eitaa logo
سبزپوشان
288 دنبال‌کننده
25.9هزار عکس
23هزار ویدیو
117 فایل
فرهنگی اجتماعی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 مشكل‌ترين مبارزه‌ها مبارزه با نفاق است كه مبارزه با زيرك‌هايى است كه احمق‌ها را وسيله قرار مى‌دهند. 🔷 اين پيكار از پيكار با كفر به مراتب مشكل‌تر است زيرا در جنگ با كفر، مبارزه با يك جريان مكشوف و ظاهر و بى‌پرده است و اما مبارزه با نفاق، در حقيقت مبارزه با كفر مستور است. 🔷 نفاق دو رو دارد: يك رو ظاهر كه اسلام است و مسلمانى و يك رو باطن كه كفر است و شيطنت، و درك آن براى توده‌ها و مردم عادى بسيار دشوار و گاهى غير ممكن است و لذا مبارزه با نفاق‌ها غالباً به شكست برخورده است زيرا توده‌ها شعاع دركشان از سرحد ظاهر نمى‌گذرد و نهفته را روشن نمى‌سازد و آن‌قدر بُرد ندارد كه تا اعماق باطن‌ها نفوذ كند. 📚 استاد شهید مطهری 🇮🇷 @sabzpuoshan
امیرالمؤمنین(ع) : 🔸«وَلا تَنقُض سُنَّةً صالِحَةً عَمِلَ بَها صُدورُ هذِهِ الأُمَّة وَ اجتَمَعَت بِها الأُلفَة وَ صَلَحَت عَلَیها الرَّعِیَّة. وَ لا تُحدِثَنَّ سُنَّةً تَضُرُّ بِشَیءٍ مِن ماضِی تِلکَ السُّنَن، فَیَکوُنَ الأجرُ لِمَن سَنَّها وَالوِزرُ عَلَیکَ بِما نَقَضتَ مِنها؛ را که بزرگان این امت به آن عمل کرده و سبب الفت میان مردم گشته و امور مردم بر پایه آن سامان یافته را . سنتی را پدید میاور که به یکی از سنت های خوب گذشته آسیب رساند که پاداش نیک آن برای کسی باشد که آن سنت های نیکو را بنیان گذارده و گناه آن بر تو باشد که آنها را شکسته ای.» (نهج البلاغه؛ نامه 53) 🇮🇷 @sabzpuoshan
📣 حکومت، امانت مردم است 🔻 رهبر انقلاب اسلامی در جلسه درس خارج فقه: 🔹️ همه‌ی آن چیزهایی که مردم به ما میسپرند، امانتهای مردم است؛ مقام را به ما میسپرند، امنیّت را به ما میسپرند، دینشان را به ما میسپرند، حفظ نوامیسشان را به ما میسپرند؛ همه‌ی اینها امانتهای مردم دست ما است. ما حکومتیم دیگر؛ هر کسی هر جا هست؛ یکی مثل بنده در یک جایگاهی قرار دارد، یکی در جایگاه دیگری قرار دارد؛‌ همه‌ی اینها امانتهایی است که دست ما سپرده شده. هر کدام بهتر اداء کردید، در قیامت به پیامبر (ص) نزدیک‌ترید. ۹۷/۸/۲۸ 🇮🇷 @sabzpuoshan
🔰🔰خواب انگلیسی (اندر حیله های روباه پیر - از استعمار کهنه تا استعمار فرانو ) به بهانه سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران ✅به گزارش گاردین، جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، در دیدار دوشنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۷/ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، تکرار فاجعه جنگ اول جهانی را برای ایران محتمل دانست. هانت بدینسان تلویحاً ایران را تهدید کرد۰ آنچه از خط تبلیغی انگلیسی ها اعم از بی بی سی و مطبوعات آن کشور و سخن وزیر خارجه شان بر می آید ، تا همین جا متضمن چند نکته و تحول مهم است : ۱ - اعتراف به قحطی بزرگ یک صد سال قبل ؛ مطلبی که تاکنون سعی می کردند در لا به لای