🎥 سه باور بزرگ در امام خمینی(ره)
🖋مقام معظم رهبری
بشنوید و بخوانید👇
https://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Sound/1393/11/21/13931121000923.mp3
[*] سه باور در امام بزرگوار ما وجود داشت، که همین سه باور به او قاطعیت میداد، شجاعت میداد و استقامت میداد: باور به خدا، باور به مردم، و باور به خود. این سه باور، در وجود امام، در تصمیم امام، در همهی حرکتهای امام، خود را به معنای واقعی کلمه نشان داد.
در باور به خدا، امام مصداق این آیهی شریفه بود: «الّذین قال لهم النّاس انّ النّاس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا و قالوا حسبنا الله و نعم الوکیل» . «حسبنا الله و نعم الوکیل» را امام با همهی وجود ادا میکرد و از بن دندان به آن معتقد بود. امام به خدای متعال اعتماد داشت، به وعدهی الهی یقین داشت، برای خدا حرکت کرد و کار کرد و حرف زد و اقدام کرد و میدانست که «ان تنصروا الله ینصرکم» وعدهی الهی است و حتمی و تخلفناپذیر است.»
🖋حرم مطهر امام خمینی (ره)
1393/03/14
@sahife2
[*] بعضیها زود مرعوب میشوند! من بارها عرض کردهام که قدرتهای استکباری - یعنی همین قدرتهای سلطهگرِ جهانی - که مرتّب روی این کشور و آن کشور دست میاندازند و دولتها و ملتها را زیر یوغ خودش میکشانند، عمدهی کارشان از ترساندن میگذرد. قدرت واقعیشان آن قدر نیست که بر زبان میآورند. بدیهی است این همه که اینها با این انقلاب و با این کشور بدند، اگر قدرت داشتند، تاکنون این انقلاب اینطور رشد نمیکرد و اینگونه نمیماند. آیا این خود دلیل نیست که سلطهگران امریکا و صهیونیستهای عالم، آنچنان که ادّعا میکنند، قدرت ندارند؟! اینها عمدهی کارشان را از راه تهدید و مرعوب کردن پیش میبرند. نماینده باید کسی باشد که مرعوب نشود. چه کسی مرعوب نمیشود؟ آدمی که دلش به خدا متّکی باشد. وقتی انسان به خدا متوکّل بود، از هیچکس مرعوب نمیشود. ما یک نمونهی زندهی کسانی را که مرعوب نمیشوند در زمان خودمان دیدیم - یعنی امام (ره) - و هزاران نمونهی دیگر را در میدان جنگ و در میدانهای سیاست ملاحظه کردیم. این جوانان مؤمن و پاکباخته، از خدا ترسیدند؛ از هیچ کس غیر خدا نترسیدند: «الذین قال لهم الناس ان الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایماناً و قالوا حسبنا اللَّه و نعم الوکیل». در گوشه و کنار، افراد و رادیوها و عوامل دشمن، مرتّب به اینها میگفتند: علیه شما توطئه میکنند؛ بناست ضربه بزنند؛ بناست چنین کنند؛ بناست چنان کنند؛ برای اینکه اینها را بترسانند؛ اما اینها گفتند نه. ایمانشان بیشتر شد؛ گفتند: «حسبنااللَّه و نعمالوکیل»؛ خدا ما را کافی است؛ ما به خدا اعتماد داریم و به او اطمینان میکنیم. آن وقت خدای متعال میفرماید: «فانقلبوا بنعمة من اللَّه و فضل لم یمسسهم سوء». بله؛ وقتی کسی به خدا اتّکا کند، اینگونه است. آن کسانی که دوران جنگ را دیدند و در آن صحنهها بودند، میدانند که من چه میگویم. تمام قدرتهای مسلّح عالم، دست به دست هم دادند برای اینکه بتوانند یک وجب از خاک این کشور را بگیرند؛ بتوانند بگویند مرز ایران از این نقطه چند کیلومتر عقب آمد؛ اما نتوانستند. این ملت در مقابلشان ایستاد؛ لذا نتوانستند. خدا کمک میکند و نمیگذارد دشمن غلبه پیدا کند. مرعوب شدن، صفت خیلی بدی است. حالا یک وقت انسان در خانهی خودش نشسته است و مرعوب میشود - این یک نفر آدم است - اما یک وقت انسان در مسند مسؤولیتی نشسته است - در مجلس است، در دولت است - او اگر مرعوب شد، واویلاست! مرعوب شدن او، یعنی از دست دادن بسیاری از امکانات این ملت! نماینده نباید مرعوب شود.»
