صحیفه سجادیه ۲۸_1.mp3
12.23M
#شرح_صحیفه_سجادیه
دعای سیدالساجدین (ع ) در هنگام درخواست #عافیت، #تندرستی و #شکر :
❇️ #زیارت
#دعا_بیست_سوم_4
🔹 اللَّهُمَّ وَ امْنُنْ عَلَيَّ بِالْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ، وَ زِيَارَةِ ...
👌جلسه 6
استاد علی اصغر #ابراهیمی_فر
دعا #بیست_سوم
🖋کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
📔 #معرفی #کتاب
🔴 "بررسی نظام تربیتی صحیفه سجادیه"
✍️ استاد علی اصغر #ابراهیمی_فر 👇
https://www.ghbook.ir/index.php?option=com_dbook&task=viewbook&book_id=13140&Itemid=167&lang=fa
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_حكمت_188
◀️ نتیجه مقابله با حق
🔴 و قَالَ (علیه السلام) : مَنْ أَبْدَى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ، هَلَکَ
هر كس كه با حق در آويزد نابود مى گردد.
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
◀️ سرانجام مبارزه با حق:
قسمت اول
📜 امام(عليه السلام) در اين كلام نورانى از كسانى سخن مى گويد كه به مقابله با حق بر مى خيزند. مى فرمايد: «آن كس كه در برابر حق قد علم كند (و به مبارزه برخيزد) هلاك خواهد شد»; (مَنْ أَبْدَى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ هَلَكَ).
اين كلام حكمت آميز با همين عبارت در لابه لاى خطبه شانزدهم نهج البلاغه آمده است که حاصل آن اين است كه هرگز به مخالفت و مقابله با حق برنخيزيد، زيرا حق قدرتى دارد كه انسان را بر زمين مى كوبد; اگر در كوتاه مدت انجام نشود در دراز مدت انجام خواهد شد و تاريخ، به ويژه تاريخ اسلام، نشان مى دهد آنها كه به مقابله با حق برخاستند چگونه طومار زندگانى شان در هم پيچيده شد. نيز با توجّه به اين كه حق به معناى واقعيت هاى ثابت است و واقعيت ها آثارى دارد و هر چه با آثارش به مخالفت برخيزند از ميان نمى رود، از اين رو سرانجام بر انسان غلبه مى كند و او را در هم مى شكند. درست مانند اين كه انسان بداند فلان راه، مستقيم و راه ديگر بيراهه است، اگر به مخالفت با راه مستقيم برخيزد و به بيراهه رود هرقدر تلاش و كوشش كند به مقصد نمى رسد و سرانجامش هلاكت است.
بعضى از شارحان نهج البلاغه تفسیر دیگرى براى این جمله برگزیده اند و آن این که هرگاه کسى در میان مردم نادان به دفاع از حق برخیزد جان خود را به خطر انداخته چرا که افراد جاهل و متعصب و لجوج با این گونه افراد مخالفند و مفهوم آن این مى شود که هر کس دفاع از حق کند باید هزینه هاى این دفاع را در برابر مردم نادان بپردازد.
ولى این تفسیر به هیچ وجه مناسب چنین گفتار حکیمانه اى نیست، زیرا اولاً در بعضى از متون لغت صریحا آمده است که جمله «أبْدى صَفْحَتَهُ لَهُ» به معناى به مخالفت برخاستن است و مرحوم علامه شوشترى موارد فراوانى از کلمات عرب نقل کرده که جمله «مَنْ أبْدى صَفْحَتَهُ لَهُ» به معناى به مخالفت برخاستن است.
👈ادامه دارد ...
#نهج_البلاغه_حكمت_188
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
◀️ سرانجام مبارزه با حق:
قسمت 2
📜 ثانیاً در خطبه شانزدهم، پیش و پس از آن جمله هایى آمده است که به خوبى نشان مى دهد امام(علیه السلام) در این جمله از بدکاران سخن مى گوید که به مخالفت با حق برمى خیزند.
