eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
5.1هزار دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ يَحْلِفُونَ لَكُمْ لِتَرْضَوْاْ عَنْهُمْ فَإِن تَرْضَوْاْ عَنْهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَرْضَى‏ عَنِ الْقَوْمِ الْفَسِقِينَ براى شما مى خورند تا شما از آنان راضى شوید. (بدانید كه شما هم) اگر از آنان راضى شوید، قطعاً خداوند از گروه فاسق، خشنود نخواهد شد. ✍️ شاید سوگندشان در آیه قبل ، براى آن بوده كه متعرّض آنان نشوند، در این آیه علاوه بر صرف نظر و عدم تعرّض مسلمانان، خواهانِ رضایت قلبى آنان نیز هستند. «لترضوا عنهم» منافقان، براى رضایت قلبى مسلمانان ارزشى قائل نبودند، اصرارشان بر رضایت، تنها براى مصون ماندن از عكس العمل قهرآمیز مسلمین بود، تا بتوانند پایگاه اجتماعى و نفوذ خود را در جامعه حفظ كنند! پیامبرصلى الله علیه وآله فرمودند: «مَن اِلتمسَ رضى اللَّه بسخطِ الناسِ رضىَ اللَّه عنه و ارضى عنه الناسَ و من التمس رضى الناس بسخطِ اللَّهِ سخط اللَّه علیه واسَخَط علیه الناسَ» كسى كه به قیمت خشم مردم، در پى رضاى خدا باشد، خدا از او راضى مى شود و مردم را هم از او راضى مى سازد، و هركس با خشمِ خدا در پى جلب رضایت مردم باشد، خداوند از او ناراضى مى شود و دل مردم را هم از او خشمگین و ناراضى مى كند. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://myket.ir/app/com.irapps.tafsirenoorgh 🆔 @sahife2
2 1 1 ✳️ الف- لذّت‏هاى جسمى و جنسى‏ اين ‏ ها در دايره شهوات و هوس‏هاى حيوانى آدمى قرار دارد كه حركت آنها از قوّه غضبيّه و شهويّه و وهميّه ريشه مى‏گيرد. انسان در اين وادى چون ميل سيرى‏ناپذيرى دارد؛ تا حدّ حيوانيّت و پست‏تر فرو مى‏رود، همه افكار و اخلاق و رفتار او روش حيوانى پيدا مى‏كند و به خاطر غرق شدن در درياى شهوات و اميال بى‏پايان، حيوانى انسانى نما مى‏گردد كه سرانجام در آغاز ورود به برزخ به موجودى زشت رو و بدبو و در آخرت در صف حيوانات مسخ شده محشور مى‏گردد. امام على عليه السلام مى‏فرمايد: لَيْسَ فِى الْمَعاصِى اشَدُّ مِنِ اتِّباعِ الشَّهْوَةِ فَلاتُطِيعُوها فَتَشْغَلَكُمْ عَنِ‏ اللَّهِ. در ميان گناهان، سخت‏تر از پيروى شهوت نيست، پس آن را فرمان نبريد كه شما را از خدا غافل مى‏سازد. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه، ج‏10، ص: 84 👈 ادامه دارد ... ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
21 الهى! اى مهربان، فرياد رس، عزيز آن كس كش با تو يك نفس، بادا نفسى كه در و نياميزد كس، نفسى كه آن را حجاب نايد از پس، رهى را آن يك نفس در دو جهان بس، اى پيش از هر روز و جدا از هر كس، رهى را درين سور هزار مطرب نه بس. من چه دانستم كه پاداش بر روى مهرتاش است، من پنداشتم مهينه خلعت پاداش است، من چه دانستم كه مزدورست او كه بهشت باقى او را حظ است، و عارف اوست كه در آرزوى يك لحظ است. الهى! گهى به خود نگرم گويم از من زارتر كيست؟ گهى به تو نگرم گويم از من بزرگوارتر كيست؟ گاهى كه به طينت خود افتد نظرم‏ گويم كه من از هر چه به عالم بترم‏ چون از صفت خويشتن اندر گذرم‏ از عرش همى به خويشتن در نگرم‏ همه آتشها تن سوزد و آتش دوستى جان، به آتش جانسوز شكيبايى نتوان. گر بسوزد گو بسوزد ور نوازد گو نواز عاشق آن به كو ميان آب و آتش در بود در دوستى غيرت از باب است و هر دل در آن دوستى و غيرت نيست خراب است. اى سزاى كرم و نوازنده عالم، نه با وصل تواند و هست نه به ياد تو غم، خصمى و شفيعى و گواهى و حكم، هرگز بينما نفسى با مهر تو بهم، آزاد شده ز بند وجود و عدم، در مجلس انس قدح شادى بر دست نهاده دمادم؟ الهى! پسنديدگان ترا به تو جستند: بپيوستند، ناپسنديدگان ترا به خود جستند: بگستند، نه او كه پيوست به شكر رسيد، نه او كه گسست به عذر رسيد! اى برساننده در خود و رساننده به خود برسانم كه كس نرسيد به خود. اى راه ترا دليل دردى‏ فردى تو و آشنات فردى‏ الهى! اين همه نواخت از تو بهره ماست، كه در هر نفسى چندين سوز و نور عنايت تو پيداست، چون تو مولى كراست؟ و چون تو دوست كجاست؟ و به آن صفت كه تويى جز اين نه رواست، اين همه‏ نشان است، آئين فرداست، اين خود پيغام است و خلعت برجاست ... سيّاره عشق را منازل مائيم‏ ز اشكال جهان نقطه مشكل مائيم‏ چون قصه عاشقان بيدل خوانند سر قصه عاشقان بيدل مائيم‏ 👈 ادامه دارد .... 🆔 @sahife2
، شکرت که از تقلید رَسْتَم و به تحقیق پیوستم. https://eitaa.com/sahife2/44255
5 2 ششم، محافظت بر زکات، بر وجهی که تاخیر و توانی جایز ندارد مگر عذری باشد مثل فقد مستحق یا انتظار افضل مستحقین و نحو آن هفتم، محافظت بر انفاق حقّ معلوم از مال، اعنی مقرر سازد که هر روز یا هر هفته یا هر ماه چیزی به سائل یا محروم داده باشد، به قدر مناسب مال، چنانکه اخلال به آن نکند و اگر کسی را نیز به آن مطلع نسازد، بهتر است. {وَالَّذِینَ فِی أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَّعْلُومٌ لِّلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ} معارج/۲۴ و ۲۵ ففی الحدیث انّه غیر الزکاه هشتم، محافظت بر حجه الاسلام، چنانچه در سال وجوب به فعل آورد و بی‌عذری تاخیر روا ندارد. نهم، زیارت قبور مقدسه پیغمبر و ائمه معصومین صلوات الله علیهم خصوصا امام حسین علیه السلام چه، در احادیث آمده که: «زیارت حسین علیه السلام فرض است بر هر مؤمن، هر که ترک کند، حقی از خدا و رسول ترک کرده باشد.» و در حدیث دیگر وارد است که: «هر امامی را عهدی است بر گردن اولیاء و شیعه خود، و از جمله تمامی وفای به عهد، زیارت قبور ایشان است.» 👈 ادامه دارد .... 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا