فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه زیبای بازگشایی درهای حرم امام رضا (ع) و اشتیاق زائران برای زیارت
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️دقیقا عید فطر سال قبل بود؛ چه لبخند دلنشینی
🌹عید فطر امسال اولین عید فطری بود که حاج قاسم در میان ما نبود...
🌍 eitaa.com/shakhes1 ایتا
🌍http://sapp.ir/shakhes.1 سروش
⭕️ علامات و #مفسده های #مردم_آخرالزمان ازدیدگاه امام صادق (ع)
🔘و دیدی كه بیشتر مردم و بهترین خانه ها، آن ها باشند كه به زنان در #هرزگی كمك كنند.
🔘و دیدی كه #مؤمن به خاطر ایمانش غمناك و خوار گردد.
🔘و دیدی كه بدعت و #زنا آشكار گردد.
🔘و دیدی كه مردم به #شهادتِ ناحق اعتماد كنند.
🔘و دیدی كه #حلال تحریم شود و حرام مجاز.
🔘و دیدی كه #دستورات دینی طبق تمایلات اشخاص تفسیر گردد.
🔘و دیدی كه مردم چنان در ارتكاب #گناه جری شده اند كه منتظر رسیدن شب نیستند.
🔘و دیدی كه #مؤمن نتواند كار بد را نكوهش كند جز با قلب.
🔘و دیدی كه مال كلان در راه #غضب الهی خرج شود.
🔘و دیدی كه #زمامداران به كافران نزدیك شوند و از نیكان دوری گزینند.
🔘و دیدی كه والیان در داوری #رشوه گیرند.
📚منابع:
🔸روضه كافي ،”مرحوم كليني"،حديث ٧
🔸بحار الانوار،"علامه مجلسي"،ج ۵٢ ، صص ٢۵۴ - ٢۶٠
🔸ترجمه روايت برگرفته از كتاب "عدل منتظر"، گفتار هفتم، "ص١٧٠
نقل از» وبلاگ موسسه آخرالزمان
@entezar_ma313
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صبح امروز قسمتی از پیام رهبر انقلاب به مجلس یازدهم:
در عدالت نمره مطلوب به دست نیاوردیم، راه درست اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملی است
@Bisimchimedia
هدایت شده از پاسخ به شایعات و شبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوری
سانسور شد👆👆👆
#اگر_ما_را_آتش_بزنید_و_به_دار_بیاویزید_امان_نامه_امضاء_نمیکنیم
قسمتی از اولین نطق انقلابی در مجلس یازدهم توسط حجت الاسلام تقوی که در خبر ساعت یازده از شبکه خبر ، پخش نشد(تاسف برانگیز است که هیچ جمله ای، تاکید میکنم که هیچ جمله ای از بیانات ایشان را پخش نکرد اماسخنان وزیر کشور و رئیس جمهور و غیره را منتشر نمود)
✌✌✌اگر ما را آتش بزنید و به دار بیاویزید، امان نامه امضاء نمیکنیم✌✌✌✌
🆔 @j_shobheh 👈 کلیک
🔴 پایان رای گیری هیئت رئیسه مجلس/قالیباف با 230 رأی رئیس مجلس یازدهم شد
🔺سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با 208 رای نائب رئیس اول مجلس شد
🔺علی نیکزاد با 196 رای نائب رئیس دوم مجلس شد
🔺به ترتیب آقایان، سید ناصر موسوی لارگانی(171رأی)، احمد امیرآبادی فراهانی(165رأی)، ، حسینعلی حاجی دلیگانی(149رأی)،روح الله متفکر آزاد(148رأی)، علی کریمی فیروزجایی(127رأی)، سید محسن دهنوی(119رأی)، به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس یازدهم انتخاب شدند
🔺همچنین آقایان محمدحسین فرهنگی(167رأی)، علیرضا سلیمی(129رأی) و محسن پیرهادی(128رأی) به عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس یازدهم انتخاب شدند
@ICANEWS
ترکیب اولین هیئت رئیسه مجلس یازدهم
#حسینعلیحاجی نماینده محترم مردم شریف شهرستانهای شاهینشهر و میمه و برخوار نیز بعنوان #دبیر هیئت رئیسه #برگزیده شد.
عرض #تبریک و آرزوی #توفیق و #سلامتی🌸
هیات حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام وکانون آل طه وپایگاه مقاومت بسیج شهیدبهشتی مسجدصاحب الزمان(عج)شهرگرگاب
🌼@sahebzaman_gorgab🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 عکس حاج قاسم سلیمانی در دست تظاهرات کنندگان امریکایی
دنیا رو ببین ، چرخید و چرخید و در قلب آمریکا ملت معترض عکس حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس رو سر دست گرفتند و داد میزنن سردمداران آمریکا تروریست هستند.
خون شهید میجوشه..
🔴 بیداری ملت
@bidariymelat
@bidariymelat
هدایت شده از مرسلات مدیا
🔴🔶بنای بر قبر
مناسبت: ویرانی قبور ائمه بقیع (علیهم السلام )
مگر اسلام مخالف ساختن بنا بر قبر نیست؟:
وهابیان، ساختن گنبد ، ضریح و بقعه و ... بر روی قبور را حرام و تخریب آن را واجب می دانند. آنان ساختن این چیزها بر روی قبور را نوعی شرک و کفر می پندارند.