وقایع تاریخی متنوع و کم ارزش دیگر ابعاد فاجعه آمیز آن را پنهان کنند ۰ ۲ - انگلیسی ها وقتی دانستند اصل واقعه قحطی را دیگر نمیتوانند انکار کنند ، قسمتی از آن را تحریف کرده و آن قسمت تحریف شده حذف نقش مستقیم امپراطوری بی رحم و متجاوز انگلیسی در این نسل کشی بزرگ قرن است ۰ ۳ - اما اینکه چرا این مطلب تحریف شده و واقعه تلخ را علیرغم همه خطرات طرح دوباره اش ( بازیابی حافظه تاریخی ایرانیان ) باز امروز مطرح می کنند ، بخاطر ترساندن مردم از تحریم های امریکایی ها به وسیله ارجاع ناقص به یکی از صحنه های دردناک گذشته و استناد تاریخی بخشیدن برای تحقق سیاست ارعاب کدخدا است ۰ ✅اما این مصاحبه وزیر انگلیسی یک دم خروس دیگر هم دارد و آن تاکید وی براین نکته است که : "ما قدرت کوچکی در خاورمیانه نیستیم و بازیگر مهمی هستیم" ۰ این قسمت در حقیقت نشان از ضعف طرف انگلیسی و افول قدرت بریتانیای کبیر دارد ۰ ایران امروز ، ایران دوران قاجار نیست ؛ بلکه عصر خمینی را در انقلابی بزرگ تجربه کرده است و ناتوانی اردوگاه غربی در به زانو درآوردن و محاصره کشورهایی به مراتب کوچکتر و ضعیف تر مثل یمن ، نشان می دهد ناله روباه پیر از ترس اینکه نادیده گرفته شود از کجا ناشی میشود !! الحمدالله در زمانی زندگی می کنیم که بخاطر حماقت کدخدا ، در عصر استعمار فرانو یکی از حیله های استعمار کهنه بعد از یک صد سال آشکار شد ، حافظه تاریخی ما دوباره قوت گرفت و در کنار آن ضعف و حقارت استعمار غرب دوباره آشکار گردید۰ فقط یک مطلب مهم باقی می ماند و آنهم این است که : دیپلمات ها و سیاستمداران مان هم از تاریخ درست عبرت بگیرند ۰ 🔴فاعتبروا یا اولی الابصار 🇮🇷 @sabzpuoshan
💢چرا خداوند از میان زنان برنگزید؟ زن توانایی پیامبر شدن نداشت؟ ✅در مورد اينكه چرا زنان پيامبر نشدند چند قابل توجه است : 1- زنان اگر چه عهده دار مسئوليت پيامبري ، اما مي توانند به همان مقام و مرتبه پيامبري دست يابند .   زنان بسيارى در تاريخ بوده و در قرآن نيز مطرح هستند كه مقام آن ها از برخى انبيا كمتر نيست مانند حضرت مريم آسيه و يوكابد (مادر حضرت موسى) و فاطمه زهرا (س) و حضرت مريم كه خداوند طعام هاي بهشتي را براي او مي فرستاد و حضرت زكريا ي پيامبررا به شگفتي وا مي داشت. هم چنين بر برخي از آنان ، مانند حضرت مريم و موسي (ع) به تصريح قرآن از طرف خداوند وحي شده است. 2- مقام پيامبري ، همانند مقام امامت يك اجتماعي است و طبعا مسئوليت براي كساني قرار مي گيرد كه شرايط لازم آن را داشته باشند و لوازم آن را نيز اجرا نمايند. از آنجا كه وظيفه پيامبري و لازم است كه در تماس مستقيم  با مردم و انسان ها  بوده وشرايط فيزيكي و جسماني سختي را دارا باشند ، اين مسئوليت به زنان واگذار نشده است.  ✅بنابراين ، زن به جهت وظايف خاصى كه در خلقت براى او تعيين شده است و به جهت موقعيت ويژهاى كه در برابر مردان دارد ، وظايفى چون پيامبرى را به انجام برساند؛ يعنى اينكه ممكن است لياقت پيامبرى را داشته باشد  همان گونه كه برخى زنان در همين مرتبه بودهاند ، اما در ايفاى نقش عملى خود مسلما با مشكلاتى روبه رو خواهند بود و اين مسئوليت راهنمايي و هدايت مردم را با سختي مواجه خواهد كرد.  