#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند
#دعا_سی_دو_8
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از #نمازشب برای خود و اعتراف به گناه:
🔹كذَلِكَ أَنْتَ اللَّهُ الْأَوَّلُ فِى أَوَّلِيَّتِكَ، وَ عَلَى ذَلِكَ أَنْتَ دَائِمٌ لا تَزُولُ🔹
🔸تويى خداييى كه نخستين موجود در آغاز تو بودى و تا ابد هستى تو پايدار باشد و زوال نپذيرد🔸
#سی_دو #نمازشب #گناه
🖊کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند
#دعا_سی_دو_9
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از #نمازشب برای خود و اعتراف به گناه:
🔹و أَنَا الْعَبْدُ الضَّعِيفُ عَمَلا، الْجَسِيمُ أَمَلا، خَرَجَتْ مِنْ يَدِى أَسْبَابُ الْوُصُلاتِ إِلا مَا وَصَلَهُ رَحْمَتُكَ، وَ تَقَطَّعَتْ عَنِّى عِصَمُ الاْمَالِ إِلا مَا أَنَا مُعْتَصِمٌ بِهِ مِنْ عَفْوِكَ🔹
🔸و منم بنده اى اندك عمل، و بسيار طمع، كه وسائل را از دست داده ام مگر رحمت تو دست گيرد و رشته هاى اميدم گسيخته مگر عفو تو را كه هنوز به دست دارم🔸
#سی_دو
🖊کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند
#دعا_سی_دو_10
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از #نمازشب برای خود و اعتراف به گناه:
🔹قلَّ عِنْدِى مَا أَعْتَدُّ بِهِ مِنْ طَاعَتِكَ، و كَثُرَ عَلَيَّ مَا أَبُوءُ بِهِ مِنْ مَعْصِيَتِكَ وَ لَنْ يَضِيقَ عَلَيْكَ عَفْوٌ عَنْ عَبْدِكَ وَ إِنْ أَسَاءَ، فَاعْفُ عَنِّى🔹
🔸طاعتى كه بدان دلگرم دارم اندك است و معصيتى كه بار دوشم شود بسيار. عفو تو از بنده ات گر چه بدكار باشد دشوار نيست، پس مرا ببخش🔸
#سی_دو #نمازشب #گناه
🖊کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#صحیفه_سجادیه_بصورت_بند_به_بند
#دعا_سی_دو_11
دعای سیدالساجدین (ع ) پس از #نمازشب برای خود و اعتراف به گناه:
🔹اللَّهُمَّ وَ قَدْ أَشْرَفَ عَلَى خَفَايَا الْأَعْمَالِ عِلْمُكَ، وَ انْكَشَفَ كُلُّ مَسْتُورٍ دُونَ خُبْرِكَ، وَ لا تَنْطَوِى عَنْكَ دَقَائِقُ الْأُمُورِ، وَ لا تَعْزُبُ عَنْكَ غَيِّبَاتُ السَّرَائِرِ🔹
🔸خدايا علم تو بر اعمال پنهان ما مشرف است، و راز پنهان ما در پيش دانش تو مكشوف، هیچ چيز كوچك از تو پوشيده نيست، و اسرار ناپيدا ز تو مخفى نمي ماند🔸
#سی_دو
🌺کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح
#دعا_سی_دو_11
✳️ آگاهى خدا بر اعمال پنهان انسان
قسمت اول
🔴 اشراف علمى و احاطه تكوينى حضرت حقّ بر گستره ظاهر و باطن نظام هستى به گونهاى است كه در حريم ملكوت او عوامل جهل و ابهام و تحيّر راه ندارد؛ زيرا كه آفريننده همه اسرار هستى اوست و آگاهى مطلق او بر موجودات و اسرار آفرينش در چهار زمينه است.
1- اعمال پنهانى و امور نهانى كه جنبه مصنوعى يا معنوى دارد:
برخى از اعمال انسان است كه از ديد ديگران دور مىماند و در پوشش ساختگى مانند رياكارى و دزدى صورت مىگيرد و گاهى با انگيزه و نيّت قرب الهى و خيرانديشى مانند نماز شب، صدقه دادن، ذكر حقّ، دعا براى ديگران و روزه است.
