هدایت شده از فرزندان علامه
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅
☘ایمان چیزی نیست که تو بتوانی آن را ببینی یا لمس کنی!
ایمان را باید در قلبت احساس کنی ...
🔅وقتی دیگران ناامید شدهاند
ایمان تو را به تلاش و تقلا وا میدارد
ایمان به تو انگیزه خوب بودن و خوب زیستن میدهد
ایمان تو را در مقابله با سختیها قوی میکند.
ایمان برای تو آرامش میآورد
ایمان برای تو راه میگشاید،
حتی اگر امروز هیچ راهی نبیــنی
🌿ایمان به تو قدرت پرواز میدهد
حتی اگر که خسته یا زخمی شدهای ...
🔅ایمان همان چیزیــست که تو به آن نیاز داری،
درست به اندازه نفس کشیدنهایت...
حواست هست؟؟
لطفاً بگذار کنار دلشورهها و نگرانیهای همیشگی را
و ایمان را جایگزین ترسها کن ...
خدا هنوز هست
تو هنوز نفس میکشی
و زندگی هنوز جریان دارد ...
☘أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ! ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻧﻪ ﺑﻴﻤﻰ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ .
📖سوره یونس (٦٢)
💠@farzandaneallame
هدایت شده از فرزندان علامه
♻️💠♻️💠♻️💠♻️💠♻️
🔰#شش_علت_بلاهای_مومن
💚امام صادق علیه السلام :
اِنَ فِی الجَنَه مَنزِلَهً لَا یَبلُغُهَا عَبدٌ اِلَا بِالِابتِلَاء فِی جَسَدِهِ:
در بهشت مقام و منزلتی وجود دارد که هیچ بنده ای به آن نرسد ، مگر به درد و بیماری ای که در بدنش حادث شود. ۱
🔰فلسفه و علت بلاهای مومنین عبارتند از:
1⃣🔸 بخشش گناهان:
امام صادق علیه السلام :«هنگامی که گناهان بنده زیاد می شود و اعمالی ندارد که آن را جبران کند خداوند او را به حزنی دچار می کند تا آمرزیده شود.» ۲
2⃣🔸 ترفیع درجه و مقام:
امام صادق علیه السلام: هر اندازه که ایمان بنده افزون گردد، تنگ دستی اش بیشتر و زندگی اش سخت تر شود. ۳
4⃣🔸 تکامل:
سختی ها موجب رشد و تکامل فرد میشود.. امام علی علیه السلام می فرمایند: «درختان بیابانی (که از مراقبت و رسیدگی باغبان محرومند) چوب محکم تر و دوام بیشتری دارند و درختان باغتان (که دائماً مراقبت شده اند) نازک پوست و بی دوام ترند. ۴
5⃣🔸 ازفوایدبلا این است که غرور را از انسان دور می کند. ۵
6⃣🔸 باعث تذکرویادآوری نعمت های الهی می شود. ۶
7⃣🔸 برخی بلاها و مصائب آثار و نتیجه اعمال خود انسان هاست؛
مثلا بدون تعقل و مشورت ازدواج می کند که به مشکل می خورد واین مشکلاتی که برایش اتفاق می افتد تقصیر خودش است.
«خود کرده را تدبیر نیست.»
📚منابع:
۱(کافی، ج2 ،ص255)
۲( کافی،ج 2، ص 444)
۳(کافی، ج2 ، ص261)
۴( نهج البلاغه، نامه 45)
۵(نهج البلاغة، خطبه 238)
۶(سوره اعراف،آیه 30)
💠@farzandaneallame
هدایت شده از فرزندان علامه
🔰مولانا سلوک را اینچنین میآموزاند که مرحله اول سلوک، «گوش دادن» است. سالک باید در این مرحله از سکوتِ تعلیمی تا جایی پیش رود که به مرتبۀ «زبان حق بودن» برسد.
🌴 حال پیش از رسیدن به این مرتبه اگر بخواهد نزد استاد یا مرشد سخنی بر لب براند، میباید گزیدهوار بیان نماید. همچنین اگر در نزد ایشان سخنی میگوید، باید از روی تواضع، آن را بهصورت سؤال بازگوید.
🌴مولانا در دفتری دیگر از مثنوی این معنا را چنین میسراید:
اَنْصِتوا را گوش کن، خاموش باش
چون زبان حق نگشتی، گوش باش
ور بگویی، شکلِ استفسار گو
با شهنشاهان تو مسکینوار گو
(همان: دفتر 2، بیت 3456 و 3457)
💠@farzandaneallame
💫💫💫💫💫💫💫💫💫
هدایت شده از فرزندان علامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅سیل خروشان مردم ولایتمدار قم را ببینید
حقیقت گویای. کشور ما این تصاویر است
نه آنچه که شبکه خودفروخته ی منوتو. و... نشون میده✔️
💠@farzandaneallame
هدایت شده از فرزندان علامه
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃
💫 امام صادق(علیه السلام) می فرماید:
«إِذَا بَعَثَ اللَّهُ الْمُؤْمِنَ مِنْ قَبْرِهِ، خَرَجَ مَعَهُ مِثَالٌ يَقْدُمُ أَمَامَهُ، ... فَيَقُولُ مَنْ أَنْتَ؟ فَيَقُولُ أَنَا السُّرُورُ الَّذِي كُنْتَ أَدْخَلْتَ عَلَى أَخِيكَ الْمُؤْمِنِ فِي الدُّنْيَا، خَلَقَنِي اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْهُ لِأُبَشِّرَكَ»؛
🌾(زمانی که خداوند مؤمن را از قبر برمی انگیزد، به همراه او تمثالی خارج میشود که پیش روی او راه می رود. مؤمن به وی می گوید تو کیستی؟
✨ او می گوید من همان شادی و سروری هستم که تو برادرت را با آن مسرور کردی. خدای عزوجل مرا آفرید تا تو را [به بهشت] مژده دهم).
💠@farzandaneallame
هدایت شده از فرزندان علامه
☘☘☘☘☘☘☘☘☘
✍سختیهای توأمان با لذت
🔰صبر کردن اینقدر کار سختیه که خدا چند تا پیغمبر فرستاد تا فقط صبر کردن رو به مردم یاد بده.
ایوب: صبر در بیماری.
یعقوب: صبر در فراق.
نوح: صبر بر اولاد بد.
لوط: صبر بر همسر بد.
موسی: صبر بر مردم نفهم.
عیسی: صبر بر عالمان بدون عمل
و...
ولی لذتش اینجاست که خود خدا میگه:
📖 إِنَّ اللهَ مَعَ الصَّابِرِینَ (انفال:۴۶)
✨ همانا خداوند با صابران است!
خدا با ماست، به شرط اینکه صبری جمیل داشته باشیم.
📖 فَاصْبِر،ْ صَبْراً جَمیلا (معارج:۵)
✨پس صبر كن، صبرى نيكو.
✅ صبرِ جمیل، یعنی پیش خدا تسلیم باشیم و در راه اطاعت از خدا صبر کنیم.
👋ناامیدى نداشته باشیم و بیتابى و آه و ناله هم نکنیم
💠@farzandaneallame
هدایت شده از فرزندان علامه
☘✨☘✨☘✨☘✨☘
💔دل شکسته
🍃 از جمله صفات بسیار خوبی که در پیرها می توان یافت این است که پیر , دل شکسته است. پیر اگر این دل شکسته را نگاه داری کند برایش کار می رسد اما اگر جوان سرمایه ی دل شکستی را به دست بیاورد از دل شکستی پیر هزار برابر بالاتر است و این چنین جوان هنرمند است. پیغمبران چون از جوانی دل شکسته بودند آن همه برکات برایشان نازل شده است...
💫#علامه_حسن_زاده_آملی_( ره)
💠@farzandaneallame
هدایت شده از فرزندان علامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰استاد صمدی آملی حفظه الله :
آدمهایی که حرفهای دین را درست نشنوند و هضم نکنند، دچار افراط و تفریط میشوند
📚نامه ها و برنامه جلسه 14
💠@farzandaneallame
هدایت شده از فرزندان علامه
💠🍃💠🍃💠🍃💠🍃💠
✍خداوند در قرآن نفرمود:
کسی که در دنیا کار خوب بکند یا کسی که در دنیا ایمان بیاورد اهل نجات است!
