eitaa logo
سفیران
64 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
370 ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
@Allah4all ✳️ اینجا است. 🔹 : - اگر حرف حقی برای گفتن داشته باشید گوش شنوا هست. - برای رساندن به علاقه مندان چه کرده ایم؟! مرجع تخصصی محتواهای @safiran_enghlab @Allah4all
@Allah4all ✳️ تبلیغ چهره به چهره 🔸 ، دانشجوی دکتری- آمریکا 🔹یک روز دو خانم مسن (حدودا ۶۵ ساله) زنگ خونه ما رو زدن. گفتن چند دقیقه مزاحم میشیم. فک کردم باشه. پرسیدن: در مورد پادشاهی خداوند (The Kingdom of God) چیزی می دونی؟ معلوم شد که برنامه دین دارن! https://t.me/bayeganitabligh/473 🔹در مورد فرامین دینی توضیح دادن و آخرش دوتا کاتالوگ دادن که مطالعه کنم. یک شاخه خاص از دین مسیحیت بود به اسم "شاهدان یهوه". از کاتالوگ ها (تصویر پایین) میشد فهمید که مسیح مژده داده: با پایان دنیا حکومت جاودانه خداوند آغاز میشه، زمانی که گرسنه و بیماری نخواهد بود. و اینکه شرایط امروز جهان (خشونت و جنگ) نشون میده به پایان دنیا و آغاز حکومت جاودانه نزدیک شدیم! 🔹بعد در مورد زبان مادری من پرسیدن و اینکه کجایی هستم و گفتن سایت ما به همه زبان ها مطلب داره حتی فارسی. موقع خداحافظی گفت: می دونم شما نیستی،‌ اما یکشنبه ها برای آموزش و فراگیری کتاب مقدس دور هم جمع میشیم، اگه میخوای برو مراکز فارسی زبان! @Allah4all 🔹توی سایت شون کلی کلیپ های موضوعی بود و برنامه جلسات منظم هفتگی. مثلا محدوده نیویورک و فقط ۱۵۰ مرکز به زبان انگلیسی دارن که سه تا از مراکز به زبان فارسی است. مبلغ ها و مطالب سایت نشون می داد با اینکه پیروان کمی دارن، اما سیستم تبلیغی شون خیلي منظم هست. جزییات بیشتر: www.jw.org 🔺: مهمترین مشکل در میان مجموعه و شخصیت های تبلیغی مسلمان عدم وجود ساختار متمرکز و سیستماتیک تبلیغی است، مسئله ای که منجر به ایجاد جزیره هایی پراکنده با هزینه هایی گزاف و خروجی ای اندک گردیده است. برای خروج از بحران فعلی موجود در میان مجموعه های تبلیغی بین الملل باید به سوی حرکت نمود، فعالیتی از جنس نظم، برنامه ریزی، نظارت و خروجی موفق. مرجع تخصصی محتواهای @safiran_enghlab @Allah4all
@Allah4all ✳️ دين در زندگي مردم كشورهاي مختلف! 🔹اهميت دين در ايران و مصر تقريبا يكسان است، در پاكستان، اندونزي و نيجريه دين اهميت بيشتري دارد تا در ايران! مرجع تخصصی محتواهای @safiran_enghlab @Allah4all
@ThrillofPeace ✳️ چگونه می توانیم به یک تبدیل شویم؟ 🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب زیر ضروری است: 1. تسلط به : مبلغ باید بتواند به سؤالات مخاطبان غیرمسلمان در رابطه با اصول دین و شبهات اسلامی پاسخ دهد. 2. تسلط کامل به : یکی از بدیهی‌ترین ابزارهای مورد نیاز مبلغ، تسلط به زبان جامعه هدف تبلیغی است. بدون درک صحیح از کلمات و ساختارهای زبانی، امکان انتقال صحیح مفاهیم دینی وجود ندارد و در مواردی می‌تواند باعث سوءبرداشت‌هایی شود لذا تسلط به زبان یک جامعه، می‌تواند