آگاهى از اين امور براى هر كسى ممكن نمىباشد ولى هرگز پوشيدگى آنها، وسيله مجهول ماندن از علم خداوند متعال نخواهد بود.
زيرا حضرت حق مىفرمايد:
يَوْمَ هُم برِزُونَ لَايَخْفَى عَلَى اللَّهِ ...»
روزى كه همه آنان آشكار مىشوند، [و] چيزى از آنان بر خدا پوشيده نمىماند. [و ندا آيد:] امروز فرمانروايى ويژه كيست؟ ويژه خداى يكتاى قهّار است.* امروز هر كس را در برابر آنچه انجام داده است، پاداش مىدهند. امروز هيچ ستمى وجود ندارد؛ يقيناً خدا در حسابرسى سريع است.
* و آنان را از روز نزديك بيم ده، آن گاه كه [از شدّت ترس] جانها به گلوگاه رسد، در حالى كه همه وجودشان پر از غم و اندوه است. براى ستمكاران هيچ دوست مهربانى و شفيعى كه شفاعتش پذيرفته شود، وجود ندارد!* [او] چشمهايى را كه به خيانت [به نامحرمان] مىنگرد و آنچه را سينهها پنهان مىدارند، مىداند.
روز قيامت تمام اسرار و حقايق مردم كشف مىشود و قدرت و دانش و قهاريت خداوند براى همه آشكار است و همه به آن اعتراف مىكنند، از اين رو ارزشها بر اساس انگيزههاست. يك نگاه با معناى متفاوت مىتواند عبادت يا خيانت باشد.
چشم چرانى، نگاه تحقيرآميز، نگاه براى تشويق به فساد، نيّت توطئه و فريب انسانها، تصميم به گمراهى و عصيانگرى جوانان و علاقمند كردن مردم به باطل و پوچىگرى، از نمونههاى خيانت چشم و انديشه و قلب است كه در جامعه امروزى به شدّت رواج دارد.
يكى از راههاى جلوگيرى از منكرات توجّه دادن مردم به علم الهى بر پنهان و آشكار آنهاست كه خداوند به پيامبرش مىفرمايد:
وَ إِن تَجْهَرْ بِالْقَوْلِ فَإِنَّهُ يَعْلَمُ السّرَّ وَ أَخْفَى»
و اگر سخن خود را با صداى بلند آشكار كنى [يا پنهان بدارى، براى خدا يكسان است]؛ زيرا او پنهان وپنهانتر را مىداند.
محمد بن مسلم گفت از امام صادق عليه السلام درباره آيه فوق پرسيدم، حضرت فرمود:
السِّرُّ ما كَتَمْتَهُ فى نَفْسِكَ وَ أَخْفى ما خَطَرَ بِبالِكَ ثُمَّ أَنْسَيْتَهُ.
سرّ آن است كه در دل پنهان مىكنى و أخفى آن است كه از ذهنت عبور كرده ولى آن را فراموش كردهاى.
يعنى نه تنها از ديگران پنهان است بلكه خود نيز از آن غافل شدهاى، از اين باب است كه رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله فرمود:
صدقه پنهانى زياد بده؛ زيرا آن خشم پروردگار بلند مرتبه را فرو مىنشاند.
و حضرت على عليه السلام در اندرزهاى خويش فرمود:
نَحْمَدُهُ عَلى ما أَخَذَ وَ اعْطى وَ عَلى ...
خداى را مىستاييم بر آنچه گرفت و آنچه عنايت فرمود، و بر آنچه لطف كرد و بر آنچه آزمايش نمود، آگاه به هر نهان است، و حاضر در كنار هر راز، آگاه است به آنچه در سينهها نهفته، و به خيانت ديدهها عالم است. و شهادت مىدهيم كه خدايى جز او نيست، و محمّد صلى الله عليه و آله برگزيده و فرستاده اوست، شهادتى كه در آن نهان با آشكار و قلب با زبان موافق است.
