هدایت شده از آیات الهی
✅ نتیجهء انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، رفت به دور دوم.
بین آقایان پزشکیان و جلیلی.
👈 ما برای پیروزی کسیکه به تشخیصمان اصلح است، تلاش می کنیم.
اما..........
نتیجه با اقبال مردم است.
تا بوده همین بوده.
🟢 👈 تلاشمان برای معرفی حق باشد، نه شخص.
اگر بتوانیم حق را معرفی کنیم، قطعا پیروز خواهد شد.
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 188
یکی از بهشتی ها به اطرافیان خود می گوید مرا در دنیا دوستی کافر بود که نزدیک بود مرا هم کافر کند. الان که جایگاهش در جهنم را می بینم، خدا را شاکرم که از چه بد فرجامی نجاتم داده و دیگر حتی مزه مرگ دوباره را نمی چشیم.
چه وحشتناک است عذاب های جهنم. آنها به دنبال گمراهی پدرانشان رفتند.
ابراهیم به پسرش اسماعیل گفت در خواب به من وحی شد که تو را باید قربانی کنم. پسر گفت انجام بده، انشاءالله صبور خواهم بود. وقتی در حال انجام بودند، ندا آمد شما ها در آزمون قبول شدید و این گوسفند بزرگ را قربانی کنید. سلام بر ابراهیم بنده مومن نیکوکار. اسحاق را در پیری به او دادیم و از اوست، ادامه نسل پیامبران و همچنین گمراهان.
هدایت شده از آیات الهی
✨ انتخابات ۱۴۰۳ ✨
🌷 خطبهء بیست و پنجم نهج البلاغه 🌷
👈 👈 حضرت امیر، اين خطبه را در آن هنگام فرموده اند که اخبار پی درپی به آن حضرت می رسید که ياران معاويه بر شهرها مسلط شده اند. در آن زمان، دو والی از طرف آن حضرت در يمن (محل ماموريت خود را ترک کرده) و نزد اميرالمومنين آمده بودند. اين دو والی، عبدالله بن عباس و سعيد بن نمران بودند. ترک محل ماموريت اين دو نفر هنگامی بود که، بسر بن ارطاه بر آنان پيروزشده بود. (بسر بن ارطاه، مامور معاویه بوده است در مقابل حضرت امیر).
🌷فرازی از فرمایشات اميرالمومنين، در این خطبه:
💚 خبر به من رسيده است که، بسر بن ارطاه مسلط به يمن گشته است. و سوگند به خدا، من اطمينان دارم که آنان به همين زودی دولت را از شما خواهند گرفت. (اين تسلط) به این جهت است که آنان در باطلشان، اجتماع و تشکل دارند و شما در حقتان پراکندگی دارید. (اين تسلط) به جهت نافرمانی شماست از پيشوايتان در حق، و اطاعت آنان از پيشوايشان در باطل.
👈👈 چرا در میان جبههء باطل، اجتماع وجود دارد ولی در میان جبههء حق، این اجتماع نیست؟!!
■ چیزی که متاسفانه در تبلیغات انتخاباتی، در جبههء انقلاب شاهد بودیم. هم میان نامزدها در مواردی البته، و هم میان طرفداران آنان. البته آن هم در مواردی.
پاسخ:
معمولا پیروان جبههء باطل را افرادی تشکیل می دهند که از آگاهی لازم نسبت به مسائل کلان، برخوردار نیستند. آنها سطحی نگر و اغلب، کسانی هستند که دنیا بیش از هر چیزی برایشان مهم است. و کافیست دنیایشان تأمین باشد تا در آن جبهه، محکم بایستند.
اما در مقابل، جبههء انقلاب کسانی هستند که آگاهی و مطالعه نسبت به امور دارند و معنویات آنها در سطح خوبیست و نگاهشان به مسائل کلان، سطحی نیست و دوردست ها را در نظر می گیرند. برای آنها اسلام مهمترین است، و آخرت را بر دنیا ترجیح می دهند.
◾ خب، پس چرا همانطور که حضرت امیر فرموده اند، اجتماع در جبههء باطل وجود دارد اما در جبههء حق نیست؟!!!
👈 به دلیل اینکه جبههء باطل بخاطر همان ناآگاهی که عرض شد و ترجیح دنیا بر آخرت، در یک مسیر هستند و هیچیک بر دیگری احساس برتری و خودبینی ندارد. همه در مسیر ناآگاهی قرار دارند و متحدند.
👈 اما در جبههء حق، بدلیل وجود آگاهی و دریافت پیامهای فراوان معنوی و داشتن بصیرت در تشخیص درست از غلط، متاسفانه در مواردی که کم هم نیست، غرور و خودبینی ایجاد میشود و برخی از مومنین خود را بهتر و برتر از مومنین دیگر می دانند و از بالا به آنها نگاه می کنند و آنان را قبول ندارند و حاضر نیستند برای آنها منافع خود را نادیده گرفته و فداکاری کنند.
💚 شاید شما آن روزها را ندیده باشید، اما در ۸ سال دفاع مقدس، فقط ایثار و از خودگذشتگی بود که باعث شد یک ایران بتواند در مقابل تمام کفر بایستد.
✅ راه حل فقط یک چیز است و آن:
👈 داشتن تواضع است 👉
💚 از همهء طرفداران جبههء انقلاب دعوت می کنم به اتحاد و یکپارچگی.
هیچ چیز مهمتر از اسلام نیست و حراست از اسلام با دوستی و ارتباط با دشمنان اسلام میسر نخواهد شد.
اسلام یعنی:
🌹فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآخِرَةِ حَسَنَةً.
در دنیا نیکی و در آخرت نیکی. ۲۰۱ بقره.
و غیر اسلام یعنی:
🌹خَسِرَ الدُّنْیا وَ الآخِرَةَ. ۱۱ حج
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 189
یونس هنگامی که به صورت فرار از عذابی که برای قومش خواسته بود، غافل از اینکه مردم توبه کرده بودند، وارد کشتی آماده حرکت شد، در وسط دریا قرعه زدند که یکی طعمه نهنگ شود و به نام او افتاد و در شکم نهنگ درخواست عفو کرد و مریض حال به ساحل پرت شد و درخت کدویی سایبانش شد و بهبود یافت و مجدد به یک قوم صد هزار نفری پیامبر شد.
جنیان هم محشر دارند. مقدر ساخته ایم که پیامبران و لشکر ما نهایتا پیروز شوند. ما به داود قدرت حکمرانی و حکمت و قضاوت دادیم. ولی برای اینکه مغرور نشود، یک امتحان قضاوتش کردیم که بدون شنیدن دفاع متهم، حکم داد و بعد به اشتباهش اقرار و به سجده افتاد و توبه کرد. او بنده عابد و صاحب مقام نزد ما بود.