eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
5.1هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️"و السرّ المستودع فیها " 🙏سلام و بر سر و رازی که در حضرت سلام الله علیها به ودیعه گذاشته شده است!!! 👈در تفسیر «السرّ المستودع فیها» موارد زیر ذکر شده است: الف ـ امام مهدی(ع)؛ ب ـ امامت و ولایت؛ ج ـ امر ائمه(ع)؛ د ـ علوم ربانی؛ ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
1_1388418481.mp3
13.22M
✳️"و السرّ المستودع فیها " 💠 همان راز سَر به مُهری ، که حقیقتِ حضرت سلام‌الله‌علیها به سبب اداره‌ی آن ، از عرش به زمین نازل شدند! این "سرّالمستودع فیها "می‌تواند راز ماجرای سفرِ تو باشد در مسیری بالعکس ؛ از زمین تا عرش ❗️ چگونه چنین اتفاق عظیمی ، ممکن می‌شود؟ 👤استاد 👤استاد ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ مرحوم (ره ) ارادت زاید الوصفی به بانوی دو عالم حضرت سلام الله علیها داشتند، و از منزلت استثنایی آن حضرت در میان امامان معصوم (علیهم السلام) سخن میگفتند و ویژه آن بانو را به تعداد 135 مرتبه که هم عدد با اسم مبارکه " " است را توصیه میکردند و میفرمودند این صلوات برکات استثنایی دارد و چون علم خداوند حد و حصری ندارد و بی نهایت است تعداد این صلوات هم از حد شماره بیرون است: 🙏« اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ.» ◀️ البته آیت الله ملا علی (ره) معتقد بودند این صلوات را 530 مرتبه تکرار نمایید. (در حروف ابجد ، اگر در کلمه طیبه ی" فاطمه" ، آخر را هاء فرض کنیم میشود 135 و اگر تاء بگیریم میشود 530 ) کانال انس با 🆔 @sahife2
بسم الله الرحمن الرحيم و استقلال الخير و ان كثر من قولى و فعلى
امام سجاد عليه‏السلام به پيشگاه خداوند عرض مى‏كند: بار الها! موفقم بدار تا كارهاى خوبى را كه قولا و عملا انجام مى‏دهم كم بشمرم، هر چند بسيار باشد
...مومن همواره اهل خیر است،کار راه انداز است،دلسوز بندگان خداست،اطاعت خدا را خدمت بخلق می داند.دراین راه سختی هم تحمل می کند.البته «بشره فی وجهه وحزنه فی قلبه» ...بااین همه،مظنون به نفس خویشتن است. امیر المومنین علیه السلام می فرماید:«واعلموا عبادالله ان المومن لایصبح ولایمسی الاونفسه ظنون عنده فلایزال زاریا علیها ومستزیدا لها. ...مومن همواره به به نفس خویش بدبین است،اجازه غرور وعجب نمی دهد،خوبیهایش را کم می بیند(در واقع نزد خدای متعال ،هیچ است) امام سجاد علیه السلام،نیز می فرماید:خداوندا ،نفس مرا به گونه ای قرار ده که خوبی خود را کم ببیند و.....
راغب در معناى «خير» چنين مى‏گويد: الخير ما يرغب فيه الكل كالعقل مثلا و العدل و الفضل، «خير» آن چيزى است كه تمام انسانها به آن رغبت و علاقه دارند مانند عقل و عدل و فضل. عقل خير است و افاضه‏كننده‏ى آن ذات اقدس الهى است، اما عدل و فضل خيرى است كه ممكن است به افاضه‏ى خدا باشد و ممكن است بشر با اراده و اختيار خود آن را انجام دهد.
امام سجاد (ع) در عبارت دعا از خيرى نام برده كه آن را با زبان و عمل انجام مى‏دهد و چنين خيرى مى‏تواند واجبات دينى و اعمال خوبى باشد كه مكلف آنها را براى خدا بجا مى‏آورد و مى‏تواند كارهاى نيكى باشد كه شخص مسلمان طبق تاديب دينى و بر اساس كرامت نفس و بزرگوارى طبع با زبان و عمل، آنها را به نفع مردم انجام مى‏دهد و دعاى امام سجاد (ع) مى‏تواند حاوى اين هر دو معنى باشد.
بشر هر قدر در راه بندگى و اطاعت خداوند مجاهده و كوشش نمايد قادر نيست حق بندگى او را ادا كند و مراتب عبوديت خود را آنطور كه بايد و شايد ابراز نمايد. از اين رو به موازات عباداتى كه مردم انجام مى‏دهند لازم است به تقصير و نارسايى خود در پيشگاه مقدس الهى اعتراف نمايند … حضرت موسى بن جعفر عليه السلام به بعضى از فرزندان خود فرمود: بر تو باد به جد و كوشش، و خويشتن را از حد تقصير در عبادت و اطاعت حضرت بارى‏تعالى خارج مدان زيرا خداوند آنطور كه شايسته و سزاوار اوست عبادت نمى‏شود. از رسول اكرم (ص) است كه خداوند فرموده: كسانى كه اهل عمل و عبادت‏اند براى نيل به عدل و پاداش من به اعمال خود اتكا ننمايند زيرا اينان هر قدر خود را به تعب اندازند و در تمام عمر عبادت كنند باز هم مقصرند و اعمالشان نارسا و كوتاه است و با عبادتى كه انجام مى‏دهند به كنه عبادتم نمى‏رسند و براى نيل به كرامت من شايستگى ندارند. امام صادق (ع) فرموده: بر تو باد به سعى و كوشش و هرگز نفس خود را از حد تقصير در عبادت و طاعت بيرون مبر چه آنكه حق عبادت حضرت بارى ‏تعالى هرگز ادا نشده است.
نه فقط انسانها قادر نيستند حق بندگى خداوند را ادا كنند و آنطور كه شايسته و سزاوار است او را عبادت و اطاعت نمايند بلكه فرشتگان نيز با آنكه از غرايز حيوانى و شهوات نفسانى منزه و مبرا هستند از بندگى و عبوديتى كه شايسته‏ى مقام مقدس ربوبى است عاجز و ناتوان‏اند. على عليه‏السلام در وصف فرشتگان از اين نظر چنين فرموده است: فرشتگان با مكانتشان از تو، منزلتشان نزد تو، و تجمع تمايلاتشان در تو، و بسيارى اطاعتشان براى تو، و كمى غفلتشان از فرمان تو، اگر ببينند باطن آنچه را كه از تو بر آنان پنهان است اعمال خود را ناچيز مى‏شمرند و آنها را بر خود عيب مى‏گيرند و مى‏فهمند كه حق بندگى را در پيشگاه مقدست انجام نداده‏اند و آنطور كه بايد تو را اطاعت ننموده‏اند.