ابوحمزه ثمالى گويد كه:
امام زين العابدين عليه السلام در دل شب توشهاى از نان برمىداشت و به فقراى مدينه صدقه مىداد و مىفرمود: صدقه پنهانى آتش خشم پروردگار را فرو مىنشاند. چون رحلت نمود در هنگام غسل ديدند كه آثار كشيدن بار بر پشت مبارك آن حضرت نمايان است، از كيفيت آن پرسيدند: گفته شد انبانهاى آرد در شب برمىداشت و بر گرد كوچههاى مدينه مىگرديد و به مستمندان آذوقه پنهانى مىرساند.
👈 ادامه دارد ...
#سی_دو
کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح
#دعا_سی_دو_11
✳️ آگاهى خدا بر اعمال پنهان انسان
قسمت دوم
🔴 2- گنجينههايى كه به گونه طبيعى پنهان و مرموز است:
در طبيعت آفرينش حقّ، سرمايههاى مادّى يا معنوى نهفته است كه نيازمند كاوش و تلاش براى دستيابى به آنهاست، مانند گنجى كه در آثار باستانى قرار دارد و يا معدن طلايى كه در دل كوهها يا صخرههاى بزرگ و بستر رودخانهها پوشيده است و موانع طبيعى آنها را پوشش داده است و از ديدگان عادى انسان و حيوانات مصون مانده است. اين گونه حجابهاى طبيعى هم، در محضر خداوند آشكار و روشن است.
حق تعالى اندرز لقمان حكيم به فرزندش را چنين بازگو مىفرمايد:
يبُنَىَّ إِنَّهَآ إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِى صَخْرَةٍ أَوْ فِى السَّموَ تِ أَوْ فِى الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَطِيفٌ خَبِيرٌ»
پسركم! اگر عمل هموزن دانه خردلى و در درون سنگى يا در آسمانها يا در دل زمين باشد، خدا آن را [در قيامت براى حسابرسى] مىآورد؛ يقيناً خدا لطيف و آگاه است.
هنگامى كه خداوند حكيم همه اسماى الهى را كه عبارت بود از حقايق و اسرار هستى به آدم آموخت سپس آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: اگر راست مىگوييد از اسامى اينها به من خبر دهيد. فرشتگان گفتند: پروردگارا! تو پاك و منزّهى، ما چيزى جز آنچه تو به ما آموختهاى نمىدانيم، تو دانا و حكيم هستى و سپس به آدم خطاب فرمود:
قَالَ يَادَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَآئِهِمْ فَلَمَّآ أَنبَأَهُم بِأَسْمَآئِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّكُمْ إِنِّى أَعْلَمُ غَيْبَ السَّموَ تِ وَ الْأَرْضِ وَ أَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَ مَا كُنتُمْ تَكْتُمُونَ»
[خدا] فرمود: اى آدم! فرشتگان را از نامهاى آنان خبر ده. پس هنگامى كه نامهايشان را به فرشتگان خبر داد [خدا] فرمود: آيا به شما نگفتم كه من يقيناً نهانِ آسمانها و زمين را مىدانم، و به آنچه شما آشكار مىكنيد و به آنچه پنهان مىداريد، دانايم؟
در نتيجه، مسألهاى از اسرار آفرينش بر حقّ و ملكوتيان پنهان نمىماند و حتى گاهى بعضى از انسانها بر اثر رياضت و قناعت نفس به كشف حقايق و اسرارى از خلقت و طبيعت، آگاهى مىيابند كه از تجلّيات انوار الهى بر جان آنان است.
در تسبيح امام حسن بن على عليه السلام در روز چهارم ماه آمده است:
سُبْحانَ مَنْ هُوَ مُطَّلِعٌ عَلَى خَوازِنِ الْقُلُوبِ سُبْحانَ مَنْ هُوَ مُحْصِى عَدَدَ الذُّنوُبِ سُبْحانَ مَنْ لايَخْفى عَلَيْهِ خافِيَةٌ فِى السَّماواتِ وَ الأَرْضِ سُبْحانَ المُطَّلِعِ عَلَى السَّرائِرِ عالِمِ الْخَفِيَّاتِ سُبْحانَ مَنْ لايَعْزُبُ عَنْهُ مِثْقالَ ذَرَّةٍ فِى الْأَرْضِ وَ لا فِى السَّماءِ سُبْحانَ مَنِ السَّرائِرُ عِنْدَهُ عَلانِيَةٌ وَ الْبَوَاطِنُ عِنْدَهُ ظَواهِرَ سُبْحانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ.