در هیچ جای قران نداریم که فرموده باشد:
«من فعل الحسنه»
بلکه فرمود :
«من جاء بالحسنه»
این یعنی انسان باید یک قدرتی داشته باشد که بتواند این اعمال حسنه را با خود «به سرای باقی» ببرد. یعنی اعمالش در دستش نقد باشد.
این طور نباشد که در دستش کار خیر بگذارد بعد گناه کند، غیبت کند و... که با این کارها افعال خیرش بریزد. این «شیوه اخیر» مصداق همان
«من فعل الحسنه»
است که مورد نظر قرآن نیست.
بلکه انسان باید آنطور باشد که بتواند همه افعال نیک و خوب خودش را به همراه خود ببرد.
لذا در صحنه قیامت
نمیگویند تو در دنیا چه کردی
بلکه میگویند چه با خودت آوردی؟!!
از همین رو خداوند فرمود «من جاء بالحسنه فله عشر امثالها»
اینکه گفته شد:
به او ده برابر میدهند، اینطور نیست که هر کسی کار خوبی بکند به او ده برابر بدهند!!
بلکه کسی از این نعمت بهرمنده خواهد بود که بتواند آن را حفظ کند و بتواند آن حسنه را نگه دارد.
📚تفسیر سوره ی زمر
💠@farzandaneallame
هدایت شده از فرزندان علامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹معجزه ی "بسم الله الرحمن الرحیم"
همیشه در ابتدای تمام کارها بگویید "بسم الله الرحمن الرحیم" و ایمان داشته باشید که خداوند رحمان و رحیم است تا رحمت خدا شامل حالتان شود
💠@farzandaneallame
هدایت شده از نشر احادیث معصومین.کلام امیر
💠امام صادق علیه السلام:
🔹إنَّ لَنا حَرَما وهُوَ بَلدَةُ قُمَّ ، وسَتُدفَنُ فيهَا امرَأَةٌ مِن أولادي تُسَمّى فاطِمَةَ فَمن زارَها وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ
🔸ما حرمى داريم و آن ، شهر قـم است به زودى بانويى از فرزندان من به نام فـاطمه در آن شهر دفن خواهد شد هر كه او را زيارت كند بهشت برايش واجب مى شود.
📗 بحار الأنوار ج57 ص216
🖤شهادت حضرت معصومه سلام الله علیها تسلیت باد🖤
هدایت شده از احادیث معصومین علیهم السلام
قالَ رَسُولُ اللّه صلي الله عليه و آله فى حَديثِ المِعراجِ
... بِالْقائِمِ مِنْكُم اَعْمُرُ اَرْضى بِتَسْبيحى وَ تَقديسى وَتَحليلى وَتَكبيرى وَتَمجيدى، وَبِهِ اُطَهِّرُالأَرْضَ مِنْ اَعْدائى وَ اُورِثُها اَوْلِيائى وَ بِهِ اَجْعَلُ كَلِمَةَ الَّذينَ كَفَرُوا بِىَ السُّفْلى وَكَلِمَتِىَ الْعُلْيا... ;
پيـامبر اكرم صلي الله عليه و آله در حديث معراج، از قول خداوند چنين فرمـوده است
به وسيله «قائم» از شما خاندان زمين را آباد مى كنم، با تسبيح[- خدا را تسبيح گفتن و ستودن.]و تقديس و تحليل[-گفتن «لا حول و لا قوة الاّ باللّه ».]و تكبير[- گفتن «اللّه اكبر».]و تمجيد من. و به وسيله او زمين را از دشمنانم پاكسازى مى كنم و اولياى خودم را وارث زمين مى سازم ، و به وسيله او كلام و سخن كافران را پست و پايين و كلام و آيين خودم را برتر و بالاتر قرار مى دهم.;
بحارالانوار ، ج 18 ، ص 342.
