eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحيم و لا اطغين و من عندك وجدى، بار الها! عنایتی فرما هنگامی که وضعیت مالی خوب و مناسبی پیدا کردم ، گرفتار طغيان و تجاوز از حق نشوم !! آخر من کجا و طغان و سرکشی در برابر تو!!! منی که تمام هستى و تمكن و مال و دارایی ام از ناحيه ‏ى توست .
انسان ذاتا طغیانگر است زیرا دائما متاثر نفس خویش است.نفس،چنین القا می کند که آنچه داری حاصل تلاش و رنج خودت است پس شاد باش و لذت ببر. در سوره مبارکه علق خداوند متعال می فرماید«ان الانسان لیطغی ان رآه استغنی » انسان زمانی طغیان می کند که تصور کند بی نیاز است،آنچه به او داده شده را،از آن خود بداند.در حالی که تمام دارایی انسان،اعتباری است،نه حقیقی. دلیلش،ایه ۷و۸سوره مبارکه کهف است. «اناجعلنا ماعلی الارض زینة لها لنبلوهم ایهم احسن عملا.وانالجاعلون ماعلیهاصعیداجرزا» بدین مضمون:آنچه درزمین است،برای امتحان شماست ودر آخر،همه رابه خاک بر می گردانیم. اگر دارایی انسان،حقیقی بود،ازبین نمی رفت.پس معلوم می شود همه اش اعتباری است. حدیثی طولانی از امام صادق علیه السلام هست که درفرازی از آن،می فرماید«....یکی از شروط عبودیت ،آن است که خود را مالک آنچه داری ،ندانی زیرا مالک حقیقی،خداوند متعال است. با این توضیح،چه جای طغیان برای انسان باقی می ماند؟؟؟ ...خداوندا هیچگاه مگذارسرکشی کنم چراکه «تمام هستی» من از آن توست.
امام سجاد علیه السلام پس از درخواست گشايش مالى (و لا افتقرن) از طغيان نام مى‏برد و از خداوند مى‏خواهد كه در زمينه‏ ى مال دچار تجاوز از حد نشود و اين درسى است بسيار آموزنده براى پيروان آن حضرت و همچنين براى كسانى كه مى‏خواهند بر اثر تمكن مالى از مرز انسانيت خارج نشوند و به طغيان و سركشى گرايش نيابند.
مالدار شدن از جمله‏ى عواملى است كه مى‏تواند در آدمى اثر بد بگذارد و او را به طغيان و تجاوز از حد وادار نمايد. قرآن شريف در اين باره فرموده است: ان الانسان ليطغى ان رآه استغنى. موقعى كه آدمى متمكن مى‏شود و خود را از نظر مالى بى‏نياز مى‏يابد حالت سركشى و طغيان به خود مى‏گيرد و از مرز حق و عدل فراتر مى‏رود.
علم نيز مانند مال در افرادى كه ظرفيت ندارند مى‏تواند اثر نامطلوب بگذارد و آنان را به طغيان وادار نمايد. در حديث آمده است كه براى علم طغيانى است همانند طغيان مال، يعنى افراد تحصيلكرده و درس خوانده مثل مالداران در معرض خطر غرور علمى و طغيان اخلاقى هستند.
