eitaa logo
قول سدید
217 دنبال‌کننده
223 عکس
83 ویدیو
23 فایل
🇮🇷اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا🇮🇷 🔻 قول سدید در بله ble.ir/join/MDhmNWRkYz
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم  يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِيدًا قول سدید، یعنی استوار و درست؛ اینجوری حرف بزنیم.
همین دلاری که امروز خبر اول ایران شد در لبنان هم خبرساز شد... سید حسن نصرالله، سید مقاومت افشا کرد که دولت آمریکا به او پیشنهاد رشوه های کلان داده تا او دست از مقاومت بکشد اما او اسیر دلار نشده و پیشنهادهای مضحک آمریکایی ها را رد کرده است... این قدرت و وسعت وجودی ریشه در این اعتقاد دارد که "لبیك یا حسین یعنی: اَنك تكون حاضراً فی المعركه و لو كنتَ وحدك، و لو تَركك الناس، و التَهمك الناس، و خَزلك الناس" اما اگر از کربلا درس مذاکره بگیریم ماجرا جور دیگری رقم خواهد خورد!!
وقت انتقام از اسراییل فرا رسیده است: ▪️پیکرهای 7 ایرانی که در حملات اسرائیل به پایگاه هوایی تیفور سوریه به شهادت رسیدند وارد تهران شد ▫️اسامی این شهیدان عبارت‌اند از: 1- اکبر زوار جنتی از شهر تبریز 2- مهدی لطفی نیاسر از شهر قم 3- سیدعمار موسوی از شهر اهواز 4- مرتضی بصیری‌پور از شهر بیرجند 5- مهدی دهقان از شهر کاشان 6- حامد رضایی از شهر تهران
اینکه حسن روحانی ۲۰۰ هزار را می گوید ۲ میلیون، جدای از خستگی و فشار کار و اشتباه لپی، نشان از این دارد رییس جمهور فعلی نیست بلکه هر چه برایش بنویسند می خواند و اصلا اطلاعی از شغل و فناوری و فضای مجازی و.... ندارد... به نظر شما تا حالا چند آمار این گونه به رییس جمهور داده اند؟
❌تهاجم به جوانان انقلابی!! ♻️طبق اندیشه رهبری اگر جوان انقلابی کاری به ضرر کشور و ضرر اسلام هم انجام داد، نباید مورد تهاجم و تضعیف قرار گیرد.... ایشان به دولت و وزیر علوم هم هشدار داده بود به اسم اعتدال با نیروهای انقلابی برخورد نکنید! اما امروز عده ای به نام ولایت و دفاع از ولایت این فرمایش رهبری را زیر پا می گذارند و به خاطر امضای یک نامه و حمایت از احمدی نژاد که نه ضرری برای کشور و نه ضرری برای اسلام دارد، به شدت برخورد می کنند و آنها را از کار اخراج می کنند!! منحرفان از رهبری با انگ انحراف با جوانان انقلابی برخورد می کنند!! زور دارند، پول دارند، رسانه دارند و ضعیف کشی می کشند! ✳️ جریان مؤمن را، جریان انقلابی را، جوانان حزب‌اللّهی را متّهم نکنید به تندروی؛ اینها همان کسانی هستند که با همه‌ وجود، با همه‌ اخلاص در میدان حاضرند، آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد، دفاع از هویّت ملّی لازم باشد، مسئله‌ جان دادن و خون دادن مطرح باشد، همینها هستند که به میدان می‌آیند. به صِرف اینکه یک جایی یک قضیّه‌ای واقع بشود که مورد قبول و تأیید نباشد، فوراً پای حزب‌اللّهی‌ها را [وسط] بکشند، مثل قضیّه‌ سفارت عربستان که البتّه کار بود، بود و هرکسی کرده باشد کار غلطی است؛ جماعت مؤمن را، جوانهای انقلابی را که هم انقلابی‌اند -چون بنده با این جوانها تا حدود زیادی و از دور و نزدیک اُنس دارم- هم خیلی اوقات عقلشان و فهمشان و تعقّلشان هم از بعضی از بزرگ‌ترها خیلی بیشتر است، خوب میفهمند، خوب تحلیل میکنند، خوب مسائل را تشخیص میدهند و سینه‌چاک انقلابند، سینه‌چاک اسلامند، به این بهانه ما کنیم که فلان قضیّه در فلان‌جا اتّفاق افتاده است که اتّفاق بدی بوده! بله، سفارت عربستان که هیچ، در سفارت انگلیس هم که چند سال پیش، آن اتّفاق افتاد، بنده ؛ اصلاً هیچ قابل قبول نیست این‌جور عملیّات؛ این عملیّات عملیّات بسیار بدی است، به و به و به است؛ این را بهانه قرار ندهند برای اینکه جوانهای انقلابی ما را مورد تهاجم قرار بدهند؛ این هم یک مسئله است. ۳۰ دی ۹۴
حاج آقای مقدس تعریف می کرد: یک جوانی اومد پیش من. گفت رفتم یه جا استخدام شم، ازم پرسیدند نماز می خونی؟ گفتم نه! استخدامم نکردند!! بهش گفتم اون مسئول گزینش خیانت کرده! اصل صداقته، این جوون می تونست به خاطر کارش دروغ بگه اما راستش رو گفت و بیکار شد... این رو باید ارزش گذاشت نه اینکه ردش کرد! http://www.fatemyon.com/sites/default/files/content/images/story/93-11/25/moghadas.jpg ❌❌کار که از دست روحانیت اصیل خارج شود عده ای بی اخلاق کج فهم یه عده جوان ترسوی ریاکار را انقلابی می دانند!!