صغانی می گوید: «مشاهد به منزله بت ها هستند و همان کاری را که عرب جاهلی با بت های مختلف می کرد، پرستندگان قبور، امروزه با مشاهد و قبور انجام می دهند و تغییر نام، عمل را عوض نمی کند.»
به گمان آنها، ساختمان کردن قبرها، بدعتی است که بعد از عصر تابعین رخ داده و در قرون نخستین اسلامی نبوده است. آنان در این مسأله پیرو پیشوای خود، ابن تیمیه و شاگرد او ابن جوزیه هستند. از این رو آنان در چند قرن گذشته، تا می توانستند مشاهد و زیارتگاه ها را ویران کردند و حتی قبور ائمه بقیع و قبر امام حسین(علیه السلام) را نیز استثنا نکردند.
آنان در تخریب قبور بقیع، استفتایی تنظیم کردند و به نزد یکی از علمای مدینه فرستادند و او در جواب چنین نوشت:
«ساختن و بنا کردن روی قبرها به اجماع مسلمین حرام است و در این زمینه احادیث صحیح روایت شده و از این رو بسیاری از دانشمندان به وجوب خراب کردن آن ساختمان ها فتوا داده اند و از جمله احادیثی که راجع به لزوم خراب کردن قبور مورد استناد قرار گرفته حدیثی است که علی(علیه السلام) به ابی الهیاج می گوید: من تو را برای کاری می فرستم که رسول خدا مرا برای آن کار فرستاده : اگر مجسمه ای دیدی آن را بشکن و هرگاه قبر بلندی دیدی آن را با خاک یکسان کن.
در صحیح مسلم هم این حدیث روایت شده است؛ اما موضوع مسجد قراردادن قبرستان ها و نماز خواندن در آنها و روشن کردن چراغ، نیز به مفاد حدیث ابن عباس ممنوع است ... و اما توجه به سوی حجره نبوی(صلی الله علیه و آله) در موقع دعا کردن، بهتر است که از این عمل نیز جلوگیری بشود، چنان که از کتب معتبر استفاده می شود، چون بهترین سمت ها، سمت قبله است و همچنین طواف بر قبور و بوسیدن و به طور کلی دست کشیدن به آنها اعمالی است حرام و ممنوع! و نیز ذکر خواندن و رحمت فرستادن در مواقع نامبرده همگی بدعت است و این، چیزی است که نظر ما به آن رسیده است.»
آنان این فتوا را مستمسک تخریب قبور ائمه در بقیع و نیز تخریب دیگر بقعه ها و زیارتگاه ها قرار دادند؛ در پاسخ به این فتوا باید گفت:
1. ادعای اجماع در این باره کاملاً بی اساس است؛ پیروان بیشتر مذاهب اسلامی در اعصار گوناگون این عمل را جایز می دانستند و این سیره مستمر مسلمانان بوده است. مسلمانان بر قبور آنان که از دنیا می رفتند، بقعه می ساخته اند و نسبت به عالمان و بزرگان خود در این مسأله، حساسیت بیشتری نشان می داده اند.
2. حدیث ابی الهیاج، حدیث ضعیفی است؛ چه این که در سلسله راویان آن، راویان غیر ثقه وجود دارند که از جمله آنها سفیان ثوری است. دیگر آنکه این حدیث، به فرض صحت سند، نمی تواند ادعای وهابیان را اثبات کند؛ چون حدیث مذکور، امر به مسطح کردن قبر می کند و این که آن را همانند پشت ماهی نسازند؛ کلمه مُشرِف در حدیث به معنای بلندی بیش از حد است. از این رو آن حضرت دستور داده تا قبرهای بیش از حد بلند را مساوی کنند و کوتاه کنند، نه آن که قبر را تخریب کنند! چه این که تمام مذاهب اسلامی اتفاق نظر دارند که می توان، بلکه مستحب است قبر بالاتر از زمین ساخته شود.
3. درباره برخی از احادیث منسوب به پیامبر(صلی الله علیه و آله) که از ساختمان ساختن بر روی قبرها و گچ کاری قبر نهی فرموده، باید گفت که سند این احادیث ضعیف است و متن آنها نیز دارای اضطراب است. نیز باید گفت: نهی اعم از کراهت و حرمت است و به فرض که این احادیث ضعف متن و سند نداشته باشند، ممکن است مقصود از آنها کراهت باشد و کراهت آنجایی است که بر ساختن گنبد و بارگاه، فایده عقلایی مترتّب نباشد، وگرنه آنجا که ساختن بارگاه، از شعائر اسلامی باشد و منافع فراوان معنوی را به دنبال آورد، امر بسیار پسندیده ای است.
ادامه در روز برگ:
http://www.atf.morsalat.ir/s/7ozb8r4
دریافت روز برگ:
dte.bz/app
#متن_نوشت
@taghcheh1399