eitaa logo
سفیر هدایت
1.3هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
4 فایل
از طریق ایدی زیر پاسخگوی سوالات شما هستیم. @Mhamidi_1353 تبادل و تبلیغات نداریم.
مشاهده در ایتا
دانلود
📚یک لنگه جوراب یادمه هفت ساله بودم. روز پدر بود ومن هم برای خوشحال کردن بابا می‌خواستم کادویی برایش بخرم. با خاله رفتیم خرید هر چی نگاه کردم هیچ کادویی بجز یک جفت جوراب سفید و خوشگل به درد بابا نمی خورد. برگشتیم خونه. جوراب ها رو کادو کردم، دولنگه جوراب بود!نخواستم بابا ناراحت بشه رفتم سمتش بوسیدمش اونم منو بوسید. جوراب رو به بابا دادم. لنگه دیگه اش رو پشت سرم قایم کردم. جوراب رو باز کرد خندید و پرسید پس لنگه دیگه‌اش کو!؟ دوباره بوسیدمش و گفتم بابا واسه روز جانباز پول ندارم واست کادو بخرم، برا همین لنگه دیگه‌اش نگه داشتم اون روز بهت هدیه بدم! Safirehedayat
🔴 عمل صالح ❗️  یکی از شاگردان شیخ می گوید، روزی ایشان به من گفت: «فلانی! عروس، خود را برای که آرایش می کند؟» عرض کردم: برای داماد. فرمود: «شب زفاف، فامیل عروس تلاش می کنند او را به بهترین شکل آرایش کنند تا مورد پسند داماد واقع شود، ولی عروس در باطن، یک نگرانی دارد که دیگران متوجه نیستند. نگرانی او این است که اگر... نتوانست نظر داماد را جلب کند و یا داماد حالت انزجاری از او پیدا کند، چه کند. بنده ای که نمی داند کارهای او مورد قبول خداوند متعال واقع شده یا نه، چگونه می تواند خائف و نگران نباشد؟! آیا تو، خود را برای او آراسته می کنی یا برای خود و برای وجهه پیدا کردن میان مردم؟! » 🔵اموات وقتی مُردند ،می گویند : « رَ‌بِّ ارْ‌جِعُونِ لَعَلِّی أَعْمَلُ صَالِحًا » عمل صالح آن است که خدا بپسندد ، نه این که نفس تو آن را امضاء کند. از این رو ، جناب شیخ ، همیشه از ملاقات با حق تعالی ،ترس و واهمه داشت و می فرمود: « خدا که خودش ترس ندارد " وَ أَمَّا مَنْ خافَ مَقامَ رَبِّهِ " اگر او ما را نپسندد و کارهای ما مورد قبولش نشود، چه خاکی بر سر کنیم؟ فرزند از ایشان نقل کرده که می گفت: «خدایا! ما را هم جزو قراضه ها ـ که طرف می آید و می گوید من قراضه و شکسته می خرم ـ ... بخر و قبول کن.» [ محمدی ری شهری ، کیمیای محبت ، قم ، دارالحدیث ، 1394 ، ص ، 297 و 298 ] Safirehedayat
🌸🍃🌸🍃 شیخ طوسی در امالی ؛ از انس بن مالک از پیامبر اکرم (ص) نقل می کند: هنگامی که روز قیامت می شود و صراط بر روی جهنم نصب می گردد. هیچ کس نمی تواند از روی آن عبور کند مگر اینکه جوازی در دست داشته باشد که در آن ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) باشد و این همان است که خداوند می گوید: «و قفوهم انهم مسئولون» ذکر روایت در منابع اهل تسنن در بسیاری از کتب اهل تسنن، تفسیر این آیه به سؤال شدن از ولایت امیرالمومنین (علیه السلام) بیان شده است. از جمله بزرگان عامه که این حدیث را نقل کرده اند عبارتند از: ابن حجر هیثمی در صواعق المحرقه ص 147؛ عبد الرزاق حنبلی (طبق نقل کشف الغمه ص92)؛ علامه سبط ابن جوزی در تذکره ص21؛ آلوسی در روح المعانی ذیل آیه مورد بحث؛ ابو نعیم اصفهانی (طبق نقل کفایه الخصال ص360) و بسیاری ديگر از محققان اهل تسنن اين حدیث را نقل کرده اند. Safirehedayat
🗓 حضرت امام صادق علیه السلام مَن حَسُنَ بِرُّهُ بِأَهلِهِ زادَ اللّه‏ُ فى عُمُرِهِ؛ هر كس به شايستگى در حقّ ‏اش كند، خداوند او را زياد مى ‏كند. كافى(ط-الاسلامیه) ج8، ص219، ح269 Safirehedayat
