eitaa logo
یا صاحب الزمان (نفت وگاز پارس)
123 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
7.6هزار ویدیو
793 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بینش سیاسی عسلویه
🇮🇷 📝 | بایدن باید غرور خود را ببلعد 🍃🌹🍃 🔻 تحولات به وجود آمده پس از جنگ اکراین شرایطی را به ایالات متحده تحمیل نموده است که برای رهایی از آن پیرمرد هفتادساله کاخ سفید حالا ناچار شده است تا در خاورمیانه دوره بیفتند تا مزیت استراتژیکی رو به افول امریکا را احیاء نماید. 🔸 بایدن اکنون به‌شدت درگیر این چالش است که چگونه اسب اقتصاد ۱.۷ تریلیون دلاری روسیه را بدون آسیب رساندن به اقتصاد اروپا و آمریکا از پای درآورد. بایدن می‌داند که تلاش بیش از دو دهه‌ای ایالات متحده برای ادغام روسیه در اقتصاد جهانی با این ایده که اشتراک منافع اقتصادی با روسیه می‌تواند کرملین را مجبور به مماشات کند با شکست مواجه شده است. 🔹بایدن بیش از گذشته درگیر چالش با ایران است. چالش بزرگ این است که چگونه پاسداران را در لیست تروریسم نگه دارد بدون آنکه سربازانش در منطقه آسیب ببینند، را فریز کند و دیپلمات‌های ایرانی را سر بدواند بدون آنکه برنامه هسته‌ای این کشور از کنترل خارج شود، فروش نفت ایران را محدود کند. او می‌گوید می‌خواهد از نفوذ ایران در غرب آسیا بکاهد و در این راه از زور به‌عنوان آخرین راه‌حل برای دور نگه‌داشتن ایران از سلاح هسته‌ای استفاده خواهد کرد. 🔺رفتار متناقض بایدن در سفر خود به غرب آسیا نشان داد او از قبل می‌دانست که پای در میدان مین گذاشته است. میدانی که هرگونه اشتباه سر او را یک گام به فرورفتن در باتلاق غرب آسیا نزدیک‌تر خواهد چراکه نه توافق ابراهیم و اعتمادبه‌نفس کاذب رژیم‌صهیونیستی می‌تواند ایران را کنترل کند و نه شرایط عربستان به‌گونه‌ای است که خلأ انرژی را برای او جبران کند. به نظر می‌رسد او اکنون چاره‌ای ندارد جز اینکه غرور آمریکایی خود را ببلعد و واقعیت قدرت را بپذیرد. ✍حسین حسینی نژاد | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از بینش سیاسی عسلویه
🇮🇷 📝 | شکست سفر بایدن‼️ 🍃🌹🍃 🔻روزنامه «کیهان» با طرح این سوال که «چرا سفر بایدن به رژیم‌صهیونیستی شکست خورد؟» نوشته است: «به جز همان جمله تکراری و همیشگی «از شما حمایت می‌کنیم»، سفر بایدن به فلسطین اشغالی هیچ دستاوردی نداشت. 🔹حتی پیش از آغاز سفر بایدن به فلسطین اشغالی، بسیاری از کارشناسان این سفر را از پیش شکست خورده عنوان کرده بودند. از جمله «مزین قمسیه»، نویسنده کتاب «مقاومت مردمی در فلسطین» گفته بود: " وقتی ردپای رؤسای جمهور قبلی آمریکا از هری ترومن تا دونالد ترامپ را در فلسطین دنبال می‌کنیم، بیشتر این سفرها را بی‌نتیجه می‌بینیم و سفر بایدن به فلسطین هم تمرینی برای بیهودگی است." 🔺سیاست خارجی آمریکا هنوز به جای منافع ملی، توسط لابی‌ها هدایت می‌شود.» ... دکتر «الیزابت سندرز»، استاد علوم سیاسی دانشگاه کرنل در نیویورک در گفت‌وگو با کیهان به این موضوع اشاره کرده بودند که لابی‌گری در سیاست خارجی آمریکا بسیار زیاد است و حتی در مواردی این لابی‌گری به صورت غیررسمی و ثبت نشده از طریق روابط شخصی دنبال می‌شود.» | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از بینش سیاسی عسلویه
