eitaa logo
کانال فرهنگی سفینة النجاة
1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
773 ویدیو
10 فایل
✓ برنامه هفتگی سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ سعید غفارزاده👇👇 https://eitaa.com/safinatulnajat_ir/3538 • اینستاگرام http://Instagram.com/safinatulnajat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
محــــرم الحرام ۱۴۴۶ شب یازدهم محرم ٫ پای منبر استادمان شــــرط ســـوم معیت با امام و رزقنی البرائه مــــن اعدائکم: باید نسبت به دشــــمنان اهل بیت برائت و بیزاری بجوییم در ماجرای ابراهیم جـــــمال (شترچران) که شتربانی هارون‌الرشید را پذیرفته بود امام موسی بن جعفر علیه السلام از او پـــرسیدند مزدت را چگونه می‌پردازد ابراهیم جواب داد گاهی نقد گاهی هـــــم بعد از چند روز از موعد حضرت‌فرمود اگر بخاطر گرفتن مُــــــزدت دعا کنی که یک روز هارون دیرتر بمیرد تا مزد تو را بدهد در روز قــیامت رها شدنت از حساب بسیار سخت خـــواهد بود چرا که از دشمن اهل بیت بیزاری نجستی و طول عمــــــرش را هـم خواسته ای. 🔻نمی شود میل انسان به سمت دشـمن اهل بیت برود و در ســــــر هـــــوای همراهی با امام را داشته باشد. اصلا ماجـرا حساس تر از این است از حضــــــرت پرسیدند شیعه شما اهل گناه است چه کنــیم؟؟ فــــــرمود: از خودشان نه ولی از عملشان باید بیزاری بجویید ناقه حضرت صالح را یک نفر پی کرد ولی همه قـــوم به بلا گرفتار شدند چــــــون بقیه هـم راضی به این کار بـــــودند اگر راضی نبودند باید عکس العمل (بیزاری) نشان میدادند ظهور خوش آمدن از دشمنان اهل بیت را اگر دقـــیق بنگریم باطنش گـناه‌ بسیار بزرگی است. 〰〰〰 قسمت دوم 〰〰〰 https://eitaa.com/safinatulnajat_ir/3269
روز دوازدهم محرم الحرام.mp3
26.63M
بیانات حجت الاسلام و المسلمین شیخ سعید غفارزاده: ✓ دوازدهــم محــرم الحـرام ۱۴۰۳٫۰۴٫۲۸ 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2701656131C4131862d5b
🕯 گزارش تصویری از مراسم روز دوازدهم محرم الحرام 🗓 پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۳ #گزارش_تصویری #ماه_محرم #محرم «مجموعه فرهنگی سفینة النجاة » ↷↷↷ https://eitaa.com/joinchat/2701656131C4131862d5b
دوازدهم محرم ۱۴۴۶ 🔻پای منبر استادمان در فراز دیگری از زیارت عاشورا میخوانیم « یا أبا عبـدالله إنّی أتقرب إلی الله و إلی رسوله و الی امـــــــیرالمـــــــومنین و إلی فاطمه و إلی الحسن و الیک بِمُوالاتک... این فــراز حدیث قدسی در حقیقت راه عالــــم غــیب را نــشان می دهد و آن محــبت امام حســـــــین علیه السلام است یا امام حســین مـــــــن با تو به خداوند تقرب خواهم یافت به ولایت به‌نبوت با محبت تو راه خواهم یافت القاب حضرات‌ معصومین دلبخواهی و تصادفی نیست پیامـــــبر(ص) امام حسین را در آغوش گرفتند و فرمودند این‌فرزند را خداوند اباعبدالله‌نام‌نهاده یعنی هر کسی بخـــــــواهد به مــقام عبودیت برسد باید تحت ولایت امام حســین باشد. بینی و بین الله به این نماز خواندنهای ما در بازار چه می‌دهند !!!