eitaa logo
سفینه
2.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1.4هزار ویدیو
104 فایل
ارتباط با ادمین @Safine_1
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ‍ ✨﷽✨ ‍ ‍ ‍ ⬅️قواعد سیر معنوی در دعاهای صحیفه سجادیه ↩️《دکتر محمد رضا فریدونی 》 "جلسه یازدهم" ◇ شرح دعای ۲۵ از صحیفه سجادیه ◇طبق آنچه انسان از متون وحیانی یاد می گیرد این است که مالک خداست و عطا و حرمان به دست خداست . ◇ مومن باید تمام کارهای خودش را به خدا واگذار کند . ◇خداوند کلید گنج های عالم را در دست انسان قرار داده و آن هم دعاست.... ◇ما باید برای عاقبت بخیری فرزندان خودمان متوسل به دعا باشیم .. ◇انسان کمالاتی که می خواهد داشته باشد و برای دفع هر بلایی باید دعا کند . ◇هر کس اراده کرد فرزندانش را تربیت کند، از خودش باید تربیت کند، وقتی تربیت متعدی می شود و می خواهد دیگری را تربیت کند باید انسان ،اول از خودش شروع کند ... ⬅️"من ربک" یعنی در دنیا تحت تربیت که بودی ؟ ◇سلامت جسم و سلامت روح را باید از خداوند برای فرزندان خواست ، بدن نازل یافته روح است بدن وقتی لطیف میشه صفات روحی در بدن اثر دارد ، کاملا بین جسم و روح ارتباط هست ‌.... 🗓رمضان ۱۳۹۷ مکان امامزاده عبدالله ✅ @d_mr_Fereydooni 🔊فایل صوتی👇
هر كس كه هواي كوي دلبر دارد از سر بنهد هر آنچه در سر دارد ورنه به هزار چله ار بنشيند سودش ندهد كه نفس كافر دارد ✅@d_mr_Fereydooni
‍ ◀️زیارت حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ✨﷽✨ سَلامُ اللّه وَسَلامُ مَلائِکتِهِ المُقرَّبِینَ وأنبِیائِهِ المُرْسَلِینَ وَعِبَادِهِ الصّالِحینَ وَجَمِیعِ الشُّهداءِ والصِّدِّیقِینَ والزّاکیاتُ الطَّیبَاتُ فِیما تَغتَدِی وَتَرُوحُ عَلَیک یابْنَ أمِیرِالمُؤمِنِینَ أشْهَدُ لَک بِالتِّسْلِیمِ وَالتَّصْدِیقِ وَالوَفَاءِ والنَّصِیحَةِ لِخَلَفِ النَّبِی صَلَّی اللّه عَلَیهِ وَ الِهِ الْمُرْسَلِ وَالسِّبْطِ المُنْتَجَبِ وَالدَّلِیلِ الْعالِمِ والْوَصِی المُبَلِّغِ وَالمَظلُومِ المُهْتَضَمِ، فَجَزَاک اللّه عَن رَسُولِهِ وَعَن أمِیرِالمُؤمِنِینَ وَعَنِ الحَسَنِ والحُسَینِ صَلَواتُ اللّه عَلَیهِمْ أفْضَلَ الجَزَاءِ بِمَا صَبَرْتَ وَاحْتَسَبْتَ وَأعَنْتَ فَنِعْمَ عُقبَی الدّارِ، لَعَنَ اللّه مَن قَتَلَک وَلَعَنَ اللّه مَنْ جَهِلَ حَقّک وَاسْتَخَفَّ بِحُرْمَتِک وَلَعَنَ اللّه مَن حَالَ بَینَک وَبَینَ مَاءِ الفُرَاتِ، أشْهدُ أنّک قُتِلْتَ مَظْلُوماً وَأنّ اللّه مُنْجِزٌ لَکمْ مَا وَعَدَکم، جِئْتُک یابنَ أمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَافِداً إلَیکمْ وَقَلْبِی مُسَلِّمٌ لَکمْ وَتَابِعٌ وَاَنا لَکمْ تَابِعٌ وَنُصْرَتِی لَکمْ مُعَدَّةٌ حَتّی یحْکمَ اللّه وَهُوَ خَیرُ الْحَاکمِینَ فَمَعَکمْ مَعَکمْ لا مَعَ عَدُوِّکم، إنِّی بِکمْ وَبِإیابِکمْ مِنَ الْمُؤمِنِینَ وَبِمَن خَالَفَکمْ وَقَتَلکمْ مِنَ الْکافِرِینَ قَتَلَ اللّه