eitaa logo
کانال ثقلین
85 دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.5هزار ویدیو
43 فایل
قال رسول الل(ص) : ((إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی . . .))
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ahmad moshaver
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از اصلی ترین علل رای آوردن جناب آقای پزشکیان ، این آقاست چهره ای که از ذهن ها غافل و از چشم ها ، پوشیده مانده است ای سوم حسن روحانی ‌‎‌‌࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐ به کانال کمیل بپیوندید @chanel_komeil
هدایت شده از غرب آسیا
📌بمباران جنون آمیز خان یونس بیش از ۱۰۰ نفر شهید و مجروح شدند ارتش اشغالگر صهیونیستی به طرز جنون‌آمیزی منطقه المواصی و برخی مناطق غربی خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد. منابع پزشکی اعلام کردند تا این لحظه بیش از ۲۰ فلسطینی در این جنایت به شهادت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر هم مجروح شدند. برخی منابع نیز از افزایش شمار شهدا به بیش از ۴۰ نفر خبر دادند. وستانیوز https://eitaa.com/westanews
هدایت شده از خبر فوری
42.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ نشر حداکثـــــــری لطفا 🔹پیام تصویری حضرت آیت الله (حفظه الله) خطاب به همه مومنین و مومنات و عزیزان منبری و مادحین و هیئتی ها ، در خصوص اسیر مدافع حرم و وطن ( ) و فراخوان و درخواست ایشان برای دعا و روشنگری و رساندن صدای مظلومیت او در هیئات و مراسم ها ، به خصوص در روز تاسوعا و عاشورای حسینی . 🔹لطفا در نشر این مطلب برای بزرگ تر شدن دایره ی دعا ، ما را همراهی کنید . @AkhbareFori
هدایت شده از آیات الهی
🖤 تسلیت ماه محرم الحرام 🖤 ✨ وصف مومن ✨ 👈 ادامهء نعمتهای دو بهشت بالاتر: 🌹🌹مُتَّكِئِينَ عَلَىٰ فُرُشٍ بَطَائِنُهَا مِنْ إِسْتَبْرَقٍ ۚ وَجَنَى الْجَنَّتَيْنِ دَانٍ... آنها بر فرشهایى تکیه کرده اند با آسترهایى از دیبا و ابریشم، ومیوه هاى رسیدهء آن دو باغ بهشتى نزدیک (و در دسترس) است. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۵۴ و ۵ الرحمن. تفسیر: معمولاً انسان، وقتى تکیه مى کند که، در محیطى آرام و در نهایت امنیت باشد، این تعبیر نشانهء آرامش کامل روح بهشتیان است. فُرُش، جمع فراش به معنى فرشهائى است که گسترده مى شود. بَطائِن، جمع بطانه به معنى آستر است، و اِسْتَبْرَق به معنى حریر ضخیم است. آستر، معمولا پارچه های بی ارزش و یا کم ارزش است. اما در اینجا گرانقیمت ترین پارچه اى که در دنیا تصور مى شود، آستر این فرشها ذکر شده، و دیگر از خود فرش سخنی نفرموده است. فقط خدا می داند که آن فرشها چیست. قطعاً چیزی است که در دنیا وجود ندارد. در آیات دیگر قرآن مى خوانیم که: بهشتیان بر أَرائِک (تختهاى سایبان دار)، و سَرِیر (تختهاى بدون سایبان)، تکیه مى کنند، اما در اینجا مى فرماید: تکیه بر فرشها دارند. ممکن است اینها بخاطر تنوع در لذات بهشتى باشد که، گاهى بر آن و گاهى بر این تکیه مى زنند، و نیز ممکن است این فرشهاى گرانبها را بر آن تختها بگسترانند، و یا اشاره به مسائل مهمترى است که، درک آن براى ما ساکنان دنیا ممکن نیست. 