف خود را دارد.
💡 از مرحوم آیتالله مرعشی نجفی نقل شده که درباره برخی تطبیقها یا اینکه مثلاً #سفیانی دیده شده یا ظهورش نزدیک است، نهی کردند و فرمودند با این کار، وقتی پیشگوییها محقق نشد، عدهای دست از دین برمیدارند و همه چیز را #دروغ میپندارند.
@Mostabin
🟣 داستان اصهب و ابقع هم گرچه در یک روایت از منابع کهن وجود دارد ولی نیازمند مباحث فنی حدیثی است و به فضای صدور آن هم باید توجه کرد.
🔍 از راوی آن جابر جعفی که بگذریم، سخن از اختلاف #بنیعباس در صدر این روایت، بهترین دلیل بر تاریخی بودن آن است.
👈 برای اطلاع از این دست روایات با رویکرد فضای صدور، مطالعه کتاب تحلیل تاریخی نشانههای ظهور پیشنهاد میشود.
#مستبین
در ایتا
https://eitaa.com/Mostabin
در تلگرام
https://t.me/AlMostabin
درباره مادر حضرت عباس(ع)
📆 هر سال به مناسبت وفات جناب امالبنین مادر چهار شهید کربلا: #ابوالفضل العباس، جعفر، عبدالله و عثمان فرزندان #امیرالمؤمنین، مطالبی منتشر میشود که برخی جدید است.
🔖 در پیامهای گذشته مانند متن شماره ۴۹ مستبین اشاره شد که درباره این بانو در منابع معتبر آگاهیهای زیادی در دست نیست.
✅ آنچه منابع کهن و متقدم درباره او گفتهاند عبارت است از:
1️⃣ درخواست #علی(ع) از برادرش عقیل برای یافتن همسری از قبیله شجاع؛
2️⃣ ذکر اشعار کودکانه برای #عباس و پناه دادن او به خدای واحد؛
3️⃣ همقبیله بودن او با شمر و امانگرفتن برای چهار فرزندش در #کربلا و ردّ امان از سوی آنان؛
4️⃣ نسل امیرمؤمنان بعد از #فاطمه(س) از این بانو بوده و عباسیها در تاریخ حدیث و سیاست (غیر از بنیعباس) مشهورند؛
5️⃣ صبر و شکیبایی این بانو در شهادت چهار فرزند جوان؛
6️⃣ عزاداری او در بقیع برای شهدای کربلا و تأثیرگذاری بر #مروان بن حکم.
⏺ و مهمتر از همه جایگاه این بانو در تربیت فرزندی است که امام زمان و حجت خدا #حسین بن علی(ع) او را با عبارت «بنفسی انت» خطاب میکند.
❌ مطالبی که در پوستر بالا آمده هر چند در فضای مجازی بسیار منتشر شده؛ اما درست نیست و در آدرسهای ذیل آن یافت نشد.
😳 گویا امروزه عدهای برای دلخوش کردن مخاطبان و ردگمکردن، آدرسهایی هم ردیف میکنند.
#شهیدان_کربلا
#عباس(ع)
#نقد_کژیها
#مستبین
در ایتا
https://eitaa.com/Mostabin
در تلگرام
https://t.me/AlMostabin
کتاب شناسی علوم اسلامی استاد سابقی
🔶تفسیر نمونه
ذیل آیه4سوره بلد:لقدخلقناالانسان فی کبد
🔹انسان از آغاز زندگى، حتى از آن لحظه اى که نطفه او در قرارگاه رحم واقع مى شود، مراحل زیادى از مشکلات و درد و رنج ها را طى مى کند تا متولد شود، و بعد از تولد در دوران طفولیت، و سپس جوانى، و از همه مشکل تر دوران پیرى، مواجه به انواع مشقت ها و رنج ها است، و این است طبیعت زندگى دنیا، و انتظار غیر آن داشتن اشتباه است، اشتباه،
و به گفته شاعر عرب:
طُبِعَتْ عَلى کَدِر وَ أَنْتَ تُرِیْدُها * صَفْواً عَنِ الأَقْذارِ وَ الأَکْدارِ؟
وَ مُکَلِّفُوا الأَیّامِ ضِدَّ طِباعِها * مُتَطَلِّبٌ فِى الْماءِ حَذْوَةَ نار!
طبیعت جهان بر کدورت است و تو مى خواهى * از هر گونه کدورت و ناپاکى پاک باشد؟
هر کس دوران جهان را بر ضد طبیعتش بطلبد * همچون کسى است که در میان امواج آب، شعله آتش جستجو مى کند !
