eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(اى پيامبر!) بگو: همانا مرگى را كه از آن فرار مى كنيد قطعاً ملاقات كننده شما است ..... https://www.aparat.com/v/UdZLt/چگونه_از_مرگ_فرار_کرد_؟ @sahife2
سوره جمعه قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِي تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِيكُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَي عَالِمِ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ (8) (اى پيامبر!) بگو: همانا مرگى را كه از آن فرار مى كنيد قطعاً ملاقات كننده شما است، سرانجام به نزد آن كه به غيب و شهود آگاه است، برگردانده مى شويد، پس او شما را به آنچه انجام داده ايد خبر خواهد داد. ------------ نکته: انسان ها براى فرار از مرگ، هزاران تدبير مى انديشند، ولى چه سود؟ از جبهه جنگ فرار مى كنند، اما خداوند مى فرمايد: هرگز اين فرار جلوى قتل يا مرگ شما را نخواهد گرفت. «قل لن ينفعكم الفرار» خانه هاى بسيار محكم مى سازند، ولى باز هم مرگ به سراغشان مى آيد. «اينما تكونوا يدرككم الموت و لو كنتم فى بروجٍ مشيّدة» آرى، در دنيا نمى توان از مرگ فرار كرد همان گونه كه در آخرت نمى توان از قهر و كيفر الهى فرار كرد. «يقول الانسان يومئذٍ اين المفرّ» ايمان و باور به اين كه در قيامت دوباره زنده شده و حضور خواهيم يافت و جرم ها كشف خواهد شد، بهترين عامل براى رعايت تقوا در دنيا است. «فينبّئكم» ----- پیام ها : - اراده خداوند بر اراده انسان غالب است. «تفرّون... ملاقيكم» - بين مرگ و قيامت، فاصله زيادى است. «فانّه ملاقيكم ثمّ تردّون» («ثمّ» براى تأخير به كار مى رود.) - علم خداوند نسبت به حاضر و غايب و ظاهر و باطن يكسان است. «عالم الغيب و الشهادة» - مجرم بايد ابتدا از جرم خود آگاه شود، سپس به كيفر برسد. «فينبّئكم بما كنتم تعملون» ----- 📋 شرح مقام معظم رهبری بر حدیثی در ذیل این آیه شریفه: «ضرورت توجه به گذر عمر و نزدیک شدن اجل» متن و صوت👇 http://s15.khamenei.ir/ndata/news/30400/13940212_5293.mp4 @sahife2 http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30400 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گریه قاری خردسال هنگام قرائت آیه‌ ی قل إن الموت الذي تفرون منه.... درباره مرگ! @sahife2
https://cdn.mashreghnews.ir/old/files/fa/news/1395/3/29/1698897_420.mp3 🎼 تلاوت سوره‌ مبارکه "جمعه" توسط مقام معظم رهبری @sahife2
فضایل و خواص سوره جمعه  1) دور کننده امور خوفناک هر کس در هر شب و روز ، سوره جمعه را قرائت نماید از آنچه می ترسد ایمنی می یابد و هر چیز خوفناک و ترسناکی از او دور می شود. همچنین از ایشان روایت است:هر کس در قرائت سوره جمعه مداومت ورزد اجر عظیمی نصیب او خواهد شد و از هر چیزی که موجب ترس و خوف اوست ایمن می گردد. 2) دور کننده وسوسه شیاطین امام صادق علیه السلام در این باره فرموده اند:هر کس شب ها و روزها در صبح و عصر، سوره جمعه را قرائت نماید از وسوسه شیطان ایمن می شود و خداوند گناه آن روز او را می بخشد. 3) برای حفظ زراعت برای حفظ زراعت و محصول کاشته از افت ها و ایجاد برکت در آنها آیه 4 سوره جمعه را بر یک صدف در روز جمعه بنویسد و در زمین کشاورزی بیندازد هم چنین اگر این آیه را بنویسد ودر هر چیزی قرار دهند سبب حفظ و برکت در آن میشود. متن سوره جمعه👇 http://hadana.ir/متن-سوره-جمعه/ @sahife2
