eitaa logo
سفیران
64 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
370 ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
👍💪👏 ⚽️محمدصلاح ستاره تیم لیورپول انگلیس درپاسخ به سؤالی درباره روزه گرفتن درروز فینال لیگ قهرمانان اروپا گفت :بله من برای رضای خداکه مرابه این موفقیت رسانده تمام روزهای ماه رمضان راروزه میگیرم. @safiran_khahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ تبلیغ قرآن! 🔹هیچ گاه تغییر نکرده. 🔹هیچ گاه دگرگون نشده. 🔹میلیارد ها نفر خوندنش. 🔹میلیون ها نفر حفظند. ♦️تا حالا فکر کردی چرا؟! @safiran_khahar https://t.me/joinchat/AAAAAD_OoI_GncLAS4rKbw
♨️انجمن شهید انیلی برگزار می کند تولیدات چند زبانه فرهنگی انجمن شهید ادواردو انیلی با حضور مهمانان تازه مسلمان چشم به راه شما در نمایشگاه قرآن بخش بین الملل غرفه رهیافته (روبروی غرفه عتبات) هستیم
آگوستین ✔نقاش تاره مسلمان آرژانتینی ️هنرمندان زبان‌شان درهمه دنیا یکی است ‌ آن‌ها با زبان دل و تحریک احساس ارتباط برقرار می‌کنند. آنها می‌توانند نقش بسزایی در نشر تعالیم دین و فرهنگ اسلامی داشته باشند
روزه داری در فرانسه خب الحمدلله هم سال گذشته ماه مبارک در ایران بودم، هم امسال. پیش از آمدن، در ساختمانمان با خانمی آشنا شدم، اهل تونس که هم تسلط به زبان عربی داشت، هم فرانسوی، هم انگلیسی. کارمند شرکتی بود و به شکل ماموریت در شهر رن فرانسه برای مدتی ساکن بود. فکر می کرد عربم. به دلیل حجابم. هرچند خودش حجاب نداشت. خیلی خوش رو و صمیمی برخورد می کرد و خیلی بذل محبت داشت. یک روز در فرصتی که ایجاد شد از هر دری سخنی گفتیم جهت آشنایی. هنور نمی دانستم مسلمان است. بحث آمدنم به ایران شد و گفتم ماه مبارک رمضان در کشورم هستم. گفت که وای خیلی ماه رمضان سخت است. مدت زمان روزه داری اینجا خیلی طولانی است و واقعا سخت است و سال گذشته من خیلی اذیت شدم. ( در فرانسه اذان صبح تا اذان مغرب حدودا به 20 ساعت هم می رسد). گفتم: خب می شود روزه نگرفت. تعجب کرد و گفت: یعنی چه؟ گفتم: خب ما رهبران دینی داریم (منظورم مراجع تقلید بود) که با توجه به آیات قرآن و روایات احکام را به روز برای ما مطرح می کنند. مثلا این حکم شرعی وجود دارد که اگر در سرزمینی بودی که طول مدت روز خیلی بلند بود و به سختی و تعب می افتادید می توانید روزه نگیرید و بعد از آن در زمانی که روز کوتاه می شود قضایش را به جا آورید. بسیار تعجب کرد و گفت: ما چنین چیزی نداریم و باید تحت هر شرایطی روزه را بگیریم. و من تعجب کردم که چه طور مقید به فریضه حجاب نیست، اما اینطور مصرانه مقید به انجام فرضیه ی دیگری مانند روزه هست. و البته کسانی را هم دیده بودم که حتی مقید به فریضه نماز هم نیستند اما باز این یک ماه روزه را می گیرند. همچنین با خود فکر کردم که همان طور که نماز کیفیتش و ترتیبش در قرآن نیامده، یا حجاب که خیلی مفصل و دقیق وجوبش و کیفیتش تشریح شده چرا محل توجه قرار نمی گیرد. اما روزه که فقط نامش ذکر شده و باز کیفیتش و احکامش در آن نیامده، بلکه توسط پیامبر و امامان و فقها برای ما تشریح شده، چرا به یکی عمل می شود و به دیگری اعتنایی نیست. و نیز، اینها از کجا کیفیت نماز و روزه را می دانند؟ غیر این است که از طریق رهبران دینی آنها به ایشان رسیده است. اما آیا اجتهاد به روز، برای ایشان معنایی دارد؟ باز هم ارزش شیعه بودنم و معنی "اکملت لکم دینکم" با اعتقاد به امامت بعد از نبوت برایم رخ نمود و در قلبم قوت گرفت. مشاهدات، تجارب و یادداشت های یک دانشجوی ایرانی 🇮🇷در فرانسه (در حال حاضر در ایران ☺️) @safiran_khahar @ninfrance
🍃شابانو واری #تازه_مسلمان از کشور تایلند ✅ماه مبارک رمضان تلنگری برای مسلمان شدن #تبلیغ_بین_المللی_اسلام #ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی #سفیران_انقلاب @safiran_khahar @rahyafte_com
🍃شابانو واری #تازه_مسلمان از کشور تایلند ✅ماه مبارک رمضان تلنگری برای مسلمان شدن #تبلیغ_بین_المللی_اسلام #ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی #سفیران_انقلاب @safiran_khahar @rahyafte_com
بررسی مکتب هنری ایران و هند قسمت اول: طول سالیانی که ایران و هند به واسطه نزدیکی روابط سیاسی و تجاری رفت و آمد زیادی میان خود داشتند هنرمندان این دو خطه تاثیر بسیاری بر نوع و نگاه هنری آن دوره از تاریخ هنر ایران و هند گذاشتند. نقاشی هنری بود که بیشترین مراوده را میان این دو همسایه برقرار کرد. درماتهورا آنقدر بنای عظیم ساخته شده بود که به اعتراف خود محمود دویست سال وقت لازم بود که چند هزار کارگر و بنا آنرا از نو سازند و تزئین کنند(1) اگر چه بحث ما درباره نقاشی است نه تزئینات دیگر اما باید گفته شود که درین بتخانه‌ها و تالارهای مقدس نقاشیهای دیواری بسیار وجود داشته است و در حقیقت هند در آستانه قرن یازدهم خود موزه‌ای بزرگ بودبا آثار هنری و نقاشیهای فراوان ،با بینکه این آثار که همه ملازم و مجاور مکانهای مقدس هند بود ازمیان رفت اما بازهم تاقرنهای بعدآثاری ازین قبیل در هند یافت می‌شد،جهانگرد ونیزی نیکلاکنتی که در اوایل قرن یازدهم از هند بازدید کرده است می‌نویسد که هنوز هم در سراسر هند ازین نقاشیها می‌توان یافت. گفتیم که‌شاهرخ هیئتی برای مطالعه وضع هنری آسیای مرکزی وجنوبی به مشرق اعزام داشت،ازسال 1442 تا 1444 (9-867) این‌هیئت درهندبسربرد،عبدالرزاق بخارائی یکی ازاعضای این کروه درباره آثارهنری درمعابد هند می‌نویسد که فقط درمعبد بلورآنقدرنقاشی هست که دریک ماه نمی‌توان طرح‌آنهارا‌برداشت،نقاشیهاسطح ستونها و بدنه دیوارها راازکف تاسقف پوشانده است،درسایرمعابد نیز ازین مقاشیها کم و بیش هست اما فراموش نکنیم که توضیف درباره معابد جنوب هند است که کمتر مورد تعرض قرار گرفت:درینجا برای نخستین بار به نفوذ نقاشی فرنگی و چینی بر نقاشی‌ هندی سخن بمیان آمده است(2).