eitaa logo
مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام"
213 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
666 ویدیو
78 فایل
مدرسه علمیه امام حسین "علیه السلام" (سفیران هدایت) #شهرستان_بابل؛ پذیرش طلبه با مدرک دیپلم و بالاتر با مجوز سه رشته تخصصی سطح ۳ حوزه علمیه؛ جهت ثبت نام در این مدرسه یا شرکت در رشته های تخصصی با معاون محترم آموزش تماس بگیرید. 09115221507
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شبهات سیاسی: روی هر شبهه بزنید جواب نشون داده می شود 1.چرا نظام رفراندوم نمیکنه؟روی هر شبهه بزنید جواب نشون داده می شود 2.دورباطل انتخاب رهبری و شورای نگهبان 3.مقایسه رهبری با رهبران جهان 4.علت عقب ماندگی کشورهای اسلامی 5.چرا برف باران برای کفار و بیحجابان بیشتره؟ 6.مولوی عبدالحمید:پیرمرد80ساله نمیتونه برا بقیه تصمیم بگیره! 7.دین باید از سیاست جداباشه! 8.از دری که فقر بیاد دردیگه ایمان میره! 9.هم مسجد باشه هم شرابخونه؛هرکی هر جا میخاد بره! 10.امام خمینی هندی بودند! 11.ما 12 امام داریم،چرامیگید امام خمینی؟ 12.امام خمینی: اقتصاد مال خره؟ 13.امام خمینی:آب و برق مجانی برای همه! 14.چراکشور اسلامی قطر پیشرفته،ولی ایران عقب مانده؟ 15.چرابختیار امام خمینی رانکشت؟ 16.شاه رفت تا مردمش کشته نشن! 17.زمان شاه مردم دیندارتر بودن! 18.اثبات ولی فقیه از عقل 19.ولایت فقیه در قرآن و روایات بوده یا ساختگیه؟ 20.زمان شاه ارزونی بوده! 21.جمهوری اسلامی طبق روایات طاغوته! 22.راهپیمایی در قران هست 23.اینقدر مرگ بربقیه میگیم بلا به خودمون برمیگرده! 24.مرگ باد بر دیگران،در قرآن اومده 25.شاه هم بوداین قد پیشرفت داشتیم! 26.بجای کمک به فلسطین به فقرا برسید! 27.چرا اختلاسگران و دزدان آزادن و دست دزد قطع نمیشه! 28.انقلاب شد دستبوسی نباشه! 29.چراپلیس زنان را کتک میزنه؟ 30.رئیسی 6کلاسیه-دلار 60هزاری! 31.فرصت 100روز رئیسی برای حجاب! 32.مطالبه دوم برای بدحجابی! 33.بیزاری از بی حجاب یا بی حجابی؟ 34.نقد دولت و مسئولین نقد نظامه؟ 35.توافق باعربستان خوب یا بد؟ 36.چارشنبه سوری رسمی غیرایرانی! 37.مسئولین و شیخا عامل دین گریزی جوانان! 38.نه شرقی نه غربی،پس چرا چین و روسیه؟ 39.نگاه رئیس جمهور به زنان سوری اشکال نداره! ۴۰.انقلاب اسلامی ایران در روایات ۴۱.حفظ نظام جمهوری از جان امام زمان مهمتره ۴۲.سهمیه خانواده شهدا،پارتی بازیه ۴۳.ایا رهبری دیکتاتوره؟توهین فرخ نژاد به رهبری ۴۴.چرا رهبری با اختلاسگران و دزدان برخورد نمیکنه ۴۵.آقای خامنه ای دیکتاتور نیست؟ ۴۶.بجای طلاکاری حرم ، پول را به فقرا دهیم؟ ۴۷.دادگاه معترضین بصورت نمایشی و طنز ۴۸.بیانیه انجمن مردان سبیل‌کلفت درباره آزادی زنان ۴۹.آخوند نقویان برعلیه گشت ارشاد ۵۰.