🔻رهبر معظم انقلاب: من سندی را دیدم که مربوط به دهها سال قبل؛ یعنی اوایل ورود استعمار به شمال آفریقاست. 🔹️کشورهای شمال آفریقا، گرایش بسیاری به اهل بیت دارند. مذهبشان هر مذهبی از مذاهب اسلامی که هست باشد؛ اما محبِ‌ اهل بیتند. در کشورهای سودان و مغرب و غیره عقیده به مهدویّت خیلی پُررنگ است. 🔹️آن زمان که استعمار وارد مناطقِ مذکور شد - که ورود استعمار به آن مناطق در قرن گذشته است - یکی از مسائلی که مزاحم استعمار شد، عقیده به مهدویّت بود!   🔹️در سندی که من دیدم، بزرگان استعمار و فرماندهان استعماری توصیه میکنند که ما باید کاری کنیم که عقیده به مهدویّت، بتدریج از بین مردم زایل شود! 🔹️آن روز استعمارگران فرانسوی و انگلیسی در بعضی کشورهای آن مناطق افریقایی بودند - فرقی نمیکند که استعمار از کجا باشد - استعماران خارجی، قضاوتشان این بود که تا وقتی عقیده به مهدویّت در بین این مردم رایج است، ما نمیتوانیم کشورهایشان را درست در اختیار گیریم!   🔹️ببینید، عقیده به مهدویّت چقدر مهمّ است! 🔺️چقدر خطا میکنند کسانی که به اسم روشنفکری و به عنوان تجدّدطلبی میآیند و عقاید اسلامی را بدون مطالعه، بدون اطّلاع و بدون این‌که بدانند چه‌کار میکنند، مورد تردید و تشکیک قرار میدهند! اینها همان کاری را که دشمن میخواهد، راحت انجام میدهند! عقاید اسلامی این‌گونه است.  @sahife2
آیا آماده سربازی امام زمان علیه السلام هستید؟ @sahife2
حضرت فاطمه(س) از پدر بزرگوارش پرسید: پدر جان، یا رسول الله! زنان و مردانى که نسبت به نماز بى‌‌اعتنا هستند و نماز را سبک مى‌‌شمارند، چه عواقبى را در پیش دارند؟ @sahife2
📋 ۱۵ بلای وحشتناک نتیجه بی اعتنایی به نماز روزی حضرت زهرا(سلام الله علیها) کنار رسول خدا(ص) نشسته بودند. حضرت فاطمه(س) از پدر بزرگوارش پرسید: پدر جان، یا رسول الله! زنان و مردانى که نسبت به نماز بى‌‌اعتنا هستند و نماز را سبک مى‌‌شمارند، چه عواقبى را در پیش دارند؟ رسول خدا(ص) فرمود: فاطمه جان! هر کسى از مردان و زنان نمازش را سبک بشمارد، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا مى‌‌سازد: شش مورد در دنیا، سه مورد در وقت مرگ، و سه مورد آنها در قبر و سه مورد در قیامت زمانى که از قبر خارج شود. الف) اما آن شش بلایى که در دنیا دامنگیرش مى‌‌شود: ۱- خداوند برکت را از عمرش مى‌‌برد. ۲- خداوند برکت را از رزقش مى‌‌برد. ۳- خداوند عزوجل سیماى صالحین را از چهره‌‌اش محو مى‌‌کند. ۴- هر عملى که انجام مى‌‌دهد پاداش داده نمى‌‌شود. ۵- دعایش به آسمان نمى‌‌رود. ۶- بهره‌‌اى از صالحین براى او نیست. ب) اما آن سه بلایى که هنگام مرگ گرفتارش خواهد شد: ۱- ذلیل از دنیا مى‌‌رود. ۲- هنگام مرگ در حال گرسنگى خواهد بود. ۳- تشنه از دنیا خواهد رفت، اگر چه آب نهرهاى دنیا را به او بدهند. ج) اما آن سه بلایى که در قبر دامنگیرش مى‌‌شود: ۱- خداوند ملکى در قبر براى او مى‌‌گمارد تا او را زجر دهد. ۲- قبرش براى او تنگ خواهد شد. ۳- گرفتار ظلمت و تاریکى قبر خواهد شد. د) اما آن سه بلایى که در روز قیامت گرفتارش خواهد شد: ۱- خداوند ملکى را موکل مى‌‌سازد تا او را با صورت بر زمین بکشد، در حالى که خلایق تماشا مى‌‌کنند. ۲- محاسبه اعمالش به سختى انجام مى‌‌شود. ۳- خدا به نظر لطف به او نمى‌‌نگرد و براى اوست عذاب همیشگى.   (منبع: فلاح السائل : ۲۲)  @sahife2   
