eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ 🔸 صحیفه خوانی طی یک ماه هر روز 13 صفحه صحیفه سجادیه 🔸 ختم دو بار قرآن کریم در ماه رمضان هر روز 2 جزء ترتیل قرآن کریم ✅سری دوم هدیه به امیر المؤمنین علی علیه السلام ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️تحدیر (تندخوانی) قرآن کریم استاد 👈هر جزء نیم ساعت 👌روزی دو جزء ✅ سری دوم ختم قرآن هدیه به امیر المؤمنین علی علیه السلام ماه کانال انس با @SAHIFE2
sahife2.pdf
3.1M
از صفحه 318 تا صفحه 331 👈 مقید باشیم به توفیق الهی و با استمداد از آقا امام سجاد علیه السلام روزانه صفحات تعیین شده را ، ولو فقط ترجمه اش را ، با هم قرائت کنیم 📲کانال انس با @SAHIFE2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
24 (2).mp3
439K
🔈 شرح دعای ماه 👤مرحوم آیت الله ره 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
🔸 آخرین دست نوشته سردار شهید حاج ساعاتی قبل از شهادت " الهی لا تکلنی خداوندا مرا بپذیر خداوندا عاشق دیدارتم همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود خداوندا مرا پاکیزه بپذیر الحمدلله رب العالمین خداوندا مرا پاکیزه بپذیر ". 🔸 راهی بزن که آهی بر ساز آن توان زد شعری بخوان که با او رطل گران توان زد بر آستان جانان گر سر توان نهادن گلبانگ سربلندی بر آسمان توان زد قد خمیده ما سهلت نماید اما بر چشم دشمنان تیر از این کمان توان زد در خانقه نگنجد اسرار عشقبازی جام می مغانه هم با مغان توان زد درویش را نباشد برگ سرای سلطان ماییم و کهنه دلقی کآتش در آن توان زد اهل نظر دو عالم در یک نظر ببازند عشق است و داو اول بر نقد جان توان زد گر دولت وصالت خواهد دری گشودن سرها بدین تخیل بر آستان توان زد عشق و شباب و رندی مجموعه مراد است چون جمع شد معانی گوی بیان توان زد شد رهزن سلامت زلف تو وین عجب نیست گر راه زن تو باشی صد کاروان توان زد به حق قرآن کز شید و زرق بازآی باشد که گوی عیشی در این جهان توان زد 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
🔸 آخرین دست نوشته سردار شهید حاج #قاسم_سلیمانی ساعاتی قبل از شهادت " الهی لا تکلنی خداوندا مرا بپذی
🔸 اهل نظر دو عالم در یک نظر ببازند عشق است و داو اول بر نقدِ جان توان زد “🔸 اهل نظر” ازدیدگاه حافظ همان نظربازانی هستند که با نظرکردن درزیبائیها، به منبع مطلق زیبایی رهنمون می گردند وازعشقهای مجازی وزمینی به عشق حقیقی وآسمانی هدایت می شوند. داو: نوبت بازی مثل نرد وشطرنج. دراینجا بازی بازی عشق است. حافظ قصد دارد درهمان اولین نوبت وفرصتی که دست می دهد باارزش ترین سرمایه ی خودرا،نه تنها با هیچ تردیدی ، بلکه بااشتیاق تمام به میان نهدوتقدیم حریف(یار)کند وبه اوببازد. معنی بیت: نظربازان مصلحت اندیشی نمی کنند وبایک نظرازنعمتهای دوجهان به راحتی می گذرند وتقدیم معشوق می کنند آری بازی عشق اینچنین است ودرهمان فرصت ونوبت اوّل که دست می دهد نقدینگی جان را به میان می کشند وبه حریف می بازند. عشقبازی کاربازی نیست ای دل سربباز زانکه گوی عشق نتوان زد به چوگان هوس ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
شرح عرفانی آخرین دست نوشته سردارشهید حاج قاسم سلیمانی.pdf
604K