أُمّةً قَتَلتْکمْ بِالاْءیدِی والالسن اَلسّلامُ عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ وَلاِءمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَینِ، اَلسَّلامُ عَلَیک وَرَحْمَةُ اللّه وَبَرَکاتُهُ وَمَغْفِرَتُهُ وَرِضْوَانُهُ وَعَلی رُوحِک وَبَدَنِک أَشْهَدُ وَاُشْهِدُ اللّه أنَّک مَضَیتَ عَلَی مَامَضَی بِهِ الْبَدْرِیونَ وَالُْمجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّه الْمُناصِحُونَ لَهُ فِی جِهَادِ أعْدَائِهِ الْمُبَالِغُونَ فِی نُصْرَةِ أوْلِیائهِ الذَّابُّونَ عَنْ أحِبَّائِهِ فَجزَاک اللّه أفْضَلَ الْجَزَاءِ وَأکثَرَ الْجَزَاءِ وَاَوْفَرَ الْجَزَاءِ وَأوْفَی جَزَاءِ أحَدٍ مِمَّنْ وَفَی بِبَیعَتِهِ وَاسْتَجَابَ لَهُ دَعْوَتَهُ وَأطَاعَ وُلاةَ أمْرِهِ أشْهَدُ أنَّک قَدْ بَالَغْتَ فِی النّصِیحَةِ وَأعْطَیتَ غَایةَ الَْمجْهُودِ فَبَعَثَک اللّه فِی الشُّهَداءِ وَجَعَلَ رُوحَک مَعَ أَروَاحِ السُّعَدَاءِ وَأعْطَاک مِنْ جِنَانِهِ أفسَحَهَا مَنْزِلاً وَأفْضَلَهَا غُرَفاً وَرَفَعَ ذِکرَک فِی عِلِّیینَ وَحَشَرَک مَعَ النَّبِیینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَئِک رَفِیقاً أشْهَدُ أنّک لَمْ تَهِنْ ولَمْ تَنْکلْ وَأنَّک مَضَیتَ عَلَی بَصِیرَةٍ مِنْ أمْرِک مُقْتَدِیاً بِالصّالِحِینَ وَمُتَّبِعاً لِلنَّبِیینَ فَجَمَعَ اللّه بَینَنَا وَبَینَک وَبَینَ رَسُولِهِ وأولِیائِهِ فِی مَنَازِلِ الُمخْبِتِینَ فَاِنّهُ أرْحَمَُ الراحمين ✅@d_mr_Fereydooni
4_5947335845785632994.MP3
3.77M
قرائت زیارت حضرت عباس (ع) دکتر محمد رضا فریدونی ◀️[برآورده شدن حاجات/انیس الصادقین /۲۵۳ با توسل به حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام 133مرتبه بگويد : «يا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَيْن، اِکْشِفْ کَرْبى بِحَقِّ اَخيکَ الْحُسَيْنِ عليه السلام» [بهتر است پيش از آن دو رکعت نماز خوانده، به آن حضرت هديه گردد] ✅@d_mr_Fereydooni
💢 امام علی علیه السلام در مورد نزديكترين مردم به اهل بيت (ع ): اَوْلَى النّاسِ بِنا مَنْ والانا وَ عادى مَنْ عادانا. نزديكترين مردم به ما كسى است كه ما را دوست بدارد و با دشمنان ما دشمن باشد. 📚 شرح غررالحكم ، ج 2، ص 483. ✅@d_mr_Fereydooni
▫️حضرت محمّد(صلی الله علیه و آله): 💠يا فاطمة! كل عين باكية يوم القيامة الا عين بكت على مصاب الحسين فانها ضاحكة مستبشرة بنعيم الجنة. 💠فاطمه جان! روز قيامت هر چشمى گريان است، مگر چشمى كه در مصيبت و عزاى حسين گريسته باشد، كه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمتهاى بهشتى مژده داده میشود. 📚بحارالانوار،ج ۴۴، ص۲۹۳ ✅ @d_mr_Fereydooni