مسابقه سلبریتی کشون درباره مهسا امینی و حجاب اجباری ۵۱.علت حمایت از فلسطین (1و2) ۵۲.رد علل حق تاریخی یهود در فلسطین ۵۳.دفاع شیخ حسین انصاریان از بیحجابها ۵۴.رهبری مخالف رفراندوم ۵۵.رهبری اقتصاددان نیست ۵۶. ولایت‌فقیه معصوم نیست ، چرا باید ازش اطاعت مطلق کرد؟ ۵۷.بجای کمک به سوریه فلسطین به فقرا بدید ۵۸.بجای موشک؛ اقتصاد و شکم مردمو سیرکنید ۵۹.به حجاب گیر میدید به اختلاس نه ۶۰.بیست برتری رضاخان بر امام‌خمینی 👆👆👆 روی هر شبهه بزنید جواب نشون داده می شود 🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab 🏳
چرا در فقط فقهاء حضور دارند؟ چرا از متخصصان رشته های مختلف در این مجلس انتخاب نمی شوند؟پاسخ ✍️ حجت‌الاسلام دکتر : 🔹وظیفه مجلس خبرگان انتخاب رهبری عادل و مجتهد است. مجتهد یعنی کسی که توانایی استنباط احکام دین را از منابعی همچون قرآن کریم و سنت (روایات) دارد. طبیعی است کسی می تواند شایسته ترین فرد در این خصوص است را شناسایی کند که خود نیز از کارشناسان خبره آن باشد. اما اینکه در حکمرانی آشنایی با موضوعات گوناگون همچون اقتصاد، سیاست، پزشکی و .... نیز ضرورت دارد، حرف درستی است، اما معنای آن این نیست که رهبر باید با همه آنها آشنا باشد، در هر موضوعی متخصص آن عهده دار مسئولیت می شود: درباره اقتصاد، وزیری اقتصاددان، در موضوع بهداشت و سلامت، پزشکی توانمند و ... کار رهبر فقط آن است که بر عملکرد مسئولان و تصویب قوانین نظارت کند تا از چهارچوب احکام شریعت خارج نشود. این نظارت نیازمند تخصص در رشته پزشکی یا اقتصاد نیست. البته پر واضح است که رهبر مشاوران متعددی دررشته های گوناگون دارد (چه مشاوران نهادی مانند مجمع تشخیص و چه مشاوران فردی ؛ چه مشاوران رسمی و چه غیر رسمی) اما نقش این مشاوران بیشتر در جهت شناخت موضوعات است، آنچه اصالتا وظیفه یک مجتهد است، توانایی وی در کشف حکم الهی است. توضیح اینکه فتوا (یعنی نظر مجتهد درباره حکم خدا) مشتمل بر یک حکم است و یک موضوع. مثلاً عبارت «خون نجس است» موضوعی دارد و آن "خون" است و حکمی دارد و آن "نجس بودن" است. اینکه چه چیزی خون است و چه چیزی خون نیست، وظیفه مجتهد نیست، این عرف یا متخصصان هستند که موضوع را شناسایی می کنند، وظیفه فقیه این است که از ادله شرعی استنباط کند که خون (هرچه که باشد) چه حکمی دارد؟ بنابراین نیازی نیست، مجتهد شناخت یا آزمایشگاه هایی درباره راه های شناخت خون از غیر خون داشته باشد، او فقط می گوید، هر آنچه عرف یا متخصص بگوید خون است، از نظر اسلام نجس است. به همین دلیل هیچ کس نگفته مراجع تقلید باید نسبت رشته های گوناگون تخصص داشته باشند، (اگرچه آنها معمولا پیش از فتوا دادن در موضوعات تخصصی با متخصص آن مشورت هایی می کنند) همانگونه که کسی نگفته مثلا چون یکی از وظایف رئیس یا شورای سازمان نظام پزشکی، اظهار نظر در اموری اقتصادی مانند تعیین تعرفه ها است، پس باید در انتخابات نظام پزشکی، علاوه بر پزشکان، اقتصاد دان هم حق رأی داشته باشد! 