باعث ایجاد همدلی و همراهی آن‌ها نیز شود. 3. تسلط به : یک مبلغ باید با مفاهیم و برداشت‌های ذهنی یک جامعه آشنایی داشته باشد و اساس تبلیغ را قدر عقول یک جامعه قرار دهد که این کار بدون تسلط به فرهنگ جامعه هدف امری غیرممکن است. 4. آشنایی با روش‌های بر مخاطب: نحوه ارائه یک محتوا، هرچند که از غنای بالایی برخوردار باشد، در تأثیرگذاری بر مخاطب اهمیت بسزایی دارد لذا مبلغ موفق باید با روش‌های نوین اقناع و تأثیرگذاری آشنا باشد تا بتواند در فرآیندی منطقی و صحیح، محتوای مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهد. @ThrillofPeace 5. آشنایی با دغدغه‌ها و هدف: بدون درک صحیح از دغدغه‌ها، مشکلات، نیازها و مسائل یک جامعه، تبلیغ به منزله «آب در هاون کوبیدن» است، زیرا دین روش و سبک زندگی ای است که برای حیات بشر در ابعاد مختلف پاسخ‌هایی متناسب دارد. دینی که فارغ از مسائل و دغدغه‌های یک جامعه معرفی شود، بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد. 6.ویژگی‌های مبلغ: 6-1- : صرف اطلاع از علوم حوزوی، مباحث اسلامی و زبان دانی برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کافی نیست لذا برخی مبلغان اگر چه در داخل موفق اند، اما برای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور مناسب نیستند؛ در واقع مبلغ فعال در حوزه بین الملل، باید از قدرت تصمیم‏ گیرى در صحنه، مدیریت، سیاستگذاری بالا مبتنی بر هوش و ذهن خلاق برخوردار باشد. 6-2- : اگر مبلغ شجاعت نداشته باشد در مواجهه با سختى‏ها و شداید دچار اضطراب و خودباختگى خواهد شد، لذا حضور او در عرصه بین الملل بیش از منفعت، موجب ضرر خواهد بود که نقض غرض است. 6-3- و ایمان: در صورتى که مبلغ از هویت دینی با ثبات و ایمان کافی برخوردار نباشد، نه تنها منشا اثر نگردیده بلکه خود به عنصرى ضد تبلیغ بدل میگردد زیرا حضور در جوامع غیر مسلمان و مشاهده ظواهر و جاذبه های دنیوی آن از یک سو و بی هویتی و سست عنصری او از سوی دیگر منجر به جذب او و نهایتاً ایجاد انحراف در عقاید میگردد به صورتی که برای توجیه فعالیت های خود، در دین تغییر ایجاد و بدعت آفرینی می نماید. @ThrillofPeace 6-4- : اگر مبلغ دینى قدرت نوشتن نداشته باشد و صرفا براساس بیان و امور شفاهى به تبلیغ بپردازد و شرایط جامعه مقصد ایجاب نماید که مبلغ از طریق بیان و خطابه پیام دین را در مجامع علمی، آکادمیک و ... به مخاطبان ارائه نماید، در عمل اصل مقوله تبلیغ منتفى خواهد شد؛ لذا تسلط به فنون نگارش، روش تحقیق و پژوهش اصلی اساسی در عرصه تبلیغ بین الملل است. 6-5- : مورد دیگر از ویژگى‏هاى مبلغین بین الملل، ساده زیستی، کم توقعی، روحیه جهادی و مقدم داشتن رسالت و هدف مقدس تبلیغى بر اهداف و منافع مادى است، زیرا با توجه به شرایط مختلف جوامع در صورت عدم وجود چنین روحیه ای یا مبلغ از ادامه فعالیت خسته میشود یا به درستی از عهده وظایف محوّله بر نمی آید. (آتش به اختیار) 6-6- ظاهر: در کشورهاى خارجى، اهمیت زیادی به نوع پوشش، زیبایى، شکیل و مرتب بودن داده میشود لذا در صورت عدم توجه به ظاهر و عدم رعایت آراستگی ظاهری مبلغ نه تنها نمی تواند تأثیر مثبتی بر مخاطبان بگذارد بلکه منجر به انزجار و نفرت آنها نیز میگردد. 