در شرح نهج البلاغه محمد عبده احتمال دیگرى نیز در تفسیر این جمله ذکر شده و آن این که منظور از «أبْدى صَفْحَتَهُ لِلْحَقِّ» به معناى روى گردانیدن از حق است که آن هم سبب هلاکت انسان مى شود; ولى با توجه به این که کلمه «أبْدى» به معناى آشکار کردن است این تفسیر نیز بعید به نظر مى رسد
به هر حال مفهوم این جمله این است که امام(علیه السلام) به همه کسانى که به مخالفت با حق برمى خیزند هشدار مى دهد که به عاقبت سوء کار خود بیندیشند و از این راه باز گردند. همان گونه که پیش از این اشاره شد این جمله در کتاب شریف کافى نیز به عنوان بخشى از یک روایت آمده و مرحوم ملا صالح مازندرانى در شرح آن مى گوید: مفهوم جمله این است کسى که آشکارا در برابر حق به خصومت برخیزد هلاک خواهد شد.
مشابه همین معنا در گفتار حکیمانه 408 نیز آمده است آنجا که مى فرماید: «مَنْ سارَعَ الْحَقَّ سَرَعَهُ; آن کس که با حق بجنگد حق او را بر زمین خواهد کوبید».
قرآن مجید نیز درباره حق و باطل چنین مى گوید: «(بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ); بلکه ما حق را بر باطل مى کوبیم و آن را هلاک مى سازد و این گونه باطل محو و نابود مى شود»
منظور از «حق» در کلام نورانى بالا اصل خداشناسى و آیین اسلام و فروع دین و حقوق الله و حقوق الناس به طور عام است، زیرا حق در اصل به معناى مطابقت و هماهنگى با واقع و نقطه مقابل آن «باطل» است. به همین دلیل به ذات پاک خداوند، به طور مطلق «حق» اطلاق مى شود چون واقعیتى است انکارناپذیر.
در کتاب «وجوه القرآن» براى کلمه حق موارد استعمال دوازده گانه اى در قرآن مجید ذکر شده است: حق به معناى ذات پاک خداوند و به معناى قرآن، اسلام، توحید، عدل، صدق، طرز صحیح، علانیه، شایستگى، واجب شدن، وام و بهره و براى هر کدام از اینها آیه اى از آیات قرآن مجید را شاهد آورده است
👈ادامه دارد ...
#نهج_البلاغه_حكمت_188
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
❇️ #تفسیر_خوانی قرآن کریم
هر روز یک آیه
تفسیر نور – استاد محسن قرائتی
سوره #بقره
#بقره_60
وَإِذْ اسْتَسْقَى مُوسَى لِقَوْمِهِ فَقُلْنَا اضْرِب بِّعَصَاكَ الْحَجَرَ فَانْفَجَرَتْ مِنْهُ اثْنَتَا عَشْرَةَ عَيْناً قَدْ عَلِمَ كُلُّ أُنَاسٍ مَّشْرَبَهُمْ كُلُواْ وَ اشْرَبُواْ مِن رِّزْقِ اللَّهِ وَلاَ تَعْثَواْ فِى الْأَرْضِ مُفْسِدِينَ
و (بخاطر بیاور) زمانى كه موسى براى قوم خویش طلب آب كرد، به او گفتیم: عصاى خود را به سنگ بزن، ناگاه دوازده چشمهى آب از آن بشكافت و جوشید، (بطورى كه) هر یك از افراد (طوائف دوازدهگانه بنىاسرائیل) آبشخور خود را شناخت. (گفتیم:) از روزى الهى بخورید و بیاشامید و در زمین، تبهكارانه فساد نكنید!
🔴 انبیا، در فكر تأمین نیازهاى مادّى مردم نیز هستند. «اذ استسقى موسى لقومه»
🔴 همه چیز، حتّى آبِ خوردن را از خداوند بخواهیم. «استسقى»
https://gharaati.ir/%d8%aa%d9%81%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b1/#numsooreh=2&numayeh=66
👤استاد #قرائتی
⏺کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
❇️ اعمال روزها و شب های #هفته
🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز #سه_شنبه
👉🏻 1da.ir/oh2u
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
✳️غزل حافظ در وصف حضزت #امام_حسن مجتبی علیه السلام
🔴 بهار و گل طرب انگیز گشت و توبه شکن
به شادی رخ گل بیخ غم ز دل برکن
رسید باد صبا غنچه در هواداری
ز خود برون شد و بر خود درید پیراهن
طریق صدق بیاموز از آب صافی دل
به راستی طلب آزادگی ز سرو چمن
ز دستبرد صبا گرد گل کلاله نگر
شکنج گیسوی سنبل ببین به روی سمن
عروس غنچه رسید از حرم به طالع سعد
بعینه دل و دین میبرد به وجه حسن
صفیر بلبل شوریده و نفیر هزار
برای وصل گل آمد برون ز بیت حزن
حدیث صحبت خوبان و جام باده بگو
به قول #حافظ و فتوی پیر صاحب فن
🔅 برنامه ی روزانه #حافظ_خوانی
#حافظ_غزل_388
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
✳️غزل حافظ در وصف حضزت #امام_حسن مجتبی علیه السلام 🔴 بهار و گل طرب انگیز گشت و توبه شکن به شادی رخ
🔴این غزل درباره ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام است که از برکات ازدواج حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها بوده است.
این غزل در روز یکشنبه ۱۵ رمضان ۷۷۳ هجری قمری (مصادف با روز ولادت امام حسن(ع) ) سروده شده که منطبق با اوایل فروردین ماه و نوروز سال ۷۵۱ هجری خورشیدی بوده است.
مراد از “شادی رخ گل” حلول نوروز و همزمان، ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام است.
رسید باد صبا غنچه در هواداری/ ز خود برون شد و بر خود درید پیراهن
“رسید باد صبا” یعنی امام حسن(ع) متولد شد زیرا عدد ابجدی “باد صبا” منطبق با ۱۰۰ است که ابجد حرف “ق” به معنای نگهدارنده است. از طرفی، ابجد “حسن” برابر با ۱۱۸ است و ۱۸ معادل با ابجد “حی” است و ۱۰۰ ابجد “ق” است و “حسن”، نگهدارنده زندگی و حیات است.
طریق صدق بیاموز از آب صافی دل/ به راستی طلب آزادگی ز سرو چمن
“طریق صدق” همانی است که حافظ در غزل دیگر خویش از آن با عنوان “در ره خاندان به صدق قدم زدن با همت شحنه نجف” یاد کرده است.
“عروس غنچه رسید از حرم به طالع سعد/ به عینه دل و دین می برد به وجه حسن” بدین معناست که حضرت زهرا(ع) در حالی که امام حسن(ع) را در آغوش داشت از حرم نبوی وارد محضر حضرت محمد(ص) شد و پیامبر(ص) و امام علی(ع) با تماشای چهره امام حسن(ع) دل و دین دادند. “طالع سعد” نیز عدد ابجدی “یا زهرا” است.
“بیت حزن” در بیت بعدی یا همان “بیت الاحزان” هم جایگاهی بود که حضرت زهرا(س) در آنجا معتکف میشدند و ساعات متمادی بر شهادت عموی خویش حمزه سیدالشهداء(ع) می گریستند و ولادت امام حسن علیه السلام باعث شد
صفیر بلبل شوریده و نفیر هزار/ برای وصل گل آمد برون ز بیت حزن
“بلبل” با عدد ابجدی ۶۴، به معنای پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) است که عدد ابجدی ۶۴ به سنین عمر آن دو بزرگوار اشاره دارد. منظور از “هزار” نیز که عدد ابجدی آن ۲۱۳ و معادل نام “زهرا” است، حضرت زهرا سلام الله علیها است که شادی ولادت امام حسن(ع)، ایشان را بیت الاحزان بیرون آورد.
