eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
5.1هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ اعمال روزها و شب های 🙏 آداب ، اعمال ، ادعیه ، استعاذه ، تسبیح و نماز روز 👉🏻 1da.ir/pxKPaI 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_384109580.mp3
6.82M
کاش دو دسته از مسئولان بیشتر از کمک بگیرند؛ ۱ـ متولیانِ امورِ تبلیغات فرهنگی در داخل و خارج کشور ۲ـ سیاستمداران و دولتمردان که حافظان عزّت، صیانت، سیاست و کشورند 👤 استاد ☑️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ أيْنَ الْمُعَدُّ لِقَطْعِ دَابِرِ الظَّلَمَةِ أَيْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقَامَةِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ أَيْنَ الْمُرْتَجَى لِإِزَالَةِ الْجَوْرِ وَ الْعُدْوَانِ؛ كجاست آن مهيّا گشته براى ريشه كن كردن ستمكاران، كجاست آن كه برای راست نمودن انحراف و كجى به انتظار اويند، كجاست آن اميد شده براى از بين بردن ستم و دشمنى.» 🔴 « عجل ، مهدی موعودِ ملتها نمی آید ستمگران عالم را نصیحت کند که ظلم و زیاده طلبی و سلطه گری و استثمار نکنند. با زبان نصیحت، عدالت در هیچ نقطه عالم مستقر نمیشود. استقرار عدالت، چه در سطح جهانی آن طور که آن وارث انبیا انجام خواهد داد و چه در همه بخشهای دنیا، احتیاج به این دارد که مردمان عادل و انسانهای صالح و عدالت طلب، قدرت را در دست داشته باشند و با زبان قدرت با زورگویان حرف بزنند. » 👤 ✍️ ای پسته تو خنده زده بر حدیث قند مشتاقم از برای خدا یک شکر بخند طوبی ز قامت تو نیارد که دم زند زین قصه بگذرم که سخن می‌شود بلند خواهی که برنخیزدت از دیده رود خون دل در وفای صحبت رود کسان مبند گر جلوه می‌نمایی و گر طعنه می‌زنی ما نیستیم معتقد شیخ خودپسند ز آشفتگی حال من آگاه کی شود آن را که دل نگشت گرفتار این کمند بازار شوق گرم شد آن سروقد کجاست تا جان خود بر آتش رویش کنم سپند جایی که یار ما به شکرخنده دم زند ای پسته کیستی تو خدا را به خود مخند حافظ چو ترک غمزه ترکان نمی‌کنی دانی کجاست جای تو خوارزم یا خجند 🔅 برنامه ی روزانه ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ دعا كردن 👈 بلعم با عور را خلق جهان سغبه شد مانند عیسی زمان سجدهٔ ناوردند کس را دون او صحت رنجور بود افسون او پنجه زد با موسی از کبر و کمال آنچنان شد که شنیدستی تو حال صد هزار ابلیس و بلعم در جهان همچنین بودست پیدا و نهان این دو را مشهور گردانید اله تا که باشد این دو بر باقی گواه این دو دزد آویخت از دار بلند ورنه اندر قهر بس دزدان بدند این دو را پرچم به سوی شهر برد کشتگان قهر را نتوان شمرد نازنینی تو ولی در حد خویش الله الله پا منه از حد بیش گر زنی بر نازنین‌تر از خودت در تگ هفتم زمین زیر آردت قصهٔ عاد و ثمود از بهر چیست تا بدانی کانبیا را نازکیست این نشان خسف و قذف و صاعقه شد بیان عز نفس ناطقه جمله حیوان را پی انسان بکش جمله انسان را بکش از بهر هش هش چه باشد عقل کل هوشمند هوش جزوی هش بود اما نژند جمله حیوانات وحشی ز آدمی باشد از حیوان انسی در کمی خون آنها خلق را باشد سبیل زانک وحشی‌اند از عقل جلیل عزت وحشی بدین افتاد پست که مر انسان را مخالف آمدست پس چه عزت باشدت ای نادره چون شدی تو حمر مستنفره خر نشاید کشت از بهر صلاح چون شود وحشی شود خونش مباح گرچه خر را دانش زاجر نبود هیچ معذورش نمی‌دارد ودود پس چو وحشی شد از آن دم آدمی کی بود معذور ای یار سمی لاجرم کفار را شد خون مباح همچو وحشی پیش نشاب و رماح جفت و فرزندانشان جمله سبیل زانک بی‌عقلند و مردود و ذلیل باز عقلی کو رمد از عقل عقل کرد از عقلی به حیوانات نقل برنامه ی - - 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
❇️ دعا كردن #بلعم_باعورا 👈 بلعم با عور را خلق جهان سغبه شد مانند عیسی زمان سجدهٔ ناوردند کس را دون
🔴 كسى بود كه مردم بقدرى فريفته‏ى او شده بودند كه گفتى عيسى زمان است. جز باو تعظيم نمى‏كردند و افسون او شفا دادن بيماران بود. اين شخص از روى كبر و غرور كماليه داشت با حضرت موسى پنجه زد و آن طور شد كه شنيده‏اى. صد هزاران ابليس و بلعم پنهان يا آشكار در جهان بوده و همين حال را داشته‏اند ولى اين دو نفر را خداى تعالى مشهور نموده تا گواه حال سايرين باشند خداوند براى اين مقصود اين دو دزد را بدار آويخت و گر نه در شهر بس دزد بود. اين دو نفر را با پرچم شهرت بشهر بردند و گر نه كشتگان قهر بقدرى زيادند كه نمى‏توان شمرد. تو نازنين هستى ولى در حد خودت الحذر پا از حد خود بيرون نگذار. اگر با نازنين‏تر از خود مصادف شده و مخالفت كنى چنان مى‏زنندت كه بزير هفتمين زمين فرو روى. بيان قصه عاد و ثمود براى چيست؟ براى اينست كه بدانى كه انبيا بچه كس مى‏نازند. بزمين فرو بردن (چنان كه قارون و قوم لوط را فرو بردند) و دور انداختن چنانچه قوم ثمود را باد بر مى‏داشت و دور مى‏انداخت و صاعقه كه قوم عاد با آن هلاك شدند اينها همه بيان عزت نفس ناطقه است. تمام حيوانات اگر براى يك انسان كشته شود بجا و بموقع است و تمام انسانها اگر براى هوش بميرد بجا است هوش چيست؟ هوش عقل كل است عقل جزئى نيز هوش است ولى هوش پست. تمام حيواناتى كه از انسان دورى مى‏كنند و نسبت باو وحشى هستند از حيواناتى كه با انسان مأنوس و اهلى هستند پست‏ترند خون آنها براى خلق سبيل و مباح است براى اينكه از عقل صاحب جلال گريزان هستند. عزت وحشيان براى آن از ميان رفته كه مخالف امر انسان شده‏اند. (در قرآن مجيد سوره مدثر آيه 51 در حق كفار مى‏فرمايد: كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ 74: 50- 51 يعنى مثل اينكه خران گريخته‏اى هستند كه از جلو شير فرار كرده‏اند مولوى اشاره به آيه مزبور مى‏فرمايد) وقتى تو وحشى گرديده و چون خر گريخته شدى ديگر چه عزتى دارى كشتن خر جايز نيست ولى وقتى وحشى شد خونش مباح مى‏شود خر دانش ندارد كه او را از وحشى بودن باز دارد ولى با اين وصف خدا او را معذور ندانسته است. پس اگر آدم از گفتار فرستاده خدا وحشى گرديده و متنفر شد چگونه معذور خواهد بود. از اين جهت همان طور كه خون حيوانات وحشى نزد تير اندازان و نيزه پرانان حلال است خون كفار نيز حلال شده است. زن و فرزندشان سبيل است چون عاقل نبوده و رانده از درگاه خدا و ذليل هستند عقلى هم كه از عقل عقل رم كرده دورى گزيند از مرتبه عقل فرود آمده در شمار حيوانات قرار گرفته است. 151 ترجمه 🙏کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ «» كيست و قرآن او را چگونه توصيف كرده است؟ 📜 « بلعم باعورا» يكي از دانشمندان بني اسرائيل بود و آن چنان در مقامات معنوي ارج و قرب يافت كه مستجاب الدعوه شد و حضرت موسي (ع) از او به عنوان مبلغ استفاده مي كرد، ولي بر اثر تمايل به فرعون و وعده و وعيدهاي او از راه حق منحرف شد و همه كرامات خود را از دست داد، تا آنجا كه در صف مخالفان موسي(ع) قرار گرفت. هنگامي كه فرعون تصميم گرفت موسي و يارانش را تعقيب كند به بلعم باعورا گفت: از خدا بخواه كه موسي و اصحابش به دست ما گرفتار شوند. او پذيرفت و به طرف موسي و اصحابش به راه افتاد تا آنها را نفرين كند. چهارپاي وي از حركت امتناع ورزيد، بلعم باعورا حيوان را زد؛ خداوند حيوان را به زبان آورد و حيوان گفت: واي بر تو! چرا مي زني؟! آيا مي خواهي همراه تو بيايم كه تو پيامبر خدا و قومش را نفرين كني؟ بلعم باعورا آن قدر حيوان را زد تا جان داد. در اين هنگام از دست او رفت. اين موضوع به زمان موسي (ع) يا ساير پيامبران اختصاص نداشته و بعد از پيامبر اسلام (ص) و تا به امروز نيز ادامه دارد كه بلعم باعوراها علم و دانش و نفوذ اجتماعي خود را در برابر درهم و دينار يا مقام و يا از روي حسد در اختيار گروه هاي منافق و دشمنان حق قرار داده و مي دهند. اين افراد ويژگي هايي دارند كه قرآن، آنها را چنين بيان مي كند: «وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ الَّذِي آتَيْنَاهُ آيَاتِنَا فَانْسَلَخَ مِنْهَا فَأَتْبَعَهُ الشَّيْطَانُ فَكَانَ مِنَ الْغَاوِينَ * وَلَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بِهَا وَلَٰكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الْأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ ۚ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَثْ ۚ ذَٰلِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا ۚ فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ؛ اعراف/ 175 و 176 [و بر آنها بخوان سرگذشت آن كس را كه آيات خود را به او داديم؛ ولي (سرانجام) خود را از آن تهي ساخت و شيطان در پي او افتاد، و از گمراهان شد! * و اگر مي‌خواستيم، (مقام) او را با اين آيات (و علوم و دانشها) بالا مي‌برديم؛ (اما اجبار، بر خلاف سنت ماست؛ پس او را به حال خود رها كرديم) و او به پستي گراييد، و از هواي نفس پيروي كرد! مثل او همچون سگ (هار) است كه اگر به او حمله كني، دهانش را باز، و زبانش را برون مي‌آورد، و اگر او را به حال خود واگذاري، باز همين كار را مي‌كند؛ (گويي چنان تشنه دنياپرستي است كه هرگز سيراب نمي‌شود! (اين مثل گروهي است كه آيات ما را تكذيب كردند؛ اين داستانها را (براي آنها) بازگو كن، شايد بينديشند (و بيدار شوند)!] ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 دانشمند دنیا پرست . 1 تفسیر سوره اعراف آیات 175 و 176 👤 استاد ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 دانشمند دنیا پرست 2 تفسیر سوره اعراف آیات 175 و 176 👤 استاد ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2