منزّه است كسى كه او بر اندوختههاى دلها آگاه است؛ منزّه است كسى كه شمارنده گناهان است؛ منزّه است كسى كه نهانهاى آسمان و زمين بر او پنهان نيست؛ منزّه است خدايى كه بر رازها آگاه است و نهانها را مىداند؛ منزّه است كسى كه ذرّهاى از آسمان و زمين بر او پوشيده نيست؛ منزّه است كسى كه رازها پيش او آشكار است و حقيقت امور پيش او ظاهر است؛ منزّه است خدايى كه سزاوار ستايش است.
👈 ادامه دارد ...
#سی_دو
کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح
#دعا_سی_دو_11
✳️ آگاهى خدا بر اعمال پنهان انسان
قسمت سوم
🔴 3- مسائل و امور مهمّى كه از پيچيدهترين و دقيقترين مشكلات عقلى است:
گاهى در تكوين يا تشريع خلقت، نكتههايى از نظر علمى يا عقلى در پرده ابهام است كه براى هيچ كس قابل حل نيست؛ به گونهاى كه انديشههاى عقلا و افكار ژرفنگر بزرگان دانش و فضل، در آن وامانده و قابل دستيابى نيست.
مانند مجهولات هستى و مبهمات علمى كه در پيرامون نظام حق روشن است. و تعبير از خداوند به لطيف در آيات و روايات اشاره به همين آگاهى به ظرايف و لطايف است كه پوشيده از ديگران است.
بسيارى از دانشمندان اسلامى مانند ابوعلى سينا و ابوريحان بيرونى و ... وقتى كه در مسائل پيچيده علمى مانند علوم رياضى و طب و فلسفه به بن بست مىرسيدند؛ در درگاه الهى به مناجات مىپرداختند و با عبادت و توسّل، مسأله را آسان مىكردند.
آنگاه كه خداوند مىفرمايد:
اللَّهُ لَطِيفُبِعِبَادِهِيَرْزُقُ مَن يَشَآءُ وَ هُوَ الْقَوِىُّ الْعَزِيزُ»
خدا نسبت به بندگانش بسيار مهربان و نيكوكار است، هر كه را بخواهد روزى مىبخشد و او نيرومند و تواناى شكستناپذير است.
لَّا تُدْرِكُهُ الْأَبْصرُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصرَ وَهُوَ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ»
چشمها او را در نمىيابند، ولى او چشمها را درمىيابد، و او لطيف و آگاه است.
در معناى لطف، نرمى و دقّت نهفته است، خداوند لطيف است يعنى به دقايق امور احاطه دارد و هر كارى را با آرامش و عميق انجام مىدهد. رزق خداوند شامل مسائل علمى و فكرى هم مىشود؛ زيرا كه انسان براى كسب آنها كوشش مىكند و پروردگار لذّت درك و فهم آنها را توفيق مىدهد.
امام رضا عليه السلام در تفسير اسماى الهى و مقايسه با صفات انسانى مىفرمايد:
لطيف بودن خدا به معناى كمى و باريكى و خُردى نيست، بلكه به معناى نفوذ (علم و قدرت او) در اشيا و غيرقابل درك بودن است. چنان كه به مردى مىگويى: اين امر از من لطيف شد و فلانى در كردار و رفتار لطيف است، به او خبر مىدهى كه عقل تو در آن امر درمانده و به طورى عميق و باريك گشته، كه انديشه درك آن نكند، همچنين لطيف بودن خداى تبارك و تعالى از اين نظر است كه به حد و وصف درك نشود و لطافت ما به معنى كوچكى و كمى است. پس در اسم شريك او شدهايم و معنا مختلف گشته است.
👈 ادامه دارد ...
