🔶 ازدواج را شرع مقدس اسلام براى زنها و مردها لازم دانسته، زیراكه قوام زندگى بشر به تشكیل خانواده است و تشكیل خانواده هم، بسته به ازدواج است، و لذا در همۀ ملتها و ادیان و مذاهب، ازدواج هست. ۱۳۶۲/۱۲/۱۲
📚کتاب خانواده
@sahba_nashr
🔶 اگر سررشتۀ نظام یک جامعه به دست انسانهای فاسد و ناباب و ستمگر و منحرف باشد، حرکات مؤمنانۀ افرادی که در این جامعه هستند، به جایی نمیرسد. و اگر در آنچنان جامعهای، کسانی تسلیم باشند و از آن ستمگران اطاعت کنند، خدا آنها را هم عذاب میکند. البته در همین حدیث، عکسش هم هست: «وَ لَاَعفُوَنَّ عَن كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ اَطاعَت اِماماً هادياً مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَعمالِها ظالِمَةً مُسيئَةً» اگر چنانچه در یک نظامی، در یک مجموعهای، در یک کشوری، در یک جامعهای، حاکمیت و نظام، نظام الهی است، نظام عادلانه است، آنکسانیکه اطاعت از این نظام میکنند، مورد عفو الهی هستند، ولو خطاهایی هم داشته بباشند. ۹۱/۲/۳
📚کتاب چهل حدیث از امامین صادقین علیهماالسلام/ حدیث ۳۲
@sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 قبول قطعنامه ازطرفِ امام، بهخاطر فهرست مشکلاتی بود که مسئولین آن روزِ امورِ اقتصادی کشور، مقابلِ روی امام گذاشتند و نشان دادند که کشور نمیکشد و نمیتواند جنگ را با اینهمه هزینه، ادامه دهد.
امام مجبور شدند قطعنامه را پذیرفتند.
پذیرش قطعنامه، بهخاطر ترس نبود؛
بهخاطر هجوم دشمن نبود؛
بهخاطر تهدید آمریکا نبود؛
بهخاطر این نبود که آمریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون آمریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت میکرد.
وانگهی، اگر همۀ دنیا در امر جنگ دخالت میکردند، امام رضواناللهعلیه کسی نبود که رو برگرداند. برنمیگشت!
آن یک مسئلۀ داخلی بود، مسئلۀ دیگری بود. در تمام عمر دهسالۀ حیات مبارک امام رضواناللهتعالیعلیه، پس از پیروزی انقلاب، یک لحظه اتفاق نیفتاد که امام بهخاطر سنگینی بارِ تهدیدِ دشمن، در هر بُعدی از ابعاد، دچار تردید شود. ۱۳۷۵/۳/۱۴
📚کتاب عبد صالح خدا/ فصل دوم، نظام اسلامی/ ایستادگی درمقابل دشمنیها
@sahba_nashr
🔶 زندگی کوتاه چهلودوسالۀ امام هادی، یک زندگی سراسر مقاومت و مبارزه است ـ چه در دوران متوکل و چه در دورانهای بعد از متوکل ـ که بیست سال از این عمر کوتاه در تبعید گذشته است؛ امام بیست سال از این مدت را در سامرا، زیر نظر و در حال تبعید و فشار بوده، اما بار امانت به امام بعد رسیده است.
مرگ در جوانی،
جهاد در سراپای عمر،
کوشش بیقیدوشرط در راه خدا،
نهراسیدن از مشکلات،
نترسیدن از قدرتها و قدرتمندها،
وقار و سکینۀ در راه خدا،
عبودیت و خضوع درمقابل خدا، خصوصیات این امام بزرگوار است؛ مانند امامان دیگر. ۱۳۶۰/۲/۱۸
📚حلقات «انسان۲۵۰ساله»/ حلقۀ سوم/ ۷۶. پایان دوران چهارم امامت
@sahba_nashr
📖 بازتاب جلسات مطالعه و حلقات کتابخوانی مخاطبان صهبا
#همراه_شما_هستیم
@sahba_nashr
🔸غدیر را در حد یک نصب یا معرفی ساده که پیغمبر اکرم کسی را معرفی کرد، فقط بهاینمعنا تلقی نکنید.
..مسئله این است که از دوران حضرت آدم که رشتۀ نبوتها و رسالتها شروع شد، بارها و بارها حکومتهای نبوی در طول تاریخ تشکیل شده است؛ مثل سلیمان و داوود و کسان دیگری از بنیاسرائیل تا زمان پیغمبرِ ما. [اما] آنجایی که این ترکیبِ بدیع و شیوای دین و سیاست، در اوج خود، بهصورت یک سنت ماندگار درآید و هدایت جامعه را تضمین بکند، این، در قضیۀ غدیر اتفاق افتاد. ۱۳۸۰/۱۲/۱۲
📚حلقات «انسان ۲۵۰ساله»/ حلقۀ سوم/۱.«غدیر»؛ تداوم رسالت
@sahba_nashr