بنا بر اين اگر مقصودتان از اين سوال رسيدن به درجات و كمالات انبيا(ع) است، هم چنان كه گفتيم  در طول تاريخ به اين مقام رسيده و حتى مشمول خطاب وحى واقع شده اند. ✅و اگر رسالت عملى و اجتماعى است؛ اين مسئله چون همواره همراه با بسيارى از معضلات و مشكلات میباشد، عملاً براى زنان طاقت فرسا و فوق تحمل بوده و آن گونه كه لازم بود  ، تحقق نمي پذيرفت ، به همين خاطربر زنان تكليف نشده است. : ✅با توجه به مطالبي كه بيان شد نتيجه مي شود كه: پيامبري يك حق نيست تا كسي يا جنسي از آن محروم شود ،  بلكه يك مسئوليت اجتماعي است ، اما زنان از مقام پيامبري كه مقام انسان كامل است و يك حق است ، محروم نيستند. پس زنان نيز به همان درجه اي از كمال انساني مي توانند دست يابند كه مردان بدان دست مي يابند ، پس از اين جهت كه يك حق باشد  بين زنان و مردان تفاوتي نيست ، اما از جهت مسئوليت اجتماعي پيامبر به واسطه ويژگي هاي مردان به آنها واگذار شده است. ✅تفاوتهايي ديگري كه در برخي موارد و احكام بين مردان و زنان وجود دارد ، از همين نوع است. ✅اسلام ميان زن و مرد،‌ برابرى ارزش هاى انسانى را بنيان نهاده است ، ولى از لحاظ وظايف ،‌ براى هر يك از زن و مرد نقش خاصى را قايل است كه با سرشت و طبيعت او سازگار است 🇮🇷 @sabzpuoshan
🔴رهبر معظم انقلاب: حوادث نمادین ولادت پیامبر، نشانگر برچیدگی بساط حاکمیت جباران ♦️در مثل چنین روزی [۱۷ربیع الاول]، خداوند متعال بزرگترین ذخیره‌ی الهی را که وجود مقدس پیامبر گرامی بود، به عرصه‌ی وجود آورد؛ این شروع یک مقطع تعیین کننده در سرنوشت بشر بود. ♦️در آیات ولادت پیامبر گفته‌اند، وقتی آن بزرگوار متولد شد، کنگره‌های کاخ کسری ویران گردید؛ آتشکده‌ی آذرگشسب که قرنها روشن بود به خاموشی گرایید؛ دریاچه‌ی ساوه که در نظر عده‌ای از مردم در آن وقت، مقدس شمرده می‌شد، خشک شد و بتهایی که بر گرد کعبه آویخته بودند، سرنگون شدند. ♦️این نشانه‌ها که کاملا رمزی و نمادین است، نشان‌دهنده‌ی جهت اراده و سنت الهی در پوشاندن خلعت وجود به این موجود عظیم و این شخصیت والا و بی‌نظیر است. ♦️معنای این حوادث نمادین این است که با این قدوم مبارک، بساط ذلت بشر، چه به وسیله‌ی حاکمیت جباران و حاکمان مستبد - از قبیل آنچه در آن روز در ایران و روم قدیم وجود داشت - و چه به وسیله‌ی عبادت غیر خدا، باید برچیده شود. ♦️بشر باید به وسیله‌ی این مولود مبارک، آزاد شود؛ هم از قید ستمی که به وسیله‌ی حکام جور بر انسانهای مظلوم در طول تاریخ تحمیل شده است، و هم از قید خرافه‌ها و اعتقادات نادرست ذلت‌آفرین که انسان را در مقابل موجودات پست‌تر از خود او یا در مقابل انسانهای دیگر، خاضع و ذلیل و ستایشگر می‌کند. ۱۳۸۱/۰۳/۰۹ 🇮🇷 @sabzpuoshan