‍ ‍ 🏴عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه "صوت شب تاسوعای حسینی در دهه ۶۰" ▪️ آیا امام حسین علیه السلام از شهادت خود خبر داشت ؟ ▫️آیا ائمه از اول کامل به دنیا امدند ؟ سیر وسلوک نداشتند ؟ ▪️فلسفه شهادت امام حسین علیه السلام ▫️هدف از خلقت عالم رسیدن به کمال است و هر کسی کمالی دارد ... ▪️ان الانسان لیطغی ان راه استغنی ▫️دلیل مبارزه با نفس چیست ؟ ◾️اگر در کاری مردد شدی از خدا کمک بخواه،.... ▫️ اگر خدا دست انسان رو نگیره انسان لقمه اول شیطان است .‌.. ▪️داستان عمر سعد و مردد بودنش در کار شهادت امام حسین ▫️نقش شمر در شهادت امام حسین علیه السلام 🏴روضه قمر بنی هاشم باب الحوائج🔰عالم ربانی حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه ۶۰"⏰ 👇👇 فایل صوتی ✅@d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ◼️‌ ‌ ‌حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه ...بى مناسبت نيست در اينجا خوابى را نقل كنم كه يكى از اهالى قائن به نام آقاى مصطفوى كه به همراه عده اى براى زيارت حضرت ابا عبد الله عليه السلام به كربلا مشرف شده بود برايم تعريف كرد. بنده براى ديدن آنها به محل اقامتشان رفته بودم. وى كه در آن وقت خواب بود توسط برخى همراهانش از خواب بيدار شد و در حالى كه چشمانش قرمز شده و اشك در آن حلقه زده بود گفت: چرا مرا از خواب بيدار كرديد؟ الآن در عالم رؤيا مولايم امام حسين عليه السلام را با بدنى پر از زخم و جراحت مى ديدم. سپس گفت: وقتى چشمم به آن حضرت افتاد گريه ام گرفت و هر مقدار گريه مى كردم زخم هاى بدن آن بزرگوار ملتئم مى گشت؛ از اين رو گريه را ادامه دادم، ولى با تعجب متوجه شدم دو زخم هم چنان به حال خود باقى است و گريه ى من در بهبود آن تأثير نمى كند. در اين وقت به من گفته شد: هر اندازه هم گريه كنى اين دو زخم التيام پيدا نمى كند. عرض كردم: آقا جان! مگر اين دو زخم چه خصوصيتى دارد؟ فرمودند: يكى از اين زخم ها ،"داغ برادرم عباس" و ديگرى در اثر شهادت فرزندم" على اكبر"مى باشد..... (سفینه الصادقین / ۵۷) ✅@d_mr_Fereydooni
4_5836941347893806569.mp3
1.92M
‍ ▪️اذان ظهر تاسوعا با صدای دکتر فریدونی در محضر حضرت آیة الله یعقوبی (رحمة الله علیه ) (سال ۸۶) ✅@d_mr_Fereydooni
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 روی دستش پسرش رفت ولی قولش نه نیزه ها تا جگرش رفت ولی قولش نه این چه خورشیدغریبی است که باحال نزار پای اسب قمرش رفت ولی قولش نه شیر مردی که در ان واقعه هفتادو دو بار دست غم بر کمرش رفت ولی قولش نه هر کجا مینگرم نام حسین است و حسین ای دمش گرم سرش رفت ولی قولش نه السلام علي الحسين (ع) و علي علي ابن الحسين (ع) و علي اولاد الحسين (ع) و علي اصحاب الحسين (ع) ✅@d_mr_Fereydooni
