17.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
می گویند اگر حماس اول حمله نمی کرد اسرائیل هم جواب نمی داد. در حالی که طوفان الاقصی حاصل جمع شدن خشم هایی از جنس فیلم بالا طی ۷۵ سال گذشته بود.
((وَأَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ : از همانجا که بیرونتان کردند بیرونشان کنید. و فتنه (انگیزی) بدتر از قتل (و کشتار) است.)) بقره، ۱۹۱
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
آن طور که قرآن کریم در چند جا به ما آموخته وظیفه ما در مقابل کتاب های آسمانی پیشین ایمان و احترام به آنهاست. از جمله این موارد آیه ۱۳۶ سوره نساء است: ((يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَى رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ : اى كسانى كه ايمان آورده ايد ایمان (واقعی) بیاورید به خدا و پيامبر او و كتابى كه بر پيامبرش فرو فرستاد و كتابهايى كه قبل از این نازل كرده است.))
در مقدمه انجیل برنابا چاپ انتشارات خاتم پیشگفتاری از آیت الله بهجت است: ((انجیل برنابا با اناجیل اربعه مخالف است. جهات عجیبه و شواهد صدقی در آن است که خدا می داند چقدر به اسلام نزدیک است ... اگرچه الفاظ آن شبیه قرآن نیست نه در معانی و نه در الفاظ، اما خیلی شبیه روایات عالی ماست.))
اینها را گفتم که بدانیم انجیل هم می تواند با حفظ احتیاط (بدلیل تحریفات عمدی و سهوی ناشی از چندین بار از این زبان به آن زبان ترجمه شدن) منبعی برای هدایت مخصوصا در امور اخلاقی باشد. تاثیری که من از بعضی از جملات آن گرفته ام قابل توجه بوده است. اکنون جملاتی از فصل ۱۱۹ و ۱۲۰ را در باب اهمیت نماز و پرهیز از سخن بیهوده برای شما انتخاب کرده ام:
((۱۹- به خدایی که ما در پیشگاهش هستیم سوگند که انسان بی نماز نمی تواند دارای کردار شایسته ای باشد بیشتر از کر و لالی که بخواهد (با ایما و اشاره) در پیش نابینایی از خود دفاع کند! ...
۲۱- ولی هرگاه انسان بخواهد سرگین را به زر و گِل را به شِکر برگرداند چکار باید بکند؟ ۲۲- وقتی عیسی خاموش شد شاگردان در پاسخ گفتند: هیچکس جز با ساختن زر و شکر نمی تواند این کار را بکند. ۲۳- در این هنگام عیسی گفت: هان! پس چرا انسان پرگویی هایش را به نماز تبدیل نمی کند؟ ۲۴- آیا خدا این وقت را به او داده که او را (با سخنان باطل) به خشم آورد؟! ...
۱- اما میوه سخن باطل این است که بینش و بصیرت را به اندازه ای سست می کند که دیگر با آن استعداد پذیرش حق را نداشته باشد! ...
۱۵- می گویم (انسان) هرگاه سخن می گوید باید چنین بپندارد که از دهانش زر می ریزد. ۱۶- براستی اگر چنین کند تنها آنگاه سخن می گوید که سخنش لازم باشد چنانچه زر را جز در راه به دست آوردن چیزهای لازم بکار نمی برند!))
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
خداوند را سپاسگذاریم که برای بار سوم در این کانال، در پیشگاه سخنان گهربار امیر مومنان نشستیم. ترجمه های منظوم از کتاب استاد امید مجد انتخاب شده است و اعداد، شماره کلمات قصار (حکمت ها)ی نهج البلاغه است.
۸۹- هر که کار آخرت را کرد راست
مُصلح دنیای او یکتا خداست
هرکسی که نفس خود را واعظست
ایزد منان هم او را حافظست
۹۰- الفَقيهُ كُلُّ الفَقيهِ مَن لم يُقنِّطِ الناسَ مِن رَحمَةِ اللّه ِ، و لم يُؤيِسْهُم مِن رَوحِ اللّه ِ، و لم يُؤَمِّنْهُم مِن مَكرِ اللّه : فقیه کامل کسی ست که مردم را از رحمت خدا ناامید نکند، همچنین آنها را از مکر خدا (امتحان و عقاب او) آسوده خاطر نگرداند.