🇮🇷 📝 | قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است 🍃🌹🍃 🔻غدیر منحصر به آن زمان نیست، غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملتها و دست ‏اندرکاران باشد. 🔹قضیه ، قضیه جعل حکومت است، این است که قابل نصب است و الّا مقامات معنوی قابل نصب نیست.... 🔸غدیر آمده است که بفهماند که سیاست به همه مربوط است، در هر عصری باید حکومتی باشد با سیاست، منتها سیاست عادلانه که بتواند به واسطه آن سیاست اقامه صلاة کند، اقامه صوم کند، اقامه حج کند، اقامه همه معارف را بکند و راه را باز بگذارد برای اینکه صاحب افکار، یعنی آرام کند که صاحب افکار، افکارشان را با دلگرمی و با آرامش ارائه بدهند. 🔺بنابراین، این طور نیست که ما خیال کنیم که ولایتی که در اینجا می‏ گویند، آن امامت است و امامت هم در عرض فروع دین است، نخیر؛ این عبارت از حکومت است، حکومت مجری اینهاست... 📚 صحیفه امام، ج‏٢٠، ص: ١١١-١١٨ ❌ متن کامل فرمایش امام خمینی رحمةالله علیه در لینک زیر👇👇👇 https://b2n.ir/x51317 | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از بینش سیاسی عسلویه
🇮🇷 📝 (۲۴۴) 🔻خبر: در تاریخ معاصر کشور، نمونه‌های مختلفى از براندازى نرم رخ‌داده است؛ که نمونه‌های آن تلاش انگلیس و عوامل وابسته به آن براى ایجاد انحراف در نهضت مشروطیت بود. 🍃🌹🍃 🔹گزاره‌های خبری: 1⃣ مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً طی مصاحبه‌ای با سایت جماران گفته است: «براندازان می‌گویند تا جمهوری اسلامی سرنگون نشود مشکلات میهن و مردم حل نخواهند...» 2⃣ هرچند تاج‌زاده سعی کرده است نیت خود را ذیل عبارت اصلاح ساختاری پنهان کند ولی در توییت آخر خود دقیقاً آنچه مطرح می‌کند جز براندازی چیز دیگری تعریف نمی‌شود. او در توییت آخرش حذف جایگاه رهبری و ادغام آن در ریاست جمهوری را پیشنهاد می‌دهد. 🔸گزاره‌های تحلیلی: 1⃣ از روزگاران دور، هرگاه قدرتى قصد داشت حکومتى را براندازد، چنانچه توان نظامى این کار را نداشت، از روش‌های امنیتی، و گـاه از روش‌های فرهنگی و تبلیغ و رسانه‌ای و هجوم به سرزمین افکار و احساس مردم با اسب تراوا و یا عاملان نفوذی خواه مستقیم یا غیرمستقیم. 2⃣ تاجزاده فعالی برانداز در مواجهه نرم با جمهوری اسلامی است که با سرِجنگی زبان و قلم خویش، تیر زهرآگین ناامیدی، تردید، دروغ، دوقطبی سازی دروغین و تحریف را با چاشنی دعوت به اردوکشی خیابانی و اغتشاش بر اذهان و افکار جامعه روانه نموده است. 🔺نکته پایانی: جریان اصلاح‌طلب که با سابقه‌ای طولانیِ حضور در عرصه اجرایی کشور و بهره‌گیری هر چه بیشتر از اختیارات فراقانونی و حکم حکومتی، فرصت کافی برای اثبات کارآمدی نظریات غرب‌گرای خویش داشته، اما بعد از شکست راهبردی در سپهر قدرت سیاسی همیشه طلبکار بوده و با نگاه به‌ظاهر نقد و ادعای حل مشکلات مردم اما در عمل به‌قصد تخریب ارکان نظام، موجدِ فتنه‌هایی چون ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸ شدند؛ و به‌جای خود شکستن، راه خطایِ آیینه شکستن را انتخاب نمودند. ✍ جواد خسروی | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از بینش سیاسی عسلویه
