5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 کربلایی کاظم ساروقی، کشاورز بیسوادی که به یک باره حافظ کل قرآن شد...
✅بهترین شفیع برای یک خانم!
✍ آری، بهترین شفیع زن در قبر، رضایت شوهرش میباشد! امام باقر (ع) ادامه میدهد: وقتی حضرت زهرا (س) از دنیا رفت، حضرت علی (ع) او را به خاک سپرد. بعد از اینکه مراسم خاکسپاری حضرت زهرا تمام شد، حضرت علی (ع) کنار قبر همسر خود ایستاد و رو به آسمان کرد و با خدا چنین سخن گفت: بار خدایا! من از دختر پیامبر تو راضی هستم.
حضرت علی (ع) میداند که در آن لحظه هیچچیز بهاندازهی رضایت شوهر، برای حضرت زهرا مفید نیست؛ برای همین این دعا را میکند!
📕برگرفته از کتاب «همسر دوست داشتنی» ص ۸۹
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مرام مدافعان حرم برای انتقام خون حاج قاسم
ویدیوی بالا گوشهای از سلحشوری رزمندگان اسلام در زمان حال است که برخی تصاویر نظامی بهکار بردهشده برای نخستین بار منتشر میشود.
💫🍃🌸✨✨✨☆﷽☆
🍃🌸
🗯🕊جمعه های انتظار......
💦در عصر غیبت کبری امام مهدی(عجلاللهتعالیفرجه) نیز از جمله مسائلی که همواره مسلمانان، به ویژه شیعیان و پیروان اهلبیت علیهم السلام خواهان فهم آن هستند، شناخت ویژگی های منتظران واقعی آن حضرت است.💕
💥تهذیب نفس و اصلاح فردی⚡️
❇️ یکی از ویژگی مهم منتظران دولت کریمه امام عصر (عجلاللهتعالیفرجه)، پارسائی و آراستگی به اخلاق نیک و پسندیده است. در روایتی از امام صادق(عليهالسلام) نقل شده که فرمود: من سرّه ان یکون من اصحاب القائم، فلینتظر ولیعمل بالورع و محاسن الاخلاق، و هو منتظر؛یعنی هر کس شادمان می گردد از این که از یاران حضرت مهدی (عجل الله تعالي) باشد، باید منتظر باشد و به پرهیزکاری و اخلاق نیکو رفتار نماید و او منتظر واقعی است. همچنین آن حضرت فرمود: انّ لصاحب هذا الامر غیبة فلیتق الله عبد ولیتمسک بدینه؛ به یقین برای صاحب این امر غیبتی است، پس بنده خدا باید تقوای الهی پیشه کند و به دینش چنگ زند.
🕊🗯نکته شایان توجّه این که: البته آن امام همام (عجلاللهتعالیفرجه )نیز از یاد شیعیان خویش غافل نیست و اگر ارتباط ما با یوسف زهرا( سلامالله علیها )برقرار شود و در همه امور زندگی به یاد و ذکر آن حضرت باشیم، به یقین مورد عنایت و لطف خاصّه آن واسطه فیض الهی قرار می گیریم.⛱
💻سایت:پایگاه اطلاع رسانی حوزه
📚غیبت نعمانی، ص 200،ح 16و اصول کافی، ج 2،باب فی الغیبه، ص 132.
@sedayehowzeh.mp3
1.21M
🎙بشنوید| نیاز صدای خداست برای بیدار کردن ما
حجت الاسلام #عابدینی
#صدای_اخلاق
🔻 آیا میشود سرنوشت را با کارهای خوب، تغییر داد؟
✍️ پاسخ:
✅ استاد مطهرى مىگويد: «اگر مقصود از سرنوشت و قضا و قدر الهي، انكار اسباب و مسببات و از آن جمله قوه و نيرو و اراده و اختيار بشر است، چنين قضا و قدر و سرنوشتى وجود ندارد و نمىتواند وجود داشته باشد». (1)
🌿 بايد دانست در عين حال كه دست تقدير الهی در زندگی انسان است و قضا و قدر الهی مردود نيست، نقش انسان در تعيين سرنوشت زندگی پذيرفتنی است. در حقيقت نقش انسان نه تنها مغاير با سرنوشت نيست، بلكه جزئی از همان سرنوشت است. در سرنوشت و تقدير انسان - چه مؤمن باشد و چه كافر - چنين است كه او سرنوشت خود را تعيين نمايد. در واقع اختيار داشتن انسان جزئی از تقديرات الهی است.
💥 بشر هميشه خود را در سر چهار راههايی میبيند. هيچگونه اجباری كه فقط يكی از آنها را انتخاب كند ندارد و ساير راهها بر او بسته نيست. انتخاب يكی از آنها به نظر و فكر و اراده او مربوط است؛ يعنی طرز فكر و انتخاب او است كه يك راه خاص را معيّن میكند. (2)
☘️ اين كه از يک طرف مسئله تقدير الهی مطرح است و از طرف ديگر اختيار انسان، به اين معنا است كه خداوند مقرّر كرده كه انسان با اختيار و اراده خود، يكی از راهها را انتخاب كند و آن راهی كه انسان با اراده خود انتخاب كرده، همان است كه مقدّر است. خداوند به قضا و قدر مقرّر كرده كه انسان با اختيار خود، آن راهی كه خداوند از ازل میداند، انتخاب كند. پس تقدير خداوندی اين است كه بشر افعال خود را از روی اختيار انجام دهد، نه اين كه تقدير او را به انجام يک طرف مجبور سازد.
🔷 اميرالمؤمنين (ع) از كنار ديوار شكسته و كجى برخاست. پرسيدند: از قضاى الهى فرار مىكنی؟ فرمود: از قضاى الهى به قدر او پناه مىبرم. (3) «يعنى درست است كه تا قانون عليت كه منتهى به فرمان خداست، نباشد، ديوار شكسته سقوط نخواهد كرد، اما همان خداوند به من عقلى داده كه آن خود يک حلقه از سلسله قانون عليت است و يک عامل بازدارنده در برابر اين گونه حوادث.
🔸 البته ديوار عقل و شعور ندارد و بدون اعلام قبلى سقوط مىكند. اما من مىتوانم به قدر الهى پناه ببرم؛ يعنى با عقل خود چنان محل نشستن را اندازهگيرى كنم كه اگر ديوار سقوط كند روى من نيفتد». (4)
🔹 در قرآن آيات زيادى وجود دارد كه به صراحت اختيار انسان و نقش اراده او را بيان داشته است؛ مانند آيه: «لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى؛ براى انسان چيزى جز حاصل سعى او نيست». (5) و : «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ؛ (6) خداوند سرنوشت هيچ قومى را تغيير نمىدهد. مگر خودشان آن را تغيير دهند». از آنچه ذكر شد امكان تغيير قضا و قدر در موارد خاص به خوبی روشن شد. اما تغيير قضا و قدر يا تبديل سرنوشت در روايات متعدد هم بيان شده است كه يكی از مهمترين ابعاد و عوامل اين تغيير مقوله دعا است.
📚 پینوشتها :
1. شهيد مطهری، مجموعه آثار، انتشارات صدرا، تهران، 1374ش، ج 1، ص 384.
2. همان، ص 385 .
3. شيخ صدوق، التوحيد، انتشارات جامعه مدرسين قم، 1398 ه ق ، ص 369.
4. ناصر مكارم شيرازی، پيدايش مذاهب، ص 31.
5. نجم (53) آية 39.
6. رعد (13) آية 11.
🌐 منبع: مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🚨 آیا میدانستید بیش از یک میلیون آفریقایی در کف اقیانوس اطلس وجود دارد؟!
⭕️ مردان و زنان سیاهپوستی که توسط سرمایهداران اروپایی به دریا پرت شدند!!!
آنوقت همین وحوش غربی میگویند اسلام، دین تروریست است!
#خارج_بدون_روتوش
#جنایات_غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بعضی وقتها کوتاه آمدن هم خودت را نجات میدهد هم دیگران را!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | حسرت مرحوم نادر طالبزاده از نرفتن به حوزه علمیه
#ثبت_نام_حوزه_تمدید_شد
❓ سوال:
اگر بعد از تطهیر لباس و خواندن نماز، متوجه باقی ماندن نجاست در آن شویم، وظیفه مان چیست؟
✅ پاسخ:
✍️ آیت الله خامنه ای:
به طور کلی اگر لباس را آب بكشد و يقين كند كه پاك شده است و با آن نماز بخواند و بعد از نماز بفهمد پاك نشده، نمازش صحيح است.
✍️ آیت الله مکارم:
در فرض سوال نمازی که با آن لباس خوانده شده است صحیح است و اگر بعدا یقین به عدم تطهیر نموده تا آنرا تطهیر نکند، نمی تواند در آن لباس نماز بخواند.
✍️ آیت الله شبیری زنجانی:
نماز خوانده شده صحیح است.
✍️ آیت الله فاضل:
اگر با شستن لباس نجس مطمئن شده باشید که لباس پاک شده و بعد از خشک شدن لباس و پوشیدن آن با آن لباس نماز بخوانید و بعد از نماز بفهمید که نجاست لباس برطرف نشده، لباس نجس است باید دوباره بشویید لیکن نمازی که با آن لباس خوانده اید صحیح است.
📚 منابع:
[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، شماره استفتاء: aryGtDUntRg. [2]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، کد رهگیری: 9512060140. [3]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری، شماره سوال: 39071. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9503504.