آنکسی در دین فقیه کامل است
نفعی از او مردمان را حاصل است
که نگرداند کسی را ناامید
از کرم وز رحمت رب حمید
یا نگوید چونکه قومی مومنید
پس دگر از قهر یزدان ایمنید
۹۸- بر حدیثی که شنیدید از رسول
با عمل کردن نمائیدش قبول!
نه که تنها بشنوید و بگذرید
پیش دیگر خلق بر لب آورید
هست راوی در زمانه بس زیاد!
کم بود عامل بر آن بین عباد
۱۰۴- نوف گوید که امیر المومنین
اختران را دید و فرمود اینچنین
نوف بیداری تو یا که خفته ای
گفتمش بیدار، گفتا گفته ای:
ای خوشا آنکه زدنیا رسته است
شوق عقبی در دلش بنشسته است
مردمانی کاینچنین آشفته اند
ترک لذات جهانی گفته اند
فرششان باشد زمین، بستر زخاک
آب خوشبو شربتی، شیرین و پاک
جانشان پیرو زقرآن خداست
چشمه جاری لبهاشان دعاست
دامن از مهر جهان برچیده اند
همچو عیسی دل از آن ببریده اند
۱۱۹- هست دنیا در مثل مانند مار
خوش خط و خال است اما زهرداد
جاهل گمراه دل بر آن سپرد
عاقل از آن جست و گولش را نخورد
۱۲۶- عَجِبْتُ لِلْبَخِيلِ يَسْتَعْجِلُ الْفَقْرَ الَّذِي مِنْهُ هَرَبَ ... فَيَعِيشُ فِي الدُّنْيَا عَيْشَ الْفُقَرَاءِ وَ يُحَاسَبُ فِي الْآخِرَةِ حِسَابَ الْأَغْنِيَاءِ : تعجب می کنم از خسیس، پیش می فرستد (جلو می اندازد) فقری را که از آن فرار می کند! ... پس در دنیا مانند فقرا زندگی می کند و در آخرت مانند ثروتمندان محاسبه می شود!
۱۳۰- چون به گورستان کوفه دیده دوخت
گفته اش زد آتشی که جان بسوخت:
ای که ترک جان و هستی گفته اید
در کویر ترس و وحشت خفته اید
حالتان چونست بر دامان خاک
در میان تیرگی های مَغاک
چند روزی زودتر بستید بار
کاروانِ ما هم اینک رهسپار!
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
شاید شما هم مثل من نمیدانستید که یکی از بندهای ابلاغیه چهار ماده ای پیامبر(ص) که در حج سال هشتم هجری توسط امیر المومنین(ع) در مراسم حج برای همه مردم قرائت شد (اتفاقی که سالگردش تحت عنوان برائت از مشرکان سالانه برگزار می شود) این بوده: ((۲- از این به بعد طواف با بدن برهنه ممنوع است!)).
یکی از عادات زشت اعراب دوران جاهلیت این بود که بصورت برهنه دور خانه خدا طواف می کردند. بر خلاف آنچه شایع است ((برهنگی)) پدیده ای مدرن و جدید نیست بلکه جزو عادات زشت اولیه و قبل از اسلام بوده است. یکی از نکات ظریف قرآنی این است که در آیه ۳۳ سوره احزاب، ترکیب ((الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَی)) (جاهلیت ابتدایی) تعبیر کرده است؛ غیر مستقیم یعنی جاهلیت انتهایی ای نیز در آینده خواهد آمد! جاهلیت ابتدایی را اسلام ریشه کن کرد، جاهلیت انتهایی را نیز اسلام عزیز ریشه کن خواهد کرد.