🖋دیدار کارگزاران حج
1378/11/26
@sahife2
حضرت سجاد علیه السلام:
«اگر نمي ترسيدم كه مردم در حق ما غلوّ كنند،
وقايع را تا روز قيامت مي گفتم.»
@sahife2
علم امام سجّاد (علیه السلام)
اگر اميرالمؤمنين عليه السلام مي گويد:
«از من بپرسيد هرچه مي خواهيد كه به خدا قسم تمام وقايع را تا روز قيامت مي دانم»
حضرت سجاد علیه السلام نيز مي گويد:
«اگر نمي ترسيدم كه مردم در حق ما غلوّ كنند،
وقايع را تا روز قيامت مي گفتم.»
@sahife2
ادامه ی برنامه ی ختم روزانه
صحیفه سجادیه
#دعا_نوزدهم_6
دعای سیدالساجدین (ع ) در خواستن باران:
🔹اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْ ظِلَّهُ عَلَيْنَا سَمُوما، وَ لا تَجْعَلْ بَرْدَهُ عَلَيْنَا حُسُوما، وَ لا تَجْعَلْ صَوْبَهُ عَلَيْنَا رُجُوما، وَ لا تَجْعَلْ مَاءَهُ عَلَيْنَا أُجَاجا🔹
🔸خدايا مبادا كه از سايه ابر بر ما باد گرم وزد و سردى آن را بر ما شوم باشد، و ريزش آن به ما مهلكه و عذاب شود و آب آن به كام ما تلخ گردد🔸
#نوزدهم #باران
@sahife2
صحیفه سجادیه
#دعا_نوزدهم_7
دعای سیدالساجدین (ع ) در خواستن باران:
🔹اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ ارْزُقْنَا مِنْ بَرَكَاتِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ، إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَى ءٍ قَدِيرٌ🔹
🔸خدايا درود بر محمد و آل او فرست، و از بركات آسمانها و زمين ما را برخوردار گردان كه تو بر هر چيز توانايى🔸
#نوزدهم #باران
@sahife2
« الهى!
در بسته نیست،
ما دست و پا بسته ایم !!!!
بابُكَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبينَ
در خانه ات به روى مشتاقان باز است باز »
استاد حسن زاده آملی
http://meysammotiee.ir/post/252
@sahife2
الهی بَابُكَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِینَ
چه خوشبختی عظیمی ست درک مهربانیت.
که تو همانی که درب رحمتت همواره بر مشتاقان باز است.
تنها حبیبی هستی که برای همکلامی با تو نیاز به واسطهای نیست.
تنها حبیبی که برای شنیدن آوای دلم همیشه وقت دارد گوشیاش هرگز مشغول نیست.
هرگز ممنوع الملاقات نیست...
هرگز خواب نیست...
هرگز بیمار نیست...
هرگز گرفتار مشکلاتش نیست.
هرگز درگیر عروسی پسرش
یا خسته از خرید جهیزیه دخترش نیست...
همیشه با من است.
هر لحظه.
هر لحظه.
چه خوشبختم که محبوبم تو هستی...
تو که پای درد دلم مینشینی
و هرگز نگران نیستم مزاحمت باشم.
دوستت دارم
دوست خوب من
محبوب من
@sahife2
امام صادق علیه السلام
مرد مبارزه
و تشكیلات
و شهید شایعات حکومتی
@sahife2
مقام معظم رهبری:
اما سخن کوتاهی درباره امام صادق؛ امام صادق (ع) مرد مبارزه بود. مرد علم و دانش بود و مرد تشکیلات بود. اما مرد علم و دانش بودنش را همه بسیار شنیده اید . محفل درس امام صادق و میدان آموزشی که آن بزرگوار بوجود آورد هم قبل از او و هم بعد از او در تاریخ زندگی امامان شیعه بی نظیر بود؛ همه ی حرفهای درست اسلام و مفاهیم اصیل قرآن که در طول چند قرن، در طول یک قرن و اندی تحریف شده بود بوسیله مفسدان، مغرضان یا جاهلان همه آنها را امام صادق به شکل درستی بیان کرد؛ و همین موجب بود که دشمن از او احساس خطر کند. اما مرد مبارزه بودنش را کمتر شنیدهاید، امام صادق (ع) مشغول یک مبارزهی دامنهدار و پیگیر بود، مبارزه برای قبضه کردن حکومت و قدرت و بوجود آوردن حکومت اسلامی و علوی.
