eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
💠نماز آیات روز یکشنبه اول تیرماه ۱۳۹۹ واجب است. ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضَاءِ حَوَائِجِهِ‏ وَ الْمُمْتَثِلِينَ لِأَوَامِرِه وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ‏ خداوندا ! بگردان مرا، از یاری کنندگان او، و از اعانت کنندگان او، و از کسانی که دفع شر اعداء از او می کنند، و از کسانی که شتاب به سوی اومی کنند در برآوردن حاجتهای او،و از کسانی که فرمان بردارند ،مرفرمایشان او را ،و از کسانی که حمایت کننده اند از او،و از کسانی که پیشی گیرنده اند به سوی آنچه خواهش او است، و از کسانی که می شوند ،در پیش روی او 👤 بخشی از عجل 👈 شرح عبارات فوق در لینک زیر 👇 📜 https://plink.ir/QhuS4 ✍️ رسید مژده که ایام غم نخواهد ماند چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند من ار چه در نظر یار خاکسار شدم رقیب نیز چنین محترم نخواهد ماند چو پرده دار به شمشیر می‌زند همه را کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند چه جای شکر و شکایت ز نقش نیک و بد است چو بر صحیفه هستی رقم نخواهد ماند سرود مجلس جمشید گفته‌اند این بود که جام باده بیاور که جم نخواهد ماند غنیمتی شمر ای شمع وصل پروانه که این معامله تا صبحدم نخواهد ماند توانگرا دل درویش خود به دست آور که مخزن زر و گنج درم نخواهد ماند بدین رواق زبرجد نوشته‌اند به زر که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند ز مهربانی جانان طمع مبر که نقش جور و نشان ستم نخواهد ماند 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
🔅 شهید مفقود الاثر شهید عباس عباسی ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
👈 برنامه ی ◀️ واقعی - فَقَالَ (علیه السلام): أَفْضَلُ الزُّهْدِ، إِخْفَاءُ الزُّهْدِ. - امير مؤمنان على (عليه السلام) فرمود: برترين زهد، پنهان داشتن زهد است. 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🔆 امير مؤمنان على (عليه السلام) فرمود: برترين زهد، پنهان داشتن زهد است. ◀️ برترين : 📋 امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه و گهربارش مى فرماید: «برترین نوع پارسایى مخفى داشتن پارسایى است»; (أَفْضَلُ الزُّهْدِ إِخْفَاءُ الزُّهْدِ). این سخن اشاره به برنامه اى است که زاهدان ریایى در آن عصر و این عصر براى جلب قلوب مردم انتخاب مى کردند; لباس هاى ساده و مندرس و گاه از کرباس و خانه اى محقر و طعامى بسیار ساده براى خود برمى گزیدند تا مردم به آنها اقبال کنند و گاه آنها را مستجاب الدعوه پندارند و از این طریق مقامى در اجتماع پیدا کنند و یا اموالى را پنهانى گرد مى آوردند. بسیار مى شد که زندگانى درونى و بیرونى آنها با هم بسیار متفاوت بود و با توجه به این که ریاکارى نوعى شرک و خودپرستى است آنها گرچه ظاهرا زاهد ولى در باطن مشرک بودند و گاه سرچشمه خطراتى براى جامعه مى شدند. زاهد واقعى آن کس نیست که به سراغ دنیا رفته، ولى چون آن را به چنگ نیاورده ناچار لباس زهد به خود پوشیده است. زاهد واقعى کسى است که دنیا به سراغش آمده و او آن را نپذیرفته و زندگى زاهدانه را بر نعیم دنیا ترجیح داده است. همان گونه که امیر مؤمنان على(علیه السلام) در خطبه 32 از خطب نهج البلاغه مى فرماید: «وَمِنْهُمْ مَنْ أَبْعَدَهُ عَنْ طَلَبِ الْمُلْکِ ضُئُولَةُ نَفْسِهِ وَانْقِطَاعُ سَبَبِهِ فَقَصَرَتْهُ الْحَالُ عَلَى حَالِهِ فَتَحَلَّى بِاسْمِ الْقَنَاعَةِ وَتَزَیَّنَ بِلِبَاسِ أَهْلِ الزَّهَادَةِ وَلَیْسَ مِنْ ذَلِکَ فِی مَرَاح وَلاَ مَغْدًى; بعضى از