((یکی از مهمترین شعارها و جهتگیریهای پیامبر اکرم در بعثت، مقابلهی با جاهلیّت بود. در قرآن بارها جاهلیّت تقبیح شده... این جاهلیّت امروز نیز هست. اگر کسی تمدّن غربی امروز را «جاهلیّت مدرن» بخواند حق دارد؛ واقعاً همان جاهلیّت است منتها امروز در دنیا خودش را به شکل تجدیدیافته و مدرنشده نشان میدهد. خب پس باید چه بکنیم؟ باید درسهای بعثت را مرور کنیم.)) رهبر انقلاب، ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
((۱- شاگردان پس از نماز شامگاه نزد عیسی آمده و گفتند: استادا چه کنیم تا از غرور و خود بزرگ بینی نجات یابیم؟ ۲- عیسی در پاسخ فرمود هیچگاه دیده اید که بینوایی را به خانه ی یکی از بزرگان برای خوردن غذا دعوت کنند؟ ۳- یوحنا پایخ داد من در خانه هیرودیس (حکمران آن زمان) نان خورده ام. ۴- زیرا من پیش از اینکه شما را بشناسم ماهی گیر بودم و آنها را به خانه هیرودیس برده و می فروختم. ۵- روزی آنجا برده و ماهی بسیار نفیسی بردم و هیرودیس در حالی که بر سر سفره رنگین نشسته بود به من دستور داد بمانم و آنجا غذا بخورم. ۶- در این هنگام عیسی گفت ای یوحنا! چگونه با کافران نان خوردی؟ خدا تو را بیامرزد. ۷- ولی به من بگو بر سر آن سفره چه وضعی داشتی؟! ۸- آیا میخواستی جای برتری داشته باشی؟! ۹- آیا خوشمزه ترین غذا را می خواستی؟! ۱۰- آیا سر سفره بدون اینکه از تو بپرسند سخن می گفتی؟! آیا خودت را برای نشستن بر سر سفره شایسته تر از دیگران می شمردی؟! ۱۱- یوحنا پاسخ داد: به خدا سوگند که من آن جسارت را نداشتم حتی چشمم را بالا کنم. زیرا من ماهیگیر مستمندی بودم و لباس های کهنه، آلوده و ناچیزی داشتم ولی با اطرافیان و خدمتگذاران شاه نشسته بودم. ۱۲- آنگاه که پادشاه پاره ناچیزی به من میداد از احسان بزرگی که به من کرده بود چنین می پنداشتم که جهان بر سرم فرود می آید ... ۱۶- (عیسی گفت) ای برادران آیا از یوحنا شنیدید که در خانه پادشاه چه کرد؟ ... ۱۸- این جهان خانه ایست که خداوند در آن به همه بشر مهمانی می دهد همانجا که همه پاکان و پیامبران خدا حضور دارند ... ۲۱- ازین رو انسان نباید بگوید: چرا در این جهان چنین شده یا چنین گفته شده؟ بلکه باید چنان که در واقع هم همینطور است خود را نالایق بداند که در این جهان بر سر سفره خدا باشد. ۲۲- به خدایی که جانم در پیشگاه او ایستاده است سوگند آنچه در این جهان از سوی خدا به انسان می رسد هرچه هم کوچک و ناجیز باشد او باید در برابر آن، سراسر زندگی خودش را در راه محبت و دوستی خدا صرف کند.)) انجیل برنابا، فصل ۱۳۱.
ممکن است سر راه رسیدن به جلسه ای، پشت سر هم به موانع غیر عمدی برخورد کنی؛ بجای اینکه عصبانی شوی بگو که خواست خدا این بوده که من دیرتر برسم. خواست خدا این بوده که این پروژه فعلا به نتیجه نرسد ... ما وظیفه خود را انجام می دهیم، باقی اش وابسته به خواست خداست.
((مَنْ أَصْبَحَ عَلَی الدُّنْیَا حَزِیناً فَقَدْ أَصْبَحَ لِقَضَاءِ اللَّهِ سَاخِطاً وَ مَنْ أَصْبَحَ یَشْکُو مُصِیبَةً نَزَلَتْ بِهِ فَقَدْ أَصْبَحَ یَشْکُو رَبَّهُ : هر کس که از دنیا اندوهناک باشد، از قضا (و خواست) الهی خشمناک شده است.
و آن کس که از مصیبت وارد شده شکوه کند از پروردگارش شکایت کرده!)) نهج البلاغه، حکمت ۲۲۸.
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
آیا پُمپِئی می تواند شهر حضرت لوط باشد؟ آثار باقی مانده از این شهر (از فسیل ها تا معماری مراکز فساد) ابتلای شهر پمپئی را به همان انحراف قوم حضرت لوط مشخص می کند. هر چند باستان شناسان یک سیر تاریخی برای این انحراف پیدا کرده اند که مشابه همان سیر انحراف جنسی در غرب است و در نهایت به همجنس بازی رسید.