🔸 شرح آخرین دست نوشته سردار شهید حاج ساعاتی قبل از شهادت ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای سیدالساجدین(ع) در بدرود با ماه رمضان: 🔹اللَّهُمَّ تَجَاوَزْ عَنْ آبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَهْلِ دِينِنَا جَمِيعا مَنْ سَلَفَ مِنْهُمْ وَ مَنْ غَبَرَ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ🔹 🔸خدايا! از گناه پدران و مادران و اهل دين ما بگذر، هر كس در گذشته و هر كه تا روز قيامت خواهد آمد 🔸 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح ( اللَّهُمَّ تَجَاوَزْ عَنْ آبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا ...).pdf
567.6K
🔹اللَّهُمَّ تَجَاوَزْ عَنْ آبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَهْلِ دِينِنَا.... 🔹 خدايا! از تمام پدران و مادران و اهل دينمان بگذر؛ چه هر كه از ايشان درگذشته، و چه آنها كه تا روز قيامت خواهند آمد. 🔴 آمرزش براى آباء و اجداد و مؤمنان‏ 🔴 احترام بزرگان و پيرمردان در روايات‏ دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹اللَّهُمَّ تَجَاوَزْ عَنْ آبَائِنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَهْلِ دِينِنَا.... ✳️ دعا براي ديگران 📜 در اين فراز امام سجاد عليه‌السلام براي ديگران دعا مي‌فرمايد. طبعا نخستين کساني که حق بيشتري بر گردن انسان دارند پدر، مادر، ارحام و بعد هم ساير مسلمان‌ها هستند. قرآن کريم هم اهتمام خاصي به مسأله احسان به والدين دارد، چه در زمان حيات‌شان و چه بعد از وفات‌شان، و اين مسأله را با تعبيراتي بيان فرموده که نشان از نهايت اهتمام قرآن کريم به اين مسأله دارد، مانند: أَنِ اشْكُرْ لِي وَلِوَالِدَيْكَ ، يا وَقَضَى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا. طبعا والدين بر ديگران مقدم هستند و حق هيچ انساني از افراد عادي مثل حق والدين نيست. البته حق پيغمبر اکرم و ائمه اطهار عليهم‌السلام جايگاه و دلايل خاص خود را دارد که توضيح آن خواهد آمد. سپس حضرت همه خيرات را براي همه کساني که استحقاق و صلاحيتش را دارند درخواست مي‌کنند. اين درسي است براي ما که هنگام دعا نبايد تنها نظرمان به خواست‌هاي خودمان باشد. چنان‌که پيش از اين هم ذکر شد، يکي از نکته‌هايي که از اين دعا استفاده مي‌شود آن است که همت انسان بايد بسيار بلند باشد، و تنها به چيزهايي که مورد نياز خودش است (حتي در امور اخروي) اکتفا نکند، بلکه بايد تا هر کجا عقلش مي‌رسد و هر اندازه از رحمت و نعمتي را که ممکن است از خداي متعال به مخلوقي برسد، از خدا براي خود و ديگران درخواست کند. البته در همه اين دعاها يک شرط ضمني وجود دارد و آن اين است که خواسته من در نظام احسن آفرينش جايگاهي داشته باشد و مخالف نظام احسن و حکمت الهي نباشد. براين‌اساس، کساني که خداي متعال فرموده به هيچ وجه آن‌ها را نخواهد آمرزيد، در حوزه دعاي انسان قرار نمي‌گيرند، و اگر دعا به ظاهر شامل آن‌ها هم بشود، آن‌ها تخصصا خارج خواهند بود. برعکس اين قضيه هم صادق است. در زيارت عاشورا گفته شده: اللهم العن بني‌امية قاطبة؛ «خدايا! همه بني‌اميه را لعنت کن!» روشن است که اگر در ميان بني‌اميه فرد مومني باشد که با روش بني‌اميه مخالف و شيعه علي عليه‌السلام است، خود به خود از قلمرو اين نفرين خارج است. چنين استثنائاتي اموري عرفي و عقلايي هستند. نمونه بارز چنين نکته‌اي که در قرآن آمده است، وعده خدا به حضرت نوح در باره نجات همه خانواده‌اش است. اين درحالي است که خداوند يکي از فرزندان حضرت