6-7- آشنایى اجمالى با : مبلغ فعال در عرصه بین ‏الملل الزاما باید در حد متعارف (نه تخصصى) با کلیات علوم مختلف آشنایى داشته باشد; زیرا در صورتى که از موارد کلى و معمولى رشته ‏هاى متنوع علمى بى اطلاع باشد، در برقرارى روابط با طبقات گوناگون مردم منطقه ماموریت ‏بخصوص اندیشمندان علوم مختلف دچار بحران ارتباطى مى ‏شود. 6-8- وافر: مبلغی موفق است که مانند پیامبر و ائمه علیهم السلام طبیب دوار بطبه باشد، لذا اگر عشق و کشش درونی لازم جهت حضور پر رنگ در مجامع بین المللی، ارتباط گیری با مخاطبان و همدلی و همدردی با آنها وجود نداشته باشد، مبلغ نخواهد توانست به وظیفه اصلی خود که ایصال معارف دینی است جامه عمل بپوشاند و با توجه به خستگی و سختی های کار و تنوع فرهنگی، غربت و ... دلسرد خواهد شد. @safiran_enghlab @Thrillofsafir
✳️ اندر کم کاری های ... ؟! @Allah4all 🔺نویسنده این یادداشت از ایرانیان مقیم انگلستان می باشد. 🔹از رستوران ایرانی که بیرون آمدیم. مثل همیشه دوستان و کارکنان رستوران لطف بسیار داشتند و در همان گوشه دنجی که محل قرارمان بود منتظر حسن نشستم. هوا پاک و صاف و خنک بود. حسن گفت تا ایستگاه همر اسمیت همراهم می آید. از خیابان کینگ استریت سمت ایستگاه میرفتیم. گفتم حسن! سری به این کتابفروشی بزنیم. کتابفروشی الف. 🔸جوان پشت پیشخوان گفت جلسه است. صدای سخنران می آمد و جمعیتی حدود بیست نفر شنونده بودند. کلمه ایران و فارس به گوشم خورد. گفتم میتوانیم شرکت کنیم؟ ... نشستیم. سخنران دکتر نبیل حیدری بود در باره کتاب التشیع العربی و التشیع الفارسی صحبت میکرد و پاسخ به پرسش ها. 🔹همان بحث های معروف: شیعیان در ایران قائل به تحریف قرآنند. نهج البلاغه را شریف رضی نوشته است. ایرانیان خلفا را سبّ می کنند. مراجع قم در عید الزهرا شرکت می کنند و… سخن دو رشته داشت. ضد ایرانی و ضد شیعه امامیه. 🔸وقت گرفتم، توضیح بدهم. خوشبختانه مدیر جلسه با خوشرویی پذیرفت. گفتم: در سال ۱۹۴۵ آرتور جفری کتاب المصاحف را در قاهره منتشر کرد تا ثابت کند اهل سنت به تحریف قرآن اعتقاد دارند. اخیرا هم انتشارات بریل کتاب: the revelation and falsification نوشته ایتان کلبرگ شیعه شناس صهیونیست و امیر معزی را منتشر کرد تا ثابت کند شیعه به تحریف قرآن باور دارد. @Allah4all 🔹بسیار خوب شما به ایران سفر کنید تمامی نسخه های قرآن را در کتابخانه ها و گنجینه نسخ خطی قرآن ببینید. آیا می توانید قرآنی پیدا کنید که حتی یک آیه و یا یک کلمه اش متفاوت باشد؟ چرا قرآن را که راز و رمز و تکیه گاه وحدت همه مسلمانان است، با چنین بحث هایی تبدیل به موضوع تفرقه می کنیم؟ 🔸در مورد نهج البلاغه، کتاب هایی مثل مصادر نهج البلاغة و اسانيده از عبدالزهره الحسنی منتشر شده است که نشان می دهد بسیاری از خطبه ها پیش از تولد سید رضی در منابع وجود دارد. چگونه سید رضی می تواند نویسنده آن متون باشد؟ مگر آیت الله سیستانی نگفت سب خلفا و عایشه همسر پیامبر حرام است. مگر نگفت اهل سنت خود ما هستند؛ تعبیر انفسنا را به کار برد چرا این موارد را نمی بینید؟ 🔹در مسیر که به خانه می آمدم کتاب نبیل حیدری را که برایم امضا کرده بود ورق می زدم با خود می گفتم. کجاست آن کتاب درجه اولی که در باره شیعه امامیه قابل عرضه جهانی باشد. واقعیت این است که پس از اصل الشیعه کاشف الغطاء و الشیعه و التشیع محمدجواد مغنیه و شیعه در اسلام علامه طباطبایی ره نتوانسته ایم کتاب شایسته درجه اولی عرضه کنیم. این همه بودجه های میلیاردی - صدها میلیاردی هم هست!- در موسسات فرهنگی، دینی و تبلیغی در قم و تهران و مشهد صرف می شود، محصول و نتیجه اش کجاست؟! (به نقل از علی اکبر بدیعی) 🔹 : - چرا نتوانسته ایم در حوزه بین الملل اعم از تبلیغی و آکادمیک با وجود هزینه های مختلف دولتی، خصوصی و خصولتی، خروجی هایی رضایت بخش داشته باشیم؟! - سیاستگذاری های کلان حوزه بین الملل در کجا، توسط کدام مراکز، با چه رویکرد و اهدافی شکل و چگونه ارزیابی می شوند؟ - چقدر مسائل واقعی حوزه بین الملل، مراکز فعال، شخصیت ها، جریان ها، منابع و ... را میشناسیم؟ - چقدر توانسته ایم مطابق با نیاز و مسئله مخاطب محتوا تولید نموده و با تربیت مبلغان بین الملل و آکادمیک به درخواست های این حوزه پاسخ مثبت و ایجابی دهیم؟ - چقدر بیلان کاری های موجود در حوزه بین الملل با واقعیت های کف میدان و در صحنه عمل همخوانی دارد؟ در سطح مقایسه با سایر مجموعه های بین المللی در کدام رتبه قرار داریم؟ چرا؟ - و ... - رونوشت به مجموعه های مسؤول در حوزه بین الملل؛ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! مرجع تخصصی محتواهای @safiran_enghlab @Allah4all @studiesofshia @ThrillofPeace
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 واکنش مداح باشعور عراقی به فتنه‌‌هایی که هدفش ایجاد شکاف و دعوای بین ایران و عراق است. 🔺رسانه‌های سعودی و انگلیسی و صهیونیستی با سوءاستفاده از مشکلات داخلی عراق این مشکلات را نتیجه دخالتهای ایران بازنمایی کرده‌اند و باقی‌مانده‌ی فرهنگ بعثی هم با شعارهای افراطی نژادپرستانه و ملی‌گرایانه و عربی، حملات رسانه‌ایش را علیه ایران و اتحاد شیعی متمرکز کرده است. دقیقا شبیه آنچه همین رسانه‌ها به ایرانی‌ها می‌گویند. صهیونیستها و سعودی‌ها می‌دانند با اتحاد واقعی ایران و عراق معادلات منطقه و جهان اسلام تغییر خواهد کرد. ان شاءالله همانطور که فتنه‌ی ایادی اسرائیل در ایران با شعار یاحسین به‌پایان رسید، اربعین حسینی هم این غائله در عراق حل خواهد کرد. ✍️ وحید یامین‌پور ▫️ instagram.com/p/B3MftLXJVCP/?igshid=gorqxqmpvccp کانال رسمی اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
مسیرهای اربعین از مرزهای زمینی ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیاده روی اربعین ازنظرعلما.ppsx
4.7M