🔹از این گذشته، اگر کسی بر ورود متخصصان رشته های گوناگون به مجلس خبرگان اصرار ورزد، این سوال مطرح می شود که تخصص آن متخصص بر چه مبنایی است؟ آیا تخصص او مبتنی بر نظر اسلام است یا غیر اسلام؟ اگر تخصص او مبتنی بر شناخت نظر اسلام است (یعنی کسی که در خصوص اقتصاد اسلامی تخصص دارد)، پس در حقیقت یک مجتهد (یعنی متخصص نظر اسلام در موضوع اقتصاد که به آن اصطلاحاً مجتهد متجزی گفته می شود) برای این کار انتخاب شده و اگر تخصص او مبتنی بر مکاتب غیر اسلامی است، حضور، نظر و رأی او نقض غرض خبرگان است، چون خبرگان جمع شده اند تا کسی را انتخاب کنند که در شناخت احکام دین بهترین است. 🔸تذکر این پاسخ و توضیح برای کسانی مناسب است که به میثاق ملی یعنی قانون اساسی ملتزم هستند، اما بر اثر شبهات گمان می کنند شاید حضور غیرفقیه در مجلس خبرگان نیز ضرورت دارد یا لااقل مفید است. اگر کسی با قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و حکومت دینی مشکل دارد، ابتدا باید برای وی اصل ولایت فقیه و ضرورت حکومت دینی را تبیین نمود. ــــــــــــــــ 🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab 🏳
"باسمه تعالی" "شرح حالی از زمین فدک" فدک دهکده‏اى است که در فاصله حدود 140 کیلومترى مدینه قرار داشت. قسمتى از آن باغستانهاى خرما با چشمه‏اى زاینده و بقیه زمینهاى حاصلخیز بود و مجموع عایداتش سالانه به 70 هزار دینار طلا نقل شده است. پس از پیروزى مسلمین در منطقه خیبر، یهودیان ساکن قلعه خیبر اموال خود را وانهاده، به طرف شام کوچ کردند. یهودیان فدک که سراسیمه و هراسان شده بودند، با خاتم الانبیاء"صلی الله علیه و آله" قرارداد بستند که نصف اراضى و باغستانهاى فدک را به حضرت واگذار کنند به این شرط که حق کشت و کار و برداشت در تمام اراضى با مباشرت ایشان باشد و آنها نیمى از کل محصول یا قیمت آن را به حضرت بپردازند. پس از این قرارداد آیه زیر نازل شد: [وَمَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ مِنْهُمْ فَمَا أَوْجَفْتُمْ عَلَيْهِ مِنْ خَيْلٍ وَلَا رِكَابٍ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يُسَلِّطُ رُسُلَهُ عَلَىٰ مَنْ يَشَاءُ ۚ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ](حشر/۶) یعنی و آنچه را که خدا از (مال) آنها به رسم غنیمت به رسول خود باز داد (متعلق به رسول است، زیرا) شما سپاهیان اسلام بر آن هیچ اسب و شتری نتاختید و لیکن خدا رسولانش را بر هر که خواهد مسلّط می‌گرداند و خدا بر هر چیز تواناست. مفسران شیعه و گروهی از مُحَدّثان اهل‌سنت نقل کرده‌اند که سیدالمرسلین پس از نزول آیه «وَآتِ ذَا الْقُرْ‌بَیٰ حَقَّهُ: و حق خویشاوند را بده» (اسراء/۲۶) فدک را به حضرت فاطمه(س) بخشید. از علمای اهل‌سنت جلال‌الدین سیوطی در الدرالمنثور، متقی هندی در کَنزالعُمال، حاکم حسکانی در شواهد التنزیل، قُندوزی در ینابیع المَودة و دیگران، این مطلب را نقل کرده‌اند. بنابراین فدک جزء انفال بود به دلیل اینکه از راه صلح با اهالی فدک ( نه جنگ و جهاد ) در اختیار رسول الله"صلی الله علیل و آله" قرار گرفت. پیامبر خدا "صلی الله علیه و آله" بلافاصله حضرت زهرا"سلام الله علیها" را فراخواند به او فرمود: خداوند فدک را برای پدرت فتح کرد و چون لشکر اسلام آنجا را فتح نکرده اند سهم و نصیبی از آن نمی برند و مالکیت آن به اذن خداوند از آن من است تا خواست خداوند را درباره آن اجرا کنم. هم اکنون دستور خداوند بر اعطای فدک به تو نازل شد پدرت به دستور خداوند فدک را به تو عطا می‌کند و آن را برای خود و فرزندان بردار و مالک آن باش. فاطمه"سلام الله علیها" به پدر عرضه داشت شما بر جان و مال من صاحب اختیارید و تا شما زنده اید نمی خواهم در آن تصرفی داشته باشم خاتم المرسلین"صلی الله علیه و آله" فرمود: ترس من از آن است که نا اهلان تصرف نکردن تو را در زمان حیاتم بهانه ای قرار دهند و بعد از من آن را از تو منع نمایند فاطمه"سلام الله علیها" عرضه داشت آن گونه که صلاح می دانید عمل نمایید. ختمی مرتبة"صلی الله علیه و آله" ورقه ای خواست و امیرالمومنین "کرّم الله وجهه" را فراخواند و از او خواست تا سند مالکیت فلک را برای حضرت زهرا"سلام الله علیها" به عنوان اعطایی پیامبر خدا "صلی الله علیه و آله" تنظیم نماید و آنگاه پیامبر"صلی الله علیه و آله" علی"سلام الله علیه" و ام ایمن"سلام الله علیها" را برای این امر شاهد گرفت و پس از شهادت دهیِ ام ایمن در شأن او فرمود: ام ایمن زنی از زنان بهشت است. بعد از آن پیامبر خدا مردم را فراخواند به آنان خبر داد که فدک از آن فاطمه است و در همان جا اولین درآمد فدک را به عنوان اهدایی فاطمه بین مردم تقسیم کرد و بدین صورت مالکیت فاطمه زهرا بر فدک را رسمیت بخشید 📚بحارالانوار جلد ۲۹ ص ۱۱۸_۱۱۶ و المناقب؛ ج۱؛ص۱۴۲و الخرائج؛ ص۲۵ بخشش فدک به فاطمه زهرا کاملاً حساب شده و از روی حکمت الهی بود شاید منظور خدا و پیامبر"صلی الله علیه و آله" این بود که قویترین پشتوانه اقتصادی امامت و برطرف کننده احتیاجات مالی خلافت باشد وگرنه به فرموده مولای متقیان علی اهل بیت کجا و چشمداشت به فدک کجا! به نظر می رسد که غصب فدک به منظور درهم شکنی و تصاحب این پشتوانه اقتصادی ولایت و امامت بوده است. آنان می دانستند که واگذاری فدک به فاطمه امری فراتر از میراث عادی است. فدک رویه دیگر سکه امامت است امامت حکم خدا و فدک پشتوانه حکم خدا بوده است. ✍حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد 🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab 🏳