نوح را نجات نداد و فرمود: إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ. در اين فراز از دعا، امام سجاد عليه‌السلام مي‌فرمايد: خدايا! پدران و مادران و همه اهل دين ما را مورد رحمت قرار بده! چه آ‌ن‌هايي که از دنيا رفته‌اند و چه آن‌هايي که تا روز قيامت خواهند آمد. امام عليه‌السلام در اين فراز براي آمرزش کساني که ممکن است هزار سال ديگر متولد شوند و مرتکب گناهي شوند، پيشاپيش دعا مي‌کند. اين وسعت نظري است که وقتي انسان در کنار درياي رحمت الهي واقع مي‌شود بايد داشته باشد. البته کساني که شايستگي اين دعا را ندارند مسلما تخصصا خارج خواهند بود. 👤 آیت الله ‏ دعای ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ در بیان آن كه : عاشق دنیا ، مثل عاشق دیواری است كه بر او تاب آفتاب زند ، و جهد و جهاد نكرد تا فهم كند كه آن تاب و رونق از دیوار نیست ، از قرص آفتاب است در آسمان چهارم . لاجرم كلی دل بر دیوار نهاد ، چون پرتو آفتاب به آفتاب پیوست او محروم ماند ابدا ، وَ حِیلَ بَینَهُمْ وَ بَینَ ما یشْتَهُونَ ❇️ عاشقان کل نه عشاق جزو ماند از کل آنک شد مشتاق جزو چونک جزوی عاشق جزوی شود زود معشوقش بکل خود رود ریش گاو و بندهٔ غیر آمد او غرقه شد کف در ضعیفی در زد او نیست حاکم تا کند تیمار او کار خواجهٔ خود کند یا کار او فازن بالحرة پی این شد مثل فاسرق الدرة بدین شد منتقل بنده سوی خواجه شد او ماند زار بوی گل شد سوی گل او ماند خار او بمانده دور از مطلوب خویش سعی ضایع رنج باطل پای ریش همچو صیادی که گیرد سایه‌ای سایه کی گردد ورا سرمایه‌ای سایهٔ مرغی گرفته مرد سخت مرغ حیران گشته بر شاخ درخت کین مدمغ بر کی می‌خندد عجب اینت باطل اینت پوسیده سبب ور تو گویی جزو پیوستهٔ کلست خار می‌خور خار مقرون گلست جز ز یک رو نیست پیوسته به کل ورنه خود باطل بدی بعث رسل چون رسولان از پی پیوستنند پس چه پیوندندشان چون یک تنند این سخن پایان ندارد ای غلام روز بیگه شد حکایت کن تمام 🔅 برنامه ی - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
✳️ در بیان آن كه : عاشق دنیا ، مثل عاشق دیواری است كه بر او تاب آفتاب زند ، و جهد و جهاد نكرد تا ف
❇️ عاشق حقيقى عاشقان كل هستند نه اين عشاق جزء آن كه مشتاق جزء گرديد از كل محروم ماند وقتى جزئى عاشق جزئى بشود طولى نمى‏كشد كه معشوقش كه جزء بوده بكل خود مى‏پيوندد. چنين كس احمق شده و به بنده غير متوسل گرديده و غريقى است كه براى نجات خود بهر گياه ضعيفى متوسل مى‏گردد. مثل آن ابلهى كه شعاع آفتاب را در ديوار ديده بسوى وى رفت. و بخيال آن كه نور از ديوار است عاشق او گرديد و بى‏خبر بود كه اين روشنى متعلق بخورشيد است. وقتى اشعه آفتاب به اصل خود پيوست ديوار سياه و تيره در مقابل خود ديد. خود را دور از مطلوب خود مشاهده كرده هر كارى در راه او كرده بود بى‏مورد و زحمتش بى‏فايده شده و از دوندگى خود نتيجه‏اى جز پاى مجروح نبرد. مثل صيادى كه سايه را شكار كند البته سايه كى ممكن است حقيقت داشته باشد . او سايه مرغ را گرفته و مرغ بر بالاى درخت متحير است. مى‏گويد اين احمق بچه كس مى‏خندد بكار باطل و وسيله و سبب پوسيده‏اى كه تو بدست گرفته‏اى. اگر مى‏گويى جزء بكل پيوسته پس عشق بجزء عشق بكل است پس خار بخور كه خار هم بگل پيوسته. جزئى كه فقط يك رو دارد و آن هم متوجه اين عالم است او بكل پيوسته نيست و گر نه مبعوث شدن انبيا بى‏مورد بود. چون انبيا و فرستادگان خدا براى پيوستن بحق آمده‏اند لهذا آنها هستند كه از يك طرف بحق پيوسته و از يك طرف روى بخلق دارند ميانه آنها و حق جدايى نيست. 