#سی_دو
کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
#شرح
#دعا_سی_دو_11
✳️ آگاهى خدا بر اعمال پنهان انسان
قسمت چهارم
🔴 4- اسرار غيبى آفرينش كه از ديد عقل و چشم انسان پوشيده است:
گاهى رموزى در هستى و مصالحى در نظام احسن است كه كسى از آن آگاه نيست، مگر آن كه در ارتباط با خدا و يا پيامبران و يا يكى از اولياى خدا با آموزههاى الهى آگاه شود.
مانند وحى و همه امور ماوراى مادّيات و نظام آينده جهان و معاد و مسائل آن و علم به جايگاه فرشتگان و امدادهاى غيبى و بسيارى از اسرارى كه در پاداش و كيفر اعمال انسان نهفته است. اين گونه اسرار نيز براى مبدأ علم ذات حق تعالى، هرگز مستور نيست.
خداوند درباره اين احاطه حكمتآميز مىفرمايد:
وَعِندَهُ مَفَاتِحُ الْغَيْبِ لَايَعْلَمُهَآ إِلَّا هُوَ وَيَعْلَمُ مَا فِى الْبَرّ وَالْبَحْرِ وَمَا تَسْقُطُ مِن وَرَقَةٍ إِلَّا يَعْلَمُهَا وَلَا حَبَّةٍ فِى ظُلُمتِ الْأَرْضِ وَلَا رَطْبٍ وَلَا يَابِسٍ إِلَّا فِى كِتبٍ مُّبِينٍ»
و كليدهاى غيب فقط نزد اوست، و كسى آنها را جز او نمىداند. و به آنچه در خشكى و درياست، آگاه است، و هيچ برگى نمىافتد مگر آنكه آن را مىداند، و هيچ دانهاى در تاريكىهاى زمين، و هيچ تر و خشكى نيست مگر آنكه در كتابى روشن [ثبت] است.
دامنه علم غيب، گستردهتر از علوم عادى است؛ زيرا خداوند به كل و جزء علم دارد و نظام هستى بر اساس برنامه پيش بينى شدهاى طرّاحى شده است كه عجله و زيركى مردم هيچ تأثيرى در حكمت خداوند ندارد و كفر و شرك و نفاق و نيرنگ و جنگ بشر، در مصلحت حق خدشه وارد نكند.
#سی_دو
کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_حكمت_69
◀️ #راضی بودن از سرنوشت
وَ قَالَ (علیه السلام): إِذَا لَمْ يَكُنْ مَا تُرِيدُ، فَلَا تُبَلْ [كَيْفَ] مَا كُنْتَ.
اگر به آنچه كه مى خواستى نرسيدى، از آنچه هستى نگران مباش.
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
انس با صحیفه سجادیه
برنامه ی #نهج_البلاغه_خوانی #نهج_البلاغه_حكمت_69 ◀️ #راضی بودن از سرنوشت وَ قَالَ (علیه السلام)
◀️ نگران مباش:
📋 امام(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه به افرادى که در رسیدن به مقصودشان ناکام مى مانند دستورى مى دهد که مایه آرامش است، مى فرماید: «هنگامى که آنچه را مى خواهى انجام نمى گیرد، هرگونه باشى اعتنا نکن»; (إِذَا لَمْ یَکُنْ مَا تُرِیدُ فَلاَ تُبَلْ مَا کُنْتَ).
براى این جمله تفسیرهاى متعددى از سوى شارحان نهج البلاغه ذکر شده است; اکثر شارحان بر این عقیده اند که این سخن حکیمانه اشاره به همان چیزى است که در قرآن مجید آمده: (لِکَیْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَکُم)( حدید، آیه 23 ) یعنى هنگامى که به مقصد نرسیدى غمگین مباش، چرا که اگر مقصود مادى است دنیاى مادى بقایى ندارد و اگر مقصود معنوى است خداوند براى تلاشى که کردى به تو اجر و پاداش مى دهد.
بعضى دیگر مانند «محمد عبده» گفته اند که منظور این است که اگر به مقصود نرسیدى دست از تلاش و کوشش بر ندار و به سخنان این و آن اعتنا مکن.