حدیث “صحبت خوبان و جام باده بگو” نیز به معنای نقل حدیث از دوازده امام به ویژه امام زمان(عج) است زیرا صحبت خوبان در ابجد به معنای یامهدی است و “باده” هم منطبق با عدد ابجدی دوزاده امام است.
#حافظ_غزل_388
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_3
#دعا_سوم_13
#باران_ابر_تگرگ_رعد_برق_باد_كوه
قسمت 4
🔴 آب و زمين
«مىدانيم قشر روئين زمين از دو طبقه كاملًا مختلف تشكيل يافته: طبقه نفوذ پذير، و طبقه نفوذ ناپذير. اگر تمام قشر زمين نفوذپذير بود، آبهاى باران فوراً در اعماق زمين فرو مىرفتند و بعد از يك باران ممتد همه جا خشك مىشد و قطرهاى آب پيدا نبود.
و اگر تمام قشر زمين طبقه نفوذ ناپذير همچون گل رُس بود تمام آبهاى باران در سطح زمين مىماندند، آلوده و متعفن مىشدند و عرصه زمين را بر انسان تنگ مىكردند، و اين آبى كه مايه حيات است مايه مرگ انسان مىشد.
ولى خداوند مهربان قشر بالا را نفوذپذير و قشر زيرين را نفوذ ناپذير قرار داده تا آبها در زمين فرو روند و در منطقه نفوذپذير مهار شوند و ذخيره گردند، و بعداً از طريق چشمهها، چاهها و قناتها مورد استفاده واقع شوند بى آن كه بگندند و توليد مزاحمت كنند، يا آلودگى پيدا كنند.
اين آب گوارائى را كه ما امروز از چاه عميق بيرون مىكشيم و با نوشيدن آن جان تازه پيدا مىكنيم، ممكن است از قطرات بارانى باشد كه هزاران سال قبل از ابرها نازل شده و در اعماق زمين براى امروز ذخيره گشته است، بى آن كه فاسد شود.
به هر حال كسى كه انسان را براى زندگى آفريده و مهمترين مايه حيات او را آب قرار داد، منابع بسيار مهمّى براى ذخيره اين مادّه حياتى قبل از او آفريده و آبها را در آن ذخيره كرده است
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج3، ص: 169
دعای #سوم
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_3
#دعا_سوم_13
#باران_ابر_تگرگ_رعد_برق_باد_كوه
قسمت 5
🔴 آب و احياى زمين
وَالَّذِي نَزَّلَ مِنَ السَّماءِ مَاءً بِقَدَرٍ فَأَنشَرْنَا بِهِ بَلْدَةً مَيْتاً كَذلِكَ تُخْرَجُونَ
و آن كه از آسمان آبى به اندازه نازل كرد، پس به وسيله آن سرزمينى مرده را زنده كرديم، [و] همينگونه [درقيامت از گورها] بيرون آورده مىشويد.
باران و برف اگر بيشتر از اندازه بود، همه سودهاى آنها تبديل به زيان مىگرديد، سيلابها راه مىافتاد، هر كوى و برزن را ويران مىكرد، درختان و گياهان را مىشست و مىبرد، نه شهرى مىماند، نه دهى و نه باغى و نه بوستانى.
مردابهاى بسيار در جميع مناطق پيدا مىشد و بهترين مؤسّسه توليد حشرات مىگرديد. فرآوردههاى اين مؤسّسه، زندهاى در روى زمين باقى نمىگذاردند. گلِ و لاى، آن قدر زمين را مىپوشاند كه ديگر قابل كشت و زرع نبود. براى جانوران جائى يافت نمىشد، كم كم همگ نابود مىشدند. جانوران كه مىرفتند انسانها در دنبالشان بودند.