ڪیفیت غسل جنابت ســوال :اگر از مکلف در اثنای غسل(تمام غسل ها)حدَث اصغر(مبطلات وضو) سر بزند؛ تکلیف غسل چیست ؟ ✅👈🏻پاسخ از نظر تمام مراجع: 📝⇦•امام خمینی(ره)، امام خامنه ای، و ایت الله نوری: غسل را باطل نمی کند، ولی با آن غسل نمی تواند نماز بخواند یا کارهایی انجام دهد که نیاز به وضو دارد؛ بلکه پس از غسل برای این کارها باید وضو بگیرد. 📝⇦•ایت الله بهجت(ره): بنا بر احتیاط واجب1، غسل را رها کرده و دوباره غسل کند و نیز برای کارهایی که نیاز به وضو دارند، وضو بگیرد. 📝⇦•ایت الله سبحانی: غسل را از سر بگیرد و بعد از غسل برای نماز وضو لازم است. 📝⇦•ایت الله سیستانی: می تواند غسل خود را تمام نماید و بنا بر احتیاط لازم1 باید وضو هم بگیرد. 📝⇦•ایت الله صافی، فاضل: می تواند غسل را تمام نماید و بعد وضو بگیرد. و بهتر آن است که غسل را احتیاطا به قصد آنچه بر ذمه او است از اتمام یا اعاده، از سر بگیرد و لکن وضوی بعد از غسل در این صورت هم  واجب است. 📝⇦•ایت الله مکارم: احتیاط واجب آن است که غسل را از سر بگیرد(غسل باطل است) و بعد از غسل برای نماز و مانند آن وضو بگیرد. (توجه: فتوایی که ایشان در رساله دارند، تغییر کرده است.) 📝⇦•ایت الله وحید: بنا بر احتیاط واجب1 غسل را تمام کند و اعاده نماید(دوباره هم غسل کند) و وضو هم ضمیمه کند، مگر اینکه از غسل ترتیبی به غسل ارتماسی عدول(رجوع) کند. Safirehedayat
سوال:مسح سر بر موهاى روغن زده شده، چگونه است؟ 📝⇦پاسخ تمام مراجع: اگر روغن و ژل به قدرى زياد نباشد كه مانع از رسيدن آب وضو (در حال مسح) به پوست يا بيخ موهاى جلوى سر يا موها باشد، اشكال ندارد. ⁉️سوال: حکم کسى که با آميزش جنسى حرام يا استمنا يا خوردن و نوشيدن حرام روزه خود را در ماه رمضان باطل نموده چيست؟ 📝⇦پاسخ آیت الله خامنه ای: در فرض مرقوم بايد شصت روز روزه بگيرد و يا شصت مسکين را اطعام نمايد و احتياط مستحبّ آن است که هر دو را انجام دهد.
بسم الله الرحمن الرحیم 🦋 یک آیه 🦋 آیه ۱۹۱ سوره بقره Safirehedayat
بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 آیات 191 و 192 سوره بقره 🌸 واقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ وَ الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ وَ لاَ تُقَاتلُوهُمْ عِنْدَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّى يُقاَتِلُوكُمْ فِيهِ فَإِنْ قاَتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ كَذَلِكَ جَزَآءُ الْكاَفِرِين (191) فإن انتهوا فإن الله غفور رحيم (192) َ 🍀 ترجمه:و آنها را هركجا یافتید بكشید و از (مكّه) همان جایى كه شما را بیرون كردند، آنها را بیرون كنید و فتنه (شرک و شكنجه) از قتل بدتر است. و نزد مسجدالحرام با آنها جنگ نكنید، مگر آنكه آنها در آنجا با شما بجنگند، پس اگر با شما جنگ كردند، آنها را به قتل برسانید چنین است جزاى كافران (191) پس اگر دست کشیدند همانا خداوند آمرزنده ی مهربان است(192) 🌷 :هر کجا آنها را یافتید 🌷 :دست کشیدند 🔴 در ابتدای اسلام مسلمانان را شکنجه می دادند و دست به قتل و جنایت مسلمانان می زدند از جمله جنایت های که مرتکب شدند قتل خانواده عمار یاسر و اولین زن شهید اسلام سمیه بود و را از شهر مکه بیرون کردند در این اخراج مسلمانان حتی نتوانستند چیزی از اموال خود را با خود ببرند و مسلمانان راهی یثرب شدند