جالب است نحوه زوال این قوم نیز مشابه عذاب ذکر شده در قرآن کریم است. مردم پُمپئی چند هزار سال پیش با سنگ و خاکسترهای آتشفشانی که احاطه شان کرد تبدیل به مجسمه هایی ثابت از یک فرهنگ منحط و مردمی عذاب گرفته شدند. قوم لوط نیز به فرموده قرآن کریم در سوره حجر سنگباران شدند ((وَأَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ حِجَارَةً مِنْ سِجِّيلٍ : و بارانی از سنگ های ریز بر سر آنها باراندیم.)) و در سوره عنکبوت غبارگرفته شدند: ((كَانَتْ مِنَ الْغَابِرِينَ : (همسر لوط) جزو غبار گرفتگان بود!!)) اعراف، 83
پمپئی در زیر 4 متر خاکستر و خاک مدفون بود تا اینکه در سال 1599 میلادی بصورت اتفاقی کشف شد. قرآن فرموده که آثار شهر قوم لوط را برای عبرت آیندگان (البته آن دسته ای که می اندیشند) باقی گذاشتیم: ((وَلَقَدْ تَرَكْنَا مِنْهَا آيَةً بَيِّنَةً لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ : و از آن [شهر سوخته] نشانه ای نمایان و مشخص باقی گذاشتیم براى مردمى كه تعقل کرده و مى انديشند.)) عنکبوت، 35.
https://www-dailymail-co-uk.cdn.ampproject.org/c/s/www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4391498/amp/The-two-embracing-maidens-Pompeii-MEN.html
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
سال ها ما می گفتیم ((فلسطین اشغالی)) می خندیدند و می گفتند آقا دیگر همه دنیا کشور اسرائیل را به رسمیت شناخته اند. حالا صفحه اصلی سایت بهداشت جهانی می نوسد: ((وطن اشغال شده فلسطینی ها!)).
خدا رحمتش کند ۴۵ سال قبل گفت اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. همه می گفتند: ((قدرت (هرچه بگوید) حق است!)) ولی او یک تنه ایستاد و گفت: ((حق (هرچه بگوید) قدرت است!)). فکر نمی کنم امروز دیگر کسی شک داشته باشد که ((حق قدرت است!))
https://www.who.int/emergencies/situations/conflict-in-Israel-and-oPt
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
هر آیه قرآن مخاطب خود را دارد. ممکن است شما مخاطب یک آیه نباشید ولی دیگری باشد. ممکن است شما سال گذشته که قرآن می خواندید مخاطب یک آیه نبوده باشید ولی امسال باشید!
ممکن است سال های گذشته این آیه را می خواندید و رد می شدید ولی امسال که دنیا به شما رو کرده خطاب تندش را به دنیادارها خوب حس کنید: ((فَاسْتَمْتَعْتُمْ بِخَلَاقِكُمْ كَمَا اسْتَمْتَعَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ بِخَلَاقِهِمْ وَخُضْتُمْ كَالَّذِي خَاضُوا : شما [هم] از نصيب خود (از دنیا) برخوردار شديد همان گونه كه آنان كه پيش از شما بودند نصيب خود را (از دنیا) بردند. و شما هم (در بازی دنیا) فرو رفتيد همان گونه كه آنان فرو رفتند!)) توبه، ۶۹.
انسان اگر در وضعیت استغنا و برخورداری بندگی اش را گم نکند و محرومان را فراموش نکند ازین آزمایش موفق بیرون می آید: ((بلکه انسان طغیان خواهد کرد، زمانی که خود را بی نیاز بپندارد!)) علق، ۶ و ۷. شیطان بگونه ای تزیین می کند که هرکس فکر می کند خودش اولین کسی ست که از دنیا بهره مند شده ولی قرآن این پرده نمایش را با آیه ۶٩ سوره توبه به هم میریزد.
((پیش صاحبنظران ملک سلیمان بادست
بلکه آن است سلیمان که ز ملک آزادست
هر نفس مِهر فلک بر دگری میافتد
چه توان کرد که این سفله چنین افتادست!))
خواجوی کرمانی
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
بعد از ماجرای غم انگیز و سوزناک حضرت زهرا(س)، ما همیشه بین یک دوراهی قرار گرفته ایم: سکوت و محترم بودن یا نطق و شکسته شدن حریم.
اشتباه است که حرکت سیده نساء العالمین را به چند حرکت واکنشی و منفعلانه تعبیر کنیم؛ هیچ گریه، تهدید به نفرین، سخنرانی و دست آخر دفاع فیزیکی و وصیت به دفن شبانه ای از آن حضرت طی این مدت کوتاه بعد از رحلت پیامبر نبود جز آنکه هدفمند و در جهت پس گرفتن حق خلافت امیر المومنین(ع) بود. متاسفانه منابع در این زمینه کم است ولی بنا به تحلیلی اتفاقا این مبارزه حضرت داشت ورق را بر می گرداند و به همین خاطر طرف مقابل دست به خشونت زد و ننگ حمله به خانه دختر پیامبر را خرید.
