🏴🏴🏴
🏴🏴
🏴
◾️ #روضه_خوانی_سید_بن_طاووس_در_اول_کتاب_لهوف
👈🏼👈🏼 مرحوم سیدبنطاووس، در مقدمهی کتاب اللهوف خود اقدام بهروضهخوانی کرده، و داغترین مقتل را خوانده است:
➖ فيا ليت لفاطمة وأبيها عينا تنظر إلى بناتها وبنيها ما بين مسلوب وجريح ومسحوب وذبيح وبنات النبوة مشققات الجيوب ومفجوعات بفقد المحبوب وناشرات للشعور وبارزات من الخدور وعادمات للجدود ومبدئات للنياحة والعويل وفاقدات للمحامي والكفيل.
📝 اى كاش حضرت فاطمه ع وپدرش [رسولالله ص] بهدختران وپسران خودمىنگريستند كه بعضى مجروح وبرهنه بر زمين افتاده وبعضى را سر بريدهاند، درحالىكه دختران خاندان نبوّت گريبانشان را چاك زده ودست بهگريبان فاجعه جگر سوز رحلت عزيزانشان شدهاند، با موهاى پريشان از پشتپردهها خارج شده وخود را دربرابر فقدان بزرگانشان مىنگرند، وفرياد شيون وناله سر دادهاند، چرا كه حاميان وسرپرستارانشان را از دست دادهاند.
➖ فيا أهل البصائر من الأنام ويا ذوي النواظر والأفهام حدثوا أنفسكم بمصارع هاتيك العترة ونوحوا بالله لتلك الوحدة والكثرة وساعدوهم بموالاة الوجد والعبرة وتأسفوا على فوات تلك النصرة فإن نفوس أولئك الأقوام ودائع سلطان الأنام وثمرة فؤاد الرسول وقرة عين البتول ومن كان يرشف بفمه الشريف ثناياهم ويفضل على أمه أمهم وأباهم؟!
إن كنت في شك فسل عن حالهم/سنن الرسول ومحكم التنزيل
فهناك أعدل شاهد لذوي الحجى/وبيان فضلهم على التفصيل
ووصيةسبقت لأحمد فيهم/جاءت إليه على يدي جبريل
📝 اى انسانهاى تيزنگر و هوشمند و حقبين، سوگ جانسوز مصيبت اين خاندان را به ياد آوريد، و شما را به خدا براى غريبى و تنهايى آنها و بسيارى دشمنانشان ناله كنيد، و با ابراز احساسات و ريختن اشك ماتم، با آنها همدردى و همنوايى كنيد و به خاك كوچ غمبار آنها خاك غم بر سر بريزيد، چرا كه ارواح پاك آنها امانتهاى آفريدگار مخلوقات، و ميوههاى دل رسول خدا، و نورهاى چشم حضرت زهرا عليهما السّلام بودند، همان رسولى كه دندانهاى آنها را با دهان مباركش مىمكيد، و پدر و مادر آنها را از همه افراد امّت برتر مىدانست.
ترجمه اشعار:
«اگر در باره ارجمندى مقام آنها شك دارى، حال آنها را از سنّت رسولخدا و قرآن بپرس، قرآن و سنّت عادلترين شاهد براى خردمندان است، كه شرح فضيلت آنها را بطور مشروح بيان كردهاند.
رسولخدا بدستور خداوند كه بوسيله جبرئيل ابلاغ شد، سفارش آنها رااز پيش كرده بود».
➖ فكيف طاب للنفوس مع تداني الأزمان مقابلة إحسان أبيهم بالكفران وتكدير عيشه بتعذيب ثمرة فؤاده وتصغير قدره بإراقة دماء أولاده؟
وأين موضع القبول لوصاياه بعترته وآله؟
وما الجواب عند لقائه وسؤاله وقد هدم القوم ما بناه ونادى الإسلام واكرباه؟
📝 براستى آن حق ناشناسان فرومايه چگونه رواداشتند كه بهمين زودى دربرابر نيكیهاى پدر حسين ع [رسولخدا ص] آنگونه ناسپاسى وحقكشى كنند، وبا شكنجهاى كه بميوه دل آن حضرت دادند، زندگى آن بزرگواران راتلخ نمايند، وقدر اورا باريختن خون فرزندانش ناچيزبشمرند، پس دربرابرآن همه سفارشى كه آنحضرت درمورد فرزندانش نمود، آنهاهنگام ملاقات با رسولخدا ودربرابر سؤال وبازخواست او، چه جواب میدهند؟
براستى كه آن ظالمان بنايى را كه رسولخدا ص ساخته بود، ويران كردند، وفرياد مصيبت اسلام، بلندشد.