بعضى دیگر گفته اند: مقصود این است که اگر به مقصود نرسیدى به همان حال که هستى راضى باش تا از مقام و مرتبه تو نزد خداوند کاسته نشود.
تفسیر چهارمى براى این سخن به نظر مى رسد که از بعضى جهات مناسب تر است و آن این که :
اگر به مقصود نرسیدى به هر صورت باشى تفاوتى نمى کند مثل این که کسى هدفش این بوده که در فلان شهر زندگى کند و موفقیت خود را تنها در آنجا مى بیند. اگر این مقصود براى او حاصل نشود چه تفاوتى مى کند که در هر شهر دیگرى باشد، زیرا همه شهرها نسبت به خواسته او یکسان است و نباید در این باره سخت گیرى کند. این شبیه چیزى است که مرحوم «علامه شوشترى» در شرح نهج البلاغه خود آورده که زنى تنها یک پسر داشت و از دنیا رفت. آن مادر گفت: من مى خواستم این فرزند من زنده بماند حال که از دنیا رفت هر کس دیگرى مى خواهد بعد از او زنده بماند یا نماند.
#نهج_البلاغه_حكمت_69
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
مجموعه #طوبای_محبت
در محضر حاج اسماعیل دولابی 4
✳️ سلام نام خداست
و سلام علیکم یعنی خدا با شماست.
چه خوب است آدمی در همه کس خدا را ببیند !!
حاج اسماعیل #دولابی
🖋کانال انس با صحیفه سجادیه
🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹چقدر این #مناجات #خمس_عشر عاشقانست!
🔻اگر جوونای ما، دخترها و پسرهای ما، با این معارف آشنا بشن، جای دیگه ای نمیرن !!!
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
◀️ متن و صوت کامل همه ی 15 #مناجات_خمس_عشر👇
⏹ https://plink.ir/dxytB
🔈 https://plink.ir/StE6d
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
💠 #چله_ی_زیارت_عاشورا 36
▪️حضرت امام صادق (علیه السلام) فرموده:هرکس بوسیله خواندن #زیارت_عاشورا ، جدم حسین (علیه السلام) را زیارت کند (چه از راه دور یا نزدیک) به خدا قسم خداوند هر حاجت مادی و معنوی داشته باشد به او می دهد.
▪️به نیابت از آقا و مولایمان امام زمان علیه السلام با هم زمزمه میکنیم :
♦️ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ یا اَباعَبْدِاللَّهِ .....
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
موانع استجابت دعا_39.mp3
11.9M
#موانع_استجابت_دعا ۳۹
✳️ عُجب، غرور و خودشیفتگی،
از موانع اصلی استجابت دعاست.
اینکه تصور کنیم، ما منشاء اثریم،
و در موفقیتهای زندگیمان، مستقل از خداوند، اثرگذار بودهایم ...
⭕️ این توهم، راه آسمان را بر ما مسدود میکند!
👤 استاد #شجاعی
🙏لطفا با ما شنونده ی این سلسله گفتگو ها باشید
☑️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
#منتخب
🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، .... وَ لا تُفْسِدْ عِبَادَتِى بِالْعُجْبِ، 🔹
🔸خدايا درود بر محمد و آل او فرست، و به ناز و خودپسندى عبادت مرا فاسد مكن 🔸
#دعا_بیستم_3
✳️ « یک عدّه هستند که اهل #نماز_شب هستند و #خواب هم نمیمانند و عمل آنها تداوم هم دارد. آنها باید حواسشان جمع باشد که یک وقت « #عجب » پیدا نکنند.
👤#مقام_معظم_رهبری
◀️کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2
✳️ هیچ کس با قرآن ننشست مگر آنکه با افزایشی یا کاهشی از کنارش برخاست
افزایشی در هدایت
یا کاستی از کوری دل و باطن
👤 نهج البلاغه - حضرت امیرالمومنین علیه السلام
#انس_با_قرآن
⏪برنامه ی روزنامه ی
✅ #ختم_قرآن کریم
👈 روزی یک صفحه
#صفحه_517
🙏کانال انس با #صحیفه_سجادیه
🆔 @sahife2