آيا تشخيص مقدار احتياج زمين به باران و دادن همان مقدار به زمينيان، نشانه او نمىباشد؟ آيا هزارها سال به اين روش ادامه دادن نشانه او، نشانه حكمت او، نشانه دانش او و نشانه قدرت او نمىباشد؟!
اگر باران و برف كمتر بود، ذخاير آبى زمين بسيار كم مىشد. آبهاى روى زمين در اثر تبخير از آبهاى زير زمين كمتر مىگرديد، رودهاى عظيمى ديگر يافت نمىشد و به جوىها تبديل مىگرديد، سال به سال خشكسالى بيشتر مىشد، آبهاى زيرزمينى يا تمام مىشد، يا آنقدر پائين مىرفت كه ديگر قابل بهرهبردارى نبود.
قحطى سراسر جهان را مىگرفت، ديگر گياهى نمىروييد، و آنچه روييده مىشد خشك مىشد، زندگى بر جانداران بسيار سخت مىگشت و مرگ به استقبال آنان مىشتابيد. ولى لطف و مهربانى او نگذارده است كه چنين شود، باران و برف را به اندازه احتياج زمينيان داده است.
باران نه تنها بر زمين مىبارد، بلكه براى تخفيف حرارت خورشيد بارانهاى متناوب بر آن مىبارد.
به يك حديث بسيار مهم از حضرت باقر عليه السلام و صورتى از آخرين تحقيقات علمى بشر توجّه كنيد:
جابر از حضرت باقر عليه السلام روايت مىكند:
خورشيد بر آيد و با او چهار فرشته باشند: يكى فرياد مىكند: اى اهل خير! اعمال نيك خود را كامل و تمام نمائيد، و بر شماست بشارت به سعادت ابد.
ديگرى گويد: اى اهل شر! از زشت كارى دست بداريد و حول آن كمتر بگرديد. سومى صدا كند: پروردگارا! به مردم نيكوكار كه انفاق مىكنند مزيد نعمت و به اهل بخل، تلف و نابودى بده. و فرشته چهارم خورشيد را آبپاشى مىكند و اگر چنان نبود زمين از شدّت حرارت سوخته و برافروخته مىشد. «1» با توجه به اين كه سطح خارجى خورشيد محكوم به چند هزار درجه حرارت و مركزش حدود هفتاد ميليون درجه است، مىتوانيم به خوبى حدس بزنيم كه طبعاً سوخت اين بخارى محيّرالعقول نيز لازم است پر استقامتترين سوختهاى جهان باشد كه هر چه در آخرين درجه بسوزد بدان تبديل شود، و اين ماده قاعدةً سادهترين اتمهاى جهان يعنى هيدروژن و در درجه دوم هليوم است، و اين سوخت مانند ساير سوختها هر اندازه مشتعلتر گردد ايجاد حرارت بيشترى مىكند و به همين نسبت عمرش نيز كمتر مىشود.
براى جلوگيرى از اين دو حادثه بايستى آب به كمك آن آمده و از حرارت ونقصانش بكاهد. بارانهاى متناوبى كه بر چهره خورشيد على الدوام در جريان است توسط تلسكوپ نيز ديده شده، چنانكه دونالد منزل منجّم شهير آمريكايى در كنفرانس منجّمان اظهار داشت:
اختلاف اشكالى كه در تكّه هايى در چهره خورشيد نمودار است به علّت باريدن بارانهاى شديدى است كه على الدوام بر آن مىبارد. سپس فيلمى را كه از خورشيد گرفته بود نشان داد و نمايندگان منجّمان در آن مشاهده كردند كه بارانى سخت از ارتفاع هشتاد هزار كيلومتر بر خورشيد مىبارد.
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج3، ص: 169
دعای #سوم
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_3
#دعا_سوم_13
#باران_ابر_تگرگ_رعد_برق_باد_كوه
قسمت 6
🔴 تفسير نبات كل شىء
«وَهُوَ الَّذِي أَنزَلَ مِنَ السَّماءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ كُلِّ شَيْءٍ»
و اوست كه از آسمان آبى فرستاد، و به وسيله آن گياهان گوناگون را [از زمين] رويانديم.