آنها کسانى هستند که ناتوانى اشان آنها را از رسیدن به جاه و مقام بازداشته و دستشان از همه جا کوتاه شده آنگاه خود را به زیور قناعت آراسته و به لباس زاهدان زینت بخشیده اند در حالى که در هیچ زمان نه در شب و نه در روز در سلک زاهدان راستین نبوده اند». بسیارى از بنیان گذاران مذاهب باطله نیز در سلک همین زاهدان ریایى بودند. به تعبیرى دیگر: زاهد کسى است که وابسته به دنیا و اسیر آن نباشد نه آن کس که دستش از همه چیز تهى است. همان گونه که امیر مؤمنان على(علیه السلام) در تفسیر زهد از آیه شریفه (لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلى مَا فَاتَکُمْ وَلا تَفْرَحُوا بِما آتاکُمْ) استفاده کرده است و مى فرماید: «تمام زهد در دو جمله از قرآن آمده است، خداوند سبحان مى فرماید: بر گذشته تأسف نخورید و نسبت به آنچه به شما داده است دلبند و شاد نباشید». امام(علیه السلام) در روایت دیگرى که در غررالحکم آمده تعبیر جالب دیگرى دارد و مى فرماید: «الزُّهْدُ أَقَلُّ ما یُوجَدُ وَأَجَلُّ ما یَعْهَدُ وَیَمْدَحُهُ الْکُلُّ وَیَتْرُکُهُ الْجُلُّ; زهد و پارسایى کمیاب ترین چیزها و ارزشمندترین آنهاست همگان آن را مى ستایند ولى اکثر مردم به آن عمل نمى کنند». درباره اهمیت زهد و پارسایى و مراتب و درجات آن بحث مشروحى ذیل خطبه 81 از همین کتاب آمده است. این سخن را با ذکر دو نکته پایان مى دهیم: نخست این که اگر سؤال شود چگونه مى توان زاهد بود و زهد را پنهان کرد در پاسخ مى گوییم: شخص زاهد باید در مجامع مانند دیگران رفتار کند; مثلاً اگر سر سفره اى است که غذاهاى مختلف در آن است مقدارى از هر کدام تناول کند نه این که همه غذاها را کنار بزند مثلا به نان و پنیرى قناعت نماید و از نظر لباس، لباس ساده معمولى بپوشد نه لباس غیر متعارف زاهدانه و به این ترتیب مى تواند در باطن زاهد باشد و در ظاهر فردى معمولى. نکته دیگر این که هر گاه زاهد به زهدش افتخار کند و آن را اظهار نماید در واقع زاهد نیست، چرا که دلبستگى به زهد و افتخار به آن و جلب نظر مردم از این طریق خود عین رغبت در دنیا و بر ضد زهد است. 🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " برای و رزمندگان " ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای سیدالساجدین (ع ) برای : 🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ، وَ عَلِّمْهُمْ مَا لا يَعْلَمُونَ، وَ بَصِّرْهُمْ مَا لا يُبْصِرُونَ🔹 🔸خدايا درود بر محمد و آل او فرست، و هرچه را رزمندگان ما نمی شناسند به آنها بشناسان و هرچه نمى دانند به آنها تعليم ده و هرچه بينش شان بدان نمى رسد به آنها بنماى🔸 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُونَ‏] خدايا! بر محمّد و آل محمّد درود فرست، و آنچه را رزمندگان ما به آن جاهلند به آنان بشناسان و آنچه را نمى‏دانند، به آنان بياموز و آنچه را بينش ندارند، نسبت به آن بيناشان كن. در ميان نعمت‏هاى حضرت حق، نعمت الهام، و نعمت عرفان، و نعمت علم بى معلّم، و نعمت بصيرت و باز شدن چشم دل. براى ديدن آنچه همه نمى‏بينند جايگاه خاصى دارد. البته راه رسيدن به اين گونه نعمت‏هاى خاص راه آسانى نيست، اين مسئله شرايط بسيار سنگينى را طلب مى‏كند، كه بدون تحقّق آن شرايط، رسيدن به آن نعمت‏ها امكان ندارد. ايمان به حضرت حق، و عشق به جناب ربّ‏العزّه، و باور داشتن قيامت، و اعتقاد به نبوّت و امامت و ملائكه، و عقيده به كتب آسمانى، و تصفيه ظاهر و باطن از تمام گناهان عملى و اخلاقى، و اداى واجبات، و ترك محرّمات، از شرايط رسيدن به فيوضات و عنايات معنوى حضرت محبوب است. آرى، پاكى همه جانبه و طهارت