نه تنها مال و علم بلكه هر برترى و تفوق در انسانهاى نالايق اثر بد مى‏گذارد و موجب طغيان و تجاوزشان مى‏گردد. بد گهر را علم و فن آموختن دادن تيغ است دست راهزن تيغ دادن در كف زنگى مست به كه آيد علم ناكس را به دست علم و مال و منصب و جاه و قران فتنه آرد در كف بد گوهران 👈مثنوی معنوی ( اینجا )
علی علیه السلام در حکمتی از حکمتهای نهج البلاغه درباره‏ى می فرماید( متن کامل ) : "در آدمى پاره‏ى گوشت معلقى وجود دارد عجيب ‏تر از همه‏ى آنچه كه در اوست و آن قلب است. در اين عضو شگفت ‏آور موادى است از حكمت و ضد حكمت. اگر اميدوار شود طمع او را ذليل و خوار مى‏كند، اگر طمع تهديدش نمايد حرص موجب هلاكش مى‏شود، اگر دچار ياس گردد اندوه و اسف او را مى‏كشد، اگر غضب‏آلود و خشمگين شود غيظش تشديد مى‏گردد، اگر از رضا و خشنودى برخوردار شود پرهيز از عوامل مضر و زيانبار را فراموش مى‏كند، اگر دچار خوف شود همش در پرهيز و اجتناب مصروف مى‏گردد، اگر در گشايش واقع شود غفلت مايه ‏ى سلب موفقيتش مى‏گردد، **اگر مال و پولى به دست آورد بى‏نيازى به طغيانش وامى‏دارد، اگر با مصيبتى مواجه شود جزع و بيتابى موجب رسواييش مى‏گردد، پس هر نداری ، کمبود و تقصيرى امکان دارد ، براى وى زيانبار و مایه سقوط گردد و هر دارایی ، مال و امکاناتی ممکن است براى او مايه‏ ى فساد و تباهى شود."
كسانى كه به خداوند توانا ايمان واقعى دارند و همواره به ياد او هستند اگر متمكن و ثروتمند شوند از حدى كه بايد خارج نمى‏گردند و به سركشى و طغيان نمى‏گرايند زيرا اينان مى‏دانند كه مالك واقعى اموال، خداوند است و آنها امانتدار او هستند، هر وقت اراده فرمايد ثروت را مى‏گيرد و از آنان خلع يد مى‏نمايد. قرآن شريف درباره‏ى اين گروه باايمان فرموده: رجال لا تلهيهم تجاره و لا بيع عن ذكر الله. در خانه هایی مردانى جاى دارند كه تجارت و داد و ستد كه منشاء درآمدهاى مالى است ، آنان را از ياد خدا غافل نمى‏كند. آیه 37 سوره نور
بى‏گمان كسى كه مالى در اختيار دارد، خود را امانتدار مى‏شناسد، و خداوند را مالك واقعى و معطى آن مى‏داند از خطر طغيان و سركشى مصون خواهد بود. امام سجاد (ع) در اینجا اشاره به همين مطلب می کند : و لا اطغين و من عندك وجدى، بار الها! جایی که تمام هستى و تمكن من از ناحيه ‏ى توست ، طغیان و سرکشی نکرده ، دچار غرور گونه و صفت نشوم!!
در گذشته و حال افراد بسيارى وجود داشته و دارند كه جايگاهشان از نظر معنوى درست در نقطه ‏ى مقابل مردان الهى است، اينان ثروتى گرد آورده و بر اثر بى ‏ايمانى دچار غرور و طغيان شده و به سركشى و فساد اخلاق گرايش يافته‏اند، خود را گم كرده، اخلاق انسانى را از ياد برده، مردم را با ديده ‏ى تحقير و اهانت نگريسته، و بذر دشمنى و كينه‏ ى خود را در قلوبشان افشانده‏اند. ، ثروتمند عصر موسى بن عمران مى‏گفت: انما اوتيته على علم عندى، من اين ثروت را بر اساس لياقت علمى خود به دست آورده‏ام و از خداوند و عطيه‏ ى او اسم نمى‏برد، اينان نيز همانند قارون سخن مى‏گويند: اگر اموال تا پايان عمرشان باقى بماند در جامعه بر اثر اهانت و تحقير مردم همواره مورد بغض و بدبينى هستند و اگر بر اثر حادثه ‏اى ثروتشان از ميان برود شخصيتشان سركوب شده و مردم آزرده‏خاطر نيز از سقوطشان مسرورند.
با تشکر از همه دوستان مشارکت کننده در بحث امروز (برداشت من)( نویسنده - خواننده و نشر دهنده این کلام نورانی ) اجرتان با صاحب این کتاب با عظمت امام سجاد علیه السلام
مجموعه‌ی صوتی قسمت 4 : خط کوفی *️⃣ " جا دارد ملت اسلام فکر کند که چرا پنجاه سال بعد از وفات پیغمبر، کار کشور اسلامی به جایی رسید که مردم مسلمان در کوفه و کربلا جمع شدند و جگر گوشه‌ی پیغمبر را با آن وضع فجیع به خاک و خون کشیدند؟! خوب؛ انسان باید به فکر فرو رود، که «چرا چنین شد؟» از هر طرف حرکت می‌کنیم، به می‌رسیم. عزیزان من! اگر در هر جامعه‌ای، آن قسمِ خوبِ خواصِ طرفدارِ حق؛ یعنی کسانی که می‌توانند در وقت لازم از متاع دنیا دست بردارند، بیشتر باشند، هیچ وقت جامعه‌ی اسلامی به سرنوشت جامعه‌ی دوران امام حسین علیه‌السّلام مبتلا نخواهد شد و مطمئنّاً تا ابد بیمه است. اما اگر اینها کم باشند و نوع دیگرِ خواصِ طرفدار حق - دل سپردگان به دنیا، آنان که حق را هم می‌شناسند، طرفدار حقند، ولی درعین‌حال مقابل دنیا، پایشان می‌لرزد - عده شان زیاد بود، آن وقت دیگر واویلاست! آن وقت حسین‌بن‌علی‌ها به مسلخ کربلا خواهند رفت و به قتلگاه کشیده خواهند شد. تصمیم‌گیریِ خواص در وقت لازم؛ تشخیص خواص در وقت لازم؛ گذشتِ خواص از دنیا در لحظه‌ی لازم؛ اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ی لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات می‌دهد و حفظ می‌کند! در لحظه‌ی لازم، باید حرکتِ لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد." 👤 👈 متن و صوت " اینجا " جا دارد در این روزها چندین و جند بار خواند و شنید !!! 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
13910905_4923_64k.mp3
6.13M
مجموعه‌ی صوتی قسمت 4 : خط کوفی 👤 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
📚 «قهرمانان و بازندگان» نقش و در شکل‌گیری https://taaghche.com/book/88736 ✍️ مرضیه جمشیدی 👌 تحقیق حاضر در راستای عبرت‌گیری از حماسه عاشورا و نیز با توجه به اینکه هر پدیده تاریخی که رخ می‌دهد حاصل عملکرد عوام و خواص است و عملکرد این دو گروه است که می‌تواند باعث سعادت و یا گمراهی جامعه شود، به همین منظور به بررسی نقش عوام و خواص در این حادثه می‌پردازد و انتظار دارد بشر امروزی با تحلیل و تبیین این عبرت‌ها باعث بصیرت‌افزایی خود و پاسداری از ارزش‌های اصیل اسلامی‌شود، تا دیگر این حادثه جان‌سوز در تاریخ تکرار نشود. از آنجا که انسان مدنی‌الطبع و نیازمند به زندگی اجتماعی است، همواره تکامل و تعالی خود را در همبستگی با جامعه می‌بیند و عموماً فرایند تأثیرگذاری و تأثیرپذیری را در جامعه به عنوان یک حقیقت می‌پذیرد؛ ازاین‌رو در مطلق جوامع بشری، مردم از حیث تأثیرات متقابل به دو قطب تأثیرگذار و تأثیرپذیر تقسیم می‌شوند. در این میان به گروه تأثیرگذار که معمولاً اقلیت جامعه را تشکیل می‌دهند، خواص و به گروه تأثیرپذیر عوام می‌گویند. خواص هر جامعه، افرادی هستند که اهل شناخت و تجزیه و تحلیل بوده و بر اساس بصیرت نسبت به وقایع اتفاقی موضع‌گیری می‌کنند و درحقیقت سردمداری جریان‌های اجتماعی به دست آن‌ها است. 👈شما میتوانید آن را بصورت قانونی از دریافت کنید علیه السلام 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