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ عشق غلط و نتایج آن و عقوبت قیامت ⏹ خداوند انسان را برای عشق خویش آفریده است در احادیث قدسی می فرماید، یابنَ آدم خَلقتُ الاشیاءَ لأجلکَ و خَلَقتُکَ لِأجلی، ای پسر آدم همه چیز را برای تو و تو را برای خودم آفریدم ( المنهج القوی ، ج 5، ص 516 ؛ علم الیقین، ج 1، ص 381) پس انسان هدف نهائی خلقت و غایة الغایات و هدف اصلی آفرینش است و او احسن المخلوقین است، چنانچه خدایش، احسن الخالقین است. انسان ها باید همواره به خداوند و اسماء و صفات او عشق ورزند ولی از آن جا که آن ها اسیر ظاهر اند بنابراین به زیبائی های ظاهر دلبسته می شوند و غافل از این نکته اند که ظاهر دنیا در معشوقان ظاهری به قول مولانا ، در حکم دیواری است که وقتی بر روی آن نور می افتد اذهان کودک اندیش، نور را از دیوار می پندارند و حال آن که هر گاه نور را از دیوار برداریم جز یک دیوار سیاه برجای نمی ماند و این دلبستگی به ظاهر، سبب رنج فراوان آن ها می شود که چرا دل بستند؟ و برای وصال به این معشوق دروغین آن قدر به تلاش بی جا می پردازند و به جائی نمی رسند و غالبا این گونه عشق ها به ناکامی می انجامد مولانا در دفتر چهارم بیت 229 به بعد می فرماید: عاشقان از درد ز آن ناليده‏اند كه نظر ناجايگه ماليده‏اند ناجايگه نظر ماليدن: به جايى كه نبايد نگريستن . نگاه آلوده داشتن . عشق و شهوت را به يك ديده نگريستن بى‏شبان دانسته‏اند آن ظَبى را رايگان دانسته‏اند آن سَبى را ظَبى: آهو. سَبى: اسير. (معنی بیت : و آن معشوق را چون آهوی بى‏شبان دانسته و او را اسیری به رایگان در اختیار خود پنداشته اند ) تا ز غمزه تير آمد بر جگر كه منم حارس، گزافه كم نگر این عاشقان پندارشان این است که خداوند نمی بیند و نمی داند و کاری به کار آن ها ندارد و حال آن که این همه رنج که برای آن ها پیش می آید بازتاب غیرت خداوندی اوست که غیر را برای دیگران بر نمی تابد و رسوائی آخرت در انتظار آن ها است یکی از نام های قیامت آشکار شدن پنهانی هاست در سورة طارق، آیة 9، ص 591 می خوانیم: یَوْمَ تُبْلىَ السَّرَائرُ روزی که نهانی های افراد، پیدا می شود خداى تعالى دروصف قیامت مى‏فرمايد در آن كجى و ناهموارى نخواهى ديد. اشاره به سورۀ طه، 105تا107 وَ يَسْئَلُونَكَ عَنِ اَلْجِبالِ فَقُلْ يَنْسِفُها رَبِّي نَسْفاً فَيَذَرُها قاعاً صَفْصَفاً لا تَرى‏ فِيها عِوَجاً وَ لا أَمْتاً حال كوهها را از تو مى‏پرسند (كه در روز قيامت چه مى‏شوند) بگو خداوند آنها را خورد و پراكنده مى‏كند پراكندگى سخت پس پايه آن را صاف و خالى از هر چيز مى‏كند به طورى كه در آن كجى و ناهموارى نخواهى ديد. 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ عاشقانِ کُلّ، نه عُشّاقِ جُزو مانْد از کُلّ، آن کِه شُد مُشتاقِ جُزو چون که جُزوی عاشقِ جُزوی شود زود مَعْشوقش به کُلِّ خود رَوَد 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬. ولایت امیر المومنین علیه السلام در قسمت چهارم چون تویی باب مدینه علم را چون شعاعی آفتاب حلم را بازباش ای باب بر جویای باب تا رسد از تو قُشور اندر لُباب 👤مرحوم حاج سید محمد محسن حسینی قدس سره کانال انس با @SAHIFE2