🖊 از امام صادق(ع) پرسیدند: «چرا زناکار را کافر نمی‌دانید، امّا کسی که نماز را ترک کند، کافر می‌دانید؟» حضرت فرمودند: «زیرا زناکار و شبیه او، این کار را به دلیل شهوتش انجام داده که بر او غلبه کرده است ولی تارک الصلاه نماز را ترک نکرده مگر به خاطر خوار شمردن آن، زیرا شما زناکاری را نمی‌یابی که سراغ این کار رفته باشد مگر اینکه به خاطر لذتی که در آن وجود داشته سراغ آن رفته است ولی کسی که نماز را ترک می کند هیچ لذتی در ترک نماز نمی‌یابد و زمانی که لذتی در کار نباشد، خوار شمردن واقع می‌شود و زمانی که خوار شمردن باشد، کفر هم هست.»   مگر نماز نخواندن چقدر لذت دارد؟ مگر چقدر از ترک نماز کیف کرده است؟ آیا جز این است که خواسته نماز را سبک بشمارد؟ جز این است که خواسته به خدا بی‌احترامی کند؟! البته باید توجه کنیم؛ همان‌طور که نماز نخواندن بی‌احترامی به خدا است، دیرخواندن نماز هم کمی بی‌احترامی به خدا است. 🌺استاد علیرضا پناهیان 🎥ببینید و بشنوید👇 https://www.aparat.com/v/fCUBF/تفاوت_زناکار_با_بی_نماز @sahife2
http://bayanbox.ir/view/5529876719379876925/تلخی-نماز.mp4 🎥 بشنوید👆 تلخی نماز!!!! 🌺استاد علیرضا پناهیان @sahife2
السلام علیک یا علی ابن الحسین ع سلام بر آقایی که فرمود: ایُّهَا النَّاسُ أَنَا ابْنُ مَکَّةَ وَ مِنَی أَنَا ابْنُ زَمْزَمَ وَ الصَّفَا أَنَا ابْنُ مَنْ حَمَلَ الرُّکْنَ بِأَطْرَافِ الرِّدَا @sahife2
السلام علیک یا علی ابن الحسین علیه السلام سلام بر آقایی که فرمود: ایُّهَا النَّاسُ أَنَا ابْنُ مَکَّةَ وَ مِنَی أَنَا ابْنُ زَمْزَمَ وَ الصَّفَا أَنَا ابْنُ مَنْ حَمَلَ الرُّکْنَ بِأَطْرَافِ الرِّدَا ای مردم! من فرزند مکه و منایم، من فرزند زمزم و صفایم، من فرزند کسی هستم که حجر الاسود را با ردای خود حمل و در جای خود نصب فرمود ----------------------- ماجرای نصب حجرالاسود به دست پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم حجرالاسود، از یادگارهای جاوید پیامبران الهی است. این سنگ، افزون بر اینکه برای همه مسلمانان قداست و حرمت دارد، مورد احترام اعراب پیش از اسلام نیز بوده است. همچنین احادیث معتبری از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم و پیشوایان معصوم علیهم السلام درباره شرافت و فضیلت حجرالاسود وجود دارد و طواف که یکی از مناسک حج است، از برابر این سنگ آغاز می شود و به آن ختم می گردد. بر اساس نقل های تاریخی، از زمانی که حضرت ابراهیم علیه السلام به فرمان خدا حجرالاسود را بر دیوار کعبه نصب کرد، حوادثی پیش آمده که باعث شد این سنگ از جا کَنده شود. یکی از این موارد، حادثه ای بود که چند سال پیش از بعثت حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم رخ داد و بر اثر سیل، دیوارهای