🇮🇷 📝 | جایگاه و اهمیت در 🍃🌹🍃 🔻جانشینی امام علی(ع) از سوی نبی مکرم اسلام(ص)، نزد خدای تعالی، از عظمت و اهمیت بسیار بالایی برخورد دار است که چند مورد را می‌شماریم: 1️⃣ مساوی با رسالتِ ۲۳ سالۀ پیامبر(ص) « وَ إِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»(مائده/۶۷). 2️⃣ باعثِ کامل شدن دین «ِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ» (مائده/۳). 3️⃣ عاملِ ناامیدی دشمن «ٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ دينِكُم» (مائده/۳). 4️⃣ و... 🔸قرآن کریم، گرچه بنا به مصالحی نام مبارک امام علی(ع) را ذکر نکرده است، ولی مشخصاتی برای «ولی امر» ذکر می‌کند که به گواه تاریخ، مصداقش، منحصراً حضرت علی (ع) است. ازجمله آیه ۵۵ سوره مائده: «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَوةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكَوةَ وَ هُمْ رَاكِعُون؛ ولىّ شما، تنها خدا و پيامبر اوست و كسانى كه ايمان آورده‏اند: همان كسانى كه نماز برپا مى‏دارند و در حال ركوع زكات مى‏دهند». ✍️علی اکبر صیدی | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 یک مشکلی که ما داریم امروز و دیروز این نبود؛ تفاوت ظاهر و باطن است. 👤 🔹 روایت زیبای حاج قاسم از کلمات قصار امیرالمومنین(ع) ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇮🇷 📝 | برگزاری روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در هفتمین نشست روند "آستانه" در تهران چه گفتند؟ 🍃🌹🍃 1⃣ سید ابراهیم رئیسی: 🔻 حمایت خود را از راه حل سیاسی در سوریه و مبارزه با تروریسم اعلام می‌داریم. 🔸 ایران تحریم‌های غرب علیه ملت سوریه را محکوم می‌کند. 🔹 حاکمیت سوریه خط قرمز است... حضور غیرقانونی امریکا در سوریه عامل بی‌ثباتی این کشور است. 🔺 ما تاکید می‌کنیم که ارسال کمک‌ها به سوریه برای اعمال فشار بر دولت این کشور، ثبات سوریه را تضمین نخواهد کرد. 2⃣ ولادیمیر پوتین: 🔻 به لطف همکاری از طریق روند آستانه میزان خشونت در سوریه کاهش یافته و دارای فرایند سیاسی هستیم. 🔹 این نشست سه جانبه می‌تواند نقشی در مقابله با اقداماتی که ثبات سوریه را هدف قرار داده، داشته باشد. 🔸 مهم است که سوری‌ها آماده این توافق باشند... نگران مناطقی هستیم که خارج از کنترل دولت سوریه است. 🔺 آمریکایی‌ها ثروت های طبیعی سوریه را به سرقت می‌برند. 3⃣رجب طیب اردوغان: 🔻 گروه‌های تروریستی همچنان در سوریه فعال هستند و عملیات تروریستی را اجرا می‌کنند. 🔸 همه نباید این انتظار را داشته باشند که ترکیه در برابر گروه‌های تروریستی سکوت اختیار کند. 🔹 آرامش در ادلب نتیجه مذاکراتی است که بین ما صورت گرفته است. 🔺 ترکیه نگرانی آشکار شما در ادلب را درک می‌کند و به دنبال راه‌حل های ریشه‌ای است. | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از بینش سیاسی عسلویه