هدایت شده از احادیث معصومین علیهم السلام
قال
يا مُحَمَّدُ! لَوْ اَنَّ عَبْدا عَبَدَنى حَتّى يَنْقَطِعَ وَ يَصيرَ كالْشِّنِ الْبالى ، ثُـمَّ اَتانى جاحِدا لِوِلايَتِكُمْ ما اَسْكَنْتُهُ جَنَّتى وَ لا اَظْلَلْتُهُ تَحْتَ عَرْشى. ;
در حديث معراج است كه خداى متعال به پيامبر اكرم صلي الله عليه و آلهفرمود
اى محمّد! اگر بنده اى آن قدر مرا عبادت كند كه بندهايش از هم بگسلد و همچون مشك خشكيده و خالى شود، سپس به ديدار من آيد، در حالى كه ولايت شما خاندان را منكر باشد، هرگز او را ساكن بهشت خود نمى سازم وزير سايه عرشم او را پناه نمى دهم.;
بحارالانوار، ج 8، ص 355، ح 18.
هدایت شده از احادیث معصومین علیهم السلام
قالَ اَميرُالمُؤمِنين عليه السلام
اَوْحَى اللّه ُ اِلى داوُودَ; يا داوُودُ! تُريدُ وَ اُريدُ وَ لايَكُونُ اِلاّ ما اُريدُ ، فَاِنَ اَسْلَمْتَ لِما اُريدُ اَعْطَيْتُكَ ما تُريدُ وَ اِنْ لَمْ تُسْلِمْ لِما اُريدُ اَتْعَبْتُكَ فيما تُريدُ وَ لا يَكُونُ اِلاّ ما اُريدُ. ;
اميرالمؤمنين عليه السلام فرمود
خداوند متعال به حضرت داود عليه السلاموحى فرمود; اى داود! تو مى خواهى، من هم مى خواهم ، ولى جز آنچه من مى خواهم نمى شود. پس اگر تسليم آنچه من مى خواهم بشوى، آنچه را هم تو مى خواهى عطايت مى كنم. امّا اگر تسليم آنچه من مى خواهم نشوى، در آنچه خودت مى خواهى تو را به رنج مى افكنم و جز آنچه هم كه من بخواهم نخواهد شد.;
توحيد صدوق، ص 337.
هدایت شده از احادیث معصومین علیهم السلام
عَنِ الباقِر عليه السلام قالَ
مَكتُوبٌ فِى التَّوراةِ; اُشْكُرْ مَنْ اَنْعَمَ عَلَيْكَ وَ اَنْعِمْ عَلى مَنْ شَكَرَكَ ، فَاِنَّهُ لازَوالَ لِلنَّعْماءِ اِذا شُكِرَت وَ لابَقاءَ لَها اذا كفرَتْ، اَلْشُّكْرُ زِيادَةٌ فىِ النِّعَمِ وَ اَمانٌ مِنَ الْغِيَرِ. ;
امام باقر عليه السلام فرمود كه در تورات چنين نوشته است
نسبت به كسى كه به تو نيكى مى كند سپاسگزارى كن و بر كسى كه سپاسگزار تو باشد، نيكى و احسان كن، همانا اگر نعمتها سپاسگزارى شود، زايل نمى گردد و اگر ناسپاسى شود، پايدار نمى ماند. سپاس و شكر ، موجب افزايش نعمتها و ايمنى از دگرگونى است.;
الجواهر السنيّه ، ص 37.