شاید بتوان گفت بخاطر بعضی معذوریت های امیر المومنین، دختر پیامبر اصلا رهبری قیام را بر دوش گرفته بود. آنقدر که ایشان در آن چند ماه در دفاع از حق حضرت امیر با مردم (خانه به خانه) سخن گفت خود امیر المومنین سخن نگفت. رهبری این قیام همین حالا هم تا زمان پس گرفتن حق خلافت بر دوش فاطمه زهرا(س) است.
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
آیا رژیم صهیونیستی کشتاری وسیع تر از کشتار کنونی غزه نیز داشته است؟ بله، در بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان در سال ۱۹۸۲ (معروف به کشتار صبرا و شتیلا) رژیم صهیونیستی به کمک فالنژها در غرب بیروت ۲۵۰۰۰ نفر مردم عادی را قتل عام کردند. کشتار ۴۸ ساعت ادامه داشت و نصف لبنان اشغال شد. سربازان و نیروی هوانیروز اسرائیل با بمبارانهای بیهدف، ترس و وحشتی در دل مردم بیگناه ایجاد کرده بودند که «نظیر آن از جنگ جهانی دوم تا به آن روز بیسابقه بود.»
آیا رژیم صهیونیستی قبلا هم به بیمارستان ها و مراکز درمانی حمله کرده بود؟ در گزارش کمیسیون تحقیق اعمال اسرائیل آمده است که: ((به طور مستمر و مداوم بیمارستانها، مهد کودکها، مدارس و مناطق مسکونی، توسط هواپیماهای اسرائیل بمباران شدند.))
آیا دفعات قبلی خوی وحشیگری خود را مخفی می کردند؟! مناخیمبگین نخست وزیر وقت اسرائیل در همان زمان گفت و این سخنرانی در تلویزیون ها پخش شد: «در موقع کشتن دشمن نباید دلسوزی کنید! روی خرابههای شهر و روستای آنان، مدنیت[؟!!] را بنا خواهیم کرد. تا محو و نابودی [کامل] فرهنگ عرب، نسبت به آنان کوچکترین احساسی نشان نخواهم داد... تنها راه حل برای مشکل آوارگان فلسطینی هم (که با ظلم صهیونیست ها به سایر کشورها کوچانده شده بودند) آن است که همه شان کشته شوند!»
پس چه شد که اینبار وجدان های آزادی خواه جهان بیدار شدند؟ هر هفته حداقل دو تجمع مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس و کاخ سفید و سایر کشورهای غربی برگزار می شود. استقامت مردم ایران در دفاع از مظلوم امروز به بار نشسته است. بعضی ها مسخره می کردند که اینجا گفتید مرگ بر اسرائیل، اسرائیل نابود می شود؟ اکنون ببینند که امروز یکی از اهرم های بسیار قوی علیه اسرائیل همین اعتراضات عمومی و کمپین های ضد صهیونیستی ست. در آخرین موردش دیروز پاپ به طور صریح اقدامات رژیم صهیونیستی را ((تروریسم)) خواند.
((ان شاء الله روزی همه مسلمانان و دردمندان علیه ظالمین جهان فریاد زنند و اثبات کنند که ابرقدرتها و نوکران و جیره خوارانشان از منفورترین موجودات جهان هستند ... از خدا میخواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ آمریکا را به صدا درآوریم.))
امام خمینی؛ ۲۹ تیر ۱۳۶۷
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
آدم در شرایط سخت به چیزی پناه می برد که واقعا در ضمیر ناخودآگاهش جای گرفته. یکی سیگار کشیدنش را زیاد می کند. بعضی ها مصرف چای و قهوه شان را زیاد می کنند. ممکن است آهنگ گوش کنند یا اموالشان را بشمارند! ... هرچه هست انسان در زمانی که آن کار را انجام می دهد گذر زمان را نمی فهمد؛ روحیه و انرژی می گیرد. حالا سوال این است: چقدر از ما در شرایط سخت به نماز پناه می بریم؟! مگر خداوند نفرموده: ((اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ : از شكيبايى و نماز يارى بجوييد.)) بقره، ۱۵۳. نماز هنوز در نهاد ما جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.