خـــــداوند به خاطر این نمازهای ما بر ما غضب نمی کند خوب است. حضرت‌حق میفرماید:فَوَیْلٌ لِلْمُصَلّینْ وای بر سبک شــمارندگان نماز این آیه در شأن کسی نیست که گاهی نـــماز می‌ خواند و گاهی نه بلکه دقـــــــیقاً حکایت نـماز ماست که رو به قبله و دل به بازاریم و این سبک شــــــمردن نماز است که از اول تا آخر نماز هیچ خـــبری از خـــدا نیست. پس اگر می‌خواهی تقرب بیابی باید از دامــن حسین بگیری از این در باید وارد شوی تا تقرب یابی « أن یَجْعَلَنی مَعَکُم» معیت ما را در دنیا و آخرت با امام حسین قــــــرار بده می‌دانی یعنی چه ؟ •معیت به معــــنای همراهی نیست بلکه معنای خیلی عمـــــــیق‌تری دارد یعنـــی یکی شــــدن است نه همــــراه امام بودن امام‌معصوم علیه‌السلام در کنار قبور شــهدای کربلا می‌ایستد و می‌گوید به أبی أنت و اُمّی اگر آنها به مقام عصمت‌نرسیده‌اند امام چگونه به غیر معصوم اینگونه عـــرض ارادت می‌کند مگـــــر اینکه قبلاً به این فـــراز تــــوجه کرده باشی و بگویی « و علی الارواح التی حلت به فنائک » اگــر فنا نشوی امکان ندارد اینها قبلاً در ولایت امام حــسین ذوب شده بودند. و در میدان رجزخوانی میکردند و میگفتند: « امیری حسین و نعــم الامیر » همه مجـذوب در اباعبدالله بودند «السلام علیکــــــــــ و علی الارواح التی حلت به فنائک » یعنی به مــقام فنا در ولایت رســـیده بودند. یکی از مــقامات سلوک این است که ذوب در ولایت باشیم قدیم جلوی‌در خانه‌ها جایی بود که آنجا بار شـــتر و اسب را خالی می‌کردند و چــون راحت می‌شد بار را خالی کرد به آن قـــسمت فناء المنزل می گفتند اگر شـــهدای کربلا فانی در حسین‌شدند یعنی دیگر هیچ باری از من و مایی در آنها نمانده بود و ذوب در محبت اهل بیت شده بودند. جان هفتاد دو نـور ای نور عین واحد است و واحدی عین حسین بنا بود همه به این مقام برســــیم امام صادق علیه السلام فرمودند: شیعتنا خلقوا من طینتنا اصلا شیـــعه خمیر مایه‌اش امام است در عالم تکــــوین ما از خمـــیر مایه اهل بیت هستیم کمتر از این بشـــــــویم باخته‌ایم باید ذوب در ولایت شویم ولی شیطان و هوای نفـــس نمی‌گذارد. اینگونه‌در اطراف‌چرخیدن و آمدن‌ و رفــــتن کار از پیش نمی‌برد خیلی‌ها همراه امام حســین بودند اما تنها ۷۲ نفر ماندند که‌‌قریب به‌اتفاق آنها هـــــم از قبیله بنی هاشـــم بودند خیلی‌ها بودند اما فـــــــقط در زمان ســــلامتی و عافیت. نتیجه : انسان مــیوه هستی است ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم می‌دهند تا این میوه برسد و نارس نـــماند. 〰〰〰 قسمت اول 〰〰〰 https://eitaa.com/safinatulnajat_ir/3272
دوازدهم محرم ۱۴۴۶ 🔻پای منبر استادمان اگر میوه‌برسد با باد ملایمی از شاخه جدا می شود ولی میوه کال و نارس به زحــــــمت و سـختی از شاخه جدا می‌شود اگر از منیت خود نمی‌توانی جدا شـــوی پس هنوز نارس هستی اگر راحت‌جدا میشوی یعنی ذوب‌در ولایت شـــده‌ای و رسیده‌ای مواظب باش تا میوه نارس نباشی که به‌ درد نمی‌خــوری. خداوند در سوره‌نازعات در مورد گرفتن جان کافـــران کلمه نازعات و در مورد مومنان کلمه ناشطات را به‌کار می‌برد و نازعات به معنای کشــــیدن و کندن چیــزی است ولی ناشطات یعنی به نرمی و آرامی مانند میـــوه رسیده که به نسیمی می‌افتد جان‌ کندن انسان مؤمن هــم شبیه بوییدن گل است. ولی کافران مانند میوه‌نارس که‌کندن آن سخت است جان می‌دهند. اگر می‌بینی حرص و شهوت تو را به هم زده پس بدان که هنــــوز نارسی مواظــــــب باش این معــیت با امام حســــــین می‌ارزد که طــوری در عالم زندگی کنیم که‌ امام بگوید این مال مــــن است من مشو ،من را بشوی تا من شوی خـــــوشه شـــو تا لایق جانان شوی یا صاحب الزمان ما را هــــم بخر... خــــدایا ما را به کمند امام حسین مـــبتلا کن. 