‍ ‍ ‍ ‍ 💠قسمتی از توضیحات "دکتر محمد رضا فریدونی" ، از زیارت مطلقه امام حسین علیه السلام، زیارت دوم، ⬅️اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا ثارالله: ↩️در مورد ثار، هفت تا هشت نظریه است. در کتاب "شِفاءُ الصُّدور"که شرحی بر زیارت جامعه است، هفت هشت نظریه را آوره است که : ◇ثارالله، یعنی چی؟ ⬅️ بعضی گفته اند، یعنی کسی که خدا خون خواه اوست، خدا خونش را طلب میکند. بعضی گفته اند: ◇ یعنی ثائِرٌ لِلّه، یعنی کسی که در راه خدا قیام کرده است. ⬅️اما غالبا معنایی که برای ثارَلله می گویند، یعنی همان کسی که خدا خون خواه اوست. 💎اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا وِترَ اللهِ المَوتور. "وتر" به عربی یعنی طاق. یعنی فرد، تک، یک. ↩️معنای دیگری که برای این عبارت بیان میکنند، طاق، به معنای خون ریخته شده است. ⬅️ موتور هم در ادبیات عرب مرسوم است. مثلا داریم در قران کریم واژه قَناطیرِ المُقَنطَرَه، ویا در ادبیات لَیلُ اَلیَل، مرسوم است که در ادبیات عرب یک اسم مفعول بیاورند، برای تاکید بر واژه ی قبلی. ⬅️البته اَلیَل اسم مفعول نیست. هِجر مَهجور، وِترِ مَوتور. یعنی خونی که ریخته شده یا خونی که ریخته شده است. و دمی که ریخته شده و کسانش کشته شده اند. وتر الله الموتور. بعضی هم ترجمه میکنند، دردانه. اما این را در ترجمه نپذیرفته اند، میگویند یکتا و دردانه ی عالم اباعبدالله الحسین است، این درست است اما از این عبارت این فهمیده بشود، شک کرده اند اهل لغت. ⬅️عبارت بعدی سخت است. اَشهَدُ، من شهادت میدهم، اَنَّ دَمَکَ، خون تو، سَکَنَ فی الخُلد. قرار گرفته است در بهشت. [ بهشت هم البته مراتب دارد، ما بهشت ذات داریم ،بهشت صفات داریم و بهشت اعمال داریم، یک بهشت نیست.خودش عوالم دارد.] ⬅️ واقشَعَرَّت له اَظِلَّه العَرش. وقتی که این خون تو در عالم بالا قرار گرفت، این عرش الهی، اَظِلَّه، به حرکت افتاد. این عرش هم واژه ای کنایی است. .... ◇به هر حال خدا عظمت دارد. عرش خدا کنایه است از عظمت خدا، قدرت خداست. منافاتی هم ندارد که در عوالم پایین تر این عرش صورتی داشته باشد، مثل لوح و قلم که حقیقتی است که منافاتی ندارد که وقتی تَمَثُّل پیدا میکند و پایین می آید، صورتی هم داشته باشد. عرش خدا به لرزه افتاد. ⬅️وَ بَکی لَهُ جَمیعُ الخَلائِق. همه ی خلق، خلایق نه آدمها، یعنی جماد نبات، بر اباعبدالله گریه کردند.‌ حالا ممکن است علت گریه کردن، این باشد که فهمیدند تا بر اباعبدالله گریه نکنند، رشد پیدا نمیکنند. .... ✅@d_mr_Fereydooni ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ✨﷽✨ 💠قسمتی از توضیحات "دکتر محمد رضا فریدونی" در شرح حکمت 121 از نهج البلاغه: ◀️ آقا علی بن ابی طالب در این حکمت میفرماید: 🔻شَتّانَ ما بَینَ عَمَلَین: عَمَلُ تَذهَبُ لَذَّتُهُ وَ یَبقی تَبِعتُهُ وَ عَمَلُ تَذهَبُ مَؤونَتُهُ وَیَبقی اَجرُهُ؛ میفرمایند: ما بین این دو عمل، بسیار فاصله و دوری است. شَتّانَ به عربی اسم فعل است و به معنای بَعُدَ است، یعنی بسیار فاصله است بین این دو عمل یک عملی که فاعلش انجامش میدهد و بعد از مدتی لذتش از بین میرود، و آثارش و لوازم عمل گریبانگیرش میشود و آزارش باقی میماند و عملی که وقتی که میخواهد انجامش بدهد، سختی دارد، سختی از بین میرود و اجر و پاداشش باقی می ماند. ✅ حضرت در این