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 | ماجرای سرگردانی "عبدالباسط" در برزخ از زبان آیت الله نجم الدین طبسی‼️ 🍃🌹🍃 | | 🆔 eitaa.com/meyarpb
هدایت شده از بینش سیاسی عسلویه
🔺پخش سریال جیران متوقف شد/شاکی خصوصی دارد 🔹در پی شکایت شکایت شاکی خصوصی به لحاظ نقض مالکیت ادبی و هنری و با حکم قضایی، ادامه پخش سریال نمایش خانگی جیران متوقف شد 🔹این حکم، در راستای ماده ۲۹ قانون حمایت از مولفان و مصنفان و هنرمندان و در جهت حمایت از شاکی خصوصی، صادر شده و ادامه پخش سریال با رعایت مالکیت ادبی ممکن است. https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/roshana_ir •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از بینش سیاسی عسلویه
🔢 بازنمایی بی‌حجاب‌ها در ناواقعیّت‌های رسانه‌ای 1⃣ آخرین و جدیدترین کج‌روایتِ جریان سکولار و غیرانقلابی از حسّاسیّت نسبت به حجاب این است که مواجهه با بی‌حجاب‌ها در جامعه، موجب ایجاد «شکاف اجتماعی» و «قطبی‌شدن جامعه» و «دسته‌بندی‌شدن مردم» می‌شود و در نتیجه، هم سبب «تقابل مردم با حاکمیّت» می‌شود و هم سبب «نزاع مردم با یک‌دیگر». بنابراین، باید از کنار مسألۀ بی‌حجابی «عبور» کرد و نسبت به آن «حسّاس» نبود. تاکنون بحث بر سر این بود که آیا دولت اسلامی می‌تواند مردم را به حجاب، «الزام» کند و برای بی‌حجاب‌ها، «منع قانونی» و «مواجهۀ حقوقی» در نظر بگیرد یا خیر، امّا در این‌روایت جدید، سخن دربارۀ این است که گذشته از مباحث نظری و فقهی، «واقعیّت اجتماعی» نشان می‌دهد که اصرار بر این امر، جامعه را «پاره‌پاره» و دچار «قطب‌بندی درونی» می‌کند. در این‌روایت، مصحلت «حفظ انسجام اجتماعی» در برابر مصلحت «حفظ حجاب در عرصۀ عمومی» قرار داده شده و ادّعا شده که اکنون در موقعیّت چنین تزاحم و تعارضی قرار داریم و به‌ناچار باید از مسألۀ بی‌حجابی، «عقب‌نشینی» کنیم و جامعه و سبک زندگی را همان‌گونه که هست، بپذیریم. 2⃣ اگر استدلال یادشده را بپذیریم، باید از هر ارزشی که پاره‌ای از جامعه به آن معتقد نیست یا التزام عملی به آن ندارد، به‌آسانی «عبور» کنیم و حکم شرع را «نادیده» بگیریم، درحالی‌که ادّعای انقلاب اسلامی، «تحقّق ارزش‌های اسلامی در ساختار جامعه» بود، و نه عقب‌نشینی از شرع به‌نفع عرف. هم‌چنین در برابر هر امر ضدّارزشی که «مطالبۀ اجتماعی» برای آن وجود دارد، باید «دین» را فراموش کنیم. چنین انفعالی، هیچ حدومرزی ندارد و دولت اسلامی باید در برابر واقعیّت اجتماعی، مسیر «تساهل‌وتسامح» را انتخاب کند و «رضایت اجتماعی» را نسبت به «احکام دین»، اصل فرض نماید. دراین‌میان، پیشنهاد نمی‌شود که اگر در برابر