استاد تحریری: امام صادق عليه السّلام در پاسخ به درخواست عنوان بصرى، مبنى بر بهره مندى وى از #علوم آن حضرت كه: «خدا از علم شما روزى ام كند»، به وى فرمود: «ليس العلم...»؛ يعنى آن علمى كه تو درخواست مى كنى، به تعلّم و يادگيرى تكيه نمى كند.
🔶البته قابل توجه است كه پاسخ حضرت، متناسب با درخواست عنوان بود، زيرا وى درخواست مطلق علم را ننمود تا حضرت وى را به مقدمات آموزشى #علم_حصولى راهنمايى نمايد، بلكه تقاضاى بهره مندى از علوم #اهل_بيت عليهم السّلام را داشت و بديهى است كه علوم اهل بيت عليهم السّلام، از سنخ علم حضورى است كه تنها با عبوديت و بندگى حقيقى خداوند و بر اثر فيض #هدايت_الهى در وجود انسان تحقق مى يابد، به همين جهت آن حضرت وى را به مقدمات عملى، عبوديّت و هدايت الهى در اين طريق توجه داده و تفاوت علوم اهل بيت عليهم السّلام با علوم ديگران را به وى يادآور شدند.
🔶اگرچه ائمه عليهم السّلام نيز ناچارند علوم حقيقى خود را در قالب الفاظ مناسب و با مفهوم مناسب به ديگران القا كنند، لذا علوم ايشان نيز جنبه ى علم حصولى مى يابد و براى رسيدن به علوم حقيقى ايشان، بايد از علوم رايج آنان كه شاگردانى را در علوم گوناگون پرورش داده اند استفاده كرد، لذا #امام_صادق عليه السّلام در ادامه مى فرمايد: «اگر آن علم حقيقى را مى خواهى، اوّل در خودت حقيقت بندگى را بخواه و علم را براى به كار بستن آن طلب كن.» و در پايان نيز به مقدارى از آداب تحصيل علوم خود، اشاره مى فرمايد.
1067982592_-1739128094.mp3
1.29M
🔸 تواصی به حق و صبر یادتان نرود
🔹امام خامنه ای ادام الله ظله العالی
حق الناس در محیط کار و زنـدگی از دیـدگاه قرآن و روایات.pdf
1.32M
🔰حق الناس در محیط کار و زندگی از دیدگاه قرآن و روایات
12.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸محبت اصیل و تبعی
🔹آیت الله مصباح یزدی ره
سیدهاشم حداد قدسسره: بدون ولایت (یعنی تا داخل در ولایت امام علیهالسلام نشویم) انسان به توحید نمیرسد. نه اینکه منظور از داخل در ولایت شدن این است که مجلس تشکیل بدهیم و سینهزنی کنیم، اینها همه به جای خودش؛ بلکه داخل شدن در آن ولایت یعنی، انسان همان ادراکی را پیدا کند که امام علیهالسلام به همان ادراک در این عالم وجود اثر میگذارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸کتمان اسرار
🔹آیت الله فاطمی نیا ره
🔸 در حدیث آمده است که «عبادت ده جزء است، نه جزء آن در طلب حلال است».
🔷 و نیز در حدیث دیگری آمده که «هر کس چهل روز حلال بخورد، خدای متعال دل او را روشن می کند و چشمههای حکمت را از دل او بر زبانش جاری می سازد».
🔸 در حدیث دیگری داریم: «کسی از یاران پیامبر از او خواست که از خدا بخواهد تا او را مستجاب الدعوه کند، حضرت به او فرمود: خوراک خود را پاک و حلال کن تا دعای تو مستجاب شود».
📚 معراجالسعادة
12.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 اینجور آدمها انگیزه دارن از خودشون مراقبت کنن ..
🔹استاد پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸ابعاد گسترده صله رحمِ پدر مادر و تاثیر آن بر سعادت و شقاوت فرزند
🔹علامه حسن زاده آملی ره
baafghi.mp3
7.66M
آیت الله حائری شیرازی ره: حجاب، به قیمت خون شهداء حفظ شده. مگر مردم میگذارند بیحجابی رایج شود؟
رضا شاه وقتی می خواست بیحجابی را بیاورد اول از زن و بچۀ خودش شروع کرد و اول شروع کرد که قم را بیغیرت بکند. زن و بچهاش را به عنوان زیارت حضرت معصومه (ص) فرستاد به قم. این ها بیچادر و با سرِ برهنه آمدند وارد صحن مطهر شدند.
آشیخ محمد تقی بافقی، آنها را دید. از دور گفت اینها که هستند؟! اینها را بیرون بکنید! داد زد، فریاد زد، مردم را جمع کرد.
اینها هم کوچک شدند. تولیت حرم، آنها برد به یکی از غرفه ها و در را بست. اینها فوری به پهلوی تلفن کردند که شیخ آمده به ما فحش داده، مردم را دور خودش جمع کرده و الآن هم ما را در یک گوشهای کردهاند و در را بستهاند.
پهلوی از تهران بلند شد آمد قم. اول رئیس شهربانی را گرفت و زد. آشیخ محمد تقی را هم آوردند و او ایشان را گذاشت زیر لگد. به دندههای آشیخ محمد تقی لگد می زد. آشیخ محمد تقی هم زیر لگد هی می گفت: ای بیپدر بزن! بیمادر بزن! بیحیثیت بزن! بیشرافت بزن! مدام کتک میخورد و اینطور می گفت.
الان قبر آشیخ محمد تقی را همه می آیند در حرم مطهر و زیارتش می کنند. واقعاً پهلوی را شکاند.
این حجاب با این کتکها حفظ شده. با این خون دل ها حفظ شده. این شهدا حجاب را آوردند. این هایی که دست دادند، پا دادند، معلول شدند حجاب را زنده کردند. مگر مردم میگذارند چیزی را که اینقدر خون دادند، این قدر جان دادند، اینقدر مال دادند، این قدر ضربه خوردند، با چهار تا که تمبک بزنند، چهار تا که مویشان را بیرون بگذارند از دست بدهند؟! ابداً این کار را نمیکنند.