حکمت میفرمایند که یک عده ای دنبال لذت هستند. حالا برخی از مکاتب داریم که مکاتب لذت گرا هستند و اساس حرکتشان لذت است. البته دو گروهند. برخی معتقدند که باید دنبال کارهایی برویم که از اول لذت دارد. تا آخر هم همینطور ادامه دارد. برخی شان معتقدند که دنبال کارهایی بروید که اگر یک مقدار اولش درد و رنج داشت، بعد از یک مدت دیگری حتما برایت لذت داشته باشد. آخرت را نمیگویند. مثل اپیکور. فکر میکنند که مسلمان ها، لذت گرا نیستند. هیچ مکتبی مثل اسلام دنبال لذت نیست. ... 🔸منتها انسان از چیزی لذت میبرد که درک درستی از آن داشته باشد، وقتی که درکش کردیم اون باب مایل ما بود، محبوب ما بود، از اون لذت میبریم، ◀️ لذت ها به مقدار معرفت ها تغییر میکند. اگر انسان معرفتی به چیزی نداشت لذت نمی برد. اما وقتی شناخت به چیزی پیدا کرد لذت میبرد. چرا انسان لذتی از عبادت نمیبرد؟چون شناختی از عبادت ندارد. از آیةالله بهجت، یا ازآقای قاضی نقل شده که اگر پادشاهان عالم میدانستند ما چه لذتی از نماز می بریم، می آمدند این را از ما میخواستند بگیرند. اگر کسی درک درستی از نماز نداشت، نماز برایش درد و الم است. 🔸 پس الم و لذت تابع درک است و درک هم تابع معرفت است. حالا اگر کسی از چیزی لذت برد، بهش معرفت دارد. اسلام خیلی بر این تاکید دارد. در خمسه عشر میخوانیم که وَ فِي مُنَاجَاتِكَ رَوْحِي وَ رَاحَتِي. میفرماید تمام لذت من این است که برسم به اسماء تو. این برای من لذتبخش است. 🔸اسلام دنبال لذتی است که از یک منشاء صحیحی به دست می آید. نه از منشاء باطل. ◀️ یکی از کارهایی که اسلام با ما کرده، سطح لذات ما را خیلی بالا برده. یعنی دائما میگوید این که داری ازش لذت میبری، لذت نیست، معرفتت را بیار بالا، تا برسی به اسماء و صفات خدا. 🔸فرق است بین کسی که عمل میکند در دنیا برای دنیاودنبال لذت است.تا کسی که هم و غم او آخرت است ... ◀️نتیجه ی این حکمت این که اگر انسان عاقل میخواهد کاری انجام بدهد، ببیند برای دنیاست یا برای آخرت است. لذت دارد یا لذت ندارد. اگر لذت دارد بعد از این لذت، معونه و آبروریزی آخرت است یا نه...... ✅ @d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️حضرت آیت الله آقا سید حسین یعقوبی رضوان الله تعالی علیه ؛ "در مراسم عزاداری سیدالشهدا چون وچرا نکنید" ‌. ▪️" ربط مردم عادی با امام حسین علیه السلام از طریق روضه است ." ✅@d_mr_Fereydooni
4_5776100000819839556.mp3
606.8K
‍ ▪️ صحبت حضرت آیت الله یعقوبی رضوان الله تعالی علیه، در مورد ثواب تسبیح امام حسین علیه السلام ✅@d_mr_Fereydooni
🚩دادی دو دست و دست دو عالم به سوی توست. ساقی تویی و باده ما از سبوی توست 《یا ابالفضل العباس(ع)》 💠یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَيْن، اِکْشِفْ کُروبنا بِحَقِّ اَخيکَ الْحُسَيْنِ عليه السلام💠 ✅@d_mr_Fereydooni
4_5832721847468164284.mp3
4.2M
‍ ▪️قرائت زیارت عاشورا دکتر محمد رضا فریدونی ✅@d_mr_Fereydooni