برخی احکام دینی، مقاومت اجتماعی وجود دارد، باید چاره‌ای برای «اقناع و هم‌راه‌سازی جامعه» اندیشید و در پی «بازسازی ذهنیّتِ جمعیِ تحریف‌شده» بود، بلکه بی‌درنگ و مشتاقانه، «انفعال» و «عقب‌نشینی» تجویز می‌شود. به‌این‌ترتیب، ازیک‌سو، «ذهنیّت جامعه»، دست‌مایۀ تحریف‌گری خواص اِغواگر قرار می‌گیرد و به ارزش‌ها بدبین می‌شود، و ازسوی‌دیگر، همین تغییر نگرشی، به اهرمی برای «فشار بر حاکمیّت» تبدیل می‌شود تا به‌تدریج، سکولار شود. به‌بیان‌دیگر، در این‌جا واقعیّت اجتماعی به یک «واسطۀ پیش‌برنده» برای سکولاریزاسیون تبدیل شده است. 3⃣ امّا آیا واقعیّت اجتماعی در ایران، این‌گونه است که از ارزش‌های دینی عبور کرده باشد؟ آیا بخش عمده‌ای از مردم، ارزش‌ها را برنمی‌تابند و سکولار شده‌اند؟ آیا عفّت و پاک‌دامنی و حیاء و نجابت در جامعۀ ایران، مهجور شده است؟ یا این‌نسبت‌ها، «کج‌روایت‌ها»یی برای شکل‌دهی به ذهنیّت جمعی است؟ به‌عبارت‌دیگر، آیا به‌جای فهم و توصیف خودِ واقعیّت اجتماعی، «تفسیرهای پیش‌ساخته» و «برداشت‌های مصنوعی» به ذهنیّت جمعی خورانده می‌شوند و «روایت رسانه‌ای» در حال غلبه‌یافتن بر «واقعیّت اجتماعی» است؟ برخلاف این فضاسازی‌های دروغین و آغشته به تحریف، متن واقعیّت اجتماعی در ایران، هم‌چنان آمیختۀ با دین‌داری و ارزش‌ها است و هرگز به‌سوی تجدّد و سکولاریسم گذار نکرده است. کافی است به «اَبَرواقعیّت‌های اجتماعی» که همگان را مسحور و متحیّر می‌سازد بنگریم تا حقیقت نهفته در وجدان جامعۀ ایران را دریابیم. ازاین‌رو، باید گفت؛ «بخش عمده‌ای از جامعۀ ایران»، هم‌چنان به ارزش‌ها وفادارند و به سبک زندگیِ دینی باور دارند. در کدام دورۀ تاریخی، «همۀ مردم» در مرتبۀ عالی از دین‌داری قرار داشته‌اند که بتوان اکنون از جامعۀ ایران چنین توقعی داشت؟ دین‌داری در مقام تحقّق و تعیّن، «درجات» و «مراتب» متنوّع دارد و نباید با استناد به برخی «بیرون‌زدگی‌ها» و «لغزش‌ها»، به فروافتادن جامعۀ ایران به سکولاریسم حکم کرد. بدین‌جهت، بسیاری از دختران و زنانی که تقیّد ظاهری و پوششی به حجاب شرعی ندارند، «توصیه‌پذیر» و «منعطف» هستند و می‌توان با «گفتمان‌سازی» و «تربیت» و «اصلاح شناختی»، سبک پوشش آن‌ها را دگرگون کرد. این روند، با هیچ‌گونه «مقاومت جدّی و چالشی»‌ئی روبه رو نخواهد شد و تنها محتاج ایجاد فضای ارزشی و مبتنی بر چهارچوب‌های گفتمانی و قانونی در جامعه است. 4⃣ در عین‌حال، یک «اقلیّت معارض و دین‌گریز» نیز در جامعه وجود دارند که بسیار اندک هستند، امّا در روایت‌ها، برجسته و بزرگ، بازنمایی می‌شوند؛ چنان‌که این‌گمانه در ذهن شکل می‌گیرد که گویا اینان «برآیند جامعۀ ایران» هستند، امّا حقیقت این است که اینان در «روایت»، اکثریّت هستند نه در «واقعیّت!» قدرت روایت‌سازی و خود را با صدای بلند بیان‌کردن، موجب پیدایی تخیّلِ مرعوبانه و منفعلانه نسبت به واقعیّت اجتماعی شده است. مهدی جمشیدی https://eitaa.com/roshana_ir https://rubika.ir/rosh