ظاهر و باطن، و آراستگى غيب و شهود وجود انسان، باعث تابش آفتاب حقيقت و نور عنايت و لطف و فيض ازلى، و رحمت سرمدى به قلب است. كوشش در اين راه بدون آراستگى به حسنات و پيراستگى از سيّئات، محصولى نخواهد داشت. «مردى به ابويزيد گفت: به من خبر رسيده كه خدا را مى‏دانى، دوست دارم به من بياموزى. ابويزيد گفت: اسم اعظم خدا را مرز محدود و مشخصى نيست، لكن دل خود را براى مقام يگانگى حضرت حق تعالى خالى دار. و توجّه به غير او را رها ساز، و هرگاه چنين شدى هر كدام از اسماى خدا را خواستى انتخاب كن و بدان دعا كن، كه به سبب آن در آنِ واحد از مشرق به مغرب سير خواهى نمود. آن مرد گفت: سبحان‏اللَّه! مى‏شود مردى در آنِ واحد از مشرق تا مغرب سير كند؟ ابويزيد گفت: آرى و اين كار نزد اصحاب سرّ كار مهمّى نيست، كه تمام ماسوى اللَّه كلمه‏اى از كلمات اوست، و از اين بالاتر اين كه خدا را بندگانى است كه در لامكان مى‏ايستند، به طورى كه مادون عرش، زير پاى آنان قرار مى‏گيرد، پس به هر جا كه خواهند دست يازند، و هر چه خواهند برگيرند. آن مرد گفت: اين ديگر چه مقامى است؟ گفت: مقام وصل توصيف بردار نيست». در هر صورت بدون رياضت، البته رياضتى كه موافق با قواعد شرع باشد، رسيدن به مقامات معنوى، و رساندن قلب به نقطه گرفتن الهامات و فيوضات حضرت حق ممكن نيست. خواجه نصيرالدين طوسى در كتاب «اوصاف الاشراف» گفته است كه: « ، رام كردن ستور بود، به منع او از حركات غير مطلوبه، و ملكه گردانيدن او را به طاعت صاحب خويش در آنچه او را بر آن دارد از مطالب خويش. و در اين موضع هم مراد از رياضت، منع نفس حيوانى است از انقياد و مطاوعت قوّه شهويه و غضبيّه و آنچه به آن دو قوّه تعلّق دارد، و منع كردن نفس ناطقه از متابعت قواى حيوانى كه رذايل اخلاق، و اعمال مانند حرص بر جمع مال و كسب جاه، و توابع آن از حيله و مكر و خديعه و غلبه و تعصّب و حقد و حسد و فسق و فجور و انهماك در شرور و مثل اينها از آن حادث شود، و ملكه گردانيدن نفس انسانى را به طاعت عقل عملى بر وجهى كه رساننده او باشد به كمالى كه او را ممكن باشد. و غرض از رياضت سه چيز است: يكى: رفع موانع وصول به حق، و آن شواغل ظاهر و باطن است. دوم: مطيع گردانيدن نفس حيوانى مرعقل عملى را كه باعث باشد بر كمال. سيّم: ملكه گردانيدن نفس انسانى را به ثبات بر آنچه مُعدّ او باشد قبول فيض الهى را تا به كمالى كه او را ممكن باشد برسد».رسول خدا صلى الله عليه و آله به اسامة بن زيد فرمود: عَلَيْكَ بِطَريقِ الْحَقِّ، وَ ايّاكَ وَ انْ تُخْتَلَجَ دُونَهُ بِزَهْرَةِ رَغَباتِ الدُّنْيا، وَ غَضَارَةِ نَعيمِها، وَ بائِدِ سُرُورِها، وَ زايِلِ عَيْشِها. بر تو باد به راه حق و بپرهيز از اين‏كه به خاطر شگفتى و شكوفائى رغبت‏هاى دنيا و تازگى نعمت‏ها و شادى زودگذر و عيش ناپايدار آن، راهى، غير حق پوئى. ✍️ استاد حسین 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ عَرِّفْهُمْ مَا يَجْهَلُونَ وَ عَلِّمْهُمْ مَا لَا يَعْلَمُونَ وَ بَصِّرْهُمْ مَا لَا يُبْصِرُون‏ خدایا رزمندگان ما را پیروز فرما 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
chetore-mehraban-bashim6-beitezohoor.ir.mp3
9.56M
6 تکنیک ششم ؛ قلبت رو از شیفتگی ِ به خودت خالی کن ... جای مهربانی بازتر میشود ... شأن و شئوناتی که برای خودت قائل هستی؛ نمیذاره مهربونی ات به دل دیگران بشینه! 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
✳️ اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِينَ
🔴 چو پرده دار به شمشیر می زند همه را کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند منظور حافظ این است که کسانی که با جلوه های جمال خدا قدم در راه سلوک میگذارند در مراحل بعدی به جایی می رسند که مامورین الهی با شمشیر جلال خدا نا اهلانی که لیاقت محبت خدا را ندارند را به عقب می زنند و حق سکونت به انان را در حریم قرب الهی را به انان نمی دهند . و هم در تمام به موضوع اشاره دارد که مرغان و پرندگان (سالکان) زیادی به شوق جمال سیمرغ(خدا) شروع به حرکت کردند اما سختی راه که حکم همان پرده دار حریم حق را دارد نا پرندگان نا اهل را عقب زد و فقط سی عدد مرغ به سیمرغ رسیدند . نکته : همه عارفان الهی معتقدند که اخرین پره دار حریم خدا امام معصوم است که حجاب اخر و واطه بین خلق و خدا است و نااهلان را دور می کند که نمونه این پرده داری در کربلا اتقاق افتاده که اقا امام حسین علیه السلام خوبان و کسانی که لیاقت حریم حق را داشتند حتی امثال زهیر یا حر یا وهب را جذب کردند و امثال عبیدالله بن حر جعفی را که لیاقت نداشتند، هر چند خود امام به دیدار او رفت ولی او باز به عقب پرت شد . ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
Iraj Bastami Setar Va Avaz 128 .mp3
4.58M
🔈 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
Resid Mojdeh k Ayame Gham Nakhahad Mand.mp3
12.92M
🔈 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
امانتهای زندگی من_19.mp3
13.13M
۱۹ ❇️نیازهایی که دیگران، نزد شما می‌آورند، اگر توانِ رفع نیازشان در شما وجود دارد؛ امانتی است که خدا بسمت شما گسیل نموده است: و رفع آن نیاز، رعایتِ حق آن امانت است. 👤 استاد 🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹 یک اربعین حسّاس باشیم 🔹 ما باید یک اربعین‌هایی داشته باشیم برای اینکه خدای متعال به ما نورانیّتی بدهد، صداقتی بدهد، حقیقتی بدهد، وقتی به آنجا رفتیم ببینیم که ما چیزی هم ذخیره کرده‌ایم، ما هم جهادِ مالی داشته‌ایم، جهادِ عمری داشته‌ایم، این اربعین‌ها برای خودسازی است. اربعین ، انسان را در برابرِ نفسِ خبیثِ خود پیروز می‌کند، یک اربعین حسّاس باشیم که یکی از گناهان‌مان را مطلقا در زندگی‌مان نبینیم، یک چلّه دروغ نگوییم، یک چلّه غیبتِ کسی را نکنیم، یک چلّه در منزلِ خود دعوا نکنیم، یک چلّه در منزلِ خود بگومگو نکنیم… این چلّه‌ها برای انسان ثبات می‌آورد، وگرنه یک روز خوب هستیم و به مسجد می‌آییم و دو کلام حرف می‌شنویم و تصمیم می‌گیریم، اما هنوز به منزل نرسیده‌ایم که فراموش می‌کنیم… 🔹 آیت الله ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
چهلّه گیری.mp3
1.11M
💠 چهلّه گیری 🔹 ماه پُربرکت تا دهم ذیحجّه این ایام به عنوان و کلیمی معروف است این چهل شبانه‌روز، چهلّه‌ای است که وجود مبارک موسای کلیم به دستور ذات اقدس الهی عهده‌دار شد. این آیات ﴿وَ وَاعَدْنَا مُوسَی ثَلاَثِینَ لَیلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیلَةً﴾ ناظر به همین است؛ لذا در تمام ایام سال گرچه چهلّه‌گیری فضیلت دارد، ولی از اول ذیقعده تا دهم ذیحجّه این فضیلت بیشتر است. آیه ﴿وَ وَاعَدْنَا مُوسَی ثَلاَثِینَ لَیلَةً﴾ ناظر به آن است که انسان این چهل شبانه‌روز را همانند موسای کلیم(سلام الله علیه) چهلّه بگیرد. 🔹 بارها هم به عرض شما رسید که چهلّه‌گیری اعراض از دنیاست نه از کار دنیا و از خلق دنیا و از جامعه. انسان در متن جامعه زندگی می‌کند در درس و بحث هست اگر حوزوی و دانشگاهی است، در تجارت و اقتصاد هست اگر تاجر و پیشه‌ور است، ولی در همه امور می‌گوید خدا، دیگر نمی‌گوید اوّل خدا، دوم فلان شخص! این یک بیماری است که دامنگیر اکثر ما هست. 