هدایت شده از احادیث معصومین علیهم السلام
عَن أبى عَبدِاللّه عليه السلام قالَ
اَوْحَى اللّه ُ عَزَّوجَلَّ اِلى آدَمَ; اَنّى سَاَجْمَعُ لَكَ الْخَيْرَ فى اَرْبعِ كَلِماتٍ. قالَ; يا رَبِّ وَ ماهُنَّ؟ قالَ; يا رَبِّ بَيِّنْهُنَّ لى حَتّى اَعْلَمَهُنَّ. قالَ; امّا الّتى لى فَتَعْبُدَنى لاتُشْرِكَ بى شيئا وَ اَمَّا الّتى لَكَ فَاَجْزيكَ بِعَملِكَ اَحْوَجَ ما تَكُونُ اِلَيْهِ، وَ اَمَّا الّتى بَينى وَ بَيْنَكَ فَعَلَيْكَ الدُّعاءُ وَ عَلَىَّ الأجابَةُ، وَ اَمَّا الّتى بَيْنَكَ وَ بَيْنَ النّاسِ فَتَرْضى للِنّاسِ ما تَرْضى لِنَفْسِكَ. ;
امام صادق عليه السلام فرمود
خداوند متعال به آدم وحى كرد; من همه نيكى ها را درچهار سخن براى توجمع مى كنم. پرسيد; خدايا آن چهار كلمه چيست؟ فرمود; يكى براى من است ، يكى براى توست، يكى ميان من و توست، يكى هم ميان تو و مردم است. آدم گفت; پروردگارا! آنها را بيان كن تا بدانم. فرمود; امّا آنچه براى من است، آن است كه مرا عبادت كنى و در پرستش براى من چيزى را شريك قرار ندهى. امّا آنچه براى توست، اين است كه من پاداش عمل تو را، وقتى كه بيشترين نياز را به آن دارى، خواهم داد. امّا آنچه كه ميان من و توست ، اين است كه; دعا از تو، اجابت از من. امّا آنچه كه ميان تو و مردم است، اين است كه آنچه را براى خود مى پسندى براى مردم هم بپسندى.;
الجواهر السنيّه ، ص 10.
هدایت شده از احادیث معصومین علیهم السلام
اَوْحَى اللّه ُ عَزَّ وَجَلَّ اِلى مُوسى عليه السلام
اِنَّ عِبادى لَمْ يَتَقَرَّبُوا بِشَيْى ءٍ اَحَبَّ اِلَىَّ مِنْ ثَـلاثِ خِصالٍ. قالَ; يا رَبِّ وَ ما هُنَّ ؟ قالَ; يا مُوسى ! الزُّهْدُ فِى الدُّنيا وَ الْوَرَعُ عَنْ معاصِيَ وَ الْبُكاءُ مِنْ خَشْيتَى. ;
خداوند متعالى به حضرت موسى عليه السلام وحى كرد
به يقين ، بندگانم با چيزى به من تقرّب نيافتند كه در نظرم محبوب تر از سه خصلت باشد. گفت; پروردگارا! آن سه خصلت چيست؟ فرمـود; اى موسى! زهد و پارسايى در دنيا، پرهيز از نافرمانى هاى من و گريستن از خوف و خشيت من.;
الجواهر السنيّه، ص 38.
هدایت شده از احادیث معصومین علیهم السلام
فيما ناجَى اللّه ُ بِهِ مُوسى عليه السلام اَنْ قالَ
يَابْنَ عِمْرانَ! كَذِبَ مَنْ زَعَمَ اَنَّهُ يُحِبُّنى، فَاِذا جَنَّهُ اللَّيْلُ نامَ عَنّى. اَلَيسَ كُلُّ مُحِبٍّ يُحِبُّ خَلْوَةَ حَبيبهِ؟... ;
در مناجات خدا با موسى عليه السلام از جمله چنين بود
دروغ مى گويد كسى كه مى پندارد مرا دوست مى دارد، اما چون تاريكى شب او را فرا مى گيرد به خواب مى رود ( و از مناجات با من غافل مى شود). مگر نه اينكه هر عاشق و دوستدارى ، خلوت با محبوب خود را دوست مى دارد؟!;
الجواهر السنيّه، ص 50.