👈 سپس ششمین نعمت این بهشتیان را می فرماید: 🌹فِيهِنَّ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنسٌ قَبْلَهُمْ وَلَا جَانٌّ... در آن باغهاى بهشتى زنانى هستند که جز به همسران خود عشق نمی ورزند. و هیچ انس و جنی پیش از ایشان با آنان تماس نداشته است. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! آنها همچون یاقوت و مرجانند. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۵۶ تا ۵۹ الرحمن. قاصِراتُ الطَّرْفِ، اشاره به زنانى است که نگاهى کوتاه دارند، یعنى فقط به همسرانشان عشق می ورزند، و این یکى از بزرگترین امتیازات همسر است که، جز به همسرش نیندیشد و به غیر او علاقه نداشته باشد. سپس به توصیف بیشترى از این همسران بهشتى پرداخته، مى فرماید: آنها همچون یاقوت و مرجانند (کَأَنَّهُنَّ الْیاقُوتُ وَ الْمَرْجانُ). 👈 👈 👈 صحبت از حورالعین نیست. این سخن در بارهء همسران باایمان در دنیاست که در بهشت هم، یکدیگر را به همسری انتخاب می کنند و دارای آفرینش جدیدی، فوق تصور هستند. 👈 و در پایان وصف بهشت و بهشتیان می فرماید: 🌹هَلْ جَزَاءُ الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ... آیا جزاى نیکى جز نیکى است؟! پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! ۶۰ و ۶۱ الرحمن. البته که نعم بهشتی که در این آیات بیان شده بسیار بزرگتر است از اعمال نیکی که معمولا مومنین انجام می دهند، و این نشانگر لطف بی حد و حساب خداوند منان است بر بندگان فرمانبردار و اهل طاعت و عبادت. ✅ یک قانون عمومى در منطق قرآن است که، خدا و خلق و همهء بندگان را شامل مى شود. عمومیت این قانون به همهء مسلمانان تعلیم مى دهد که، هر نیکى را از هر کسیکه باشد جبران کنند. 🌸 امام صادق علیه السلام فرموده اند: جبران، آن نیست که همانندش را انجام دهید، بلکه باید برتر باشد، و گرنه، آنکه ابتدا به احسان کرده است برترى خواهد داشت! نور الثقلین، ج۵، ص۱۹۹ و تفسیر مجمع البیان، ج۹، ص۲٠۸. و در ادامه، وصف دو بهشت پایین تر را فرموده است که إن شاءالله در پیغام فردا می خوانیم. 💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
🏴🏴🏴 حضرت علی اکبر علیه السلام سن حضرت در زمان شهادت: در باره سنّ على اکبر در هنگام شهادت، اختلاف نظر وجود دارد و تا بیست و هشت سال هم گزارش شده است. نظر به اختلاف در تاریخ ولادت على‌ اکبر، درباره سن او به هنگام شهادت نیز اختلاف است. ابن ‌شهرآشوب مى ‌نویسد که او هنگام شهادت هجده سال داشت و سپس نقل مى‌کند که ۲۵ سال هم گفته‌اند.[۷] شیخ مفید، سنّ او را نوزده سال مى ‌داند[۸]؛ لیکن بنا بر نظریه مشهور ـ که وى بزرگ تر از امام زین العابدین علیه السلام بوده است ـ و با عنایت به این که امام زین العابدین علیه السلام هنگام واقعه عاشورا، بیست و سه سال داشته، باید سنّ على اکبر، بیش از این باشد و لذا گزارش هاى مبنى بر «ولادت وى در زمان خلافت عثمان» و «۲۵ ساله بودن وى در وقت شهادت»، درباره سن ایشان، واقع بینانه تر به نظر مى رسد. از مردن در راه حق چه باک‌: تاریخ طبرى ـ به نقل از عُقْبة بن سَمعان ـ : وقتى آخر شب شد، حسین علیه السلام به ما فرمود که آبگیرى کنیم. آن گاه دستور حرکت داد و ما به راه افتادیم. وقتى از منزلگاه قصر بنى مُقاتل، حرکت کردیم و کمى رفتیم، حسین علیه السلام چُرتى زد و آن گاه بیدار شد و مى فرمود: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ» و «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَلَمِینَ» و این را دو یا سه بار تکرار کرد. پسرش على اکبر، بر اسب خویش آمد و گفت: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیهِ رَجِعُونَ» و «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَلمِینَ»، پدر جان! فدایت شوم! حمد و اِنّا لِلّه گفتن تو، براى چیست؟ فرمود: «پسرم! چُرتم گرفت و [در خواب،] سوارى را بر اسبى دیدم که گفت: این قوم حرکت مى کنند و مرگ نیز به دنبال آنهاست. پس دانستم که از مرگمان به ما خبر مى دهند». گفت: پدر جان! خدا برایت بد نیاورد! مگر ما بر حق نیستیم (ألَسنا عَلَى الحَقِّ)؟ فرمود: «سوگند به آن که بندگان به سوى او خواهند رفت، چرا». علی اکبر گفت: پدر جان! پس اهمّیتى ندارد؛ چرا که بر حق جان مى دهیم. فرمود: «خدا، نیکوترین پاداشى را که به خاطر پدرى به فرزندى داده، به تو بدهد!».[۹] آوردن آب در شب عاشورا: الأمالى صدوق به نقل از عبد اللّه بن منصور، از امام صادق، از پدرش امام باقر از جدّش امام زین العابدین علیهم السلام: در شب عاشورا امام حسین علیه السلام فرمان داد تا در اطراف لشکرش گودالى شبیه خندق کنْدند و به دستور ایشان پر از هیزم شد. آن گاه، پسرش على اکبر علیه السلام را با سى سوار و بیست پیاده، براى آوردن آب فرستاد.[۱۰] امان نامه برای حضرت در شب عاشورا: در الطبقات الکبرى آمده است: مردى از شامیان، على اکبر فرزند حسین علیه السلام را ـ که مادرش آمنه، دختر ابو مُرّة بن عُروة بن مسعود ثقفى بود، فرا خواند و گفت: تو با امیر مؤمنان یزید، خویشاوندى دارى و به او نزدیکى. اگر بخواهى، ما به تو امان مى دهیم و به هر کجا که دوست داشتى، برو! على اکبر گفت: «بدان که ـ به خدا سوگند ـ رعایتِ خویشاوندىِ پیامبر خدا صلى الله علیه و آله، لازم تر از رعایت خویشاوندى ابو سفیان است!». نخستین شهید اهل بیت در روز عاشورا: در «زیارت ناحیه مقدّسه»، خطاب به او آمده است: سلام بر تو، اى نخستین کشته از تبار بهترین بازمانده از نسلِ ابراهیم خلیل! در تاریخ طبری آمده است: «نخستین کشته از خاندان ابوطالب در روز عاشورا، علىِ اکبر فرزند حسین علیه السلام بود». اذن جهاد: چون همه یاران و اصحاب امام به شهادت رسیدند و کسى از اصحاب باقى نماند مگر اهل بیت و خویشان آن حضرت، پس على بن الحسین، اذن جهاد از پدر بزرگوار درخواست نمود، پدر نیز اذنش بداد؛ پس نظر حسرت و مأیوسى به سوى جوان خود نمود و سیلاب اشک از دیدگان فرو ریخت و گفت: پروردگارا! بر این گروه شاهد باش که جوانى به جنگ آنان مى رود که شبیه ترین مردم است در خلقت ظاهرى و اخلاص باطنى و سخن سرایى به پیامبر تو و ما هرگاه مشتاق دیدار پیغمبر تو مى شدیم، به سوى این جوان نظر مى نمودیم، سپس به آواز بلند فرمود: اى ابن سعد! خدا رحم تو را قطع کند چنانکه رحم مرا قطع کردى 🏴🏴🏴
