eitaa logo
کانال ثقلین
85 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
43 فایل
قال رسول الل(ص) : ((إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی . . .))
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 186 نسل پیامبران قبل سه بخش شدند. بعضی بر خود ستم کرده و برخی میانه رو و عده ای هم اهل سبقت در نیکی مطابق دستور خدا. ما راه خیر پشت و پیش روی غافلان را سد کرده ایم تا هیچی نبینند. شهید بلافاصله بهشت را می بیند و به مردم می گوید، ایکاش مقام من را می دانستید. خورشید طبق مقدرات خدا، در مدار خود در حرکت است. و ماه در مراحل خود از هلال تا قرص کامل منظم است. و هیچکدام بر یکدیگر پیشی نمی گیرند. و هر یک بر مدار خود شناورند. برای بشر کشتی و امثال آن آفریدیم. کفار می گویند چرا به بنده ای انفاق کنیم که اگر خدا می خواست خودش به او روزی می داد. چه گمراهی بزرگی !
هدایت شده از آیات الهی
✨ وصف مومن ✨ 👈 خلاف کافر، مومن است. 🌹وَكَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّن قَرْنٍ هُمْ أَشَدُّ مِنْهُم بَطْشًا فَنَقَّبُوا فِي الْبِلَادِ هَلْ مِن مَّحِيصٍ. چه بسیار اقوامى را که پیش از آنها (پیش از اقوام گنهکار دیگر ) هلاک کردیم، اقوامى که از آنان قویتر بودند و شهرها را گشودند. آیا راه فرارى (از عذاب الهی) وجود دارد؟ ۳۶ ق. تفسیر: در این آیه، هشدار مى دهد که سَرى به تاریخ گذشتگان بزنید، و آثار آنها را در تاریخ و در زمین بنگرید و مطالعه کنید و ببینید خداوند با اقوام سرکشى که پیش از آنها بودند چه کرده است؟ 👈 سپس می فرماید: 🌹إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَذِكْرَىٰ لِمَن كَانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَهُوَ شَهِيدٌ. در این (مطالعه و پندگیری از گذشتگان)، تذکرى است براى آن کسیکه عقل دارد، یا گوش دل فرا دهد در حالیکه حضور (قلب) داشته باشد. ۳۷ ق. 🌸 امام موسى بن جعفر در تفسیر همین آیه، فرموده اند: منظور از قلب، عقل است. اصول کافی، ج۱، حدیث ۱۱. 👈 👈 👈 در آیهء مذکور نکتهء بسیار مهمی وجود دارد: 👈 أَلْقَى السَّمْعَ (گوش را افکند) کنایه از گوش دادن با نهایت دقت است، شبیه تعبیرى که در فارسى داریم: گوش ما با شماست، یعنى به خوبى به سخنانت گوش مى دهیم. شَهِید، در اینجا به معنى کسى است که حضور قلب دارد، و با دقت، مطالب را پى گیرى مى کند. پس، مفهوم آیه اینست 👇 دو گروه مى توانند از مواعظ و آیات کلام الله، پند و اندرز گیرند، نخست، آنها که داراى ذکاوت و عقل و هوشند، و خود مستقلاً مى توانند مسائل را تحلیل کنند، و دیگر کسانیکه در این حد نیستند، اما مى توانند مستمع خوبى براى آنها که می دانند باشند، و با حضور قلب به سخنان آنها گوش فرا دهند، و حقایق را از طریق ارشاد و راهنمائى آنها فراگیرند. (دقت کنیم). ✅ اگر هنوز رأی نداده اید، در انتخاب اصلح دقت فرمائید. 🌸 حضرت امیرالمومنین در صد و هفتاد و ششمین کلمات قصار، در بارهء انتخاب اصلح فرموده اند: آلَةُ الرِّيَاسَةِ سَعَةُ الصَّدْرِ. شکیبایی و وسعت نظر، لازمهء ریاست است. 👈 و این روزها بخوبی دیدیم چه کسانی از سعهء صدر لازم برخوردار نیستند!!! 🌸 امام صادق در بیان معیار انتخاب اصلح فرموده اند: الْحُكْمُ مَا حَكَمَ بِهِ أَعْدَلُهُمَا وَ أَفْقَهُهُمَا وَ أَصْدَقُهُمَا فِي الْحَدِيثِ وَ أَوْرَعُهُمَا وَ لَا يَلْتَفِتْ إِلَى مَا يَحْكُمُ بِهِ الْآخَرُ. چنین شخصی باید عادل‌تر و فقيه‏‌تر و راستگوتر و با تقوى‏‌تر باشد. اصول کافی، ج۱، ص۶۸.
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 187 روز قیامت به جهنمی ها گفته می شود که امروز دهنها بسته، دست و پا شهادت کارهای خود را می دهند. و چهره شان را ( به شکل سگان ) مسخ کنیم. خدا از درخت سبز، آتش را به تسخیر شما درآورده. خدا چون اراده کند که چیزی باشد، آفریده شود. منزه است خدایی که ملکوت همه موجودات در دست اوست و بازگشت همه به سوی اوست. موجودات با عظمت دیگری که سخت تر از خلقت انسان که از گل چسبنده است، خلق کرده ایم. عذاب جهنم جز نتیجه اعمال نیست. همه باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرند. فقط بنده های مخلص در نعمت کامل بهشتند.