یثرب نامش بعدها مدینه شد خلاصه پس از سال ها هجران و دوری از دیار خود به همراه پیامبر اسلام راهی مکه شدند اکنون خداوند دستور می دهد (و اقتلوهم حیث ثقفتموهم و أخرجوهم من حيث أخرجوكم:و آنها را هر کجا یافتید بکشید و از همان جایی که شما را بیرون کردند بیرون کنید) چرا مسلمانان باید آنها را بکشند به دلیل اینکه مشركان هر جنایت و شکنجه ای که می توانستند بر سر مسلمانان آوردند و علاوه بر آن ترویج شرک می کنند که بدتر از قتل است و همچنین تحمل شکنجه بسیار سخت است زیرا انسان در شکنجه عذاب های پی در پی می بیند و شکنجه از قتل بدتر است و (و الفتنة أشد من القتل:فتنه از قتل شديدتر است) منظور از فتنه شرک و شکنجه است 🔴 پس شما نباید در مبارزه و جنگ با آنها سستى نشان دهید. بعد قرآن می فرماید نزد با آنها جنگ نکنید ، مگر آنکه آنها در آنجا با شما بجنگند ، پس اگر با شما جنگ کردند ، آنها را به قتل برسانید چنین است جزای کافران. ما در آیه قبل بیان کردیم که اسلام آغاز گر هیچ جنگی نبوده است ولی این مشركان و کافران بودند که مسلمانان را شکنجه می دادند و به قتل می رساندند و را از دیار خود بیرون می کردند و اموال آنها را غارت می کردند و ترویج شرک و بت پرستی می کردند الآن باید به سزای عمل خود برسند ولی خداوند مهربان و آمرزنده 🔴 در آیه بعدی می فرماید فإن انتهوا فإن الله غفور رحيم:پس اگر دست کشیدند همانا خداوند آمرزنده و مهربان است یعنی اگر از جنایت ، شکنجه ، جنگ و شرک دست کشیدند و ایمان آوردند دیگر حق کشتن و جنگ با آنها را ندارید و آنها را به خاطر کارهای قبل سرزنش نکنید زیرا آمرزنده ى مهربان است این بیان این مطلب است که اسلام دین مهربانی و رحمت است حتی کافران و مشرکان را با آن همه جنایت و شکنجه و فتنه که مرتکب شدند راه بازگشت قرار می دهد. اما متأسفانه دشمنان گاهی شبهاتی ایجاد می کنند که اسلام دین جنگ است در حالی که اسلام آغاز گر هیچ جنگی نبوده و وقتی دشمن حمله و جنایت می کند باید دفاع کرد و با او جنگید. با این وجود اسلام همیشه راه آمرزش و توبه را بر روی همه باز گذاشته است حتی مشرکان و کافران با آن همه جنایت را می بخشد به شرطی که دیگر دست به جنایت و شکنجه و قتل مسلمانان نزنند و فتنه ایجاد نکنند. دین و دین حضرت محمد مصطفى صلى الله علیه و آله و سلم از راه قلب ها وارد می شود. 🔹پيام های آیه191و192سوره بقره ✅ به مثل و خشونت با دشمن در مواردى لازم است. مشركان مسلمانان را شكنجه و به قتل می رساندند و آنها را از دیار خود بیرون کردند باید جزای کار خود ببینند «واقتلوهم» ✅ ، تنها جبهه و جنگ نیست. «و اقتلوهم حیث ثقفتموهم» ✅ ، از حقوق انسانى مورد پذیرش ادیان است. «اخرجوكم» ✅ و مقدّس است، امّا خون مسلمانان مقدّس تر«لا تقاتلوهم عند المسجد الحرام حتّى یقاتلوكم» ✅ همانگونه كه در اصلِ جنگ نباید شما پیش دستى كنید، در شكستن مقدّسات هم نباید شما پیش دستى نمائید. «حتى یقاتلوكم» ✅ راه بازگشت و توبه را حتی برای کافران و مشرکان را باز گذاشته است. ✅ اگر و دست از فتنه و جنگ برداشته یا به دین اسلام ایمان آوردند ، آنان را به کارهای قبل ملامت نکنید. Safirehedayat