〰〰〰 قسمت دوم 〰〰〰 https://eitaa.com/safinatulnajat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻پای منبر استادمانانسان موجود مِلکی و ملکوتی در عالم هستی سه‌نوع موجود داریم سه نوع خلقت داریـــم: یک خلقتی متـعلق به عالم مجــرّدات است از عالم مادّه بی‌‌خـبر هستند در تجــرّد محـــض هستند. دومـــین نوع خـــلقت ، خـــلقت ماده هــــست و موجودات‌مادی است اعم از جمادات و نباتات وحیوانات همه‌اینها موجود مادی هستند. یک نوع موجودی وجود دارد که هم از مجـــردات و هم از مادیات سهمی دارد آن هم‌فقط انسان است که‌هم از عالم تجـــــرد و هم از عالم ملک و فـــــرشته سهیــــم است هم از عالم حیـوانی سهیم است ؛ از هر دو طرف سهمی دارد و هر دو طرف را می‌تواند قدرتمندتر کند یا بُعد حیوانیتش و یا بُعد تجـرد و انسانیتش را. فقط در انسان‌است که‌بدون استثنا در تک‌تک این‌موارد ، در هر دو طرف قدرت مانور دارد. هرچـقدر انسان در خصـوصیات باطنی‌ اش و در خلقت خصوصیات انسانی‌ اش مـــــوفق تر است انــسان تر است و الّا هر کسی که ظاهــــرش به انسان شبیه است انسان نیست‌که ، تا زمانی که‌انسان از این‌خصوصیات باطنی در خودش خلق نکرده به بلوغ انسانی نرسـیده است. https://eitaa.com/safinatulnajat_ir
» 🔻 حجت الاسلام شیخ سعید غفارزاده: ----- آرام آرام ولی بدون توقـف ، با کارهای کوچک باید این مسافـرت را طی کرد.. با رفع صفات رذیله کوچک باید شروع کرد همین صفات‌رذیله کوچک را اگر تــوجه نکنیم بزرگ خواهند شد و ما را از پا در می آورند... ----- #عکس_نوشته #حیات_دنیا #حرکت ↷↷↷ https://eitaa.com/joinchat/2701656131C4131862d5b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
87.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
» ◽️حجت الاسلام و المسلمین شیخ سعید غفارزاده: 🔻عبودیت صراط مستقیم عالم یک صـــراط مسـتقیم وجـود دارد ما هم دائم در نـماز می گوییم «اِهْدِنَا الصِّـــــراطَ الْمُسْـــــتَقِیمَ»؛ آن صـــــــــراط مسـتقیم چیست؟ 👌منظــــور از عبودیت چیست؟ ✅ عضویت در اینستاگرام ✅ عضویت در آپارات ↷↷↷ https://eitaa.com/joinchat/2701656131C4131862d5b
15.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
» ◽️حجت الاسلام و المسلمین شیخ سعید غفارزاده: طی طــریق با قــــــدم های کوچک با عـــــمل های کوچک دوری از اعمال شاق و طاقت فرسا... 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2701656131C4131862d5b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕯 الســــلام علیکـــــ یا زیـــن العابدین هرگـــــــــز نگذاشت تا ابد شب باشد او ماند که در کــــــــــــنار زینب باشد سجّاد که‌سجّاده به‌او دل می‌بست تدبیر خــــــــــــدا بود که در تب باشد ◼️ شــــــهادت وارث نهضت عاشورا امام ســــجّاد علیه السلام بر شـــما تسلیت باد. https://eitaa.com/safinatulnajat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا