eitaa logo
❤صاحب‌الزمان‌دوستت‌دارم❤
3.2هزار دنبال‌کننده
28هزار عکس
29هزار ویدیو
289 فایل
بسم‌رب‌المہدے‌عج♥️🍃 کپے‌حلال📿🌱 ڪانال‌طراحے‌مون:‌ @badrion تبادل و تبلیغات @majnon_rahbarr
مشاهده در ایتا
دانلود
✅️آخرین ومهم ترین توصیه ی ازشهدا درباره انتخابات 🌱 🔴با این توصیه گمراه نمی شوید..❗️❗️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولین پنجشنبه اسفندماه است🌸 🕯پنجشنبه ها دلمان هوای 🌸عزیزانی را دارد که 🕯مدتهاست از آنها دوریم 🌸همان روزی که دل 🕯هوایشان را میکند 🌸برای آرامش روحشون 🕯هدیه‌ای پیشکش درگذشتگان، 🌸پدران و مادران آسمانی کنیم بخوانیم فاتحه و صلوات🙏🕯🙏 ♥️ صاحب الزمان دوستت دارم ♥️ @Sahebzaman_dosetdaram
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منجی می آید✨
نقش امام زمان در زندگی من✨ 🍀‌فصل اوّل:خلقت روح من 💠خلقت اوّلیّهﯼ من که جزء دوستان و موالیان - و إن شاء اللَّه شیعیان - ایشان هستم، ارتباط مستقیم با امام زمانم دارد؛ چرا که: 🔺اوّلاً: باید بدانم که خدای تعالی روح مرا از اضافهﯼ آن گلی که جسم امام را از آن خلق نموده بوجود آورده است - و جسم امام نیز از مادّه ای به نام «علّیین» خلق شده است - فلذا قلب من نا خود آگاه به آن حضرت مایل است و ایشان را دوست دارد و البتّه این خلقت نیز اتّفاقی نبوده و همانطور که خواهیم گفت پس از قبولی من در امتحاناتی خاصّ در عوالم گذشته صورت پذیرفته است، پس در ذرّه ذرّهﯼ جان من حضور آن امام مشهود و ملموس است. 🔺و ثانیاً: باید بدانم که به خاطر وجود ایشان مرا خلق نموده اند و از نیستی به هستی آمده و وجود یافته ام و حیات من از حیات آن امام سر چشمه گرفته و به سبب حیات ایشان باقی است.  🌿آندم که روح، ز گل سرشته شد عشق، ز خال صورتت گرفته شد 🌿من عاشق شدم و دل به تو دادم چون عشق تو در وجودم نهاده شد 🍀فصل دوّم: امتحانات من در عوالم گذشته 💠بله! درست خواندید! عوالم گذشته ای که معمولاً از آن بی اطّلاعیم! 💠من پس از گذشتن از عوالم مختلفی همچون عالم ارواح و عالم ذرّ، پا به عالم دنیا گذارده ام، و در آن عوالم نیز مانند این دنیا امتحان شده ام، و در آنجا نیز به یاری و مَدَد و عنایت امام زمان خویش هدایت گشته ام. 💠و جریان بطور خلاصه از این قرار بوده است که خداوند (عزوجل) پس از خلقت ارواح، روح مرا به همراه سایر ارواح، مورد امتحان و آزمایش قرار داد و پس از اعطای اختیار و عقل و شعور به همهﯼ ارواح و معرّفی خود، از ایشان اینگونه پرسش نمود: {أَلَسْتُ برَبّکُمْ}  یعنی: «آیا من پروردگار شما نیستم؟». 💠پس نخستین کسانیکه به اختیار خویش و مَدَد الهی و حکمت بی پایان او {قالُو بَلی} را گفته و ایمان آوردند، وجود مقدّس پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام) بودند و بعد از آنان نیز پیامبران، اوصیا و اولیا و سایر مؤمنین و دیگران به این ندا لَبّیک گفتند و عدّه ی زیادی نیز قلباً ایمان نیاورده و کافر شدند. 💠بعد از این مرحله، خداوند (عزوجل) مسألهﯼ نبوّت پیامبران، خصوصاً نبوّت خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله و سلم) را به خلائق معرّفی و مطرح نمود، و بار دیگر از خلائق طلب اقرار بر نبوّت ایشان را کرد، در این مرحله نیز همچون مرحلهﯼ قبل عدّه ای ایمان آورده و عدّه ای نیز قلباً کافر شدند. 💠و در مرحلهﯼ سوّم نیز خداوند امیر المؤمنین (علیه السلام) و اوصیای آن حضرت را تا امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به خلائق معرّفی نمود و از آنان طلب اقرار و قبول ولایت ایشان را کرد، که باز عدّه ای کافر شدند و عدّه ای قلباً ایمان آوردند. 💠و مثل آنچه در مورد عالم ارواح گفته شد در عالم ذرّ نیز - پس از اینکه خداوند ارواح را در اجسام بسیار ریزی قرار داد - در سه مرحله امتحانات مذکور از خلائق گرفته شد  و در تمامی این مراحل، من به امام عصر خویش - که به من این عنایت را نمود و این یاری را رسانید که بتوانم توحید، نبوّت و ولایت را قلباً پذیرفته و بر زبان {قالُو بَلی}  را جاری کنم و این سعادت شامل حال همچون مَنی قرار گرفت که جزء شیعیان عصر او قرار بگیرم - مدیون و بدهکار هستم و قطره ای از دریای این عنایات را هم نمی توانم شکرگزاری نمایم، وچگونه می شود شکر این نعمت را بجای آورد! و حال اینکه توفیق شکر گزاری - که رزقی است معنوی - نیز از جانب ایشان باید به من عطا شود. 💠خدایا! تو را شکر می کنم که من را در آن عوالم مورد عنایت مولا و امام عصر خویش حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار دادی، و اذن دادی که محبّت خویش را در دلم بیافکند و مرا جزء شیعیان و موالیان خود بپذیرد. 💠خدایا! در این عالم نیز لحظه به لحظه مرا مورد عنایات خاصّهﯼ ولیّت قرار ده و توفیق شکر گزاری این نعمت عُظمی را به من عطا فرما، و آن به آن مرا به حضرتش نزدیک نموده و ارتباطم را با ایشان بیشتر فرما تا جائیکه لحظه ای از یادشان غافل نبوده و ایشان را فراموش نکنم و همیشه و در همه حال خدمتگزار آستان مقدّسشان باشم. یاد رُخَت به روضه ی رضوان نمی دهم خاک دَرَت به مُلک سلیمان نمی دهم 🌿دُرّ محبّتی که بر دلم نهفته ای تابنده گوهریست من ارزان نمی دهم 🌿آب ولایتی که گلم زان سرشته شد آن آب را به چشمه ی حَیوان نمی دهم ‌📚نقش امام زمان (عجل الله فرجه) در زندگی من ✍محمد مهدی محقق فرید 💚⃟○@Monjiiii_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 من زنده‌ام به عشق تو یا صاحب الزمان‌!❤️ ... کاش این جمعه بگوییم به تبریک ظهورش صلوات ! ♥️ صاحب الزمان دوستت دارم ♥️ @Sahebzaman_dosetdaram
عشاق الحسین محب الحسین.مطیعی.mp3
2.7M
✨🍃🕊♥️🕊🍃✨ 3⃣ 🎉اای مهدی صاحب الزمان لبیک لبیک... 🎙حاج میثم مطیعی ࿐჻ᭂ🍃♥️🍃჻ᭂ࿐
عشاق الحسین محب الحسین.نریمانی.ولادت امام زمان.mp3
5.89M
✨🍃🕊♥️🕊🍃✨ 4⃣💐 🎉دنیا پر از جراحت و در انتظار مرهم 🎙حاج سید رضا نریمانی ࿐჻ᭂ🍃♥️🍃჻ᭂ࿐
💠چگونه از قساوت قلب رهائی یابیم؟💠 💎عواملی موجب قساوت قلب است، مانند: فرو رفتن درهوای نفس، کثرت کلام و زیاد سخن گفتن، آرزوی دراز، گناه، رفت و آمد و معاشرت با افراد بی‌بندوبار، خندیدن زیاد، وقت گذرانی بیهوده و لهو و لعب، حرص زدن برای افزایش مال و ثروت، پرخوری و.... 💎در مقابل برای رقت قلب و نرم دلی راهکارهائی وجود دارد: ۱. ذکر و یاد خدا: «فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ» مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم (بقره ـ ۱۵۲) ۲. توبه: امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرماید: بردلها زنگار می نشیند مانند زنگاری که بر مس می نشیند، پس با توبه و استغفار آن را جلا دهید. ۳. رفت و آمد با فقرا و اطلاع از احوالات آنان، دیدن محیط زندگی و آشنائی با مشکلات و گرفتاریهای آنها. ۴. معاشرت با انسان‌های مؤمن و با تقوی ۵. ترک مخاصمه و جدال و دعوا، جز برای احقاق حق. ۶. ترک جدی گناه ۷. شنیدن موعظه‌ و تفکر در بی اعتباری دنیا و عبرت گیری از اخبار پیشینیان، یاد مرگ و دشواریهای پس از آن. امام علی علیه‌السلام می‌فرماید: قلبت را با موعظه زنده کن ... و او را با یاد مرگ ذلیل گردان[ و خاشع کن]..... و اخبار گذشتگان را بر او عرضه نما (نهج‌البلاغه، نامه ۳۱) ۸. حکمت آموزی و همت گماشتن به یادگیری و فهم مسائل حیاتی زندگی. زیرا خداوند قلب‌ها را با نور حکمت زنده می‌گرداند، هم‌چنان که زمین مرده را به باران زنده می‌کند. (میزان الحکمهًْ، ح ۱۷۰۳۲) «قال رسول‌الله صلي الله عليه و آله و سلم يا علِيّ إِذا أَتي عَلَي المؤمِنِ اَربَعينَ صَباحاً وَلَم يَجلِسِ العُلَماءَ قَسَي قَلبُهُ وَ جَرَءَ عَلَي الکَبائِرِ». «رسول خدا فرمود: يا علي هر گاه چهل روز بر مؤمن بگذرد و در مجلس علما حاضر نشود قلب او قساوت مي‌گيرد و بر گناهان کبيره جرأت نمايد». ۹. تلاوت قرآن: برای قلب جلائی غیر قرآن نیست. (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۷۶) ۱۰. راز و نیاز با خدا: خواندن ادعیه‌ای که از معصومین (علیهم‌السلام) رسیده و توجه به معانی بلند آنها. از جمله مناجات خمسة عشر که در مفاتیح‌الجنان آمده و دارای مفاهیم بلند و عارفانه فراوان و تاثیرگذاری است. (این مناجات مشتمل بر پانزده دعاست با نام‌های مناجات التائبین، مناجات الشاکرین، مناجات الخائفین، مناجات المفتقرین و ...) ‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌☫سید •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁• @Sahebzaman_dosetdaram •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁
🟣 انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان دارد ... 🔸🔸🔸 بخش اول 🔶 برخی اساتید درس خارج حوزه گمان کرده‌اند که از مقدسات در تشویق مردم به انتخابات سوء استفاده شده و نام دین و قرآن و اسلام و امام زمان بیجا و ناروا به انتخابات گره خورد است و از شنیدن اینکه «حضور در انتخابات، واجب شرعی و اجرای فرمان امام زمان است» انگشت به دهان شده‌اند و اشاره کرده‌اند «انتخابات یک امر عقلایی است و هیچ جای دنیا در انتخابات از دین مردم مثل مسیحیت و یهودیت و اسلامیت مایه نمی گذارند». ✅ معلوم نیست تصویر این اساتید از دینداری چیست؟ آیا دینداری فقط نماز و روزه و تلاوت قرآن و زیارت اعتاب مقدسه است؟ انتظار می‌رفت اساتید بزرگ حوزه علمیه تصویر کاملی از مسلمانی داشته باشند و دینداری را به مناسک عبادی محدود و به گوشه مساجد محصور نفرمایند. ✅ جهت اطلاع به عرض می‌رسد تصویر کامل دین‌داری و مسلمانی شامل مسواک‌زدن و بهداشت و نظم و علم‌آموزی و جهاد و نکاح و همسرداری و پیوند خانوادگی و مانند آن نیز می‌شود. دین‌داری و مسلمانی یک برنامه در کنار سایر برنامه‌ها نیست که در شبانه‌روز ساعتی را بدان اختصاص دهیم و برای آن ظرف زمانی و مکانی خاص در نظر بگیریم. تصویر کامل و گسترده‌ی دین‌داری در همین مقدار منحصر نمی‌ماند؛ بلکه فراتر از یک عملیات شخصی و رابطه‌ی فردی با خدا، در ابعاد شکوهمند یک حرکت جمعی ولایی به واسطه‌ی امت‌ها محقق می‌شود. اسلام ناب یک حرکت جمعی است؛ یعنی تلاش و قیام امّت است در یک هم‌افزایی تاریخی و حرکت کاروانی برای اقامه‌ی دین، توحیدگستری و ساخت تمدن اسلامی. ✅ پیامبر اسلام فرمودند «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» کسی که هر روز صبح دغدغه امور جامعه اسلامی و امور مسلمانان را نداشته باشد مسلمان نیست. آیا تصویر آقایان از دینداری با این تصویر نبوی مطابقت دارد؟ دین خدا، دستور بندگی است و بندگی خدا به اعمال فردی منحصر نمی‌شود. دین خدا صرفاً دستوراتی برای آحاد انسان‌ها نیست که در مقابل خدا به آن پای‌بند باشند. علاوه بر آن، دستوراتی برای امّت‌ها و اقوام است که در یک حرکت یکپارچه متعاون و اعتصام جمعی، هدف عالی و آرمان بلندی را دنبال کنند. ✅ کار اصلی دین‌داری را نمی‌توان فردی انجام داد و اعتصام به حبل‌الله باید با وصف جمعی باشد: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً». بدون حرکت جمعی کار دین خدا راه نمی‌افتد و امکان دین‌داری حداکثری نیست. به همین جهت «تعاون بر برّ و تقوا» یک توصیه‌ی استحبابی و ترجیحی نیست؛ بلکه یک واجب الهی بدون جایگزین است و مؤمنان باید برای حرکت در راه خدا در یک سازه‌ی ولایی هم‌افزا و صف به‌هم‌پیوسته‌ی متراکم همچون بنای پولادین قرار گیرند: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوص‏». ✅ استاد محترم؛ آیا جهاد امیرالمومنین دینداری نیست؟ آیا صلح امام حسن دینداری نیست؟ آیا سخنرانی‌های توفنده امام حسین علیه‌السلام بر علیه دستگاه خلافت یزید دینداری نیست؟ آیا مبارزه شورانگیز امام رضا علیه‌السلام که طاغوت زمانه خود را به ستوه آورد و به شهادت آن حضرت منتهی شد دینداری و مسلمانی نیست؟ آیا زندگی انقلابی همه پیامبران خدا که به حکم کریمه «و کذلک جعلنا لکل نبی عدوا» جریان کفر و شرک را در مقابلشان قرار داد و برایشان دشمن درست کرد دینداری و مسلمانی نبود؟ آیا تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبران بزرگ الهی دینداری نبود؟ آیا «حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِيَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ» دینداری نبود؟ ✅ عجیب است در زمانی که «حتی المخدرات فی الحجال» گستره‌ی دین خدا را شناخته‌اند و هدایت الهی را برای همه‌ی شئون زندگی فردی و اجتماعی خود می‌خواهند یک فاضل حوزوی گمانش این باشد که حضور مردم در میدان اجتماعی و تلاش برای منصب بخشیدن به انسان‌های مومن و حاکم ساختن بندگان صالح خدا به هدف اقامه توحید دینداری نیست. به نظر شما اگر قرار باشد دین خدا را حاکم کنیم و در مسیر کلان‌پروژه‌ی بزرگ پروردگار که برای آن پیامبر و هدایت و دین فرستاده است: «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدى‏ وَ دینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشرِكُونَ» اقدامی کنیم، چه کاری باید انجام دهیم؟ اساسا یاری خدا در نظر شما چه معنایی دارد؟ خدای متعال بعد از این آیه شریفه که طرح تاریخی خود را در آن بیان کرده است مؤمنان را به یاری طلبیده است «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا كُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ» اگر قرار باشد خدا را یاری کنیم و دین خدا را در عالم حاکم کنیم چه کار باید بکنیم؟ ☫سید •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁• @Sahebzaman_dosetdaram •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁
🟣 انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان دارد ... 