❎ دنیای پر از ظلم یا ظالم؟ / فرض کنید می‌گویند در محلی دزدی زیاد شده است! این گزاره می‌تواند دو معنا داشته باشد؛ اول اینکه در این محل تعداد سارقین زیاد شده‌ و برای همین دزدی زیاد است. دوم آنکه یک یا چند سارق حرفه‌ای هستند که تمام سرقتها را همانها انجام می‌دهند و اهل محله را کلافه کرده‌اند! در واقع کثرت سرقت لزوما به معنای کثرت سارق نیست! روایت مشهوری در مورد دوران ظهور حضرت بقیه الله وجود دارد که مانند مثال بالا، دارای همین دو برداشت است. در روایت شریفه متواتره آمده است: «یَملَأُ الله بِهِ الاَرضَ قِسطاً وَ عَدلاً کَما مُلِئَت ظُلماً و جَورا» به این مضمون که امام زمان(ع) می‌آید و به یاری خدا دنیا را پر از عدل و داد می کند همچنانچه از ظلم و ستم پر شده بود. چنانچه روشن است در روایت شریفه آمده است دنیا از ظلم مملو می‌شود و این می‌تواند به این معنا باشد که درست است دنیا سرشار از ظلم است اما پر از ظالم و ستمکار نیست، بلکه عده‌ای ظالم، بساط بیدادگری را چنان می‌گسترانند که همه عالم را فرا می‌گیرد. چنانچه امروز مشاهده می‌شود چند دولت و چند سازمان و دیکتاتور در عالم در سرتاسر عالم، به مردم بینوا ستم می کنند و با استفاده از سلاح و پول و رسانه ملتها را سرکوب می‌کنند و کودک و بزرگ را از تیغ می‌گذرانند و می‌کشند و ویران می‌کنند. در واقع دنیای هنگامه ظهور شاید پر از مظلوم و مستضعف باشد که تحت سیطره ظالمین گرفتار شده‌اند و در انتظار منجی به سر می‌برند، اما لزوما این به معنای کثرت ظالمین نیست. ظهور حضرت حجت ورق را بر می گرداند و مستضعفین و صالحان را بدکاران چیره می کند و به وسیله آنها عدالت و برابری عالمگیر خواهد شد. هفته نامه صبح صادق شماره 845، صفحه 10
فکر کنید حسن به جای آنکه حامی سردارقاف باشد حامی احمدی نژاده اواقدامی کرد که رهبری در توصیفش فرمود کاری که به ضرر کشور و اسلام و به ضرر همه بود با این حال رهبری فرمود کسی حق ندارد به این بهانه به جوانان انقلابی تهاجم کند.. کردمیهن و تیمش همچنان آزاد و مشغول کار فرهنگی هستند! اما حمایت از احمدی نژاد به ضرر کیست و به ضرر چیست؟ آقایان قوه قضاییه و جاهای دیگر اهل ولایت مداری بودند، تنقیح مناط می کردند و طبق قیاس اولویت با حامیان احمدی نژاد این گونه برخورد نمی کردند! منتهی به نظر سیاسی کاری و کینه ورزی تقدم بر ولایت و عدالت دارد! https://t.me/sadid59/2910