✨﷽✨ ‌‌بیانات مقام معظم رهبری در دیدار روحانیان و مبلغان در آستانه‌ی ماه محرم‌ ۱۳۸۴/۱۱/۵ در باب عاشورا آنچه که عرض میکنم - البته یک سطر از یک کتاب قطور است - این است که عاشورا یک حادثه‌ی تاریخىِ صرف نبود؛ عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امت اسلام بود. ◀️حضرت ابی‌عبداللَّه (علیه‌السّلام) با این حرکت - که در زمان خود دارای توجیه عقلانی و منطقی کاملاً روشنی بود - یک سرمشق را برای امت اسلامی نوشت و گذاشت. این سرمشق فقط شهید شدن هم نیست؛ یک چیزِ مرکب و پیچیده و بسیار عمیق است. سه عنصر در حرکت حضرت ابی‌عبداللَّه (علیه‌السّلام) وجود دارد: ❶←عنصر منطق، ❷←عقل، عنصر حماسه و عزت، ❸←عنصر عاطفه. ┄┄┅┅✿🍃❀♦️❀🍃✿┅┅┄ ↩️عنصر منطق و عقل در این حرکت، در بیانات آن بزرگوار متجلی است؛ قبل از شروع این حرکت، از هنگام حضور در مدینه تا روز شهادت. جمله، جمله‌ی این بیانات نورانی، بیان‌کننده‌ی یک منطق مستحکم است. ... ↩️عنصر دوم، حماسه است؛ یعنی این مجاهدتی که باید انجام بگیرد، باید با عزت اسلامی انجام بگیرد؛ چون «العزّةللَّه و لرسوله و للمؤمنین». مسلمان در راهِ همین حرکت و این مجاهدت هم، بایستی از عزت خود و اسلام حفاظت کند. در اوج مظلومیت، چهره را که نگاه میکنی، یک چهره‌ی حماسی و عزتمند است..... ↩️عنصر سوم، عاطفه است؛ یعنی هم در خود حادثه و هم در ادامه و استمرار حادثه، عاطفه یک نقش تعیین‌کننده‌ای ایجاد کرده است، که باعث شد مرزی بین جریان عاشورایی و جریان شیعی با جریان‌های دیگر پیدا شود. ⬅️ حادثه‌ی عاشورا، خشک و صرفاً استدلالی نیست، بلکه در آن عاطفه با عشق و محبت و ترحم و گریه همراه است. قدرت عاطفه، قدرت عظیمی است؛ لذا ما را امر میکنند به گریستن، گریاندن و حادثه را تشریح کردن. زینب کبری (سلام‌اللَّه‌علیها) در کوفه و شام منطقی حرف میزند، اما مرثیه میخواند؛ امام سجاد بر روی منبر شام، با آن عزت و صلابت بر فرق حکومت اموی میکوبد، اما مرثیه میخواند. ⬅️ این مرثیه‌خوانی تا امروز ادامه دارد و باید تا ابد ادامه داشته باشد، تا عواطف متوجه بشود. در فضای عاطفی و در فضای عشق و محبت است که میتوان خیلی از حقایق را فهمید، که در خارج از این فضاها نمیتوان فهمید. این سه عنصر، سه عنصر اصلىِ تشکیل‌دهنده‌ی حرکت عاشورایی حسین‌بن‌علی (ارواحنافداه) است که یک کتاب حرف است و گوشه‌ای از مسائل عاشورای حسینی است؛ اما همین یک گوشه برای ما درس‌های فراوانی دارد. ✅@d_mr_Fereydooni ✅.khamenei.ir
4_5931341735467680533.pdf
509.5K
‍ ◇اعمال شب و روز عاشورا ✅@d_mr_Fereydooni