یعنی امام صادق (ع) زمینه را آماده میکرد تا بنی امیه را از میان ببرد و به جای آنها حکومت علوی را که همان حکومت راستین اسلامی است بر سر کار بیاورد؛ این در زندگی امام صادق برای کسی که دقت کند و مطالعه کند آشکار است.
اما آن بعد سومی را اصلا بسیاری نشنیدهاند، مرد تشکیلات؛ امام صادق(ع) یک تشکیلات عظیمی از مومنان به خود و از طرفداران جریانات حکومت علوی در سراسر عالم اسلام از اقسای خراسان و ماوراء نهر تا شمال افریقا بوجود آورده بود. تشکیلات یعنی چه؟ یعنی وقتی که امام صادق اراده میکند آنچه را که او میخواهد بداند نمایندگان او در سراسر آفاق عالم اسلام به مردم میگویند تا بدانند. یعنی از همه جا وجوهات و بودجه برای ادامه مبارزه سیاسی عظیم آل علی جمع کنند، یعنی وکلا و نمایندگان او در همه شهرها باشند که مردم پیروان امام صادق به آنها مراجعه کنند و تکلیف دینی و همچنین تکلیف سیاسی خود را از آن حضرت بپرسند.
تکلیف سیاسی هم مثل تکلیف دینی واجب الاجرا ست. بعضیها نگویند فلان حرف فتوای فقهی است، این را ما قبول داریم فلان حرف نظر سیاسی است این را عمل نمیکنیم؛ این حرف همان حرف قدیمی استعماراست. جدایی دین از سیاست. آن کسی که برای ما واجب الاطاعه و ولی امر است فتوای مذهبی و اسلامیاش در باب نماز، زکات، روزه، بقیهی واجبات با فتوای سیاسیاش و فرمان سیاسیاش در زمینه ی جهاد، روابط سیاسی، روابط داخل کشور و همه ی مسائل یکسان است، همه واجب الاطاعه است. امام صادق یک چنین تشکیلات عظیمی را بوجود آورده بود و با این تشکیلات و به کمک مردمی که در این تشکیلات بودند با دستگاه بنی امیه مبارزه میکرد. البته سرگذشت امام صادق بسیار مهم و آموزنده است. ده سال با بنی امیه و مدت طولانی بیشتری با بنی عباس مبارزه میکرد و زمانی که پیروزی او بر بنی امیه حتمی بود، بنی عباس به عنوان یک جریان مزاحم و فرصت طلب آمدند میدان را گرفتند و بعد از آن امام صادق هم با بنی امیه و هم با بنی عباس مبارزه کرد. دقیقا همان وضعی که امروز هست. امروز خط امام و امت هم با خطوط اموی یعنی خطوطی که وابسته به جناحهای مربوط به رژیم قبل و حامیان بین المللی اوست و هم با خط عباسی یعنی آنهایی که میخواهند محصول حرکت و تلاش عظیم اسلامی مردم را در خط خواسته ها و مطامع یا اهداف و نظرات سیاسی خود از آن استفاده کنند با هر دو خط امروز خط امام مبارزه میکند.
و امام امت بر مسند امام صادق (ع) که پدر معنوی او و پدر نسبی او است نشسته است و همان راه را و همان خط را دنبال میکند و سرنوشت روحانیت اصیل اسلام با سرنوشت امام صادق یکی بود و اگر چه مدتی از هم جدا شده بود این دوخط اما به فضل پروردگار و به همت عالمان دین شناس بزرگوار این دو خط به هم پیوست.
خطبههای نماز جمعه تهران جمعه۱۴/۰۶/ ۱۳۵۹
@sahife2
مقام معظم رهبری:
دو قضاوت درباره امام صادق (علیه السلام) دربین مردم وجود دارد که هر دو محل تامل است
بخشهایی از کتاب «پیشوای صادق (https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4180/4746/38661/پیشوا
@sahife2