*️⃣ " لُبّ و جوهر حادثه عاشورا این است که در دنیایی که همه جای آن را ظلمت و فساد و ستم گرفته بود، حسین‌‌بن‌‌علی علیه‌‌السّلام برای نجات اسلام قیام کرد و در این دنیای بزرگ، هیچ‌‌کس به او کمک نکرد! حتی دوستداران آن بزرگوار!!! 👤 ( 🔊 https://eitaa.com/sahife2/50188 ) 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
برنامه ی معروف به خطبه ی «» (درخشان) – خطبه ای بسیار شگفت انگيز «آن حضرت جنازه مسلمانى را كردند، هنگامى كه او را در قبر گذاشتند، بازماندگانش صدا به ناله و شيون بلند كرده و گريستند، امام فرمود: «به خدا سوگند! اگر اينها آنچه را ميّتشان مشاهده مى كند ببينند، بر او را فراموش خواهند كرد (و بر خود خواهند گريست!) به خدا سوگند! به سراغ يك يك از آنها مى آيد و كسى را باقى نمى گذارد» سپس حضرت (با توجّه به آمادگى گروه تشييع كننده در آن شرايط براى پذيرش اندرزهاى الهى) برخاست و اين خطبه را ايراد فرمود: ❇️ بخش هشتم: در راه است ( از 12 بخش ) 👈 هلْ يَنْتَظِرُ أَهْلُ بَضَاضَةِ الشَّبَابِ إِلَّا حَوَانِيَ الْهَرَمِ وَ أَهْلُ غَضَارَةِ الصِّحَّةِ إِلَّا نَوَازِلَ السَّقَمِ وَ أَهْلُ مُدَّةِ الْبَقَاءِ إِلَّا آوِنَةَ الْفَنَاءِ مَعَ قُرْبِ الزِّيَالِ وَ أُزُوفِ الِانْتِقَالِ وَ عَلَزِ الْقَلَقِ وَ أَلَمِ الْمَضَضِ وَ غُصَصِ الْجَرَضِ وَ تَلَفُّتِ الِاسْتِغَاثَةِ بِنُصْرَةِ الْحَفَدَةِ وَ الْأَقْرِبَاءِ وَ الْأَعِزَّةِ وَ الْقُرَنَاءِ فَهَلْ دَفَعَتِ الْأَقَارِبُ أَوْ نَفَعَتِ النَّوَاحِبُ وَ قَدْ غُودِرَ فِي مَحَلَّةِ الْأَمْوَاتِ رَهِيناً وَ فِي ضِيقِ الْمَضْجَعِ وَحِيداً قَدْ هَتَكَتِ الْهَوَامُّ جِلْدَتَهُ وَ أَبْلَتِ النَّوَاهِكُ جِدَّتَهُ وَ عَفَتِ الْعَوَاصِفُ آثَارَهُ وَ مَحَا الْحَدَثَانُ مَعَالِمَهُ وَ صَارَتِ الْأَجْسَادُ شَحِبَةً بَعْدَ بَضَّتِهَا وَ الْعِظَامُ نَخِرَةً بَعْدَ قُوَّتِهَا وَ الْأَرْوَاحُ مُرْتَهَنَةً بِثِقَلِ أَعْبَائِهَا مُوقِنَةً بِغَيْبِ أَنْبَائِهَا لَا تُسْتَزَادُ مِنْ صَالِحِ عَمَلِهَا وَ لَا تُسْتَعْتَبُ مِنْ سَيِّئِ زَلَلِهَا أَوَ لَسْتُمْ أَبْنَاءَ الْقَوْمِ وَ الْآبَاءَ وَ إِخْوَانَهُمْ وَ الْأَقْرِبَاءَ تَحْتَذُونَ أَمْثِلَتَهُمْ وَ تَرْكَبُونَ قِدَّتَهُمْ وَ تَطَئُونَ جَادَّتَهُمْ فَالْقُلُوبُ قَاسِيَةٌ عَنْ حَظِّهَا لَاهِيَةٌ عَنْ رُشْدِهَا سَالِكَةٌ فِي غَيْرِ مِضْمَارِهَا كَأَنَّ الْمَعْنِيَّ سِوَاهَا وَ كَأَنَّ الرُّشْدَ فِي إِحْرَازِ دُنْيَاهَا. وَ اعْلَمُوا أَنَّ مَجَازَكُمْ عَلَى الصِّرَاطِ وَ مَزَالِقِ دَحْضِهِ وَ أَهَاوِيلِ زَلَلِـهِ وَ تَارَاتِ أَهْوَالِهِ. 👈 آيا خوشى هاى جوانى را جز ناتوانى پيرى در انتظار است و آيا سلامت و تندرستى را جز حوادث بلا و بيمارى در راه است و آيا آنان كه زنده اند جز فنا و نيستى را انتظار دارند؟ با اينكه هنگام جدايى و تپش دل ها نزديك است كه سوزش درد را چشيده، و شربت غصّه را نوشيده، و فرياد يارى خواستن برداشته، و از فرزندان و خويشاوندان خود، در خواست كمك كرده است. آيا خويشاوندان مى توانند مرگ را از او دفع كنند و آيا گريه و زارى آنها نفعى براى او دارد. 8. عبرت از مرگ: او را در سرزمين مردگان مى گذارند، و در تنگناى قبر تنها خواهد ماند. حشرات درون زمين، پوستش را مى شكافند، و خشت و خاك گور بدن او را مى پوساند، تند بادهاى سخت آثار او را نابود مى كند، و گذشت شب و روز، نشانه هاى او را از ميان بر مى دارد، بدن ها پس از آن همه طراوت متلاشى مى گردند، و استخوان ها بعد از آن همه سختى و مقاومت، پوسيده مى شوند. و ارواح در گرو سنگينى بار گناهانند، و در آنجاست كه به اسرار پنهان يقين مى كنند، امّا نه بر اعمال درستشان چيزى اضافه مى شود و نه از اعمال زشت مى توانند توبه كنند. آيا شما فرزندان و پدران و خويشاوندان همان مردم نيستيد كه بر جاى پاى آنها قدم گذاشته ايد و از راهى كه رفتند مى رويد و روش آنها را دنبال مى كنيد امّا افسوس كه دلها سخت شده، پند نمى پذيرد، و از رشد و كمال باز مانده، و راهى كه نبايد برود مى رود، گويا آنها هدف پندها و اندرزها نيستند و نجات و رستگارى را در به دست آوردن دنيا مى دانند. بدانيد كه بايد از صراط عبور كنيد، گذرگاهى كه عبور كردن از آن خطرناك است، با لغزش هاى پرت كننده، و پرتگاه هاى وحشت زا، و ترس هاى پياپى. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 به هوش باشيم، همه نعمت ها زوال پذيرند! * سرانجام چهره هاى پرطراوت پژمرده مى شود! * گذرگاههاى هولناکى که در پيش داريم * چگونه آسان از بگذريم؟! 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره فَلْيُقَتِلْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَو ةَ الدُّنْيَا بِالْأَخِرَةِ وَ مَنْ يُقَتِلْ فِى سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً پس باید در راه خدا كسانى بجنگند كه زندگى دنیا را به آخرت مى فروشند و كسى كه در راه خدا مى جنگد، و كشته شود ( همچون و اصحابش علیهم السلام در روز ) یا پیروز گردد، بزودى پاداشى بزرگ به او خواهیم داد. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
«11» مَا أَنَا بِأَعْصَى‏ مَنْ عَصَاكَ فَغَفَرْتَ لَهُ وَ مَا أَنَا بِأَلْوَمِ مَنِ اعْتَذَرَ إِلَيْكَ فَقَبِلْتَ مِنْهُ وَ مَا أَنَا بِأَظْلَمِ مَنْ تَابَ إِلَيْكَ فَعُدْتَ عَلَيْهِ «12» أَتُوبُ إِلَيْكَ فِي مَقَامِي هَذَا تَوْبَةَ نَادِمٍ عَلَى مَا فَرَطَ مِنْهُ مُشْفِقٍ مِمَّا اجْتَمَعَ عَلَيْهِ خَالِصِ الْحَيَاءِ مِمَّا وَقَعَ فِيهِ «13» عَالِمٍ بِأَنَّ الْعَفْوَ عَنِ الذَّنْبِ الْعَظِيمِ لَا يَتَعَاظَمُكَ وَ أَنَّ التَّجَاوُزَ عَنِ الْإِثْمِ الْجَلِيلِ لَا يَسْتَصْعِبُكَ‏ خدايا! من نه از گناهكارترين گناهكارانم كه او را آمرزيده‏اى، و نه از نكوهيده‏ترين كسانى كه از پيشگاهت عذر خواسته‏اند، و تو عذرشان را پذيرفته‏اى، و نه از ستم كارترين كسانى