قول سدید: ♻️در موضوعِ برجام یک ادعاهایی شد که آقا تمام تحریم ها را بر می دارد؛ تحریم جدیدی نخواهد بود؛  وضع اقتصاد خوب خواهد شد؛ ارتباط با کشورهایی که در ۳۷ سال مشکل بوده است؛ این ها اصلاح خواهد شد. به نظرم این اطلاعات نادرست بود. اطلاعات درستی در موضوع برجام به مردم داده نشد. بعد هم که دیدیم مساله ای حل نشد. ♻️تحریم جدید کردند  و مسئولین ما هم حاضر نیستند شکایت کنند. چرا؟ چون وقتی مراجعه کردند به برجام دیدند ظرفیت شکایت و پیگیری وجود ندارد. ✳️من به مسائل خوشبینانه نگاه می کنم. به نظرم اکثر قریب به اتفاق مسئولین ما برجام را نخواندند و آن را پذیرفتند. از رفتارها می فهمم. چطور ممکن است یک ایرانی بپذیرد که ۶ نفر آمدند یک ادعایی را علیه ما مطرح کردند و گفتند ما می خواهیم جلوی هسته ای تان را بگیریم؛ شما منحرف شدید؛ باید تعهد بپذیرید. بعد می آییم اختلافات را ارجاع می دهیم به یک جمع شش هفت نفره با رای واحد که هرکدام یک رای و بعد هم می گوییم اتفاق آراء لازم است. معنایش این است که ما همیشه بازنده ایم! اگر یک کسی این را خوانده بود؛ آیا آن را امضاء می کرد؟ ♻️ پیشرفت کشور و حل مسائل، مستلزم بسیج ملی است. باید ملت آستینها را بالا بزند؛ مسئولین هم درخدمت مردم باشند. باید راه را برای مردم باز کنند تا انرژی ملت در جهت ساخت کشور و رفع موانع به جریان بیفتد. آن وقت درست می شود. خارج از این اگر تصور کنیم اشتباه است زیرا با اتکاء به یک بیگانه، یا دل بستن به قول یک بیگانه اتفاقی در داخل نخواهد افتاد. 🔹🔹ما ماهیت آن ها را میشناسیم ! اگر می گوییم تعامل و مذاکره می کنیم؛ معنایش تغییر ماهیت آنها نیست! ۴۰۰ سال دنیا را غارت کرده اند. همین الان اگر سیل انتقال ثروت ملتها از طریق ساز و کارهای تحمیلی به اقتصاد امریکا نباشد؛ اقتصاد آمریکا یک ساله فرو می پاشد. آنها اصلا دنبال چپاول هستند. بدون چپاول اصلا نمی توانند زنده باشند. ♻️ما باید روی پای خودمان بایستیم، بله ما اگر ظرفیتی در برجام و در هر معاهده ای هست باید استفاده کنیم. اما آن محور اصلی و آن ستون اصلی، خود ملت و توانایی های ملت است. آنقدر هست که همه با ما همکاری خواهند کرد. منتها شرطش این است که تصمیمات محکمی بگیریم. همه هم باید پشتیبانی کنند. http://ahmadinejad.ir/غیرت-ایرانیم-اجازه-نمی-دهد-هم-وطنمان-را/
رهبری معظم در دیدار با فرهنگیان بحث خوب و دقیقی در مورد هویت بخشی به جوانان و ملی و هویت دینی مطرح فرمودند که با توجه به فرمایشات ایشان درباره آمریکا و برجام، در اخبار و رسانه ها مورد توجه قرار نگرفت. جا دارد در کشاکش بحثهای سیاسی، نخبگان و اهل فن به این مساله امعان نظر داشته باشند و دستگاههای فرهنگی و به خصوص آموزش و پرورش را درگیر این مهم نمایند.
