فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🥺 این کلیپ تکان دهنده را ببینید
┄┄┄┅═✧❁❁✧═┅┄┄┄
امام باقر عليهالسلام میفرمایند:
ثَلاثٌ لَم يَجعَلِ اللّهُ عزّوجلّ
لِأَحَدٍ فيهِنَّ رُخصَةً:
أداءُ الأَمانَةِ إلَى البِرِّ وَالفاجِرِ،
وَالوَفاءُ بِالعَهدِ لِلبِرِّ وَالفاجِرِ،
وبِرُّ الوالِدَينِ بِرَّينِ كانا أو فاجِرَينِ
سه چيز است كه خداوند عزّوجلّ،
به كسى اجازه ترك آن را نداده است:
۱. امانتدارى
نسبت به انسان هاى درسْتكار و بدكار
۲. وفاى به عهد
نسبت به صالح و فاجر
۳. و نيكى به پدر و مادر؛
نيك باشند يا بد
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
دیدنش خالی از لطف نیست
در قالب طنز بیان کردن😍👌
تدریس_رساله_جامع_ ج3 - جلسه_شماره_860_تاریخ_1403.09.20.mp3
9.13M
.
#تدریس رساله جامع - جلد 3
🌼 احکام - جلسه شماره 860
👈 صدقه ( 3 )
🌷 تاریخ 1403.09.20
✅ لینک جلسه قبلی ( جلسه 859 ) 👇
♻️ https://t.me/sadeghiyemohebbi/37433
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
https://instagram.com/sadeghiye_
.
مطالب بیان شده در جلسه 👆👇
مسأله 1328 ... صدقه در مواردی که افراد
برای کمک به فقرا یا ایتام و انفاقات مستحبی،
پول را در صندوق یا قلّک شخصی میاندازند،
تا وقتی پول به فقرا یا وکیل آنان
تحویل داده نشده،
مال در ملکیّت مالک اولیّۀ
پول باقی است.
مسأله 1331 ... لازم است صدقه دهنده،
بالغ و عاقل و رشید بوده و صدقه را با قصد
و اختیار انجام دهد و
نسبت به مالی که صدقه میدهد محجور نباشد؛
( صدقۀ فرد نابالغ چنانچه تحت نظارت
و اِشراف ولیّ شرعی وی باشد،
طوری که در صدقه دادن مستقل نباشد،
صحیح است)
مسأله 1332 صدقه دادن از مال بچۀ نابالغ
توسط ولیّ شرعی وی ( پدر یا پدربزرگ پدری )
به جهت دفع بلا از وی ، به مقداری که
عرفاً مفسده نداشته باشد اشکال ندارد
ادامه دارد 👆👆
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌷📚🌷📚🌷📚🌷
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
کتاب أبواب العلم و آدابه 1403.09.20.mp3
7.59M
🔸🌷🔸🌺🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸
🔹
👈 🌺 #گلچین_بحار
👈 🧠 کتاب العلم
👈 باب بیست و ششم = نکاتی در مورد احادیث ( 8 )
👈☘️ جلد دو صفحه 182
🏷 جلسه 503 بحار الانوار
🏷 ( جلسه 431 از کتاب العلم )
💥 ✨ تاریخ 1403.09.20
لینک جلسه قبلی👆👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/37435
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
🔹
🌺🔸
🔹🌷🔹
🌺🔸🌷🔸
🔹🌷🔹🌺🔹
🌺🔸🌷🔸🌺🔸
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
بحار ج 2 ص 182 باب 26
أن حديثهم ع صعب مستصعب و أن كلامهم
ذو وجوه كثيرة و فضل التدبر في أخبارهم ع
و التسليم لهم و النهي عن رد أخبارهم
نکاتی در مورد احادیث آیه سوم :
51 نور إِنَّما كانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ
إِذا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ
مؤمنان هنگامى كه به سوى خدا و رسولش
دعوت شوند تا ميان آنان داورى كند
أَنْ يَقُولُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ
سخنشان تنها اين است كه مىگويند
شنيديم و اطاعت كرديم . ایشان همان رستگارانند
كسى كه امور خود را به دست خدا بسپارد،
و او را حاكم و داور قرار دهد
بدون شك در همه چيز پيروز است،
چه در زندگى مادى و چه معنوى.
