eitaa logo
" کانـالــ سفیران حجاب "
26.3هزار دنبال‌کننده
55هزار عکس
856 ویدیو
29 فایل
ادمین ثبت نام مسابقه: @girls_313 . تبلیغات سفیر 313👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/573243688C45fe529fd3
مشاهده در ایتا
دانلود
❓آیا به بهانه آزادی می توان جلوی آزادی دیگران را گرفت؟ 🤷‍♀میگن خانم ها باید آزاد باشن هر پوششی داشته باشن آقایون نباید نگاه کنن یا تحریک بشن یعنی نمی فهمن که خلقت زن و مرد متفاوت و براساس همین تفاوتهاست که زن و مرد به هم گرایش دارن و اگر آقایون به خانم ها نگاه جنسیتی نداشته باشن ازدواج و بقای نسل بی معنا میشه 🔁اگر ما طرفدار آزادی هستیم باید آزادی رو برای همه تعریف کنیم چه زن چه مرد،پس مردها هم آزاد هستن وقتی یه خانم با پوشش تحریک کننده دیدن بهش متلک بندازن یا مورد آزار قرارش بدن؟! 🌀ممکنه یه نفر آزادی رو در این ببینه که بزنه توی گوش شما چون اختیار دستش با خودشه یا هر کار دیگه ای که از نظر شما ناخوشایند ولی از نظر خودش خوب و پسندیدس ✅پس آزادی تا جایی خوبه که آزادی ما به کسی آسیب نزنه، توی مسئله حجاب هم دقیقا همین حکم برقرار؛ وقتی بی حجابی من باعث به گناه افتادن پسران مجرد یا فروپاشی زندگی مردان متاهل بشه باید این آزادی محدود شه 🔺این نسخه آزادی و برابری زنان با مردان رو کشورهای غربی برای ما پیچیدن و خودشون هم بهش عمل کردن ولی نتیجه ش چی شد؟ نتیجه اینکه در اثر بی حجابی زنان غربی، روز به روز بر تعداد موارد آزار و تجاوز جنسی افزوده شد که مجبور شدن برای حل این مشکل جریمه نقدی تعیین کنن؛ به نظرتون اون مردهایی که پولدار باشن نمی تونن به راحتی جریمه نقدی رو بپردازن و همچنان کار خودشون رو انجام بدن؟
امام حسن عسکری علیه‌السلام: أَلْمُؤْمِنُ بَرَكَةٌ عَلَي الْمُؤْمِنِ وَ حُجَّةٌ عَلَي الْكافِرِ؛ مؤمن براي مؤمن برکت و بر كافر، اتمام حجّت است. 📚 تحف العقول، ص۴۸۹
✍ حکم نگاه بدون قصد لذت به خانم های بی حجاب و بی پروا چیست؟ ✍🏻 پاسخ: ⬅️ آیت الله خامنه ای: به طور کلی نگاه به زنان نامحرم، جايز نيست؛ مگر به صورت و دست‌ها تا مچ در صورتى كه زينت و آرايش نشده باشد، و نگاه به آن هم با قصد لذّت و ريبه صورت نگيرد. اگر از زنانی باشند که مقید به حجاب شرعی نیستند و نهی از منکر در آنها اثری ندارد، نگاه به مواضعی که رعایت حجاب نکرده اند، بنابراحتیاط واجب جایز نیست. ⬅️آیت الله مکارم: چنانچه به نهي از منکر ديگران توجه نمي کنند با دو شرط مي توان به آنها نگاه کرد: نخست اين که به قصد لذّت نباشد و ديگر اينکه خوف وقوع در گناه نرود؛ ولي به هر حال نگاه نکردن جز در موارد ضرورت اولي است. ⬅️آیت الله سیستانی : نگاه کردن بدون شهوت و بیم افتادن به گناه حرام نیست. استفتا از سایت مراجع عظام
مولا علی عليه السلام: جودَةُ الكَلامِ فِي الاِختِصارِ. زیبایی کلام در کوتاهی آن است. مواعظ العددیه، ص55.