ساختمان کعبه آسیب دید. قبایل قریش تصمیم گرفتند آن را تعمیر و بازسازی کنند. کارها به گونه ای تقسیم شد که همه در افتخار تجدید بنای بخش هایی از کعبه سهم داشته باشند. کار با موفقیت به پایان رسید. اکنون نوبت قرار دادن حجرالاسود در جای مخصوصش رسیده بود. بر سر اینکه کدام قبیله این افتخار را نصیب خود سازد، اختلاف شدیدی رخ داد. هیچ قبیله ای حاضر نبود اجازه دهد قبیله دیگری این افتخار را نصیب خود سازد. کشمکش به جایی رسید که طایفه بنی عَبْدالدّار تشتی پر از خون آوردند و با طایفه بنی عدی پیمان بستند که تا پای جان ایستادگی کنند و نگذارند کس دیگری جز بزرگ قبیله شان صاحب این افتخار شود. قبایل طی چهار یا پنج روز برای جنگ در آماده باش کامل به سر می بردند تا اینکه أبو امیّه که در آن زمان پیرترین مرد قریش بود، پیشنهاد داد همه قبایل برای جلوگیری از خون ریزی، به داوری نخستین کسی که وارد مسجد شود، تن بدهند. از قضا، این نخستین کس، محمد صلی الله علیه و آله وسلم بود. از این رو، همه خشنود شدند؛ چرا که پیامبر را به صفت امانت داری و سلامت نفس می شناختند. سران قبایل پس از آنکه آن حضرت را در جریان موضوع مورد اختلافشان قرار دادند، از او خواستند داوری این اختلاف را بپذیرد. پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم از آنان خواست پارچه ای بیاورند. سپس حجرالاسود را میان آن قرار داد. بعد از سران قبایل خواست هر یک گوشه ای از آن را بردارد. وقتی پارچه را برداشتند و بالا بردند، خود حضرت حجرالاسود را برداشت و در جایش قرار داد. پیامبر با این تدبیر هوشمندانه، از بحرانی که نزدیک بود زمینه ساز جنگی سهمگین و کینه توزانه شود، جلوگیری کرد. -------------------،---- 📋 درخصوص " سنگ حجر الاسود" بیشتر بدانید👇 https://article.tebyan.net/160101/فرشته-ای-که-سنگ-شد- https://www.google.com/amp/www.farsnews.com/amp/13910719000365 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه ی برنامه ی ختم روزانه صحیفه سجادیه دعای سیدالساجدین (ع ) در پناه بردن به خدا از شر شیطان: 🔹اللَّهُمَّ وَ مَا سَوَّلَ لَنَا مِنْ بَاطِلٍ فَعَرِّفْنَاهُ، وَ إِذَا عَرَّفْتَنَاهُ فَقِنَاهُ، وَ بَصِّرْنَا مَا نُكَايِدُهُ بِهِ، وَ أَلْهِمْنَا مَا نُعِدُّهُ لَهُ، وَ أَيْقِظْنَا عَنْ سِنَةِ الْغَفْلَةِ بِالرُّكُونِ إِلَيْهِ، وَ أَحْسِنْ بِتَوْفِيقِكَ عَوْنَنَا عَلَيْهِ🔹 🔸خدايا هر باطلى را كه در پيش چشم ما زيبا جلوه دهد، ما را بر آن آگاه گردان و چون آگاه كردى ما را از آن باز دار و ما را بينا گردان كه چگونه با او نبرد كنيم و در دل ما افكن كه به چه وسیله آماده دفع او گرديم و ما را از خواب غفلت بيدار كن تا ميل بدو نكنيم و ما را به توفيق خود بر وى مدد كن🔸 @sahife2
صحیفه سجادیه دعای سیدالساجدین (ع ) در پناه بردن به خدا از شر شیطان: 🔹اللَّهُمَّ وَ أَشْرِبْ قُلُوبَنَا إِنْكَارَ عَمَلِهِ، وَ الْطُفْ لَنَا فِى نَقْضِ حِيَلِهِ🔹 🔸خدايا، انكار عمل او را با دل ما در آميز و در شكستن افسون و نيرنگ او براى ما چاره سازى كن🔸 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«به امت بگو: اگر دعاى شما نباشد پروردگارم هيچ اعتنايى به شما نمى كند». سوره فرقان @sahife2