آيه برخورد مؤمنان واقعى را مطرح مىكند،
تا مردم در خود بنگرند كه
در برابر حكم خداوند از كدام دسته هستند.
حرف و راه مؤمن در برابر حكم خدا و رسول،
هميشه يكى است. «إِنَّما كانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ»
تسليم در برابر حقّ،
شيوه دائمى مؤمنان است.
كانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِينَ ... سَمِعْنا وَ أَطَعْنا
ادامه دارد 👆👆
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
علی محبی 1403.09.20.mp3
18.65M
.
#حق_الیقین
#معاد
🌼 جلسه صد و سی و ششم #صوتی
🌺 تدریس کتاب حق الیقین #صوتی
🌏☄️ جهنّم و جهنّمیان ( 9 )
🌹 سه شنبه شب 1403.09.20
♻️ لینک جلسه قبلی 👇
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi/37172
🌷🌼🌺🌼🌺🌼🌺🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
🌷
بعضی مطالب بیان شده در این جلسه👇👆
سه شنبه ها : حقّ الیقین علّامه مجلسی
فصل 16 ص 790 ( گلچین )
جهنّم و جهنّم یان
خصوصیّات
و صفات جهنّم
و عقوبت ها شماره * 8 *
19 تا 22 حجّ هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا
فِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا
اينها دو گروه مخالفند كه درباره
پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند ،
پنج نوع مجازات برای كافرانى كه
دانسته و آگاهانه حق را انكار كردند :
1 = لباسهايى از آتش براى آنها بريده مىشود
( قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيابٌ مِنْ نارٍ ).
2 = مايع سوزان و جوشان حميم دوزخ بر سر آنها ريخته مىشود ( يُصَبُّ مِنْ فَوْقِ رُؤُسِهِمُ الْحَمِيمُ )
3 = هم درونشان را ذوب مىنمايد
و هم برونشان را ! (يُصْهَرُ بِهِ ما فِي بُطُونِهِمْ وَ الْجُلُودُ)
4 = تازيانهها يا گرزهايى از آهن سوزان براى
آنها آماده است ( وَ لَهُمْ مَقامِعُ مِنْ حَدِيدٍ )
5 = و هر گاه بخواهند از دوزخ و غم و اندوه هاى آن خارج شوند آنها را به آن باز مىگردانند،
و به آنان گفته مىشود، بچشيد عذاب سوزان را !
( كُلَّما أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها مِنْ غَمٍّ
أُعِيدُوا فِيها وَ ذُوقُوا عَذابَ الْحَرِيقِ ).
در طول تاريخ نزاع درباره خداوند بوده است. اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ
دوزخيان براى نجات خود دست و پا مىزنند،
امّا تلاش آنان بىنتيجه است.
« أَرادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْها- أُعِيدُوا فِيها »
دردناكتر از آتش دوزخ ، غمها و عذابهاى
روحى است. « مِنْ غَمٍّ »
عذاب دوزخ ، ابدى است . « أُعِيدُوا فِيها »
إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ يُحَلَّوْنَ فِيها مِنْ أَساوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَ لُؤْلُؤاً وَ لِباسُهُمْ فِيها حَرِيرٌ «23» حج
قطعاً خداوند كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى نيكو انجام دادهاند، به باغهايى كه نهرها از زير (درختان) آن جارى است، وارد مىكند، در آن جا با دستبندهايى از طلا و مرواريد
زينت داده مىشوند و در آن جا لباسشان از ابريشم است.
19 تا 22 حجّ هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا
فِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا ...
اينها دو گروه مخالفند كه درباره
پروردگارشان به مخاصمه و جدال پرداختند ،
* دو گروه که با هم دشمنی دارند *
1 = محل نزاع خداست كه گروهى او را يكتا مىدانند و او را اطاعت مىكنند
و گروهى به او شرك مىورزند و اطاعت نمىكنند.