✳️ پاورپوینت پیاده روی اربعین حسینی از نظر علما ومراجع تقلید 📚کانال بانک پاورپوینت👇 @bankpowerpoint ✳️برای دوستان خودفورواردکنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔸🔸 ۹۸ سال ها پیش، سال 88 فتنه ی عبری- عربی- غربی در ایران شکل گرفت و ده سال بعد، مشابه آن اما در ابعادی محدود تر، در عراق شاهد آن هستیم. عراقی که خاکش رابا خون و راهش را با رنج و آبش را با اشک شسته اند. وقتی چهارده هزار حساب توییتر از سعودی، حدودا سه ماه فعالیت مستمر داشته تا هشتک های هدفمند و برادر کشی و ایران ستیزی را ترند کنند و ظرف کمتر از هشت روز، هجوم تویتری خود را به دیگر فضاهای مجازی کشانده، به گرنه ای که ظرف کمتر از چهل ساعت، هجده درگیری و تنش جدی میان فریب خوردگان عراقی و پلیس و ارتش آن کشور شکل بگیرد، چه توهم توطئه داشته باشیم و چه نداشته باشیم، همه و همه حکایت از یک حرکت منسجم و برنامه ریزی شده دارد که قلب برادری ملت های بزرگ شیعی و بلکه اسلامی را نشانه گرفته است. داستان زمانی جالبتر می شود که شما با حدود 20 کلیپ کوتاه از قلب معترضان مواجه شوید که بازیگر اصلی دوازده کلیپ، فقط یک نفر باشد و با لحن سعودی، این جملات را به اسم یک شهروند عراقی و در بغداد و میان دود و آتش و اغتشاش، رو به دور بین بگویید: ( این پوکه ساخت تهران است... ما اجازه، تجاوز ایرانی ها به ناموس عراقی ها در اربعین نمی دهیم.. این ها همه پول از جیب مردم ایران است که اینجا خرج میشود... ایران، مزاحم جدی ثبات در عراق و...) همه این جملات را ما در طول دهه اخیر بار ها شنیده ایم. با این تفاوت که در فضای مجازی ما، عراقی ها را متجاوز به نوامیس ایرانی معرفی کرده و غیرت و تعصب اهالی تهران و مشهد و قم و سراسر ایران و ایرانی را نشانه رفته است. ادبیات، عین یکدیگر و حتی شیوه حملات، با هم مو نمی زنند. قطعا از یک موسسه و یک سرویس جاسوسی و ضد بشری هدایت می شوند. اما... این بار هم کار، کار امام حسین (ع) است که فتنه را خوابانده و همه را زیر پرچم عزت و افتخارش جمع می کند. همانطور که عاشورای 88 ، ایران را نجات داد... در اربعین سال 98، عراق و بلکه جهان اسلام را از ورطه حاشیه خس و خاشاک عبری- عربی- غربی نجات خواهد داد. لبیک یا حسین @mohamadrezahadadpour
🔻هله بیکم! هله بیکم یا زوار الحسین! بفرما چای زائر! بفرما! چند بانوی ایرانی به سمت موکب عراقی رفتند که دو ردیف لیوانهای پاکتی یک بار مصرف و دو ردیف استکان عراقی چیده بود و زائران را برای نوشیدن فنجانی چای و خستگی زدودن از تن و جان دعوت می‌کرد. به دنبال آنها روان شد. جوان عراقی نگاهی به بانوانی انداخت که منتظر ریخته شدن چای خوشرنگ بودند و پرسید: چای ایرانی؟ بانوان ایرانی نگاهی به هم کردند و پاسخ دادند: بله، بله. چای را تا نیمه در لیوانهای یک بار مصرف ریخت و سپس آب‌جوش و کمی شکر به آن اضافه کرد و به آنها تعارف کرد. همه برداشتند اما او برنداشت، به جوان عراقی گفت: چای عراقی، برای من چای عراقی. لبخندی بر چهره جوان عراقی نشست، استکانی برداشت و تا نیمه از شکر پر کرد و چای پررنگ را درون آن ریخت و به دست او داد. دیگر بانوان نگاهی با تعجب به او کردند که با لذّت چای عراقی را می‌نوشید. یکی از آنها به او گفت: این استکانا بهداشتی نیس، ببین چه‌طوری می‌شورن؟! لبخندی زد و گفت: مهم نیس، مهم اینه که ما ایرانی، عراقی نکنیم، ما اینجا مهمانیم و باید طبق آداب صاحبخونه رفتار کنیم. همان خانم پرسید: حتی به قیمت مریضی؟ _ ان‌شاالله که مریض نمی‌شیم ولی اگرم شدیم فدای سر امام حسین، مریضی اینجا شفاست، می‌ارزه به اینکه دل خواهر برادرای عراقیمون رو شاد کنیم و حس یکی بودن و همبستگی‌ رو بین خودمون به وجود بیاریم. استکان را به جوان عراقی داد و اشاره کرد: چای عراقی، یکی دیگه! ✍ به قلم #زهره_ابراهیم‌نیا_خانیکی @tollabolkarimeh 🌷
✳️ ساختارهای تبلیغ تشیع در غرب @Allah4all 🔹مصاحبه با دکتر حمیدرضا مقصودی 🔸شیعیان و به طور کلّی دنیا، نسبت به ساختار فکری ما در داخل کشور متفاوتند و اگر این مطلب در فعالیت های علمی و تبلیغی لحاظ نشود ، فقط به اقشار سنّتی مهاجران ایرانی محدود می مانید. به عنوان مثال: رویکرد ما در ایران نسبت به اسلام، تعبّدی است و همه تلاش ها نیز بر همین است؛ در حالیکه این رویکرد در دنیا جایگاهی ندارد و اسلام باید به عنوان مجموعه ارزشمندی که باعث سعادت اخروی می شود و در رقابت با سایر اردیان است عرضه شود. این نگاه به اسلام، نوع محتوا را دچار دگرگونی و انقلاب می کند. من در کل دنیا سخنرانی نمی شناسم که بگوید "اسلام همین است که هست"؛ بلکه می گویند "ببینید اسلام چیست و آنگاه خودتان انتخاب کنید". 🔸اوّلین قدم یک مبلّغ باید قبول این مطلب باشد که "اسلام، می بَرَد". یعنی شرط موفّقیّت یک مبلّغ این است که تعلیل، تبیین و تحلیل کند که این روش در نهایت منتج به تعبّد و بندگی هم خواهد شد. @Allah4all این نگاه (یعنی پذیرش یک Paradigm Shift از پذیرش بی چون و چرا به تعلیل و تبیین و تحلیل) نیاز امروزه غرب یعنی ارائه اسلام در قالب یک سبک زندگی است؛ و آنچه که با این رویکرد فهمیده نمی شود بعضی مشکلات را پدید آورده است. در این Paradigm، حتّی چهارچوب فقهی نیز قابل فهم است؛ چه برسد به اخلاق و اعتقادات. 🔸باید تبیین عقلانی و منطقی را تمرین کرد و Platform عقل بشری را برای دین تعریف کرد. عقل در روایات نیز دو نوع است: عقل طبع و عقل مسموع. در قرآن و روایات نیز عقل بشری (مسموع) نیازمند بها دادن است. ما در تشیّع سنتی ایرانی، عقل بشری را تجربه نکرده ایم و تا به حال فقط متکلّم وحده بوده ایم؛ حال آنکه بسیار پتانسیل عقل منطقی بشری داریم. در افراد داخل، کسانی که به این مطلب بها داده باشند بسیار کم اند. آنچه که مهم است، شناخت فرهنگ ها است و نباید موضع ما این باشد که "فقط همین مطلب درست است". ✔️حقوق بشر یعنی احترام هر فرد و آزادی وی، یک اصل اصیل جهانی است و تبدیل کردن این فرد آزاد به بنده محض خداوند، کاری بسیار خاص، سخت و دارای ظرایف است. https://telegram.me/bayeganitabligh/605 🔸مطالب بیشتر 👇👇👇 مرجع محتوای تخصصی تبلیغ اسلام در غرب @safiran_enghlab @Allah4all