داستان 🌹زنی درمکه زندگی میکرد🌹 خبر ها در گوشه وکنار شهر پخش گردیده بود که شخصی جادوگری پیدا شده است که هر که با او صحبت کند دین اش را از دست میدهد . 💚پیر زن چون به بت های که می پرستید خیلی عقیده داشت لازم دانست تا از مکه کوچ کند تا مبادا دین اش را از دست بدهد وی تمام وسایل اش را جمع کرده و به دهن دروازه خود ایستاده . 💜که از آن کوچه نبی کریم (صل الله علیه وسلم) میگذشت . پیرزن گفت : پسرم این وسایلم را به سرم بگذار . ❤️حضرت (صل الله علیه وسلم) وقتی بار را برداشت دید وزن آن زیاد است و پیر زن توان برداشتن آنرا ندارد بار را بر دوش مبارک خویش گرفت وبه پیر زن گفت تا هر جا که میروی من بارت را میبرم . 💖پیر زن خوشحال شد در راه با هم صحبت میکردند حضرت محمد (صل الله علیه وسلم) پرسیدند؛ به کجا میروی؟ پیرزن گفت : میخواهم از مکه بروم شنیده ام شخصی جادوگری بنام محمد آمده است ودین مردم را از بین ببرد میترسم در این شهر با او ملاقات کنم و دین ام را ازدست بدهم جناب رسول الله (صل الله علیه وسلم) چیزی نگفتند و همچنان براه میرفتند 💜وقتی پیرزن به مکان که میخواست رسید از حضرت نبی کریم (صل الله علیه وسلم) پرسید؛ ای جوان نام تو چییست؟ تا به مردم بگویم که اگر در مکه جادوگر پیدا شده در آنجا چنین جوان مهربان هم است ! ❤️حضرت نبی کریم (صل الله علیه وسلم) تبسم نموده گفتند من همان جادوگری هستم که از ترسش به اینجا آمده ایی پیر زن معتجب شد وگفت آیا نام تو محمد است ؟ ❤️ایشان فرمودند بلی نام من محمد است. 💚پیرزن گفت : پس جادویت به من اثر کرد بعد از این من در دین توام. ❣سبحان الله اين است اخلاق آنحضرت (صل الله عليه و سلم) و تٲثير مثبتش كه با ديدن اخلاق ايشان مشركين مسلمان ميشدند اما حيف كه امروز اخلاق ما چنين است كه مردم را فراري ميكنيم در حالي كه در نزد الله و رسولش بهترين انسان شخصي است كه اخلاق بهتري داشته باشد. الهي به لطف و مهرباني خودت اخلاق نيك نصيب همه ما بگردان❤️ اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ Safirehedayat
✨﷽✨ ✅معامله خانه، خریدار جعفر صادق فروشنده همسایه ✍استاد انصاریان: امام صادق(ع) به کارگرِ خانه فرمودند: این همسایهٔ دیوار به دیوار ما می خواهد خانه خود را بفروشد، صدایش کن تا بیاید. امام به او فرمودند: شنیدم می خواهی خانه ات را بفروشی! عرض کرد: بله یابن رسول الله. گفت: چند؟ گفت: کارشناس ها خانهٔ من را چهل هزار درهم قیمت کرده اند.امام فرمودند: چند گفته ای؟ گفت: صدهزار درهم! فرمودند: بی انصافی نیست؟ گفت: نه یابن رسول الله، عین انصاف است؛ خانهٔ من دیوار به دیوار امام صادق است و شصت هزار درهم هم قیمت همسایگی امام صادق را به من بدهید؛ وگرنه چهل هزار درهم می ارزد. امام فرمودند: خب خانه ات را به من بفروش. گفت: پول نمی خواهم و کلیدش را الآن می آورم. فرمودند: نه، ما با مردم حساب و معامله بی پولی نداریم، چند؟ گفت: همان چهل هزار درهم. فرمودند: همان قیمتی که با همسایه ات گذاشتی، صدهزار درهم به من بفروش. غلام، کاغذ بیاور! نوشتند: خریدار، امام صادق و فروشنده، فلان کس؛ قیمت هم صدهزار درهم. فرمودند: امضا کن! علت این هم که می خواهم بفروشم، بدهکار هستم. فرمودند: مشکلی نیست، امضا کن. سپس امضا کرد، امام صادق هم امضا کردند و فرمودند: این هم پول خانه، بعد نوشتند: جعفر صادق این خانه را به این شخص واگذار کرد گفت: آقا، برای چه خانه را دوباره به نام من کردی؟ 💥فرمودند: ما بی تفاوت نسبت به شما شیعیانمان باشیم؟ شما به خاطر همسایگی من، شصت هزار درهم خانه را بالاتر گفتی و من جواب این محبت تو را ندهم؟ هم پول ها برای تو و هم خانه برای تو. Safirehedayat