✨﷽✨ 💠اعمال روز عاشورا ▪️روز عاشورا روز شهادت اَبُاعَبْداللّهِ الحُسَيْن عليه السلام و روز مصيبت و حزن ائمّه اطهارعَليهمُ السلام و شيعيان ايشان است و شايسته است كه شيعيان در اين روز مشغول كارى از كارهاى دنيا نگردند و از براى خانه خود چيزى ذخيره نكنند و مشغول گريه و نوحه و مصيبت باشند و عزای امام حسين عليه السلام را اقامه نمايند و به ماتم اشتغال نمايند به نحوى كه در ماتم عزيزترين اولاد و نزدیکان خود اشتغال مى نمايند. ▪️خواندن زيارت عاشوراء ▪️يكديگر را تعزيت گويند در مصيبت آن جناب و بگويند: اَعْظَمَ اللّهُ اُجُورَنا وَاُجورَكُمْ بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلام وَجَعَلَنا وَاِيّاكُمْ مِنَ الطّالِبينَ بِثارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِىِّ مِنْ الِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمُ السَّلامُ بزرگ گرداند خدا پاداش ما و شما را در سوگواريمان براى حسين عليه السلام و قرار دهد خداوند ما و شما را از خون خواهانش به همراه وليش امام مهدى از خاندان محمد عليهم السلام ▪️خواندن هزار مرتبه توحيد در اين روز فضيلت دارد و روايت شده كه خداوند رحمان نظر رحمت بسوى او كند. ▪️شايسته است كه شيعيان در اين روز امساك كنند از خوردن و آشاميدن بى آنكه قصد روزه كنند و عصر افطار کنند. ▪️هزار مرتبه بر قاتلان آن حضرت لعنت كند و بگويد اَلّلهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ عليه السلام. ▪️ از حضرت امام رضاعليه السلام منقول است كه هر كه ترك كند سعى در حوائج خود را در روز عاشورا و پى كارى نرود حق تعالى حوائج دنيا و آخرت او را برآورد و هركه روز عاشورا روز مصيبت و اندوه و گريه او باشد حقّتعالى روز قيامت را روز فَرَح و سُرُور و شادى او گرداند و ديده اش در بهشت به ما روشن گردد . ▪️سلام و تعزیت به اهلبیت علیهم السلام (به زیارتی که در مفاتیح الجنان ذکر شده) 📚منبع: مفاتیح الجنان ✅@d_mr_Fereydooni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ * ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ * ‍ ۱۳۶۸/۰۵/۱۱ ◇بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از روحانیون در مورد مسأله‌ی محرّم و عاشورا، باید بگویم که روح نهضت ما و جهت گیری کلی و پشتوانه‌ی پیروزی آن، همین توجه به حضرت ابی‌عبداللَّه(علیه‌الصّلاةوالسّلام) و مسایل مربوط به عاشورا بود. ◇شاید برای بعضیها، این مسأله قدری ثقیل به نظر برسد؛ لیکن واقعیت همین است. هیچ فکری - حتّی در صورتی که ایمان عمیقی هم با آن همراه باشد - نمیتوانست توده‌های عظیم میلیونىِ مردم را آن‌چنان حرکت بدهد که در راه انجام آنچه احساس تکلیف میکردند، در انواع فداکاری ذره‌یی تردید نداشته باشند. ◇اساساً مادامیکه ایمان، با محبت و عشق عمیق و رنگ و بوی پیوند عاطفی همراه نباشد، کارایی لازم را ندارد. محبت است که در مقام عمل و تحرک - آن هم در حد بالا - به ایمان کارایی میبخشد. ◇ بدون محبت نمیشد ما نهضت را به پیش ببریم. بالاترین عنوان محبت - یعنی محبت به اهل بیت - در تفکر اسلامی، در اختیار ماست. اوج این محبت، در مسأله‌ی کربلا و عاشورا و حفظ یادگارهای گرانبهای فداکاری مردان خدا در آن روز است که برای تاریخ و فرهنگ تشیع، به یادگار گذاشته شده است. ✅@d_mr_Fereydooni