هدایت شده از احادیث معصومین علیهم السلام
كانَ فى صُحُفِ مُوسى عليه السلام
عَجِبْتُ لِمَنْ اَيْقَنَ بِالْمَوْتِ كَيْفَ يَفْرَحُ بالدُّنْيا، وَ عَجِبْتُ لِمَنْ اَيْقَنَ بِالنّارِ كَيْفَ يَضْحَكُ وَ عَجِبْتُ لِمَنْ اَيْقَنَ بِالْحِسِابِ كَيْفَ يَعْمَلُ السَّيِّئاتِ. ;
در كتاب آسمانى موسى عليه السلام سخن خداوند چنين بود
تعجب مى كنم از كسى كه يقين به مرگ دارد، چگونه در دنيا ( و بخاطر دنيا) شادمانى مى كند؟! در شگفتم از كسى كه به آتش دوزخ يقين دارد، چگونه مى خندد؟! و در تعجبم از كسى كه به حساب ، يقين دارد، چگونه گناهان را مرتكب مى شود؟!;
كنز العمّال، ج 15 ، ص 937.
هدایت شده از احادیث معصومین علیهم السلام
فى حَديث المِعراج
قالَ اللّه ُ تَعالى; يا اَحْمَدُ ! هَلْ تَدْرى مَتى يَكُونُ الْعَبْدُ عابِدا ؟ قالَ لا يا رَبِّ. قالَ; اِذا اجْتَمَعَ فيهِ سَبْعُ خِصالٍ;
در حديث معراج است ، خداوند به پيامبراسلام صلي الله عليه و آلهفرمود
اى احمد! آيا مى دانى كه بنده، كىْ بنده عبادتگر خواهد بود؟ گفت; نه ، اى پروردگار. فرمود; هر گاه هفت خصلت در او فراهم آيد; 1 ـ تقوايى كه او را از حرام هاى الهى باز بدارد. 2 ـ سكوتى كه او را از گفتار بيهوده نگه دارد. 3 ـ ترسى كه هر روز بر گريه او بيفزايد. 4 ـ شرمى كه درخلوت هم از من حياكند (وگناه نكند). 5 ـ خوردن، به اندازه اى كه چاره اى از آن نيست. 6 ـ دنيا را دشمن بدارد، چون من آن را دشمن مى دارم. 7 ـ نيكان را دوست بدارد، چون من دوستدار آنانم.;
بحارالانوار، ج 74، ص 30.
هدایت شده از نشر احادیث معصومین.کلام امیر
4_5981049608187415873.m4a
9.86M
🧳 رحيل
▫️قسمت چهل و چهارم: پاسخ به سوالات(٤)
🎤 دکتر علیرضا هزار
⏱ ١٠ دقيقه
🎋🌻🎋🌻🎋🌻🎋🌻🎋🌻🎋🌻🎋🌻🎋🌻🎋🌻
هدایت شده از نشر احادیث معصومین.کلام امیر
4_5983313219161163953.m4a
10.55M
🧳 رحيل
▫️قسمت چهل و پنجم: پاسخ به سوالات(٥)
🎤 دکتر علیرضا هزار
⏱ ١٠ دقيقه
https://eitaa.com/joinchat/2593718467C0c50616656
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
هدایت شده از نشر احادیث معصومین.کلام امیر
🔴 سخن چینی از گناهان کبیره:
✍یکی از گناهان کبیره که در آیات و روایات به آن اشاره شده، سخن چینی است.
تا جایی که پیامبر اسلام(ص) میفرمایند:
یک سوم عذاب قبر از سخن چینی است.
دو بهم زدن،
افشای راز دیگران
و تخریب رابطه افراد از مصادیق سخنچینی به شمار میآیند.
بنیاسرائیل را قحطی گرفت، موسی (ع) از خداوند باران خواست.
وحی رسید دعای تو را و کسانی که با تو هستند، مستجاب نمیکنم، زیرا در بین شما نمامی است که از سخنچینی دست بر نمیدارد.
موسی (ع) گفت: خدایا آن شخص کیست، تا او را از بین خود بیرونش کنیم؟
فرمود من شما را از نَمیمه(سخن چینی) نهی میکنم، چگونه راز دیگری را آشکار میسازم.
پس توبه اجتماعی کردند و آن هم داخل آنها توبه کرد پس برایشان باران بارید.
📚محجه البیضا. ج ۵ ص ۲۷۶
🪴🌱🪴🌱🪴🌱🪴🌱🪴🌱🪴🌱🪴🌱🪴🌱🪴🌱🪴🌱🪴