🌒🌒به بهانه استقبال از ماه رمضان/برداشت نامبارک از مبارک! از میان ماههای دوازده گانه سال تنها نام رمضان در کتاب خدا ذکر شده است. یکی از اوصاف ماه رمضان که در برخی از روایات و ادعیه بدان تصریح و به گونه ای برای این ماه علم شده است، صفت مبارک می باشد، مبارک از برکت گرفته شده است و علمای لغت واژه برکت را به فزونی و رشد همراه با ثبات و دوام معنی کرده اند راغب می نویسد: به آنچه که خیر و فایده الهی در آن ثبوت و استقرار داشته باشد مبارک گفته می شود. علامه طباطبایی نیز در تفسیر آیه اول سوره دخان و معنی لیله مبارکه بیان می دارد: «منظور از مبارک بودن آن شب این است که ظرفیت خیر کثیری را داشت، چون برکت به معنای خیر کثیر است، و قرآن خیر کثیری است که در آن شب نازل گشت.» (ترجمه تفسیر المیزان18: 197) دلیل اطلاق این صفت به معنای خیر کثیر هم در خطبه شعبانیه حضرت رسول ذکر شده است چرا که در این ماه که روزهای آن افضل الایام و شبهای آن افضل الیالی است اعمال کوچک مومنان بزرگ و دارای ثواب چندین برابر می گردند؛ «....أَنْفَاسُکمْفِیهِ تَسْبِیحُ وَ نَوْمُکمْ فِیهِ عِبَادَةُ مَنْ أَدَى فِیهِ فَرْضاً کانَ لَهُ ثَوَابُ مَنْ أَدَى سَبْعِینَ فَرِیضَةً فِیمَا سِوَاهُ مِنَ الشُهُورِ مَنْ تَلَا فِیهِ آیَةً مِنَ الْقُرْآنِ کانَ لَهُ مِثْلُ أَجْرِ مَنْ خَتَمَ الْقُرْآنَ فِى غَیْرِهِ مِنَ الشُهُورِ ...» امام خمینی نیز در بیان تعلیل مبارک بودن این ماه می فرماید: «ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه لیله القدر [دارد] ... ماه رمضان مبارک است؛ برای اینکه نزول وحی در او شده است یا به عبارت دیگر، معنویت رسول خدا وحی را نازل کرده است . ... در ماه مبارک رمضان، مقام رسول اکرم -ص- به ولایت کلی الهی بالاصاله تمام برکات را در این جهان بسط داده است. ماه رمضان مبارک است که قرآن بر او وارد شده است...» (صحیفه امام20: 248) لذا مشاهده می گردد آنچه این ماه را مبارک گردانیده عنایت خاص خداوند به مومنین و نزول قرآن در آن است و هم چنان که در ابتدای خطبه شعبانیه ذکر شده است این ماه، ماه برکت و مغفرت است: «ِای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است. ماهی که نزد خدا، بهترین ماههاست.» اما متاسفانه در چند سال گذشته شاید به دلیل برداشت و تفسیر نادرستی که از صفت مبارک در ماه رمضان شده است برنامه ها و فرهنگهایی در جامعه باب شده است که از اهداف و فلسفه این ماه مبارک بسیار دور است.. چنانچه گذشت کلمه مبارک که بعنوان صفت ماه رمضان استفاده می گردد از کلمه برکت به معنای خیر بسیار گرفته شده است که در زبان انگلیسی از آن به BLISS یا BENEDICTION یا FELICITY تعبیر می شود. به نظر می رسد کلمه مبارک در معنای فارسی خود با آنچه در عربی استعمال می گردد متفاوت است چرا که معمولا فارسی زبانان برای شادباش و شادیهای خود از لفظ مبارک استفاده می کنند، چنانچه می گویند: تولدت مبارک، عیدت مبارک و تعابیری از این دست. اما این «مبارک» به معنای bliss نیست بلکه معادل و ترجمه کلمهhappy است که به معنی شادی و فرح و سرور می باشد. با این توضیحات به نظر می رسد در این سالها با برداشت ناصحیح از کلمه «مبارک» در ماه رمضان برخی از برنامه سازان و مسئولان فرهنگی آن را معادل happy دانسته و از معنای واقعی خود دور کرده اند. بروز چنین برداشت نادرستی را می توان در برنامه های صدا و سیما مشاهده کرد که گویا برای هر چه مبارک نمودن ماه رمضان هر ساله بر برنامه های طنز و جنگ و جشن خود در ماه رمضان می افزایند تا فضای شاد و مفرحی برای روزه داران مهیا کنند! اما روشن است مبارک نمودن ماه رمضان به معنای این گونه شادیها نیست چرا که این عوامل خود سبب می گردد برکت از این ماه مبارک گرفته شود. محمد بن مسلم از امام باقر(ع) نقل می کند: «.. خداوند دارای ملائکه ای است که وظیفه آنان استغفار نمودن برای روزه داران در هر روز از ماه رمضان تا پایان این ماه است و در هر شب هنگام افطار به روزه داران بشارت می دهند: ای بندگان خداوند اندکی گرسنگی را چشیدید و بزودی سیر می گردید. شما و آنچه که در شماست مبارک گردید.» با عنایت به این روایت شریف روشن است رمضان هنگامی مبارک است که از ساعات و لحظات آن برای تقرب به خدا بهره جسته شود و از هر آنچه موجب غفلت است باید دوری نمود. نیکوست دست اندرکاران امر و برنامه سازان با توجه به این مهم ماه مبارکی را که در پیش روست به معنای واقعی کلمه مبارک گردانند متن کامل در http://sadid59.parsiblog.com/Posts/64/%d8%a8%d9%87+%d8%a8%d9%87%d8%a7%d9%86%d9%87+%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%82%d8%a8%d8%a7%d9%84+%d8%a7%d8%b2+%d9%85%d8%a7%d9%87+%d8%b1%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%86%2f%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa+%d9%86%d8%a7%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%83+%d8%a7%d8%b2+%d9%85%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%83!/