2 = يك گروه مؤمنند ، و پنج گروه غير مومن :
يهود ، و صابِئان
(ستاره پرست یا ملائكهپرست یا پيروان نوح ع ) ،
و نصارا ، و مَجُوس ( زردشتیان ) ، و مشركان
ی 17 حج :إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ الَّذِينَ هادُوا وَ الصَّابِئِينَ وَ النَّصارى وَالْمَجُوسَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ
3 = مخاصمه دو دسته بعد از شهادت پيغمبر
درباره امير المؤمنين دوستان او با دشمنان او
برهان ج3 861 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)،
فِي قَوْلِهِ تَعَالَى: هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ فَالَّذِينَ كَفَرُوا بِوَلَايَةِ عَلِيٍ قُطِّعَتْ لَهُمْ ثِيابٌ مِنْ نارٍ.
4 = كفار يهود با مسلمين در
حقّانيّت دين اسلام و بطلان آن.
5 = اهل حقّ و اهل باطل هستند
مشركين و ساير كفّار و اهل ضلالت
با موحدين و مؤمنين و ارباب هدايت
6 = شش نفر از مؤمنين و كفار
كه در « بدر» با هم جنگيدند و آنها عبارت بودند از
# حمزة بن عبد المطلب كه عُتْبَةُ بن ربيعه را كشت و
# على بن ابى طالب ع كه وَليد بن عُتْبَةُ را كشت و
# عُبَيْدَةُ بن حارث بن عبد المطلب كه شَيْبَةُ بن ربيعه را كشت
برهان ج3 862
عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، أَنَّهُ قَالَ:
«أَنَا أَوَّلُ مَنْ يَجْثُو لِلْخُصُومَةِ بَيْنَ يَدَيِ الرَّحْمَنِ»، وَ قَالَ قَيْسٌ : وَ فِيهِمْ نَزَلَتْ : هذانِ خَصْمانِ اخْتَصَمُوا فِي رَبِّهِمْ وَ هُمُ الَّذِينَ تَبَارَزُوا يَوْمَ بَدْرٍ، عَلِيٌّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)
وَ حَمْزَةُ وَ عُبَيْدَةُ، وَ شَيْبَةُ وَ عُتْبَةُ وَ الْوَلِيدُ.
ادامه دارد 👆👆
🆔 https://t.me/sadeghiyemohebbi
🌼🌺🌸🌼🌷🍀🌼
🆔 https://instagram.com/sadeghiye_
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوری که آقایون تمیزکاری میکنند😃😃
❤️ ❤️ ❤️
@sadeghiyemohebbi
http://sadeghiye.com
💚 💚 💚
دوستانتان را به کانال دعوت کنید
#صادقیه
🌹 🌹 🌹
به مامانم میگم غذا کی حاضر میشه؟
میگه وقتی بابات بیاد
میگم کی بابا میاد؟
میگه وقتی غذا حاضر بشه😐
الان دارم فرق کلمات سفسطه و مغلطه و مباحثه در منطق فیثاغورث رو واسه معده م توضیح میدم. امیدوارم هنگ نکنه!🤣
❤️ ❤️ ❤️
@sadeghiyemohebbi
http://sadeghiye.com
💚 💚 💚
دوستانتان را به کانال دعوت کنید
#صادقیه
🌹 🌹 🌹
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جهان از زاویه دید شاهین🦅
▪️زاویه دید شاهین یکی از شگفتانگیزترین جنبههای طبیعت است. این پرنده با توانایی فوقالعادهاش در دیدن جزئیات از ارتفاعات بالا، به یکی از سریعترین و قویترین شکارچیان آسمان تبدیل شده است.
▪️دید شاهین چندین برابر تیزتر از دید انسان است و میتواند کوچکترین حرکات را از فاصلهای دور شناسایی کند. این ویژگی، همراه با سرعت استثناییاش در شیرجه شاهین را به نمادی از دقت و قدرت تبدیل کرده است.
❤️ ❤️ ❤️
@sadeghiyemohebbi
http://sadeghiye.com
💚 💚 💚
دوستانتان را به کانال دعوت کنید
#صادقیه
🌹 🌹 🌹