كه به سويت بازگشته‏اند، و تو بازگشتشان را قبول كرده‏اى. خديا! در اين مقام و وضعى كه هستم، به درگاهت توبه مى‏كنم؛ توبه پشيمانى كه بى اختيار گناهانى از او سرزده و از آنچه بر سرش آمده، در وحشت و ترس است، و از امور زشتى كه در آن افتاده خالصانه شرمگين است. دانايم به اين كه گذشت از گناه بزرگ، در نظرت بزرگ نمى‏آيد، و بخشيدن معصيت گران بر تو سخت نمى‏باشد. ‏ 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
شرح_صحیفه_سجادیه_انصاریان_دعا_12 1 ❇️ عفو الهى نسبت به معصومان عليهم السلام از جهت روحيات اخلاقى و رسيدن به فناى‏ ذاتى حق است؛ امّا بندگان و رهپويان صالح كه قصد رسيدن به مقامى بس بلند بر پايه اراده تام و خالص الهى به دور از هر گونه شرك و دوگانگى دارند، تنها در سايه كسب فيض از درياى عفو خداوند توفيق مى‏يابند.. در اين فراز كه حضرت سجاد عليه السلام مى‏فرمايد: عَالِمٍ بِأَنَّ الْعَفْوَ عَنِ الذَّنْبِ الْعَظِيمِ لَا يَتَعَاظَمُكَ وَ أَنَّ التَّجَاوُزَ عَنِ الْإِثْمِ الْجَلِيلِ لَا يَسْتَصْعِبُك‏ خداوندا و بخشش ستم و جنايت انسانها ، بر تو گران و سخت نمى‏آيد !! مقصود اين نيست كه خداوند بى ‏اراده و بى‏توجّه به نظام امور است و هر اتفاقى رخ مى‏دهد بر باد فنا برود و براى حق تعالى مهم نباشد كه به آنچه از ظلم و گناه و تجاوز در سراسر دنيا به خاطر آزمايش انسان يا كوتاهى و نادانى بشر پديد مى‏آيد، بى‏تفاوت گذر كند؛ بلكه مراد اين است كه همه چيز در مقابل عظمت حضرت حق بى ‏نهايت كوچك است و هر امر بزرگى و حيرت انگيزى كه تفكّر و محاسبه ما از آن در بماند در برابر قدرت برتر او ناچيز است و درياى وجود فيّاض و خلّاق حق سراسر آفرينش را فرا گرفته است. از آن جمله و الهى كه مانند ابرى پر بركت بر وجود انسان سايه انداخته است و او را تا رسيدن به مقصد نهايى يارى مى‏رساند. ( در ادامه خواهد آمد ) ادامه دارد ... ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏6، ص: 422 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
🖐السَّلامُ عَلَیْکَ یَاحُرَّ بْنَ یَزیدَ الْرِّیَاحِی وَ رَحْمَهُ الله وَ بَرَکَاتُهُ. (عج) خطاب به در ( اینجا ) 🙏 عالِمٍ بِأَنَّ الْعَفْوَ عَنِ الذَّنْبِ الْعَظِيمِ لَا يَتَعَاظَمُكَ وَ أَنَّ التَّجَاوُزَ عَنِ الْإِثْمِ الْجَلِيلِ لَا يَسْتَصْعِبُك‏ ‏🍀‏« مراد امام سجاد عليه السلام در اين فراز که می فرماید : "خداوندا و بخشش ستم و جنايت انسانها ، بر تو گران و سخت نمى‏آيد !! " اين است كه همه چيز در مقابل عظمت حضرت حق بى ‏نهايت كوچك است و هر امر بزرگى و حيرت انگيزى كه تفكّر و محاسبه ما از آن در بماند در برابر قدرت برتر او ناچيز است و درياى وجود فيّاض و خلّاق حق سراسر آفرينش را فرا گرفته است.» 👤استاد حسین ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
دعای 🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) در و به و درخواست 👈 🎙 لینک متن با ترجمه " اینجا " صوتی تصویر " اینجا " صوت اینجا " 1 2 3 " ترجمه صوتی " اینجا " ✳️کانال انس با 🆔 @sahife2