پنجاه سال بعدهنگام ورودواسکودگاما‌بهند ،در کالیکوت گجرات عبادتگاهی وجودداشته‌است که مورداحترام‌وتقدیس پیروان همه دینهاحتی مسلمانان ومسیحیان بوده ودیواره‌های‌آن از نقاشیهای جالب پوشانده شده بوده است(3) شاید این آثاردرحوالی آلورا واقع بوده است که اکنون نیز آثاری از قرن 12در آن دیده می‌شود و به طرحهای موجود عارهای‌آجنتا بسیارشباهت دارد.بردیواره کاخهای راجپوتها نیز برخی طزحهای نقاشی هست که متعلق‌اند بعصر پیش ازخلق مکتب‌نقاشی معولی،اینهانیزفقط برای تزئین‌تهیه نشده بودو همه دارای ریشه‌های مذهبی و اساطیری است(4). یک سیاح چینی در قرن 12 از هند بازدید کرده است به تصاویر بودا که بر روی پارچه کتانی کشیده شده بوده است اشاره می‌کند، این کار شبیه است بکار هنری تبتی که بدان تانکاTangka گفته می‌شود و قرنهاست که گسترش یافته و مورد توجه قرار گرفته است . در هند کتاب مصور،صرفنظر از کتابهای مقدس فرقه چین چیزی تهیه نشد یا اگر شد از میان رفتؤآنچه از چین‌ها بر جای‌ مانده‌ از قرن 15 به بعد است. تا پیش ازتکوین مکتب بابری درین سرزمین بجای کاعذ از برگ خرما و چوبهای بریده شده نازک استفاده می‌کردندواکنون آثارمصوری ازین قبیل بدست داریم که متعلق به بودائیان وازقرن دوازدهم است. بهرصورت ازعصرقرون وسطای هندکارنقاشی بسیارکم داریم و از این لحاظ ایران و هند وجه اشتراک بسیار دارند. اما نقاشیهای دیواری بهیچوجه منسوخ نشدوحتی دردوره بابرنیزکم‌وبیش بردیواره‌هانقاشی می‌کردند. تنها درین عصر بجای‌ دیواره‌ معابد، دیواره کاخهای راجه‌ها رانقاشی می‌کردندوگاهی نیزبرسطح خارجی‌این قصرها‌ترسیماتی می‌کشیدند که چون کم‌دوام ونامطلوب بود منسوخ شد،فیروزشاه که از پیشوایان هنردوست مسلمانان هند است دستور داده بود که هرجانقاشی هست بررسی شودصورتها معدوم گردد و بجای آن صحنه‌هائی از باغ و بوستان و گل و شکوفه تهیه شود (5). درعصر بابر که در حقیقت عصر آستانه تکوین مکتب نقاشی بابری است،هنرمندان از خلق آثار هنری در شهرها منع شده بودند،ناچار به سوی روستاها رفتند و گروهی از همین هنرمندان بودند که پنجاهه سال بعد بدعوت اکبر متوجه دهلی و آگره شدند و تحت تعلیم استادکاران ایرانی خود بکار کتابسازی مصور سرگرم گردیدند(6). تاریخ الفی ملا احمد دکنی که نسخه خطی سلطنتی آن توسط خطاطان عصر اکبری نوشته شد و در نقاشخانه مصور گردید، کتابی است که جامع و کامل و این نسخه جیزی بود شبیه به کتابهای مصور جدید که مطالب و تصاویر درهم آمیخته می‌شوند تاریخ الفی از نخستین کتابهای بزرگ تاریخی بود که نوشته شد. در تصاویر آن نفوذ هنر هندی بسیار محدد است، لباسخها و چهره‌ها و طرحهای زمینه همه ایرانی و تقلیدی است از سبک صفوی. نویسنده:مهدی غروی/فرهنگ و مردم محمد سعید اکبرزاده 🇮🇷🇮🇳 @safiran_khahar
🔹دکتر #شبلی_شمیل مادی مسلک از اسلام دفاع کرد... #تبلیغ_بین_المللی_اسلام #ستاد_هسته_های_فکری_تبلیغی #سفیران_انقلاب @safiran_khahar