روضه خانگی شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها 🗓 یکشنبه ۵ آذرماه به مدت ۴ روز ساعت ۷ الی ۸ صبح سخنرانان: حجت الاسلام یوسفیان حجت الاسلام حیدریان مداح اهل بیت: حاج سعید اسماعیل زاده 🏠 خیابان امام خمینی"رحمةالله علیه" کوچه فرهنگ ۶، پلاک ۲۷۰ بیت حجت الاسلام اکبرپور https://eitaa.com/safirn_gatab
◾️ 👈🏼👈🏼 حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِالله بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ سَالِمٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ، عَنْ عَبْدالله بْنِ حَمَّادٍ الْبَصْرِيِّ، عَنْ عَبْدِالله بْنِ عَبْدِالرَّحْمَنِ الْأَصَمِّ، عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ، عَنْ أَبِي‌عَبْدِالله عليه‌السلام قَالَ: لَمَّا أُسْرِيَ بِالنَّبِيِّ صلي الله عليه وآله إِلَى السَّمَاءِ قِيلَ لَهُ إِنَّ الله تَبَارَكَ وَتَعَالَى يَخْتَبِرُكَ فِي ثَلَاثٍ لِيَنْظُرَ كَيْفَ صَبْرُكَ؟! قَالَ: أُسَلِّمُ لِأَمْرِكَ يَا رَبِّ وَلَا قُوَّةَ لِي عَلَى الصَّبْرِ إِلَّا بِكَ، فَمَا هُنَّ؟! قِيلَ لَهُ: أَوَّلُهُنَّ الْجُوعُ وَالْأَثَرَةُ عَلَى نَفْسِكَ وَعَلَى أَهْلِكَ لِأَهْلِ الْحَاجَةِ. قَالَ: قَبِلْتُ يَا رَبِّ وَرَضِيتُ وَسَلَّمْتُ وَمِنْكَ التَّوْفِيقُ وَالصَّبْرُ. وَأَمَّا الثَّانِيَةُ: فَالتَّكْذِيبُ وَالْخَوْفُ الشَّدِيدُ وَبَذْلُكَ مُهْجَتَكَ فِي مُحَارَبَةِ أَهْلِ الْكُفْرِ بِمَالِكَ وَنَفْسِكَ وَالصَّبْرُ عَلَى مَا يُصِيبُكَ مِنْهُمْ مِنَ الْأَذَى وَمِنْ أَهْلِ النِّفَاقِ وَالْأَلَمِ فِي الْحَرْبِ وَالْجِرَاحِ. قَالَ: قَبِلْتُ يَا رَبِّ وَرَضِيتُ وَسَلَّمْتُ وَمِنْكَ التَّوْفِيقُ وَالصَّبْرُ. وَأَمَّا الثَّالِثَةُ: فَمَا يَلْقَى أَهْلُ بَيْتِكَ مِنْ بَعْدِكَ مِنَ الْقَتْلِ. أَمَّا أَخُوكَ عَلِيٌّ فَيَلْقَى مِنْ أُمَّتِكَ الشَّتْمَ وَالتَّعْنِيفَ وَالتَّوْبِيخَ وَالْحِرْمَانَ وَالْجَحْدَ [وَالْجُهْدَ ] وَالظُّلْمَ وَآخِرُ ذَلِكَ الْقَتْلُ. فَقَالَ: يَا رَبِّ قَبِلْتُ وَرَضِيتُ وَمِنْكَ التَّوْفِيقُ وَالصَّبْرُ. وَأَمَّا ابْنَتُكَ فَتُظْلَمُ وَتُحْرَمُ وَيُوءْخَذُ حَقُّهَا غَصْباً الَّذِي تَجْعَلُهُ لَهَا وَتُضْرَبُ وَهِيَ حَامِلٌ وَيُدْخَلُ عَلَيْهَا وَعَلَى حَرِيمِهَا وَمَنْزِلِهَا بِغَيْرِ إِذْنٍ ثُمَّ يَمَسُّهَا هَوَانٌ وَذُلٌّ ثُمَّ لَا تَجِدُ مَانِعاً وَتَطْرَحُ مَا فِي بَطْنِهَا مِنَ الضَّرْبِ وَتَمُوتُ مِنْ ذَلِكَ الضَّرْبِ. قُلْتُ إِنَّا لِله وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ، قَبِلْتُ يَا رَبِّ وَسَلَّمْتُ وَمِنْكَ التَّوْفِيقُ وَالصَّبْرُ. 