✍ چرا به امام حسن مجتبي (عليه السلام )، كريم اهل بيت گفته مي شود؟ امام حسن مجتبي عليه السلام نسبت به دردمندان و تيره بختان جامعه قلبي رئوف داشتند و با خرابه ‌نشينان دردمند و اقشار مستضعف و كم ‌درآمد همراه و همنشين مي‌ شدند و دردِ دلِ آن‌ ها را با جان و دل مي ‌شنيدند و به آن ترتيب اثر مي‌ دادند، و در اين حركت انسان ‌دوستانه جز خداوند را مدّنظر نداشتند. همچنين هيچ ‌گاه هر ضعيف، ناتوان و درمانده، نااميد از درب خانه آن حضرت برنمي‌ گشت، حتّي خود ايشان به سراغ فقرا مي‌ رفتند و آن‌ ها را به منزل دعوت مي‌ كردند و به آن‌ ها غذا و لباس مي‌ دادند. امام حسن ـ عليه السّلام ـ تمام توان خويش را در راه انجام امور نيك و خداپسندانه به كار مي‌ گرفت و اموال فراواني در راه خدا مي‌ بخشيد، مورّخان و دانشمندان در شرح حال زندگاني پر افتخار ايشان، بخشش‌ هاي بي‌ سابقه و انفاق‌ هاي بسيار بزرگ و بي‌ نظيري ثبت كرده‌اند. آن حضرت در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارايي خود را در راه خدا خرج كردند و سه بار نيز ثروت خود را به دو نيم كردند و نصف آن را براي خود و نصف ديگر را در راه خدا به فقرا بخشيدند؛ از اين رو ايشان را كريم اهل بيت عليهم السلام مي نامند. حقايق پنهان،ص ٢٦٨ منتهي الآمال، ج ١،
امام علی علیه السلام آدم بخیل، خزانه دار وارثان خود است. (غررالحکم، ح 464)
🔰 چرا آخرین امام حاضر(امام حسن عسکری) میعادگاه اربعین را تعیین کرد؟ 🔸امام حسن عسکری(علیه السلام) در حدیثی شریف؛ زیارت اربعین را به‌گونه‌ای اعلام فرموده‌اند که در کنار نماز نافلۀ روزانه خواندن و انگشتر به دست کردن، سر به خاک گذاشتن، و بلند گفتن بسم‌الله الرحمن الرحیم، بیان شده است. 🔸ایشان یک قرارگاه و میعادگاه را برای مؤمنین تعیین می‌کنند؛ و بعد، دوران غیبت آغاز می‌شود. گویا از این میعادگاه و این زمان و مکان زیارت، یک کار بزرگ برمی‌آید. 🔸عظمت اربعین بیشتر برای وفاداری به امام حسین (علیه السلام) است نه عزاداری. نهضت اربعین می‌خواهد پیوند میان کربلا و ظهور را برقرار کند. 🔸احتمال دارد اربعین امتحانی بی سروصدا، اما مهم برای یاری، ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) باشد. اگرچه شرکت در مراسم اربعین واجب نیست، اما فردای پس از ظهور شاید از آن‌هایی که در این مراسم شرکت نکردند سوال کنند که چرا امام زمان (ع)شان را تنها گذاشتند. متن کامل را در اینجا بخوانید: 📎http://arbaeen.ir/?p=16593
20.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | دل تنگم آه ای سامرا 🎙 با نوای: 🔰 با زیر نویس عربی 🏴 ویژه شهادت (علیه السلام)
✍ عسکری یا عسگری ؟ بسیاری از مردم در نگارش صحیح عسگری یا عسکری به اشتباه عمل می کنند. در حالی که آنچه مهم است برداشت‌های غلط معنایی از این دو عبارت است که دستمایه دشمنان دین و امامت امام عصر علیه‌السلام قرار گرفته و بدین‌وسیله این غلط اصطلاحی و لغوی را به دایره موضوع اعتقادی کشانده است. شنیده می‌شود که گفته‌اند حسن عسگری عقیم بوده و فرزندی نداشته است و عبارت عسگری که لقب ایشان است به معنای عقیم و بی‌دانه است؛ فلذا همین شهرت به عقیم بودن دلیل بر عدم وجود فرزندی برای اوست. تاریخ گواه است که «عسکری» از مشهورترین القاب آن حضرت است؛ همان طور که امام هادی علیه‌السلام را به این لفظ لقب داده‌اند و عسکر محله‌ای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت. خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیت‌های فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی علیه‌السلام، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن علیه‌السلام و پدر بزرگوارش امام هادی علیه‌السلام در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی می‌کردند و به عسکری لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی علیه‌السلام است و آنها را عسکریین گفته‌اند. اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ شود، باید امام هادی نیز عقیم می‌بود و از نعمت فرزند محروم تلقی می‌شد. از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و به معنای لشکر است. عسکری اسم منسوب است و منسوب به عسکر است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است، عسکری (با کاف) است، نه عسگری (با گاف). در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت، عوامل مختلفی چون خلفای عباسی، جعفر کذاب و فردی به نام زبیری تاثیری به‌سزا داشتند. این شایعه و عوامل حکومتی عباسی باعث شدند که عده قلیلی از مسلمانان معتقد باشند که امام حسن عسکری فرزندی دارد و او مهدی موعود (عج) است ولی طرفداران این عقیده، خیلی کم بودند، چنانکه نعمانی که در زمان غیبت صغری می‌زیسته، می‌نویسد: این جمعیت کمی که بر این عقیده پا بر جا ماندند همان‌هایی هستند که علی بن ابیطالب درباره‌شان می‌فرماید: در پیمودن راه حق از کمی نفرات وحشت نکنید. شایسته است مردم و رسانه‌ها کمر همت ببندند و در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش کنند.
