به دولت سوم روحانی و دورانِ (اگر به برادرم دست بزنید اعلام جنگ میکنم) برنمیگردیم...
#به_عقب_برنمیگردیم
💢 ۴ شاخص رئیسجمهور بعدی و نسبت آن با جلیلی
🔻 رهبر انقلاب امروز ۴ شاخص اصلی رئیس جمهور بعدی را مطرح کردند
و علاوه بر آن ۸ شاخص هم در دولت شهید رئیسی برشمردند و فرمودند: «هرکدام از اینها برای روسای جمهور آیندهی ما یک سرمشق است»
🔰 بررسی نسبت اینها با سعید جلیلی، میتواند به جمعبندی ما درباره کاندیدای اصلح کمک کند:
1️⃣ پرکار و فعال:
🔹 سعید جلیلی در سالهای اخیر ۱۲۰ سفر استانی و ۶۰۰۰ سفر روستایی رفته! رکوردی که شهید رئیسی و احمدینژاد هم بعنوان روسای جمهور پرسفر ندارند.
🔻 او در این سفرها آگاهی ویژهای به مسالهها و ظرفیتهای استانها پیدا کرده و ارتباط قوی با نخبگان آنها برقرار کردهاست.
2️⃣ آگاه:
🔹 مراد از آگاه را شاید بتوان در این بیان رهبری پیدا کرد: «نامزد ریاست جمهوری باید با برنامه، نگاه همهجانبه و با یک هندسهی صحیح کارها را مشاهده کند و وارد میدان شود.»۱۳۹۲/۰۲/۰۷
🔻 جلیلی طی ۱۰ سال در دولتسایه با ۳۶ کارگروه (دو برابر تعداد وزارتخانههای دولت!) احاطه ویژهای به «کلانمسالهها»ی عرصههای مختلف کشور پیدا کرده و برایش «راهحل» و «فرایند» دارد. نه صرفا ایده.
3⃣ معتقد به مبانی انقلاب:
🔹 رهبری در دیدار ۱۴خرداد۹۵ (B2n.ir/r16604) در توضیح مبانی انقلاب، ۴مورد را توضیح میدهند و در پایان، پایبندی به مبانی انقلاب را در مقابل "عملگرایی" قرار میدهند.
🔻 البته در همین دیدار تاکید میکنند که این مساله دارای مراتب مختلفی است و ممکن است یکنفر در این شاخص قویتر باشد و یکنفر ضعیفتر.
🔰 ۸ شاخص دولت شهید رئیسی نیز موارد ذیل بودند که با کمی حقیق و تامل، میتوان تطبیق آن را در کاندیداهای مطرح، ارزیابی کرد:
🔸 استفاده از فرصتهای سفرهای خارجی
🔹 پرکاری و خستگیناپذیری
🔸 صمیمیت با وزرا
🔹 ارزش قائل بودن برای مردم
🔸 میدان دادن به مردم و جوانان برای اظهار نظر
🔹 اعتماد به جوانان
🔸 کرامت با کسانی که به او اهانت کردند
🔹 مرزبندی صریح با دشمن
✍ محمدحسین ابوطالبی
🔸آموزههایی کوتاه و پربار از روایات امام جواد (ع)
۱)مرگ زودرس در اثر گناه
قالَ الإمام الجواد علیه السلام: مَوْتُ الاْنْسانِ بِالذُّنُوبِ أكْثَرُ مِنْ مَوْتِهِ بِالاْجَلِ، وَحَیاتُهُ بِالْبِرِّ أكْثَرُ مِنْ حَیاتِهِ بِالْعُمْرِ. (كشف الغمّه، ج۲، ص۳۵۰)؛ فرا رسیدن مرگ انسانها، به جهت معصیت و گناه، بیشتر است تا مرگ طبیعی و عادی، (طبیعت بر اساس عدل و تعادل آفریده شده و گناهان بهویژه گناه رعایت نکردن قوانین طبیعت و محیط زیست و آلوده نمودن آب و هوا سبب مرگ بسیاری از انسانها میشود که مرگ طبیعی آنها فرا نرسیده است) همچنین حیات و زندگی ـ لذّتبخش ـ بهوسیله نیكی و احسان به دیگران و ارتباط و تعامل با افراد جامعه بیشتر و بهتر است از عمر بیثمر در انزوا و منفعتطلبی فردی و اندوههایی که تضاد منافع بر انسان فردگرای منفعتطلب وارد میکند.
۲) عمل بدون علم فساد آور است
قَالَ الامام الْجَوادُ عليه السلام: مَنْ عَمِلَ عَلى غَيْرِ عِلْمٍ ما يُفْسِدُ اَكْثَرَ مِمّا يُصْلِحْ. (احقاق الحق، ج۱۲، ص۴۳۹).
هر كس بـدون دانش و آگاهى كـار كـند، بيش از آنكه کاری را درست انجام دهد، خراب مىكند و نتیجه کار بدون فکر و کارشناسی سقوط و نابودی است.
۳) سقوط در اثر تبعیت غیر عقلائی
قالَ علیهالسلام: مَنِ انْقادَ إلَى الطُّمَأنینَةِ قَبْلَ الْخِیَرَةِ فَقَدْ عَرَضَ نَفْسَهُ لِلْهَلَکَةِ وَالْعاقِبَةِ الْمُغْضِبَةِ(اعلام الدین، ص۳۰۹)
هر كس بدون تفّكر و اطمینان نسبت به جوانب [هر كاری، فرمانی، حركتی و ...] مطیع و پذیرای آن شود، خود را در معرض سقوط قرار داده، و نتیجهای جز خشم و عصبانیّت نخواهد گرفت.
۴) وحدت ثمره سکوت جاهلان
قالَ(ع): لَوْسَكَتَ الْجاهِلُ مَا اخْتَلَفَ الناسُ (كشف الغمّة : ج۲، ص۳۴۹)
چنانچه افراد جاهل و بىتجربه ساكت باشند مردم دچار اختلافات و تشنّجات نمىشوند (گفتمان عالمانه وحدت بخش است و گفتگوی جاهلانه تفرقه انگیز و تشنجآفرین است.)
۵) عدم ترک مدارا با دیگران
قَالَ الامامُ الجَوادُ عَليهِ السَلام مَن هَجَرَ المُداراةَ قارَبَهُ المَكرُوهُ ؛ (مسند الامام الجواد(ع)/ ۲۴۳).
آن كه مدارا و تعامل با دیگران را ترك كند، ناگوارىها [در روابط با دیگران ] به او رو میآورد
۶) هلاکت در اثر موقعیتنشناسی
قالَ عليه السلام : مَنْ لَمْ یَعْرِفِ الْمَوارِدَ أعْیَتْهُ الْمَصادِرُ(اعلام الدّین، ص309) ُ
امام جواد(ع) فرمود: هر کس موقعیتشناس نباشد، جریانات او را مىربایند و هلاک خواهد شد ( آگاهی به زمان و حرکت و تحول بهویژه در جامعه پیش نیاز حرکت انسانهای موفق است)
همستر کمبت.mp3
6.61M