💎 روزى پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله ، به طرف آسمان نگاه مى كرد، تبسمى نمود. شخصى به حضرت گفت : يا رسول الله ما ديديم به سوى آسمان نگاه كردى و لبخندى بر لبانت نقش بست ، علت آن چه بود؟ رسول خدا فرمود: - آرى ! به آسمان نگاه مى كردم ، ديدم دو فرشته به زمين آمدند تا پاداش ‍ عبادت شبانه روزى بنده با ايمانى را كه هر روز در محل خود به عبادت و نماز مشغول مى شد، بنويسند؛ ولى او را در محل نماز خود نيافتند. او در بستر بيمارى افتاده بود. فرشتگان به سوى آسمان بالا رفتند و به خداوند متعال عرض كردند: ما طبق معمول براى نوشتن پاداش عبادت آن بنده با ايمان به محل نماز او رفتيم . ولى او را در محل نمازش نيافتيم ، زيرا در بستر بيمارى آرميده بود. خداوند به آن فرشتگان فرمود: تا او در بستر بيمارى است ، پاداشى را كه هر روز براى او هنگامى كه در محل نماز و عبادتش بود، مى نوشتيد، بنويسيد. بر من است كه پاداش ‍ اعمال نيك او را تا آن هنگام كه در بستر بيمارى است ، برايش در نظر بگيرید 🇮🇷 @sabzpuoshan
🇮🇷 @sabzpuoshan
🇮🇷 @sabzpuoshan
شورش لیبرالیسم علیه اصل ۱۱۰ و سکوت شخصیت‌های مدعی اصولگرایی آقای مسعود پزشکیان در مخالفت با نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی استدلال عجیبی ارائه کرده‌اند: "کسی که شاکی ماجرا است، نمی‌تواند همزمان به عنوان قاضی هم ایفای نقش کند. مجمع تشخیص وظیفه برطرف کردن اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان در زمینه لوایح و طرح‌ها را برعهده دارد ولی با این روش اگر اختلافی بین مجلس و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص ایجاد شد، آیا بازهم مجمع باید درباره آن نظر دهد؟" این سخن نائب رئیس مجلس ناشی از فهم نادرست از قانون اساسی جمهوری اسلامی است. مسئله نظارت، از اختیارات ولی فقیه در بند ۲ اصل ۱۱۰ است و ارتباطی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ندارد. رهبر انقلاب وفق اصل ۱۱۰ این اختیار را به هیئت عالی نظارت تفویض کرده‌اند و این هیئت در واقع در حال اعمال اختیارات ولی فقیه است. مجمع تشخیص وظیفه حل و فصل اختلاف مجلس با شورای نگهبان را دارد، نه حل و فصل اختلاف مجلس با ولی فقیه را! حرف آقای پزشکیان درباره مرجع داوری اختلاف مجلس با هیئت نظارت مثل این است که گفته شود فلان بخش از حاکمیت که مشروعیت خود را از ولایت دارد، وقتی با ولایت فقیه به اختلاف می‌خورد، چه خواهد شد! روشن است که اگر برخلاف نظر ولایت، تصرفی در امری انجام شود، هیچ‌گونه مشروعیتی ندارد. جریان لیبرال پس از ناامیدی از براندازی ساختاری، رو به براندازی رفتاری آورده و راه آن را، بی‌خاصیت سازی جایگاه ولایت فقیه در جمهوری اسلامی و تقلیل نقش ولی به پاپ می‌داند. اگر بند ۲ اصل ۱۱۰ که علیه آن شوریده‌اند، به فراموشی سپرده شود، ولی فقیه هیچ ضمانت اجرایی برای انجام اصلی‌ترین وظیفه خود در قانون اساسی که تعیین سیاست‌های کلی است، نخواهد داشت و نقش آن در نظام به نصیحت و موعظه محدود خواهد شد؛ همان نقشی که پاپ در جامعه مسیحی دارد. سکوت شخصیت‌های مدعی انقلابی گری در برابر هجمه همه‌جانبه لیبرال‌ها علیه نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی، یادآور همان سکوتی است که کسانی در فتنه ۸۸ اختیار کردند. امروز ساکت فتنه کسی است که در برابر هجمه به جایگاه ولایت سکوت اختیار کرده است. 🇮🇷 @sabzpuoshan
