eitaa logo
انتشارات صهبا - موسسه جهادی
1.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
270 ویدیو
41 فایل
📚 انتشارات صهبا - مؤسسۀ جهادی 🌍 www.jahadi.ir 🖼 www.instagram.com/sahba_nashr 📞 025-33551212 ✅ ارتباط با ما 🆔 @sahba_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم
طرح کلی را با صدای «استاد» بشنویم! بسیاری از مخاطبان بزرگوار این کتاب ارزشمند، مشتاق شنیدن صوت کامل جلسات طرح کلی در ماه رمضان سال ۵۳ بودند. خبر خوب برای این عزیزان، انتشار مجموعۀ صوتی کامل این جلسات در ماه مبارک رمضان امسال است. امسال، ماه مبارک، پای منبر استاد می‌نشینیم و «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» را می‌شنویم. علاقه‌مندان برای دسترسی به صوت سخنرانی‌ها می‌توانند به نشانی jahadi.ir مراجعه کنند، و اگر از پیام‌رسان‌ بله استفاده می‌کنند، از طریق کانال @sahba_nashr صوت‌ها را دریافت کنند.
01 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - ایمان 1.mp3
12.65M
🔊 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن استاد سید علی حسینی خامنه‌ای 📖 جلسۀ اول: ایمان ۱ 🗓 پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۵۳ شمسی، ۲ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری
02 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - ایمان 2.mp3
19.21M
🔊 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن استاد سید علی حسینی خامنه‌ای 📖 جلسۀ دوم: ایمان ۲ 🗓 جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۵۳ شمسی، ۳ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری
وقوع غزوۀ الفتح ریشۀ تاریخی این مبارزه، مبارزات پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم با پدر همین معاویه است؛ یعنی با ابوسفیان. هشت سال پیغمبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم با بنی‌امیه جنگیده است، با قریش، که در رأسشان در سال‌های آخر ابوسفیان قرار داشت. هشت سال پیغمبر مبارزه کرد. در سال هشتم هجرت، پیغمبر با ده‌هزار [نفر] سپاه رفت و مکه را فتح کرد و بنی‌امیه که راه هر نوع دفاع از جان خود را مسدود می‌دیدند، درمقابل پیغمبر تسلیم شدند؛ یعنی به ظاهر اسلام آوردند. ابوسفیان و فرزندان و تمام عشیره‌اش به اسلام گرویدند. و البته مسلمان‌شدن نبود، تسلیم قوای نظامی شدن بود. برای ابوسفیان، فکر برای جان است. برای مردمی که در جهت ضد انقلابِ تکاملی اسلام حرکت می‌کردند، ابتدائاً مسئلۀ جان مطرح بود. اگر فردپرستند، اگر تابع اختلاف طبقاتی هستند، اگر عرب را از مَوالی جدا می‌دانند و به تبعیض نژادی قائلند، همه به خودشان برمی‌گردد و برای خاطر خودشان است؛ مسئلۀ یک فکر برایشان مطرح نبود، فکر برای جان است. برخلاف جبهۀ توحید و جبهۀ اسلام که جان برای فکر است و فکر، اصیل است. لذا وقتی‌که خود را در محاصرۀ قوای پیغمبر می‌بینند، وقتی احساس می‌کنند که راه گریزی برای آنها وجود ندارد، ناچار تسلیم می‌شوند؛ به ظاهر ایمان می‌آورند، اما دل‌هایشان از کینۀ پیامبرصلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم مالامال و در صدد انتقام است. گمان نمی‌کنم کسی جرئت کند در تاریخ ادعا کند که ابوسفیان یک‌لحظه به پیغمبرصلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ایمان آورده بود به‌معنای واقعی. 📚کتاب حلقۀ سوم انسان۲۵۰ساله 📖صفحۀ ۳۸۳ ۲۵۰_ساله