🏴🏴🏴 در زیارت ناحیه مقدسه در فرازی از زیارت ناحیه مقدسه خطاب به علی اکبر علیه السلام چنین آمده است: «السَّلامُ عَلَیک یا أوَّلَ قَتیلٍ مِن نَسلِ خَیرِ سَلیلٍ مِن سُلالَةِ إبراهیمَ الخَلیلِ ، صَلَّى اللّهُ عَلَیک وعَلى أبیک ، إذ قالَ فیک : قَتَلَ اللّهُ قَوما قَتَلوک ، یا بُنَی ما أجرَأَهُم عَلَى الرَّحمنِ وعَلَى انتِهاک حُرمَةِ الرَّسولِ ! عَلَى الدُّنیا بَعدَک العَفا ، کأَنّی بِک بَینَ یدَیهِ ماثِلاً ، ولِلکافِرینَ قائِلاً : أنَا عَلِی بنُ الحُسَینِ بنِ عَلِی * نَحنُ وبَیتِ اللّهِ أولى بِالنَّبِی أطعَنُکم بِالرُّمحِ حَتّى ینثنَی * أضرِبُکم بِالسَّیفِ أحمی عَن أبی ضَرَبَ غُلامٍ هاشِمِی عَرَبِی * وَاللّهِ لا یحکمُ فینَا ابنُ الدَّعِی حَتّى قَضَیتَ نَحبَک ولَقیتَ رَبَّک ، أشهَدُ أنَّک أولى بِاللّهِ وبِرَسولِهِ ، وأنَّک ابنُ رَسولِهِ ، وحُجَّتُهُ وأمینُهُ، وَابنُ حُجَّتِهِ وأمینِهِ . حَکمَ اللّهُ عَلى قاتِلِک مُرَّةَ بنِ مُنقِذِ بنِ النُّعمانِ العَبدِی ـ لَعَنَهُ اللّهُ وأخزاهُ ـ ومَن شَرِکهُ فی قَتلِک ، وکانوا عَلَیک ظَهیرا ، أصلاهُمُ اللّهُ جَهَنَّمَ وساءَت مَصیرا ، وجَعَلَنَا اللّهُ مِن مُلاقیک ومُرافِقیک ، ومُرافِقی جَدِّک وأبیک وعَمِّک وأخیک واُمِّک المَظلومَةِ ، وأبرَأُ إلَى اللّهِ مِن أعدائِک اُولِى الجُحودِ ، والسَّلامُ عَلَیک ورَحمَةُ اللّهِ وبَرَکاتُهُ». سلام بر تو اى نخستین کشته از تبار بهترین بازمانده از نسلِ ابراهیم خلیل! درود خدا بر تو و بر پدرت ، آن گاه که در باره ات فرمود : «خدا بکشد آن گروهى را که تو را کشت . پسرم ! چه جرئتى بر خداى مهربان کردند و چه جسارتى در هتک حرمت پیامبر ! پس از تو ، خاک بر سرِ دنیا !» . گویى که من (زائر) ، در نزد تو هستم و تو (على اکبر علیه السلام ) به کافران مى گویى: من على ، پسر حسین بن على ام .به خانه خدا سوگند که ما به پیامبر صلى الله علیه و آله ، نزدیک تریم. با نیزه ، چنان بر شما خواهم زد که نوک آن ، کج شود و با شمشیر ، در حمایت از پدرم ، شما را مى زنم؛ زدنِ جوان هاشمىِ عرب .به خداوند سوگند ، پسر بى نسب (ابن زیاد) ، حق ندارد بر ما حکمرانى کند! تا عهدت را به انجام رساندى و پروردگارت را دیدار کردى . گواهى مى دهم که تو به خدا و پیامبر او ، نزدیک ترینى ، و پسرِ پیامبر خدا و حجّت و امین اویى ، و پسر حجّت خدا و پسرِ امین اویى . خداوند در باره قاتل تو ، مُرّة بن مُنقِذ بن نعمان عبدى ـ که لعنت و خوارى خدا بر او باد ـ و همدستانش در کشتن تو ، داورى کند ، که علیه تو هم داستان بودند . خدا آنان را به جهنّم فرو افکنَد ـ که بد بازگشتگاهى است ـ و خداوند ما را از دیدار کنندگانِ تو و همراهانت و همراهان جدّ و پدر و عمو و برادر و مادر ستم دیده ات قرار دهد ! از دشمنانِ اهل انکار تو برائت مى جویم . سلام و نیز رحمت و برکات خدا بر تو باد. 🏴🏴🏴
Rozeh Ali Kbar.mp3
4.07M
🏴 روضه حضرت علی اکبر علیه السلام مرحوم کافی
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 216 اعراب که می گویند ایمان آورده ایم. بگو شما اسلام آورده اید و هنوز ایمان به باطن شما رسوخ نکرده. چرا که مطیع خدا و رسول نیستید. مومن کسی است که با جان و مال در راه خدا جهاد کند. بگو خدا را که عالم به همه چیز جهان است، از باطن شما خبر دارد. برای اسلام آوردن تان هم منت نگذارید. بلکه خدا بر سر شما به خاطر هدایت تان، منت دارد. ما از وسوسه های نفس انسان مطلع و از رگ گردن به ایشان نزدیک تریم. دو فرشته شانه چپ و راست هرکس، تمامی گفته ها و اعمال را ثبت می کنند. و در قیامت فرد را با گواهی دادن به محشر هدایت می کنند. و پرده ها از مقابل چشمان کنار می رود. با ارائه سابقه، افراد مانع انجام کارهای خیر و ستمکار و مشرکین را به دوزخ رهنمون می کنند.
