فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
گفتی که به دل شکستگان نزدیکی
ما نیز دل شکسته داریم ای دوست..
سبک زندگی شاد 30.mp3
9.35M
#سبک_زندگی_شاد ۳۰
👌حتماً اینو تجربه کردی؛
وقتی گره از کار کسی باز میکنی،
گره از قلب خودت باز میشه...
👈 حالِ دلت بهتر میشه... مگه نه؟
راستی؛ چــرا؟
سبک زندگی شاد 31.mp3
8.46M
#سبک_زندگی_شاد ۳۱
🙏شُکــر؛ یه فرمولِ عجیبه برایِ ساختنِ معجونِ شادی!
آدمایِ شاکر، حالشون خیلی خوبه!
اما یادت باشه؛
کسی شکــر میکنه؛ که می تونه نعمتها رو ببینه!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 @sabzpoushan
نتیجه مقاومت دولت رئیسی را با نتیجه مذاکره و گدایی دولت روحانی مقایسه کنیم
♦️‼️♦️ آمریکا که تا همین چند #روز_پیش میگفت پیگیر #مذاکره با #ایران نیست، حالا گفته بخشی از #تحریم ها را در قبال توقف #غنی_سازی ۶۰ درصد خواهد برداشت؛ #ایران هم #قاطعانه گفته خیر ‼️‼️
♦️‼️♦️ تا زمانی که #آمریکا تمام #تحریمها را بر ندارد و #تضمین ندهد زیر #تعهداتش نمیزند مذاکره ای در کار نخواهد بود....‼️‼️‼️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫من همیشه می تونم مهمان خداوند باشم؟
آیت الله جوادی آملی
#ماه_خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای «آیتالله میرباقری» درباره موضوع حجاب | سراغ متهمان اصلی هم بروید!
🔺اصل منکر اقامه منکر است؛ بعد از آن، اشاعه منکر و در آخر ارتکاب منکر است.
🔹نمیشود شما با ارتکاب منکر درگیر شوی ولی با شبکه اقامهکننده و اشاعهدهنده آن مواجه نشوی.
🔹کارشناس اقتصادی که ۴۰ سال است دارد بحران مالی میتراشد اما همچنان طلبکار است.
🔹 کسانی که چهاردهه با سیاستهای غلط اقتصادی، الگوهای توسعه غربی را در کشور پیش بردند، اقامهکننده بیعفتی در جامعه هستند، ولی به آنها لقب کارشناس، و مدال افتخار میدهیم؛ از آن طرف هم به خانمی که مرتکب یکی از لوازم این الگوی توسعه میشود، لقب عامل منکر میدهیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👏👏👏
فاطمه امشب میشود مـــــــادر
چشم تو روشن، یا علـــــــی حـــــــیدر💐
حسن کاتب کربلایی
#ماه_خدا
می خواست ذکر ما بکند یا «کریم» را
بخشید هرچه داشت فقیر و یتیم را
مظلوم و خاکی است و به نام حسن خدا
شاید که آفریده چنین «یا کریم» را
یکبار نه، دومرتبه از مال خود گذشت
در سایه اش گرفت غریب و مقیم را
اهل کرامتند همه، منتها حسن
شد شهره سفره داری باب النعیم را
یاور نداشت با خود و تسلیم صلح شد
آن نعمت عطا شده ذبح عظیم را
شد عقده های جنگ جمل تیر و می زدند
بر پیکرش تلافی زخم قدیم را
بی خادم است گرد بقیع و خدا گذاشت
جارو کش مزار شریفش نسیم را
#محمدجواد_منوچهری
#یاامامحسنمجتبیعلیهالسلام
🍚زاهد و آسیابان
🔹رفت روزی زاهدی در آسیاب
🔹آسیابان را صدا زد با عتاب
🔹گفت دانی کیستم من گفت :نه
🔹گفت نشناسی مرا، ای رو سیه
🔹این منم ، من زاهدی عالیمقام
🔹در رکوع و درسجودم صبح وشام
🔹ذکر یا قدوس ویا سبوح من
🔹برده تا پیش ملایک روح من
🔹مستجاب الدعوه ام تنها وبس
🔹عزت مارا نداند هیچ کس
🔹هرچه خواهم از خدا ، آن میشود
🔹بانفیرم زنده ، بی جان میشود
🔹حال برخیز وبه خدمت کن شتاب
🔹گندم آوردم برای آسیاب
🔹زود این گندم درون دلو ریز
🔹تا بخواهم از خدا باشی عزیز
🔹آسیابت را کنم کاخی بلند
🔹برتو پوشانم لباسی از پرند
🔹صد غلام وصد کنیز خوبرو
🔹میکنم امشب برایت آرزو
🔹آسیابان گفت ای مردخدا
🔹من کجا و آنچه میگویی کجا
🔹چون که عمری را به همت زیستم