🔹 این آیه‌ ﴿وَ مَا یؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلّا وَ هُم مُشْرِكُونَ﴾؛ اکثر مؤمنین مشرک‌اند! ، خطری است زیر گوش ما، فرمود: امروز با این جناح، فردا با آن جناح، امروز با این سَمت، فردا با آن سَمت، امروز اوّل خدا دوم فلان شخص، فردا اوّل خدا دوم فلان شخص! وقتی از امام(سلام الله علیه) سؤال می‌کنند چگونه اکثر مؤمنین مشرک‌اند؟ چگونه می‌شود که مؤمن مشرک باشد؟ فرمود همین که می‌گویند: «لَولا فَلانٌ لَهَلَکْتُ» ... 👤آیت الله 👌کانال انس با 🆔 @sahife2
🔹 اصلی ترین دستور آیت الله قاضی در ایام 🔹 " حضرت استاد (ره) می فرمود: اصلی ترین دستور مرحوم آیت الله آقا (ره) در این ایام به شاگردانش « » بود. البته مراقبه ی هر کس بنا بر مرتبه ای که دارد متفاوت است، ولی اصل جامع همه ی آن ها حفظ حریم ادب بندگی است که ابتدایی ترین آن حفظ حریم گناه و پرهیز از محرمات الهی است، و بعد مراتب بالاتر آنست که سالک می بایست مراقبات سخت تری را در رعایت ادب بندگی انجام دهد. آیت الله (ره) در این باره می فرمود: « آقای قاضی همیشه به ما میگفتند اذکار و ادعیه با شرایط تأثیر میکند و مراقبه حرف اول را میزند. » " 🔹 آیت الله کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ دعای در درخواست عاقبت بخيري‏ عنوان دعا چنين است: و کان من دعائه عليه‏السلام بخواتم الخير، از دعاهاي امام (ع) در درخواست عاقبت بخيري‏هاست. (اينکه انسان نهايت کارش نيکو گردد و سعادتمند شود، امري است که مورد علاقه‏ي همه است، و اصولا تمامي فعاليتها و تلاشها به نوعي براي رسيدن به آن است. حتي کساني که راه را گم کرده‏اند و به بيراهه مي‏روند، گمان مي‏کنند به سوي سعادت و نيکبختي گام برمي‏دارند. در حقيقت دعا براي عاقبت به خير شدن، و قبولي در پيشگاه خداست، که بالاترين سعادت و خوشبختي است. دعاي يازدهم اينگونه آغاز مي‏شود: يا من ذکره شرف للذاکرين، و يا من شکره فوز للشاکرين، و يا من طاعته نجاه للمطيعين، اي آنکه ياد او براي يادکنندگان موجب شرافت و بزرگي است، و اي آنکه شکر او براي شکرگزاران موجب پيروزي است، و اي آنکه اطاعت او براي اطاعت‏کنندگان موجب رهائي است. با توجه به دعا شايد بتوان گفت «شرف» و «فوز» و «نجات» به وسيله «ذکر» و «شکر» و «اطاعت» از خداوند به دست مي‏آيد. سپس امام (ع) جايگاه هر کدام را اينگونه بيان مي‏فرمايند: 1- و اشغل قلوبنا بذکرک عن کل ذکر، و دلهاي ما را به ياد خودت از هر يادي مشغول کن. 2- و السنتنا بشکرک عن کل شکر، و زبانهاي ما را به سپاس خود از هر سپاسي (مشغول کن). 3- و جوارحنا بطاعتک عن کل طاعه، و اندامهاي ما را به اطاعت خودت از هر اطاعتي (به کار آر). و در فرازهاي آخر دعا به ما مي‏آموزد که براي پايان حيات خويش از خداوند چه چيزي را درخواست کنيم. و اجعل ختام ما تحصي علينا کتبه اعمالنا توبه مقبوله، و پايان آنچه نويسندگان کردارهايمان براي ما (روز قيامت) مي‏شمارند، توبه‏ي پذيرفته شده قرار بده. نتيجه اينکه در دنيا قلب ذاکر و زبان شاکر و اعضاي بدن، مطيع فرمان خدا باشد، و در آخرت پذيرفته‏ي درگاه خدا گرديده و به «توبه‏ي مقبوله» دست يابد. اينکه انسان به اين درجه از شناخت برسد که بداند در حيات دنيا دنبال چه چيز باشد و چه بخواهد، يکي از نعمتهاي بزرگ خداوند است امام سجاد عليه‏السلام به ما در اين دعا مي‏آموزد تا در حيات دنيوي اين هدف را دنبال کنيم که با گفتار و کردار شايسته و مورد رضاي خداوند به اين سعادت بزرگ نائل شويم و ابلاغ توبه‏ي مقبوله را از پيشگاه خداوند متعال کار دريافت کنيم. (انشاءالله). ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2