نگاهى به زندگى انبیاء و اولیاء اللّه نیز نشان مى دهد، زندگى این گل هاى سرسبد آفرینش نیز، با انواع ناملائمات و درد و رنج ها قرین بود، هنگامى که دنیا براى آنها چنین باشد، وضع براى دیگران روشن است.
و اگر افراد یا جوامعى را مى بینیم که، به ظاهر درد و رنجى ندارند یا بر اثر مطالعات سطحى ما است، و لذا وقتى نزدیکتر مى شویم، به عمق درد و رنج هاى همین صاحبان زندگى مرفه آشنا مى گردیم، و یا این که: براى مدتى محدود و زمانى استثنائى است که قانون کلى جهان را بر هم نمى زند.
کتاب شناسی علوم اسلامی استاد سابقی
🔶چهل حدیث امام خمینی
حدیث یازدهم:فطرت
🔹بدان كه يكى از فطرتهاى الهيه ، كه مفطور شده اند جميع عايله بشر و سلسله انسان بر آن ، فطرت عشق به راحت است ، كه اگر در تمام دوره هاى تمدن و توحش و تدين و سرخوردى اين نوع مراجعه شود، و از تمام افراد عالم و جاهل ، وضيع و شريف ، صحرايى و شهرى ، سؤ ال شود كه اين تعلقات مختلفه و اهويه متشتته براى چيست ، و اين همه تحمل مشاق و زحمات در دورة زندگانى براى چه مقصد است ، همه متفق الكلمه با يك زبان صريح فطرى جواب دهند كه ما همه هر چه مى خواهيم براى راحتى خود است .
غايت مقصد و نهايت مرام و منتهاى آرزو، راحتى مطلق و استراحت بى شوب به زحمت و مشقت است . و چون چنين راحت غير مشوب به زحمت و استراحت غير مختلط به رنج و نقمت معشوق همه است ، و آن معشوق گمشده را هر كس در چيزى گمان مى كند، از اين جهت تعلق به هر چه در او محبوب را گمان كرده پيدا مى كند، با اينكه در تمام عالم ملك و جميع سرتاسر دنيا چنين راحتى مطلق يافت نشود و چنين استراحت غيرمشوبى ممكن نيست .
تمام نعمتهاى اين عالم مختلط با زحمتها و رنجهاى طاقت فرساست ، همه لذتهاى دنيا محفوف به آلامى است كمرشكن ، درد و رنج و تعب و حزن و اندوه و غصه سرتاسر اين عالم را فرا گرفته است .
در تمام دوره هاى زندگانى بشر يك نفر يافت نشود كه رنجش مساوى با راحتش باشد و نعمتش مقابل تعب و نقمتش باشد، تا چه رسد به آنكه راحتى خالص و استراحت مطلق داشته باشد.
پس ، معشوق بنى الانسان در اين عالم يافت نشود، عشق فطرى جبلى فعلى آن هم در تمام سلسله بشر و عايله انسان بى معشوق فعلى موجود ممكن نيست .
پس ، ناچار در دار تحقق و عالم وجود، بايد عالمى باشد كه راحتى او مشوب نباشد به رنج و تعب : استراحت مطلق بى آلايش به درد و زحمت داشته باشد، و خوشى خالص بى شوب به حزن و اندوه در آنجا ميسر باشد، و آن دار نعيم حق و عالم كرامت ذات مقدس است .
ج6الحیاة، سابقی.mp3
13.2M
🔹23آذر1403
استاد حسین سابقی
باب نخست:شناخت واصالت آن
فصل6:ناآگاهی ونادانی(جهل)
5آیه و18حدیث
فصل7:فهم ودریافت دین(تفقه)
1آیه و5حدیث
فصل8:ضرورت همگانی شدن شناخت وآگاهی
5آیه و12حدیث
🔶کتاب الحیاة ج1ص94_109
#الحیاة
هدایت شده از آکادمی نشان|توسعه فردی🌱
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مگه نمیگن انسان آزاد آفریده شده؟🧐
پس چرا من توی ایران آفریده شدم؟🤨
شاید اصلا نمیخواستم به دنیا بیام؟😕
پس خدا هم مارو مجبور کرده!😤🤬
✅کلیپ بالا رو ببین😉
#آکادمی_نشان
#انسان_آزاد
#بی_خدایی
اینجا به سوالاتت پاسخ داده میشه👇😍
----------------------------------------
🆔@neshaan_academy
-----------------------------------------