🔹راغب یک کاخ و دربان نیستم
🔹درمرامم هرکسی را حرمتیست
🔹آسیابم هم ، همیشه نوبتیست
🔹نوبتت چون شد کنم بار تو باز
🔹خواه مومن باش و خواهی بی نماز
🔹باز زاهد کرد فریاد و عتاب
🔹کاسیابت برسرت سازم خراب
🔹یک دعا گویم سقط گردد خرت
🔹بر زمین ریزد همه بار و برت
🔹آسیابان خنده زد ای مرد حق
🔹از چه بر بیهوده می ریزی عرق
🔹گر دعاهای تو می سازد مجاب
🔹با دعایی گندم خود را بساب…
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انگار دقیقاً همین دوران را گفته
ماهی که در آن لیلهٔ قدر است مُقدَّر
شد جلوه گر از روی تو آئینهٔ کوثر
زیباست بلندای نگاه تو که بی شک
روشن شده از روی تو چشمان پیمبر
بخشندگی آموختنی نیست که ذاتی است
نقشی است که در آل عبا گشته مصور
بخشندگی ات خیر کثیر است و خداوند
داده است مقامی که شدی از همگان سر
ای جود تو در طایفهٔ عشق زبانزد
صد حاتم طایی نشود با تو برابر
انگار کریمانه خدا سفرهٔ خود را
از شوق تو گسترده در این ماه منور
انگشتریت نقش کرم دارد و دیدیم
در شأن تو نازل شده آیات مطهر
زیباست در اندیشهٔ من یاد تو امشب
جاری شده در من غزلی ناب و معطر
تکرار کنم نام حسن را و حسن را
تا آنکه بنوشد غزلم قند مکرر
دستی به قلم برده ام از روی محبت
تا نام مرا هم بنویسید به دفتر
#محمد_صادق_بخشی
#امام_حسن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاید سختتر از هر چیز دیگر در تاریخ اسلام از همان ابتدای بعثت پیامبر گرامی اسلام "شناخت نفاق" بوده است. نفاق در عرب یعنی سوراخِ موش صحرایی که در روز آن را برای فرار مخفی نگه می دارد. منافق را از این جهت منافق میخوانند که اظهار ایمان می کند اما آنچه در دل برای فرار خود مخفی نگه می دارد چیز دیگر است. حال مساله این است: تا زمان کشف و افشای نفاقِ فرد منافق شناخت او می تواند نزدیک به محال باشد. نفاق وقتی علنی و همگانی شد دیگر بر همگان هویداست. دیگر نیاز به اثبات و ادله ندارد.
مُنافق یک صفت دیگر هم دارد. منافق، دین فروش است. دین را در ابعاد و سایزهای مختلف بنا بر ذائقه و مزه مخاطب تغییر می دهد و می فروشد. دین را بر زبان جاری می کند اما در عمل رفتارش به شکل دیگر است. دین برای منافق ابزار است. متمسک به آنمیشود. از دین بعنوان نردبان استفاده می کند. منافق هر چقدر زیرک و زبده باشد، هر چقدر بتواند سالها در پشت آن چهره ساختگی مخفی شود در نهایت رسوا میشود.
.
جناب مولوی خطبه هایش را فراموش کرده!
در همین ماه گذشته عروس ها را در کنار داماد به جشن عروسی شان راه ندادند!
در نماز جمعه زنان را راه نمی دادند!
هنوز هم راه نمی دهند!
بعد که بازار دین فروشی دچار نوسان شد و باد به سمت دیگری وزیدن گرفت، بعد از سالها جناب مولوی به مسافران نوروزی با آن وضع اجازه داده وارد مسجد شوند و به ساحت او ابراز محبت کنند!
مدل رفتار همان مدل صدر اسلام است
با این تفاوت که این بار علی تنها نمی ماند.
واکنش صریح امام جمعه نیمروز به حرمت شکنی های اخیر در مسجد مکی
📣 چطور درب های مسجد مکی به روی همه باز است اما زنان با حجاب اهل سنت اجازه ورود ندارند؟
حجت الاسلام اشرفیان امام جمعه شهرستان نیمروز:
🔸حرمت مسجد را خدشهدار می کنند و در ماه مبارک رمضان با شربت و شیرینی از زنان و دختران بزک کرده پذیرایی می کنند؛ مسجد را تبدیل به محل تبلیغ بی حجابی و عادیسازی بی حجاب و مخالفت با دین کردهاند؛ این اقدام نه بر مبنای فرهنگ دینی و اسلامی ماست و نه با غیرت و جوانمردی اهل سنت ما سازگار است.