سوره فرقان قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ فَقَدْ كَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ يَكُونُ لِزَاماً (77) بگو: اگر دعاى شما نباشد، پروردگار من براى شما و ارزشى قائل نيست (زيرا سابقه ى خوبى نداريد). شما حقّ را تكذيب كرده ايد و به زودى كيفر تكذيبتان دامن شما را خواهد گرفت. --------------------------- نکته: كلمه ى «عَبأ» به معناى وزن و سنگينى است و جمله ى «ما يعبأ بكم ربّى» يعنى خداوند براى شما وزن و ارزشى قائل نيست، مگر در سايه دعا و عبادت شما. كلمه ى «دعائكم» دو نوع معنا شده است: الف: دعا كردن شما به درگاه خداوند، كه همين ناله ها و تضرّع ها و دعاها سبب عنايت خداوند به شماست. چنانكه در حديث مى خوانيم: كسى كه اهل دعا باشد، هلاك نمى شود. بعد خداوند از گروه مقابل كه اهل دعا نيستند شكايت مى كند كه شماحقّ را تكذيب كردند و به جاى نيايش به سراغ بت ها و هوسها و طاغوت ها رفتيد وحقّ را تكذيب نموديد كه كيفرتان را خواهيد ديد. ب: دعوت خداوند از مردم، زيرا سنّت الهى دعوت از مردم براى پذيرفتن حقّ و اتمام حجّت بر آنان است و اگر اين دعوت نباشد؛ «لولا دعائكم» مردم ارزشى ندارند. آنچه آنان را موجود برتر و ارزشمند مى كند، همان پذيرش دعوت خداوند مى باشد، ولى شما دعوت الهى را نپذيرفتيد و تكذيب نموديد، پس اميد خيرى در شما نيست وبه كيفر عملتان مى رسيد. خداوند در يك جا مى فرمايد: «و ما خلقتُ الجنّ و الانس الاّ لِيعبدون» بشر را براى عبادت آفريدم و در اين آيه مى فرمايد: اگر دعاى انسان نبود، او ارزشى نداشت، بنابراين دعا روح و مغز عبادت است. چنانكه در روايت مى خوانيم: «الدعاء مُخّ العبادة» ---------------------- پیام ها : - تكذيب دين، باعث سقوط ارزش انسان است. «قل ما يعبؤا بكم... فقد كذّبتم» - دعا وسيله ى تحصيل ارزش هاست. «ما يعبؤا بكم... لولا دعاؤكم» - انسان منهاى هدايت و عبادت ناچيز است. «ما يعبؤا بكم... لولا دعائكم» - دعوت به حقّ، از شئون ربوبيّت خداوند است. «ربّى لولا دعائكم» - محور هستى معنويات است. «ما يعبؤا بكم... لولا دعائكم» زيرا هستى براى انسان آفريده شده است و انسان براى پذيرش حقّ و عبادت خداوند. - انسانِ منهاى هدايت وعبادت، در حقيقت انبيا ودستورات آنان را تكذيب نموده است. «لولا دعائكم فقد كذّبتم» --------- http://mesbahyazdi.ir/node/1668 👆 بحثهايى درباره دعا آیت الله مصباح یزدی @sahife2
یادداشت مقام معظم رهبری موضوع " دعا " « دعا، وسيله‌ى مؤمن و ملجأ مضطر و رابطه‌ى انسان ضعيف و جاهل با منبع فياض علم و قدرت است، و بشر بى‌رابطه‌ى روحى با خدا و بدون عرض نياز به غنى بالذات، در عرصه‌ى زندگى سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ " قُل مَا يَعبَأُ بكُم رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُم ". بهترين دعا آن است كه از سرمعرفتى عاشقانه به خدا و بصيرتى عارفانه به نيازهاى انسان انشا شده باشد، و اين را فقط در مكتب پيامبر خدا ـ صلّى‌اللَّه‌عليه واله‌وسلّم ـ و اهل‌بيت طاهرين او - كه اوعيه‌ى(ظرف های) علم پيامبر(ص) و وراث حكمت و معرفت اويند - مى‌توان جست. ما بحمداللَّه ذخيره‌يى بى‌پايان از ادعيه‌ى مأثوره‌ى از اهل‌بيت (عليهم‌السّلام) داريم كه انس با آن، صفا و معرفت و كمال و محبت مى‌بخشد و بشر را از آلايش‌ها پاكيزه مى‌سازد. مناجات مأثوره‌ى ماه شعبان، كه روايت شده اهل‌بيت ـ عليهم ‌السّلام ـ بر آن مداومت داشتند، يكى از دعاهايى است كه لحن عارفانه و زبان شيواى آن، با مضامين بسيار والا و سرشار از معارف عالى‌يى همراه است كه نظير آن را در زبان‌هاى معمولى و محاورات عادى نمى‌توان يافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نيست. اين مناجات، نمونه‌ى كاملى از تضرع و وصف حال برگزيده‌ترين بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبى است. هم درس معارف است، هم و الگوى عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا. ( صحیفه سجادیه ) و مناجاتهاى پانزده‌گانه كه از امام زين‌العابدين حضرت على‌بن‌الحسين ـ عليه‌السّلام ـ نقل شده، گذشته از خصوصيت بارز دعايى مأثور از اهل‌بيت ـ عليهم‌السّلام ـ ، اين مزيت را داراست كه به مناسبت حالات مختلف مؤمن، مناجاتها را انشا فرموده است. خداوند به همه توفيق استفاضه و خودسازى به بركت اين كلمات مبارك را عنايت فرمايد.» @sahife2
استاد حسن زاده آملی: « دل بى دعا بها ندارد , و دل بى بها بها ندارد قل ما يعبؤبكم ربى لولا دعاؤكم. ( بگو اگر دعاى شما نباشد پروردگار من شما را چه وزن نهد و به شمار آورد.)» @sahife2
استاد حسن زاده آملی دعا كليد عطاء و وسيله قرب الى الله تعالى و مخ عبادت  و حيات  روح و روح حيات است. دعا كوبه باب رحمت رحيميه و سبب فتوح بركات شرح صدر و نور و ضياى سر است. دعا موجب رسوخ حب ذكر الهى در دل, و منزه نفس از رين شواغل است. دعا توشه سالكان حرم كبرياى لا يزال, و شعار عاشقان قبله جمال , و دثار عارفان كعبه جلال است. دعا سير شهودى و كشف  وجودى اهل كمال و تنها رابطه انسان با خداى متعال است. دعا معراج عروج نفس ناطقه به اوج وحدت, و ولوج به ملكوت عزت است. دعا مرقات ارتقاى انسان به مقام ولايت, و رفرف اعتلاى وى به مرتبت خلت است. دعا واسطه اسم اعظم گرديدن انسان و دست يافتن به كنوز قرآن و دارا شدن رموز تصرف طبايع اجرام و اركانست. دعا كاسر قلب  و جابر آن به انا عند المنكسره قلوبهم  است. يعنى دل از ذكر و دعا شكسته شود و دل شكسته درست ترين و ارزنده ترين كالاى بازار هستى است كه خدا در دل شكسته است. الهى اگر يكبار دلم را بشكنى از من چه بشكن بشكنى. دعا ياد دوست در دل راندن و نام او به زبان آوردن و در خلوت  با او جشن ساختن و در وحدت  با او نجوى گفتن و شيرين زبانى كردن است. دل بى دعا بها ندارد , و دل بى بها بها ندارد قل ما يعبؤبكم ربى لولا دعاؤكم ( بگو اگر دعاى شما نباشد پروردگار من شما را چه وزن نهد و به شمار آورد.)  صادق آل محمد صلوات  الله عليهم فرمود: عليكم بالدعاء فانكم لا تقربون بمثله ( كافى معرب ج 2 ص 339 ) منبع: نور علی نور  @sahife2
السلام علی من قال: «أَنَا ابْنُ خَیْرِ مَنِ ائْتَزَرَ وَ ارْتَدَی أَنَا ابْنُ خَیْرِ مَنِ انْتَعَلَ وَ احْتَفَی أَنَا ابْنُ خَیْرِ مَنْ طَافَ وَ سَعَی أَنَا ابْنُ خَیْرِ مَنْ حَجَّ وَ لَبَّی» @sahife2