«مفسران در تفسير «نبات كلّ شىء» دو احتمال ذكر كردهاند:
نخست اين كه منظور از آن انواع و اصناف گياهانى است كه همه با يك آب آبيارى و از يك زمين و يك نوع خاك پرورش مىيابند. و اين از عجايب آفرينش است كه چگونه اين همه انواع گياهان با آن خواصّ كاملًا متفاوت و گاهى متضاد و اشكال گوناگون و مختلف همه در يك زمين و با يك آب پرورش مىيابند؟!
و ديگر اين كه منظور، گياهان مورد نياز هر چيزى است، يعنى هر يك از پرندگان و چهارپايان و حشرات و حيوانات دريا و صحرا بهرهاى از اين گياهان دارند.
و جالب اين كه خداوند از يك زمين و يك آب، غذاى مورد نياز همه را تأمين كرده است، و اين يك شاهكار عجيب و بزرگ است كه فى المثل از يك مادّه معين در آشپزخانه هزاران نوع غذا براى انواع سليقهها و مزاجها تهيه كنند.
جالبتر اين كه: نه تنها گياهان صحرا و خشكىها از بركت آب باران پرورش مىيابند، بلكه گياهان بسيار كوچكى كه در لابهلاى امواج آب درياها مىرويند و خوراك عمده ماهيان درياست از پرتو نور آفتاب و دانههاى باران رشد مىكنند.
فراموش نمىكنم يكى از ساكنان جزاير خليج فارس كه از كمبود صيد شكايت داشت در مورد بيان علّت آن مىگفت: كمبود صيد ماهى به خاطر خشكسالى بوده، و او معتقد بود اثر حياتبخش دانههاى باران در دريا حتّى بيش از خشكىهاست.
👈ادامه دارد ...
✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج3، ص: 169
دعای #سوم
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
هدایت شده از انس با صحیفه سجادیه
#صحیفه_سجادیه_صفحه_ای
#صفحه_284
دعای #چهل_هفت
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) "در روز #عرفه "
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند
#صحیفه_سجادیه
#دعا_چهل_هفت_44
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه:
🔹حمْدا لَمْ يَحْمَدْكَ خَلْقٌ مِثْلَهُ، وَ لا يَعْرِفُ أَحَدٌ سِوَاكَ فَضْلَهُ🔹
🔸سپاسى كه هيچ آفريده اى چنان سپاس نگزارده و فضل آن را غير تو هيچ كسى نداند🔸
#چهل_هفت #الحمدلله
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند
#دعا_چهل_هفت_45
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه:
🔹حمْدا يُعَانُ مَنِ اجْتَهَدَ فِى تَعْدِيدِهِ، وَ يُؤَيَّدُ مَنْ أَغْرَقَ نَزْعا فِى تَوْفِيَتِهِ🔹
🔸سپاسى كه هرکس در شمارش آن بکوشد نیازمند یاری شود و هرکس در به جای آوردن حق آن سعی بلیغ کند، نیروی بیشتری خواهد🔸
#چهل_هفت #الحمدلله
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند
#دعا_چهل_هفت_46
دعای سیدالساجدین(ع) در روز عرفه:
🔹حمْدا يَجْمَعُ مَا خَلَقْتَ مِنَ الْحَمْدِ، وَ يَنْتَظِمُ مَا أَنْتَ خَالِقُهُ مِنْ بَعْدُ🔹
🔸سپاسى كه هر سپاس گذشته و آينده را فراگيرد🔸
#چهل_هفت #الحمدلله
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
✳️ از فراز 32 تا پايان فراز چهل و نهم #دعا_عرفه_امام_سجاد عليه السلام ، حضرت زبان به حمد الهى گشوده
#چهل_هفت #الحمدلله #دعا_چهل_هفت_44
◀️ کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2