🔸چطور درب های مسجد مکی به روی همه باز است اما زنان با حجاب اهل سنت اجازه ورود به مسجد مکی را ندارند و حتی مراسم عروسی بدون حضور عروس برگزار شد
🔸مگر مسجد موزه است؟ مسجد مکان تبلیغ دین، مکان تحکیم و حفظ بنیان خانواده است، مسجد بازیچه سیاسی و محلی برای حرکات دور از شان نیست که بعضی با لباس دین دنبال عکس سلفی با دختران بدحجاب باشند
🔸اگر هدف و ادعای مسجد مکی جذب بانوان به مسجد است چرا بانوان متدین نمازگزار اجازه ورود به مساجد اهل سنت را ندارند؟
🔸چطور میشود باور کرد یک جشن عروسی جمعی در مسجد مکی برگزار شود و بعد عروس را به مسجد راه ندهند و برای داماد به تنهایی جشن برگزار کنند، اینها هم زنان و بانوان اهل سنت هستند که علاقمند به ورود مسجد هستند اما این طور مورد بی مهری قرار می گیرند.
🔸مواضع ضد و نقیض مسجد مکی که اتفاقاً در خطبههای همان مسجد خودنمایی و حضور آرایش کرده دختران و زنان در اماکن عمومی و بدحجابی را یک روز بد اخلاقی اجتماعی می داند که باید بازور باآنها برخورد کرد، ولی امروز با تغییر عقیده و باور افراد بدحجاب را وارد مسجد می کنند و در ماه مبارک رمضان از آنها پذیرایی میکنند تا عکس و کلیپ تبلیغاتی برای خود درست کنند، این ها با هم همخوانی ندارد و نشانه عدم ثبات در مواضع و تصمیم گیری هاست، این مسجد واقعا دارد به کدام سمت وسو میرود؟
🔸همه جای دنیا مسجد حرمت و آدابی دارد، حتی کلیسا هم کسی بخواهد برود آداب و شئونی دارد اما بعضی برای اعلام ضدیت و مخالفت خود با جمهوری اسلامی دست به هر کاری حتی وهن احکام الهی و اماکن مقدس می زنند و مردم شیعه و سنی خواستار برخورد دستگاه قضایی و نهاد امنیتی با این هنجارشکنی ها هستند.
🌕 طبع گناه و ثواب
🌘 مزاج گناه سرد است و بر مزاج سرد و تر مغز میافزايد و به خواب سنگين میانجامد، لذا در روايات داريم خيلی ها بر اثر گناهان می ميرند و گناه عمر را كوتاه ميكند.
چون سردی عصيان، انسان را از تعادل حقيقی كه در قالب مكتب تشيع بر ما ارزانی شده است، دور ميكند و باعث ضعف حرارات غريزی بدن ميشود...
🌘 برای نمونه خوب است بدانيم نگاه به زن نامحرم، صفرای فاسد را بالا میبرد و در مقابل نگاه به همسر، مزاج را تعديل میكند.
🌘 بد نيست به اين نكته نيز اشاره كنيم كه مزاج اطاعت از خداوندگرم است و گرمی طاعت، موجب تقويت حرارت غريزی ميشود و در نتيجه انسانهای مطيع خداوند، معمولا عمر طولانی دارند.
امام علی علیه السلام:
المُنافِقُ إذا نَظَرَ لَها
و إذا سَكَتَ سَها
وإذا تَكَلَّمَ لَغا
وإذا استَغنى طَغا
وإذا أصابَتهُ شِدَّةٌ ضَغا
فهُو قَريبُ السُّخطِ بَعيدُ الرِّضا
يُسخِطُهُ علَى اللّه اليَسيرُ
ولا يُرضيهِ الكثيرُ
يَنوي كثيرا مِن الشَّرِّ
و يَعمَلُ بطائفَةٍ مِنهُ
ويَتَلَهَّفُ على ما فاتَهُ مِن الشَّرِّ
كيفَ لَم يَعمَلْ بهِ !
شخص منافق هرگاه نگاه میكند برای سرگرمی است
هرگاه سكوت میكند همراه با غفلت است
وقتی سخن میگوید بیهودهگویی میكند
هرگاه بینیاز شود طغیان میكند
وقتی گرفتاری به او رسد داد و فریاد راه میاندازد
زود ناراحت میشود و دیر خشنود میگردد
از اندكِ خدا ناخشنود میشود و بسیارش هم او را خشنود نمیسازد
شرّ بسیار در سر میپروراند و مقداری از آنها را به كار میبندد
و افسوس میخورد كه چرا فلان كار بد را انجام ندادهاست.
باید که عمری مثل بابا، نان بیارد
نجواکند، خرما به نخلستان بیارد
شاهی که تنها مانده در شهر گدایان
بهتر که جای حکم راندن نان بیارد
فرزند پیغمبر چه تدبیری کند با...
دینی که فرزند ابوسفیان بیارد!؟
هرچند هم در گوششان یاسین بخواند
صد بار اگر مصداق از قرآن بیارد...
جایی که پای سکه ی زر در میان است
سخت است حتی یک نفر ایمان بیارد
حتی نشد یک بار از بین دو انگشت
اندازه ی انگشت ها انسان بیارد
تدبیر یعنی نرمشی آرام اما....
آرامشی که در پی اش طوفان بیارد
#علی_احدی
#امام_حسن