📝 امام صادق علیه السلام فرمودند: زمانى كه نبى اكرم صلی‌الله‌علیه‌وآله را به آسمان سير دادند، به حضرتش عرض شد: خداوند تبارك وتعالى مى‌خواهد شما را در سه چيز بيازمايد تا صبر شما را ببيند. حضرت عرض كرد: پروردگارا من تسليم امر تو هستم من توان صبر را ندارم مگر به كمك تو، آن سه چيز كدامند؟ به حضرتش گفته شد: ➖ اوّل آنها جوع و گرسنگى وتضيق بر خودت و بر اهلت. حضرت عرض كرد: پروردگارا آن را پذيرفته و راضى شده و تسليم بوده و از تو توفيق و صبر مى‌خواهم. ➖ امّا دوّم: آنكه تكذيب شده و خوف شديد بر تو عارض گشته و در محاربه با اهل كفر مال و نفس خويش را بذل كرده و بر اذيّت و آزارى كه از ناحيه ايشان و اهل نفاق به تو مى‌رسد صبر كرده و درد و جراحاتى كه در حرب بر تو وارد مى‌شود را تحمّل كنى. حضرت عرض كرد: پروردگارا آن را پذيرفته و راضى شده و تسليم بوده و از تو توفيق و صبر مى خواهم. ➖ امّا سوّم: عبارت است از آنچه بعد از تو به اهل بيتت متوجه مى‌شود و آن قتل و كشته شدن ايشان است. امّا برادرت على از ناحيه امّتت فحش و درشتى و سرزنش و حرمان از حق و انكار و ظلم به او متوجّه شده و در آخر او را خواهند كشت. عرض كرد: پروردگارا آن را پذيرفته و راضى شده و تسليم بوده و از تو توفيق و صبر مى‌خواهم. امّا دخترت، مورد ستم قرار گرفته، حقش را غصب مى كنند و‌ او را مى زنند در حالى كه حامل و باردار است به حريم و منزلش بدون اذن وى داخل شده و افراد پست و فرومايه او را رنجور مى‌نمايند و وى مانع و دافعى نيافته و به‌دنبال ضرب و كتكى كه مى‌خورد حملش سقط شده و از ناحيه آن فوت و رحلت مى‌كند. حضرت عرض كرد: «اِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَيْهِ راجِعُونَ» پذيرفتم و راضى شده و تسليم آن بوده و از تو توفيق و صبر مى خواهم. 📚کامل الزیارات، ب۱۰۸، ح۱۱ 🔰معاونت پژوهش مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab 🏳
شرح غزل شماره ۲۵.-186.MP3
15.37M
🌷 🎙نشاط تازه  به هوای کوی جانان چه خوش است این بشارت  که رسیده‌اند یاران به کرانه سلامت  چه خوش آن زمان وصلی که به چشم ما برآید  سر کوی خوب رویان گل و سرو راست قامت برو ای نسیم قدسی بگو پیک راستان را  که چه خوش به ما رساندی سخنی به این صلابت  که اگر ز هر دو عالم همه جن و انس آیند  به کجا شبیه قرآن سخنی شود تلاوت  دل خستگان عاشق به نشاط تازه آید  به دیار ناامیدان به یک آیه و روایت  به جهان حکیم و عارف نرسد به نکته‌ای خوش  مگر آنکه شهد نامت به لبش کند سرایت ✍حجت الاسلام و المسلمین محمد جبرئیلی 🔰مدرسه علمیه امام حسین "علیه السّلام" https://eitaa.com/safirn_gatab
📸حضور مدیر محترم مدرسه در مراسم ترحیم مرحومه بانو کلثوم حقوقی اردبیلی در مسجد مقدّس محدثین؛ 🗓سه شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۷ https://eitaa.com/safirn_gatab