➖ فيا لله من قلب لا ينصدع لتذكار تلك الأمور!
ویا عجباه من غفلة أهل الدهور!
وما عذر أهل الإسلام أو الإيمان في إضاعة أقسام الأحزان!
أ لم يعلموا أن محمدا صلیاللهعلیهوآله موتور وجيع؟
وحبيبه مقهور صريع؟
والملائكة يعزونه على جليل مصابه؟
والأنبياء يشاركونه في أحزانه وأوصابه؟
فيا أهل الوفاء لخاتم الأنبياء علام لا تواسونه في البكاء؟
بالله عليك أيها المحب لوالد الزهراء، نح معها على المنبوذين بالعراء، وجد ويحك بالدموع السجام، وابك على ملوك الإسلام، لعلك تحوز ثواب المواسي في المصاب، وتفوز بالسعادة يوم الحساب.
📝 پناه بخدا از دلى كه با ياد اين حوادث جانكاه، نشكافت.
شگفتا ازغفلت مردم!
مسلمانان ومؤمنان باچه عذرى، بهانواع عزادارى وتشكيل مجالس سوگوارى اقدام نمیكنند؟
آيا نمیدانند كه درمورد كشته منسوب برسولخدا هنوزانتقام گرفته نشده، بااينكه دلش ازبارغم، سخت آزرده شده وپيكر عزيزش درصحراى كربلا افتاده، وفرشتگان برسولخدا براى اين مصيبت بزرگ تسليت گويند، وپيامبران شريك آن حضرت دراين غمها ومصائب هستند؟
ای محبان پدربزرگوار زهرا، شما رابخداقسم که درمصیبت شهیدان بخاک افتاده بیابان باحضرت زهرا همناله شوید.
وای وای،
سیل اشک خویش را روانهساز و بر بزرگان اسلام گریهکنید، شاید تونیز بتوانی بهپاداش کسانی که همدرد این مصیبت بودند برسی وثواب روزقیامت راکسب کنی.
📚 لهوف، سیدبنطاووس
(انتشارات الصلاة، ۱۳۸۳ش)، ص۲۸_۳۰
🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام"
#شهرستان_بابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حیّ علی الرضا
حیّ علی الجنّةالمأواء
حیّ علی الروضة من ریاض الجنّة
✍🏻 توضیح حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی درباره سخنان اخیر:
ولایت دو جنبه دارد:
۱) جنبه ثبوتی و نفس الامری که اهلبیت علیهم السلام آنرا از جانب خدا داشته و دارند و ربطی به پذیرش مردم ندارد.
۲) جنبه اثباتی و برای دیگران که تحقق آن منوط به پذیرش دیگران هست و با زور و تحمیل نیست (مثل الامام مثل الکعبه اذ توتی ولا تاتی) در زمان حضرت امیر علیه السلام این اتفاق نیفتاد که به عنوان ولی خدا و امام معصوم او را بپذیرند (تا چه برسد به سایر امامان معصوم) بلکه حضرت را به عنوان خلیفه چهارم پدیرفتند.
(لم یمتثل امر رسول الله فی الهادین بعد الهادین)
ما که عرض کردیم حکومت ولایی نبوده نه ولایت ثبوتی خود حضرت امیر که از طرف خدا به او داده شده بلکه ولایت اثباتی برای دیگران که منوط به پذیرش مردم هست منطور بود که این عنصر تحقق نیافت ولی در زمان ما ولایتی که برای فقیه به اجماع فقها( با اختلاف در محدوده آن) بنا به نصب معصومین به عنوان نیابت عامه جعل شده توسط مردم پذیرفته شد
لذا ثبوتا و اثباتا نظام به عنوان نظام ولایی هست
نپذیرفتن ولایت معصومین بی لیاقتی و عدم رشد مردم آن زمان بوده و هیچ کسر شان اهلبیت نیست
وپذیرش در زمان ما رشد و بلوغ شیعه هست که زمینه های حکومت ولایی مهدوی هست ان شاالله
🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام"
#شهرستان_بابل
https://eitaa.com/safirn_gatab
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
هدایت شده از حوزهعلمیهشهرستانبابل
24.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپروایتیازروزاولچایخانه☕️
*چایخانه حضرت رضا علیه السلام*
*روزاول، یکم مرداد۱۴۰۳*
(صحن امام حسن مجتبیعلیهالسلام)
[دبیرخانهگروههایجهادیطلابحوزهعلمیهبابل]