🇮🇷 @sabzpuoshan
🇮🇷 @sabzpuoshan
🇮🇷 @sabzpuoshan
🇮🇷 @sabzpuoshan
امام صادق عليه السلام : صَلاةُ اللَّيْلِ تُحَسِّنُ الْوَجْهَ وَ تُحَسِّنُ الْخُلْقَ وَ تُطَيِّبُ الرّيحَ وَ تَدُرُّالرِّزْقَ وَ تَقْضِى الدَّيْنَ وَ تَذْهَبُ بِالْهَمِّ وَ تَجْلُو الْبَصَرَ؛ 🌺🌺🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸🌸 امام صادق عليه السلام : نماز شب، انسان را خوش سيما، خوش اخلاق و خوشبو و روزى را زياد مى كند؛ [و زمينه]پرداخت بدهى را فراهم مى نمايد؛ غم و اندوه را از بين مى برد و چشم را نورانى مى كند. 🌸ثواب الأعمال، ص 42 🇮🇷 @sabzpuoshan
⚡️منافق و حربه سکوت باید کاری کرد که نفاق نتواند در جامعه رشد کند. یکی از بسترهای رشد منافق در جامعه حاکم شدن فضای سکوت است. فضای سکوت یعنی اینکه نخبگان جامعه درباره مسائل مختلف سکوت کنند، موضع گیری نداشته باشند، تحلیل های خود را در رابطه با عملکردها به مردم ارائه ندهند. نخبگانی که جایگاه خود را در نسبت با منازعاتی که بین حق و باطل پیش می اید، مشخص نمی کنند، هم خود در معرض نفاق قرار دارند و هم زمینه قدرت یافتن منافقان را فراهم می کنند. منافق به دنبال فضایی ساکت است تا قدم به قدم جامعه را به سمت کفر بکشاند و انچه که مانع اوست، وجود افراد هوشیار و چشم های تیزبین است که سمت و سوی حرکت او را بفهمند و با استدلال، اشتباه بودن خط سیر و زوایای مختلف یک حرکت را برای مردم شرح دهند. مردم اگر بدانند هر تصمیمی در سطح کلان گرفته می شود، چه در دولت، چه در مجلس، چه در قوه قضاییه و... چه اثری در اینده کشور و در همه زوایای زندگی انها دارد، در انتخاب های خود بهتر می توانند تصمیم بگیرند. اگر افراد جامعه در مورد مسائل مختلف تحلیل های درست داشته باشند و سعی کنند سطح درکشان از مسائل را کلی و کلان کنند، در مواقعی که شرایط ویژه است و یا امتحانات بزرگتر اجتماعی بوجود می اید، کمتر دچار اشتباه در تحلیل می شوند و کمتر فریب شبه استدلالات، اخبار دروغ و مغالطات را می خورند. این سطح از شناخت برای عموم مردم را نخبگان جامعه می توانند بوجود اورند. نخبگان متعهد باید در طول حیات اجتماعی و سیاسی خود، چه در مواقع بحران و چه در غیر ان تحلیل های خود را از رویدادها، تصمیمات و حتی سخنان تاثیر گزار در جهت گیری های عمومی کشور مرتبا به سمع و نظر مردم برسانند. نخبگان متعهد با اعلام مواضع همسو، جبهه انقلاب را تقویت می کنند و پیوستگی درونی خود را بیشتر و مرزبندی هایشان را با تفکرات و اقدامات اشتباه اعلام می کنند و با همبستگی ایجاد شده، مانع رشد منافق و مانع نفوذ تفکرات اشتباه و التقاطی و انجام اقدامات اشتباه خواهند شد. در این میان سکوت