🔸🔸🔸 بخش دوم ✅ ارسال پیامبران، انزال کتاب‌های آسمانی و فرستادن هدایت، همه برای این بوده که دین حق و مکتب اهل بیت بر همه‌ی مکاتب و ادیان جهان چیره گردد و سرانجامِ جهان به دست صالحان و پارسایان رقم خورد و دین، یک‌پارچه الهی شود. وَ لَقَد كَتَبنا فِی الزَّبُورِ مِن بَعدِ الذِّكرِ أَنَّ الأَرضَ یرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ. وعده‌ی قاطع پروردگار، بر استخلاف مؤمنان صالح در زمین و حاکمیت دین در آن و رفع شرک و ظلم و خوف است: وَعَدَ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى‏ لَهُمْ وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنی‏ لا یُشْرِكُونَ بی‌شَیْئاً» و مؤمنان را برای تحقق دین در سراسر زمین به یاری طلبیده است و افق مورد نظر خود را چنین بیان می‌کند که «دین» کلاً و یک‌پارچه، الهی گردد و نور خدا فراگیر شود: «وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ». وَ قاتِلُوهُم حَتَّى لا تَكُونَ فِتنَةٌ وَ یَكُونَ الدِّینُ كُلُّهُ لِلَّهِ. .‏ ✅ استاد محترم آیا تلاش برای اقامه توحید در جهان دینداری نیست؟ ✅ حضرت ایشان آورده‌اند که «اگر احیاناً نمایندگان برگزیده به خوبی عمل نکردند و یا کارایی لازم را نداشتند؛ این شعارها ضربه به اسلام و دین و اعتقادات مردم می زند» بله؛ بدون شک خادمان دین خدا و برگزیدگان امت اسلامی باید خوب عمل کنند تا ضربه به دین خدا نخورد و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند تا زمینه برای ظهور امام زمان آماده شود همچنین سزاوار بلکه لازم است خدمات نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی به اطلاع مردم برسد و دستاوردهایی که این عزیزان با تلاش و مجاهدت خود عرضه کردند بیان شود؛ اما این موضوع مانع از آن نیست که تاثیر حضور و مشارکت مردمی در پیشبرد مقاصد اسلام و تأمین اهداف الهی دین بیان شود و رابطه این قیام مردمی با تسریع در ظهور امام زمان به مردم گوشزد شود. و السلام علی من اتبع الهدی محمد عالم‌زاده نوری ☫سید •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁• @Sahebzaman_dosetdaram •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁
43.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مستند عملیات آسمان ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی در آسمان هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) مبارک ☫سید •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁• @Sahebzaman_dosetdaram •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به به چه اقلیمی بهشت اینجاست عجب کرب و بلایی داری❤️ 🎬نعمت های فراموش شده 🎙️استاد ☫سید •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁• @Sahebzaman_dosetdaram •❁꧁-•°❄️🕊❄️°•-꧂❁
🔸چه کسی بهترین بهره‌ها را از ماه شعبان می‌برد؟ ♥️ صاحب الزمان دوستت دارم ♥️ @Sahebzaman_dosetdaram
♨️دعایت زودتر مستجاب می شود! 🔸سید بن طاووس رحمه الله می فرمایند: پس تا می‌توانی مواظب باش دیگری را در محبت و دعا بر امام زمانت مقدم نداری و هنگامی که خواستی برای آن مولای عظیم الشأن دعا کنی با تمام وجود دعا کن. ❌مبادا فکر کنی او به دعای تو محتاج است، هرگز چنین نیست و هرکس چنین فکری کند بیمار است. 🔸اینکه می‌گویم برای او دعا کن، فقط برای این است که او حق بزرگی بر تو دارد و بسیار در حق تو احسان نموده است، و اگر قبل از دعا برای خودت برای او دعا کنی، ابواب اجابت زودتر به رویت گشوده می‌شود، زیرا تو با گناهت باب دعا را بر روی خود بسته‌ای، ولی هنگامی که برای آن مولایی دعا کنی که از خواص درگاه خداست، به احترام او باب اجابت به رویت گشوده می‌شود و آنگاه خود و همه کسانی که در حقشان دعا می‌کنی بر خوان و احسان او نشسته و مشمول رحمت، کرم و عنایت الهی می‌شوید. 📚 کتاب شریف نجم الثاقب ج۲ ص۴۵۳ ♥️ صاحب الزمان دوستت دارم ♥️ @Sahebzaman_dosetdaram
‍ 🔴 فرق ظهور، قیام و خروج امام زمان در چیست؟ 🌕 در بعضی از روایات بین این واژه‌ها اختلاف چندان و مهمی نیست و چه بسا، به جای یکدیگر استفاده شده‌اند؛ اما با دقت و تحقیق در برخی از احادیث در می‌یابیم که «ظهور»، «قیام» و «خروج» با یکدیگر تفاوت داشته و هر کدام معنای مستقلی دارند! 🌕 ظهور، در شب بیست و سوم ماه رمضان شب جمعه با صیحه آسمانی واقع می‌شود؛ یعنی مردم خبر ظهور و دعوت جهانی امام زمان را در این تاریخ توسط منادی آسمانی دریافت می‌کنند. 🌕 قیام، در دهم ماه محرم (روز عاشورا) روز شنبه از کنار کعبه، بین رکن و مقام آغاز می‌شود. و چند ماه بعد از ظهور خواهد بود؛ در مورد قیام باید بگوئیم قیام به ایستادن حضرت کنار کعبه اطلاق می‌شود. طبق روایات، امام مهدی علیه السلام نماز عشاء را در مسجدالحرام می‌خواند؛ سپس به کعبه تکیه می‌زند و اعلام می‌کند و از اهل عالم می‌خواهد که از او تبعیت کنند. حضرت جبرئیل به عنوان اولین نفر با ایشان بیعت می‌کند؛ ۳۱۳ یار جمع می‌شوند و امام بین رُکن و مقام از آنان بیعت می‌گیرد. و تا سپاه دوم یعنی لشکر ده هزار نفری از شیعیان به ایشان ملحق نشوند از مکَه خارج نمی‌شوند. 🌕 خروج، با حرکت امام از مکّه به سمت مدینه و کوفه بعد از جمع شدن یاران(۳۱۳نفر+ ۱٠٠٠٠نفر) اتفاق می‌اُفتد. اینکه امام حرکت خود را شروع می‌کند، از مکّه خارج می‌شود تا به فتح جهان بپردازد را می‌توانیم بگوئیم خروج امام. ✅ ناگفته نماند آنچه در لسان مردم به ظهور امام زمان علیه السلام و حضور عمومی ایشان تعبیر می‌گردد در واقع، همان قیام ایشان در دهم ماه محرم، روز شنبه از کنار کعبه می‌باشد. ♥️ صاحب الزمان دوستت دارم ♥️ @Sahebzaman_dosetdaram
‍ ✨﷽✨ 🔴 (نمازی با فضیلت و با ثواب بسیار زیاد) ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ✍✨ امام صادق(علیه السلام) فرمود: « به این امّت سه ماه ارزشمند عطا کرد، که به امّت هاى قبل نداده بود و آن ماههای، رجب، شعبان و ماه رمضان است و سه شب نیز به این امّت عنایت کرد که به امّت هاى پیشین نداده بود و آن شب هاى سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم ماه است و همچنین سه سوره‌ی (بافضیلت و پرمحتوا) به این امّت عطا کرد که به امّت هاى سابق نداده بود و آن سوره هاى «یس»، «مُلک» و «توحید» است، از این رو هر کس که میان این سه فضیلت جمع کند، میان بهترین عطاهاى این امّت جمع کرده است». از امام(علیه السلام) سؤال شد: «چگونه مى توان میان آنها جمع کرد؟ فرمود: «در لیالى بیض (سه شب)-یعنی امشب و فرداشب و پسفرداشب- در این سه ماه نماز بخواند 🔻به این نحو که «در {یعنی امشب} دو رکعت نماز بخواند: در بعد از حمد این سه سوره (یس، مُلک و توحید) را هر کدام یکبار بخواند، و در یعنی فرداشب چهار رکعت نماز بخواند (دوتا دو رکعتی) و در هر رکعتى بعد از حمد سوره «یس» و «ملک» و «توحید» را بخواند. و در ، شش رکعت نماز بخواند (سه تا دو رکعتی) و همین سوره ها را در هر رکعت بخواند» (علیه السلام) در فضیلت این نمازها فرمود: «هر کس این نماز را بخواند فضیلت این سه ماه را به دست آورده و خداوند همه گناهانش را - جز شرک - مى آمرزد» منبع:مفاتیح الجنان 🔺 تذکــــــر ✅ این نماز بایستی در شب سیزدهم هر سه ماه(رجب، شعبان، رمضان)خوانده شود منتها کسانی که در ماه قبل(ماه رجب)این نماز را نخوانده اند امشب می توانند این دو رکعت نماز را بخوانند و از ثواب عظیم آن بهره مند شوند. ✅وقت خواندن این نماز در کل شب است ( از بعد از خواندن نماز مغرب تا اذان صبح)