امام صادق علیه السلام : شايسته نيست كه زن مسلمان، آنگاه كه از خانه خويش بيرون مى رود، لباس خود را وسيله ديگران نمايد. كافی ج 5، ص 519
✍ آیا گفتن الصلوه خیر من النوم بدعت است ؟ وحدثنی عن مالک أنه بلغه أن المؤذن جاء إلى عمر بن الخطاب یؤذنه لصلاة الصبح فوجده نائما فقال الصلاة خیر من النوم فأمره عمر أن یجعلها فی نداء الصبح.     مالک ، امام مالکی ها روایت کرد : روزی موذن برای صدا زدن عمر به نزد عمر آمد و دید عمر در خواب است . در آن هنگام گفت : الصلاة خیر من النوم( نماز بهتر از خواب است) ؛ بعد از آن قضیه عمر دستور داد آن جمله یعنی الصلاة خیر من النوم را در اذان داخل کنند و به کار ببرند.  موطأ الإمام مالک ج 1، ص 72، اسم المؤلف:  مالک بن أنس أبو عبدالله الأصبحی الوفاة: 179 ، دار النشر : دار إحیاء التراث العربی ، مصر ، تحقیق : محمد فؤاد عبد الباقی.   طبق اعتراف علمای اهل سنت جمله الصلاه خیر من النوم در زمان عمر ابداع شده است هم‌چنان که شوکانی گوید: وَذَهَبَتْ الْعِتْرَةُ وَالشَّافِعِیُّ فِی أَحَدِ قَوْلَیْهِ إلَى أَنَّ التَّثْوِیبَ بِدْعَةٌ، قَالَ فِی الْبَحْرِ: أَحْدَثَهُ عُمَرُ، فَقَالَ ابْنُهُ: هَذِهِ بِدْعَةٌ وَعَنْ عَلِیٍّ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) حِینَ سَمِعَهُ: لَا تَزِیدُوا فِی الْأَذَانِ مَا لَیْسَ مِنْهُ.  نیل الأوطار، ج 2،ص46،المؤلف: محمد بن علی بن محمد بن عبد الله الشوکانی الیمنی (المتوفى: 1250هـ)،تحقیق: عصام الدین الصبابطی،الناشر: دار الحدیث، مصر،الطبعة: الأولى، 1413هـ - 1993م)  اعراض مولا علی (ع) از صلاه خیر من النوم  شوکانى از علماى اهل سنّت در کتاب نیل الاوطار مى‌گوید:  وَعَنْ عَلِیٍّ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) حِینَ سَمِعَهُ : لَا تَزِیدُوا فِی الْأَذَانِ مَا لَیْسَ مِنْهُ.  هنگامى که حضرت على(ع) تثویب در اذان یعنی الصلاة خیر من النوم را شنید فرمود : چیزى که جزو اذان نیست به آن اضافه نکنید.  نیل الاوطار، ج2، ص38   شوکانى مى‏گوید : لَو کانَ لما انکره عَلِیّ وابنُ عُمَر وَطاوس ‏ یعنى اگر جزو اذان بود ،هرگز حضرت على ( ع ) و عبداللّه بن عمر و طاووس به آن اعتراض نمى‏کردند.  نیل الأوطار ، ج2 ، ص38. 
یَا ابْنَ آدَمَ لَا تَحْمِلْ هَمَّ یَوْمِكَ الَّذِی لَمْ یَأْتِكَ عَلَی یَوْمِكَ الَّذِی قَدْ أَتَاكَ فَإِنَّهُ إِنْ یَكُ مِنْ عُمُرِكَ یَأْتِ اللَّهُ فِیهِ بِرِزْقِكَ . ای فرزند آدم ! اندوه روز نیامده را بر اِمروزت میفزا ، زیرا اگر روزِ نرسیده، از عمر تو باشد خدا روزی تو را خواهد رساند.