نخبگان باعث تضعیف جبهه انقلاب می شود چرا که نخبه می توانسته با یک موضع گیری به موقع زمینه حضور نفاق را از بین ببرد و باعث هدایت بیشتری از افکار عمومی شود. اهمیت موضع گیری نخبگان بقدری است که بزرگان ما می گویند منزلت سلمان و ابوذر نه به خاطر نماز وروزه شان بلکه به خاطر موضع گیری های این اشخاص بود. حتی می توان گفت افراد صاحب دامنه اثر اگر مدتی سکوت کنند، احتمال تغییر در اراء انان می رود و این لاک سکوت انها در واقع لاک تغییر فاز انهاست. پیشنهاد مشخص ما در این دوران، قیام به موضع گیری از طرف همه نخبگان متعهد است. قیامی برای خدا در جهت تقویت جبهه انقلاب. قیامی که دشمن شکن و تضعیف کننده نفاق است. هم قوت استدلال نخبگان مهم است و توان تبیینی مسایل و هم علل بوجود امدن مشکلات و هم راهکار خروج از مشکلات، البته موضع گیری مقدم بر همه است. 🇮🇷 @sabzpuoshan
🍋 مردی حاشیه خیابون بساط پهن کرده بود، زردآلو هر کیلو 2000 تومن، هسته زردآلو هرکیلو 4000 تومن. یکی پرسید چرا هسته اش ازخود زردآلو گرونتره؟؟؟ فروشنده گفت چون عقل آدم رو زیاد میکنه. مرد كمي فكر كردُ گفت، یه کیلو هسته بده خرید و همون نزدیکی نشست و مشغول شکستن و خوردن شد با خودش گفت: چه کاری بود، زردآلو میخریدم هم خود زردآلو رو میخوردم هم هسته شو، هم ارزونتر بود رفتُ همين حرف رو به فروشنده گفت، 😀 فروشنده گفت: بــــــله ، نگفتم عقل آدم رو زیاد میکنه!!! چه زود هم اثر کرد.. 🇮🇷 @sabzpuoshan
⛵️ حضرت نوح در میانه بیابان کشتی ساخت. مردم او را به خاطر این کار شگفت انگیز ریشخند می کردند. اما آنها از سرّ ساختار عالم معنا بی خبر بودند. در عالم ظاهر البته باید کشتی را در کناره دریا ساخت، این کشتی است که باید دریا را بیابد. اما در سپهر معنا، وقتی کشتی ساخته می شود، دریا به سراغ کشتی می آید. مولانا به ما می آموزد که خداوند مانند سقّای کوزه به دوش، هرکجا تشنه ای ببیند به سراغش می رود. در اینجا اگر طالب آبی، کافی است که تشنه شوی. 🇮🇷 @sabzpuoshan
🇮🇷 @sabzpuoshan
🇮🇷 @sabzpuoshan
(شوخی با بزرگان شعر) اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را به خال هندویش بخشم سر و دست و تن و پا را هر آنکس چیز می بخشد ز مال خویش می بخشد نه چون حافظ که می بخشد سمرقند و بخارا را اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را به خال هندویش بخشم تمام روح اجزا را هر آنکس چیز می بخشد بسان مرد می بخشد نه چون صائب که می بخشد سر و دست و تن و پا را سر و دست و تن و پا را به خاک گور می بخشند نه بر آن ترک شیرازی که برده جمله دلها را اگر آن ترک شیرازی بدست آرد دل ما را خوشا بر حال خوشبختش، بدست آورد دنیا را نه جان و روح می بخشم، نه املاک بخارا را مگر بنگاه املاکم؟ چه معنی دارد این کارا؟ و خال هندویش دیگر ندارد ارزشی اصلا که با جراحی صورت عمل کردند خالها را نه حافظ داد املاکی، نه صائب دست و پا ها را فقط می خواستند اینها، بگیرند وقت ما ها را 🇮🇷 @sabzpuoshan
🇮🇷 @sabzpuoshan