از توصیفات اولیاء الله مشخص است که عمق نیازهای بشر در نماز پاسخ داده می شود. چنین نمازی ست که قرآن توصیف کرده: ((إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ)) عنکبوت، ۴۵. یعنی این نماز با ارتباط با مبدا هستی، می آید و جایگزین تمام دلبستگی هایی می شود که در خط سیری خلاف جهت خداوند هستند. پیامبر(ص) فرموده اند: ((جَعَلَ اللّه ُ جَلَّ ثناؤهُ قُرَّةَ عَينِي في الصَّلاةِ، و حَبَّبَ إلَيَّ الصَّـلاةَ كما حَبَّبَ إلى الجائعِ الطَّعامَ، و إلى الظَّمآنِ الماءَ، و إنَّ الجائعَ إذا أكَلَ شَبِعَ، و إنَّ الظَمآنَ إذا شَرِبَ رَوِيَ، و أنا لا أشبَعُ مِن الصَّلاةِ : خداوند، جلّ ثناؤه، قرارگاه دلم را در نماز قرار داد و نماز را محبوب من گردانيد، همچنان كه غذا را محبوب گرسنه و آب را محبوب تشنه قرار داده است. (با اين تفاوت كه) گرسنه هرگاه غذا بخورد سير مى شود و تشنه هرگاه آب بنوشد سيراب مى شود، اما من از نماز سير نمى شوم.)). ((اِنّی اُحِبُّ الصَّلاةَ)) سیدالشهدا را که همه شنیده ایم. امام جعفر صادق(ع) نیز در پایان عمر شریفشان فرمودند: ((شَفَاعَتَنَا لَا تَنَالُ مُسْتَخِفّاً بِالصَّلَاةِ : شفاعت ما به کسى که نماز را سبک بشمارد نمىرسد)).
این گوی و میدان! کسی نمی تواند ادعا کند امام زمانی است ولی رابطه اش با نماز تثبیت نشده باشد.
((بر سرِ آنم که گر ز دست برآید
دست بهکاری زنم که غصّه سرآید
خلوتِ دل نیست جایِ صحبتِ اَضداد
دیو چو بیرون رود فرشته درآید))
حافظ
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4
در قرآن کریم آمده است: ((وَآتَيْنَاهُ الْإِنْجِيلَ فِيهِ هُدًى وَنُورٌ : و به او انجیل را عطا کردیم که در آن هدایت و نور است.)) مائده، ۴۶. پس در کتب آسمانی پیشین هم نکات هدایت گر وجود دارد ولی بدلیل تحریف، باید با احتیاط و تحقیق انتخاب شوند.
به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی(ع)، دو مثال زیبا از زبان ایشان که در فصل ۱۴۱ انجیل برنابا آمده و به منابع ما نیز نزدیک است تقدیم شما می گردد.
((۷- هرگاه دوزنده ای بخواهد به جای نخ، شاخه های درختی را در سوراخ سوزنی درآورد نتیجه کارش چه خواهد شد؟ ۸- البته که او به کار بیهوده ای می پردازد و همسایگانش او را فرومایه خوانده و نادان می شمارند. ۹- پس انسان همان گاه که بهره های زمینی را جمع می کند نمی بیند که پیوسته همین کار دوزنده را انجام می دهد! ۱۰- زیرا مرگ همان سوزن است که نمی توان شاخه های نعمت های زمینی را از سوراخش رد کرد...
۱۶- به من بگویید هرگاه در اینجا چنان راهی باشد که اگر انسان از میان آن برود مسیر امن را پیش گرفته ولی اگر از کناره برود سرخورده خواهد شد. ۱۷- پس هرگاه ببینید که مردم با هم دشمنی ورزیده و از یکدیگر برتری جویی کرده به حدی که خود را می کشند تا هرچه بیشتر به کناره راه نزدیک شوند چه خواهید گفت؟! ۱۸- و چه اندازه برای شما شگفت انگیز خواهد بود؟ ... ۲۱- در این هنگام عیسی گریست و فرمود: راستی که شیفتگان به این دنیا این چنین اند. ۲۲- زیرا اگر اینان به فرمان خِرد که روش میانه ای در راه و روش انسان پیش می گیرد زیست می کردند هر آینه از آئین خدا پیروی می کردند ولی گرفتار جنون شده و دشمن سرسخت یکدیگر شدند و می کوشیدند تا هرکدام سرکش تر و به خودبالنده تر و نابکارتر از دیگری زندگی کند.)) فصل ۱۴۱
★*******★
کانال راه رشد
https://eitaa.com/joinchat/1422065876C7720d5cca4