🏴🏴🏴 ﷽ 📌اهتمام آیت الله شاه آبادی به سه مصیبت جانگداز کربلا 🔰مرحوم آیت الله حاج آقا نصرالله شاه آبادی: در نظر مرحوم والد (آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی) در میان مصائب سید الشهداء (علیه السلام)، سه مصیبت جانگدازتر بود: 1️⃣اول، روضه باب الحوائج حضرت علی اصغر. می‌فرمود: «طفل شش ماهه امام حسین (علیه السلام) هم می‌تواند باب الحوائج باشد و در این جهت با جوان 18 ساله ایشان تفاوت ندارد». لذا خیلی از اوقات ایشان در دعای کمیل به حضرت علی اصغر متوسل می‌شد. 2️⃣دوم، روضه حضرت علی اکبر 3️⃣و سوم روضه وداع سید الشهداء (علیه السلام). 🔰ایشان بر این سه روضه خیلی اهتمام داشت و می‌فرمود: «مصائب آن حضرت زیاد است ولی این سه مصیبت خیلی سنگین است». 📗حدیث نصر ص 193 🏴🏴🏴
🏴شعر ایرج میرزا و شعر در رسای 🔸من به مرحوم علامه طباطبایی اشکال کردم که آیا ایرج میرزا را می‌شناسید؟ 🔹 او هجو سرا است. 🔸علامه می‌فرماید بله می‌شناسم و کتاب شعر او را هم دارم. 🔸سپس علامه می‌فرماید مع ذلک، ای کاش ایرج میرزا این بیت شعرش را به من می‌داد و من را به او  می‌دادم و ادامه می‌دهد: من گمان ندارم کسی که چنین بیتی را راجع به حضرت علی اکبر امام حسین (ع) سروده است، در روز قیامت حضرت سید الشهدا (ع) نسبت به این فرد بی تفاوت باشد. 🔸یکی از شعرای مشهور عصر مشروطه، ایرج میرزا است. 🔹 وی در نقد روابط اجتماعی و اوضاع سیاسی زمانه، اشعاری محکم و فاخر دارد اما بیشتر به عنوان یک شاعر هزل‌سرا شناخته می‌شود. 🔸با این همه، به خاطر سروده‌هایی چند در ذکر مناقب و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، نام وی در دیوان شعرای آئینی نیز به چشم می‌خورد. 🔹درباره یکی از سروده‌های عاشورایی ایرج میرزا، در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت الله علوی بروجردی، نقل قولی عجیب از مرحوم علامه طباطبایی (ره)، نویسنده تفسیر فخیم «المیزان» بازگو شده است 🔸که ایشان آرزو کرده‌اند، ای کاش ایرج میرزا ثواب یک بیت از آن شعر را با ثواب تفسیر المیزان معاوضه می‌کرد! چنانکه می‌گوید:  🔸«من خدمت علامه طباطبایی رضوان الله علیه صاحب المیزان رسیده بودم صحبت ایرج میرزا بود. ایشان مطلبی در باره ایشان فرمودند هنوز هم هضمش برایم سخت است. هر چند ایشان شاعر هزل‌گویی بود ولی شعری راجع به حضرت علی اکبر دارد که با این مطلع شروع می‌شود: 🔸رسم است هر که داغ جوان دیده 🔸دوستان رأفت برند حالت آن داغ دیده را 🔹یک دوست زیر بازوی او گیرد از وفا 🔹وان یک ز چهره پاک کند اشک دیده را 🔸 آن دیگری بر او بفشاند گلاب قند 🔸تا تقویت شود دل محنت کشیده را 🔹مرحوم علامه آقای طباطبایی فرمودند: 🔸 من حاضر بودم تمام کتاب المیزانم را بدهم به ایرج میرزا و این بیت شعرش را بگیرم: 🔸بعد از پسر دل پدر آماج تیر شد  🔸آتش زدند لانه مرغ پریده را 🏴🏴🏴
🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹               بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ        🏴🤚سلام، طلوع فجر یکشنبه بیست و چهارمین روز از تیر ماه و هشتمین روز از ماه ، ان شاءالله همراه باشد با زیارت "حضرت علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها)" و ذکر شریف "یا ذی الجلال و الاکرام". «لعنت ابدی خداوند بر صهیونیست های غاصب و حامیانشان باد».         🏴📚وَ إِنَّ يُونُسَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ.                      ((آیه ۱۳۹ سوره صافات)) 🏴🖋 : 🏴📚 فَلَوْ لا كانَتْ قَرْيَةٌ آمَنَتْ فَنَفَعَها إِيمانُها إِلَّا قَوْمَ يُونُسَ لَمَّا آمَنُوا كَشَفْنا عَنْهُمْ عَذابَ الْخِزْيِ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ مَتَّعْناهُمْ إِلى‌ حِينٍ . ((آیه ۹۸ سوره یونس)) 🏴🖋پس اهل هيچ شهرى (به موقع) ايمان نياورد كه (ايمانش به او) سود بخشد؟ مگر قوم يونس (كه وقتى در آخرين لحظه ايمان آوردند،) ما عذاب خوار كننده را در زندگى دنيا از آنان برطرف كرديم و تا مدّتى بهره‌مندشان ساختيم. 🏴🌹🏴بار الها : بر محمد(صلی الله علیه و آله) و آل محمد(علیهم صلوات الله) درود فرست و قلب های ما را متوجه عظمت معنویت عاشورا گردان. التماس دعا 🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا