eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 اهمیت علم خودشناسی 🔻 انسان ترکيب فوق‌العاده پيچيده‌اي دارد: جسم، روان، روح، حواس پنج‌گانة ظاهري، حواس پنج‌گانة باطني، قوا و ارکان اربعه؛ جايگاه و ارتباط آنها با يکديگر و کيفيت تأثير و تأثر هر کدام با ديگري، از اموري است که قضاوت و شناخت انسان را از خودش، بسيار دشوار مي‌کند 🔸 و اهميت علم خودشناسي –که در بعضي عبارات مساوي با خداشناسي شمرده شده [من عرف نفسه فقد عرف ربه] اگر از علوم ديگر بيشتر نباشد، کمتر نيست. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری(شاگردعارف بزرگ سید عبدالکریم کشمیری رحمه الله) ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پاسخ دکتر به شبکه های وهابی که منکر ولادت صلوات الله علیه در و منکر فضیلت آن هستند. 💥حتما ببینید و نشر دهید  ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈
حقیقت ناب
🔻پاسخ دکتر #عدنان_ابراهیم به شبکه های وهابی که منکر ولادت #حضرت_علی صلوات الله علیه در #کعبه و منکر
، از مسائلی است كه در ميان شيعه، مورد اتفاق و اجماع است. . . 🔘مرحوم در كتاب های متعدد خود دارد كه: لم يولد قبله و لا بعده مولود في بيت الله سواه، إكراما من الله جل اسمه بذلك و إجلالا لمحله في التعظيم. قبل و بعد از حضرت علي عليه السلام، احدي در درون چشم به جهان نگشود و اين يك عنايتي بود از خداوند براي أمير المؤمنين عليه السلام. 📚مصنفات شيخ مفيد، ج14، ص461 📚مسار الشيعة، ج7، ص59 📚 الارشاد، ج1، ص5 . . . . 🔻از منظر علمای أهل سنت . . 🔘عبارتي را ـ متوفاي 405 هجري و معاصر با شيخ مفيد ـ در مستدرك، جلد 3، صفحه 483 دارد و مي گويد: . فقد تواترت الاخبار ان فاطمة بنت أسد ولدت أميرالمؤمنين علي بن أبي طالب كرم الله وجهه في جوف الكعبة. است كه ، حضرت علی (عليه السلام) را در به دنيا آورده است. . . ⚠️روايت متواتر، از ديدگاه أهل سنت، به منزله قرآن است. يعني اگر كسي روايت متواتر را انكار كند، گويا آيه اي از آيات قرآن را انكار كرده است. . . . 🔘جناب ، وقتي به قضيه ولادت أمير المؤمنين (عليه السلام) در كعبه مي رسد، می گويد: كون الامير كرم الله وجهه ولد في بيته، امر مشهور في الدنيا و ذكر في كتب الفريقين السنه و الشيعه ... و لم يشتهر وضع غيره كرم الله وجهه كما اشتهر وضعه بل لم تتفق الكلمة عليه. اينكه أمير المؤمنين (عليه السلام) در درون كعبه به دنيا آمده است، دارد و در كتاب هاي شيعه و سني آمده است. غير از أمير المؤمنين (عليه السلام)، براي كسي هم چنين اتفاق نظري نيست كه در درون كعبه به دنيا آمده باشد. . . 📚آلوسي در شرح الخريدة الغيبية في شرح القصيدة العينية، لعبد الباقي أفندي العمري، ص15 . . . و اسناد دیگر از کتب اهل تسنن، که به همین دوقول از اعتراف علمای اهل سنت مبنی بر اکتفا میشود. . . . . . ⁉️به راستی چرا منکر فضایل حضرت علی علیه السلام هستند؟ چرا به علیه السلام می پردازند؟ این چه دشمنی و کینه توزی است که با أميرالمؤمنين صلوات الله علیه دارند؟  ┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈┈
🔰🔰پرسش ❓❓آیا در زمان ائمه اطهار(ع) حمام‌های عمومی برای زنان یا مردان بود؟ چرا در روایتی زنان را از رفتن به حمام‌های عمومی نهی کرده‌اند؟ 🔰🔰پاسخ ✅یکی از شرایط فهم روایات، داشتن شناختی صحیح از زمان صدور روایت است. در همین راستا، حمام که تا زمان‌های نه‌چندان دور معمولاً به صورت عمومی مورد استفاده بود، به عنوان موضوعی برای گفت‌وگو در برخی روایات قرار گرفته است. 🔰🔰فوائد حمام ضرورت نظافت بدن علاوه بر آن‌که یک توصیه عاقلانه است، شرع نیز بر آن صحه گذاشته و آن‌را مورد تأکید قرار می‌دهد. یکی از مکان‌هایی که از گذشته‌های دور تا امروزه، بهداشت و نظافت در آن انجام می‌گیرد، حمام است. 🌼امام علی(ع) از این نگاه، حمام را جای مناسب و نیکویی ارزیابی می‌کند که هم منفعت دنیوی و هم منفعت اخروی: «نیکو خانه‌اى است حمام؛ هم (گرمایش) یادآور آتش دوزخ است، و هم چرک بدن را می‌برد».[1] 🔰مذمت حمام و نهی از ورود به آن اما در پاره‌ای از روایات توصیه شده است از رفتن به حمام خودداری نموده و به خانواده نیز اجازه داده نشود تا بدان‌جا بروند: 🌸پیامبر اسلام(ص): «هر شخصی که به خداوند و روز قیامت ایمان دارد؛ نباید زن خود را به حمّام روانه کند».[2] 🌼امام علی(ع): «بد جایگاه و خانه‌ای است حمّام که پرده عفاف را می‌درد و شرم و حیا را از میان می‌برد».[3] 🌸در برخی از منابع اهل سنت نقل شده است؛ پیامبر اسلام(ص) همه زنان را از ورود به حمام نهی کرده است: «حمام رفتن بر زنان امت من حرام است».[4] این روایات با این‌که در ظاهر با اصل نظافت و نیز برخی روایات دیگر منافات دارد، اما زمانی که وضعیت حمام عمومی را در آن زمان تصور کنیم، درخواهیم یافت که علت نهی در این روایات به جهت مسائلی بود که در آن‌جا وجود داشت. حمام و برخی رفتارهای ناپسند در زمان‌های قدیم از روایات و نقل‌های تاریخی به دست می‌آید که در گذشته، برخی افراد در حمام‌های عمومی، هیچ پوششی - حتی برای پوشش عورت - نداشتند؛ ✅لذا روایات نهی‌کننده از ورود به حمام، اشاره به این دارد که جهت ستر عورت و جلوگیری از دیدن عورت دیگران، بهتر است به حمام عمومی نرفته[5] و در صورت نیاز به آن، هم خودمان حیا را رعایت کرده و هم دیگران را به رعایت حیا توصیه کنیم. در ذیل به برخی از این گزارش‌ها اشاره می‌کنیم: 1. حنان بن سدیر از پدرش نقل کرد؛ من به همراه پدر، پدر بزرگ و عمویم به حمام رفته بودم. در رختکن حمام مردى را دیدیم. آن مرد(امام سجاد ع) پرسید: «اهل کجا هستید؟» گفتیم: از عراق. پرسید: «کجاى عراق؟» گفتیم: کوفه. گفت: «مرحبا شما که خیلى به ما نزدیک و داراى موقعیت هستید؛ اما چه شده است که لنگ نبسته‌اید؟ پیامبر فرمود: [دیدن] عورت مؤمن بر مؤمن حرام است». بعد مقدارى کرباس آورد و به پدرم داد که او آن‌را چهار قسمت نمود و به هر کدام یک قسمت داد که آن‌را بر خود بسته وارد حمام شدیم.[6] 2. أبوشعیب أسدی نقل می‌کند: عبدالله بن عمر را در مِنا دیدیم که سرش را تراشیده بود، .... مردی به او گفت: چرا به حمام نمی‌روی؟ عبدالله گفت: دوست ندارم دیگران عورتم ببینند. به او گفتند: کافی است لباسی بپوشی تا عورتت پنهان شود. عبدالله گفت: دوست ندارم نگاهم به عورت دیگران بیفتد.[7] 3. زنانی از شهر حمص، نزد عایشه آمدند و از او وقت ملاقات خواستند. عایشه گفت: شاید این زنان از زنانی باشند که داخل حمام می‌شوند؛ از پیامبر خدا(ص) شنیدم که می‌فرمود: «هر زنی که لباسش را در غیر خانه شوهرش دربیاورد؛ حرمت میان خود و خداوند را از بین برده است».[8] 4. امام علی(ع) به کسانی که در کنار هم مشغول شست‌وشوی بدنشان بودند، فرمود: «آیا لخت و عریان و در کنار هم، به شست‌وشوی خود می‌پردازید؟! به خدا نگران پیامدهای این عمل نکوهیده شما هستم».[9] با شناخت وضعیت مردم آن زمان، درمی‌یابیم که چرا در برخی موارد، توصیه به نرفتن به حمام شده است، و گرنه به اجماع مسلمانان،‌ ورود به حمام با پوشاندن عورت هیچ اشکالی ندارد.[10] علاوه بر این؛ در همان زمان نیز راه‌های جایگزین دیگری برای نظافت و شست‌وشوی بدن وجود داشت که نرفتن به حمام عمومی، منجر به عدم رعایت بهداشت نشود. جواز استفاده از حمام‌های عمومی در مقابل روایاتی که ناظر به عدم استفاده از حمام‌­های عمومی بود، روایات دیگری نیز وجود دارند که صراحتاً استفاده از حمام عمومی را - با رعایت حیا و عفت - مجاز اعلام کرده است: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «هر شخصی که به خداوند و روز جزاء ایمان دارد؛ داخل حمام نشود، مگر این‌که لنگی بر تن خود بیاویزد».[11] 🔰🔰ادامه دارد...
آیت الله سید احمد فهری [از شاگردان علامه قاضی ] : شخصاً از شنیدم که فرمودند : « دو سه روز است که فکر می کنم اگر در بهشت، نگذارند ما نماز بخوانیم ، چه کنیم؟!» 📚 محمدی ری شهری ، زمزم عرفان ، ص ۸۹.
✨💫✨💫✨💫✨ 🔊🗣جهر و اخفات در نماز و احکام آن🗣🔊 1⃣حمد و سوره بعضی از نمازها (صبح و مغرب و عشا) بلند خوانده می شود، که به آن ها جهریه می گویند. و بعضی آهسته (ظهر و عصر) خوانده می شود، که به آن ها اخفاتیه می گویند. 2⃣جهر و اخفات، مختص حمد و سوره است، غیر از تسبیحات اربعه که باید آهسته خوانده شود، در بقیه ذکرهای نماز مثل ذکر رکوع، سجده، تشهد و امثال این ها آزاد هستیم که بلند بخوانیم یا آهسته. 3⃣در نمازهای جهری، باید بسم اللّه الرحمن الرحیم آن را هم بلند خواند، اما در نمازهای اخفاتی مستحب است بسم اللّه الرحمن الرحیم آن را بلند بگوییم. 4⃣فقط نمازهای یومیه جهر و اخفات دارد. پس در سایر نمازهای واجب مثل نماز آیات و نماز طواف، اختیار با خود انسان است که آهسته بخواند یا بلند و همین طور است نمازهای مستحبی. 5⃣در رکعت سوم و چهارم، چه انسان بخواهد حمد بخواند یا تسبیحات اربعه، حتماً باید آهسته بخواند. 6⃣مستحب است حمد و سوره نماز ظهر روز جمعه و همین طور نماز جمعه، بلند خوانده شود و این مورد استثناء است از آن چه در بالا ذکر شد. 💢سوال :  قضای نمازهای یومیه (جهری و اخفاتی) چگونه خوانده می شود؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ✍🏼قضای نمازهای جهری، جهری است و قضای نمازهای اخفاتی، اخفاتی. 💢سوال : وظیفه زن ها در جهر و اخفات چیست؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ✍🏼بر زن ها بلندخواندن واجب نیست، ولی اگر نامحرم صدای آنان را می شنود،طبق نظر مشهور باید آهسته بخوانند. ✍🏼آیات عظام رهبری ، مکارم ، زنجانی : بنابر احتیاط مستحب آهسته بخواند. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: توضیح المسائل مراجع مسأله ۹۹۲ و۹۹۳ و ۹۹۴ ، اجوبه الإستفتاءات سؤال ۴۷۱ ---------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادی کنیم ازدرگذشتگاݧ🌷 🔰 پنج شنبه یادی کنیم از همه رفتگان و شهدا ،امام شهیدان، بویژه شهدای مدافع حرم، شهدای مقاومت، شهدای مدافع سلامت با فاتحه و صلواتی بر محمد وآل محمد🌺🍃 🙏اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
﷽؛ رهنمود اخلاقی رضوان الله علیه برای رسیدن به کمالات انسانی : 🌧 برای سالک، در اولین مرحله ، عزم راسخ و مستمر بر ترک معاصی در اعتقادیات و عملیّات در تمام عمر ـ اگر چه هزار سال باشد ـ و نماز اول وقت ، برای وصول به مقامات عالیه، کافی و وافی است. 📚 محمدی ری شهری ، زمزم عرفان ، ص ۸۳.
‌ ❤️ صلّی‌الله‌علیک‌یاأباعبدالله... 🕊حضرت‌فرمود: ...این ذکر را ۳مرتبه بگو؛ چرا که سلام از نزدیک و دور به ایشان می‌رسد! 🌙
98-4-27 mirdamad.mp3
19.03M
🎵 👆 💠قرائت دعای کمیل 🔸 با نوای حاج سید مهدی 🔹حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ✋
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔸 یک آیه، یک نکته 8️⃣1️⃣ ✳️ رسیدن به نتیجه در صورت تلاش، سنتی الهی «من کان یرید العاجله عجلنا له فیها ما نشاء لمن نرید»؛ هر کس که خیر نزدیک - یعنی دنیا - را هدف گیرد و به آخرت کاری نداشته باشد، «عجلنا له»؛ ما کمک می‌کنیم آنچه را که او هدف گرفته است؛ یعنی او را به آن هدف می ‌رسانیم: «ما نشاء لمن نرید». البته قید و شرطهایی هم دارد؛ اگر تلاش کند، اگر زحمت بکشد و اگر بکوشد، به آن هدفها می ‌رسد. مثل این‌که می ‌بینید بعضی از ملتها تلاش کردند، کوشش کردند، زحمت کشیدند، قناعت کردند، آن جایی که باید صرفه ‌جویی کرد، صرفه ‌جویی کردند و توانستند به جاهای بزرگی برسند. در دنباله‌ همین آیه می ‌فرماید: «و من اراد الاخرة و سعی لها سعیها و هو مؤمن فاولئک کان سعیهم مشکورا. کلّا نمدّ هؤلاء و هؤلاء». هم کسانی که درصدد کسب دنیا هستند، ما کمکشان می ‌کنیم، هم کسانی که درصدد کسب آخرت هستند. در این‌جا تلاش دنیوی را با رضای الهی تطبیق می ‌کنند. می ‌فرماید آنها را هم کمک می ‌کنیم. این سنّت آفرینش است؛ این سنّت الهی در عالم است؛ یعنی اگر تلاش کردید و زحمت کشیدید، حتماً به نتیجه خواهید رسید. خدای متعال، هیچ تلاشی را بی ‌نتیجه نمی ‌گذارد؛ حتماً نتیجه ‌ای دنبالش هست. گاهی افراد انسان می ‌توانند آن نتیجه را بشناسند، همان را هدف می ‌گیرند و به آن هم می ‌رسند؛ اما گاهی آن نتیجه ‌ای که بر آن عمل مترتّب است، آن را درست نمی ‌شناسند و دنبال نتیجه‌ دیگری می ‌گردند؛ ولی آن عمل، نتیجه‌ خودش را می ‌دهد و بالاخره به نتیجه می ‌رسند. بنابراین، خدای متعال، هیچ تلاشی را بدون پاداش نگذاشته است. ◀️ خطبه های نمازجمعه، 1377/10/4
🌀خودت را به غفلت نزن🌀 🌸ومَن🌸 🍁يعْشُ عَن ذِكْرِ الرَّحْمَٰنِ🍁 🔥نقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا 🔥 🍂فهُوَ لَهُ قَرِينٌ 🍂 🌱🌼🌱🌼🌱 🌸ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ🌸 🍁ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ [ ﺧﺪﺍﻱ ] ﺭﺣﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻛﻮﺭﺩﻟﻲ ﻭ ﺣﺠﺎﺏ ﺑﺎﻃﻦ ﺑﺰﻧﺪ،🍁 🔥ﺷﻴﻄﺎﻧﻲ ﺑﺮ ﺍﻭ ﻣﻰ ﮔﻤﺎﺭﻳﻢ 🔥 🍂ﻛﻪ ﺁﻥ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻣﻠﺎﺯم ﻭ ﺩﻣﺴﺎﺯﺵ ﺑﺎﺷﺪ .🍂 📚( سوره زخرف، آیه ٣٦ )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 اگه دارید چشمتون به جمال عجل الله تعالی فرجه الشریف روشن بشه، باید بدونید که ایشون هم، انتظاری از شما داره 🔊 سخنرانی شنیدنی از 💥ببینید و انتشار دهید
✨🌺✨🌺✨ ✅پرسش: همه اش استرس و هول و ولا دارم. چون واقعيتش فکر مي کنم، امام زمان دارن ميان و من هييچ کاري نکردم. همه اش فکر مي کنم ديگه خيليم فايده اي نداره براشون کاري بکنم. و من همه فرصتهامو از دست دادم 🌺پاسخ: از اينکه تا اين اندازه دغدغه رضايت امام زمان را داريد خوشحاليم. 📌نکته اول اينکه نااميدي خود دشمن امام زمان است و امام زمان از شما مي خواهد که هيچ گاه نااميد نشويد. 📌نکته بعد اينکه هيچ کسي نمي تواند بگويد که امام زمان چه زماني تشريف مي آورند ✍️بنابراين بجاي غصه درباره اينکه چرا تاکنون کاري نکرده ايد، تلاش کنيد از الان به بعد هرکاري از دستتان برمي آيد انجام دهيد. 🍃 بجاي غصه خوردن تلاش کنيد که از وقتتان استفاده کنيد تا به سربازي براي امام زمان تبديل شويد.
🌺رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله :مَن صَلّى عَلَيَّ مَرَّةً فَتَحَ اللّهُ عَلَيهِ بابا مِنَ العافِيَةِ . 🍀پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كس يك بار بر من صلوات فرستد، خداوند درى از عافيت به رويش بگشايد. 📚ميزان الحكمه ج 7 ص 475 🌹اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹 حدیث
حقیقت ناب
🔰🔰پرسش ❓❓آیا در زمان ائمه اطهار(ع) حمام‌های عمومی برای زنان یا مردان بود؟ چرا در روایتی زنان را از ر
🌸ابن عباس از پیامبر(ص) نقل می‌کند که ‌حضرتشان فرمود: «بپرهیزید از خانه‌ای که به آن حمام می‌گویند». ✅برخی اصحاب گفتند: حمام مریضی را از بین برده و برای بیمار مفید است. 🌸پیامبر فرمود: «(پس) هرکس داخل آن می‌شود ستر عورت کند».[12] 🍀از امام کاظم(ع) در مورد حمام سؤال کردند و آن‌حضرت فرمود: «با لنگ وارد حمام شوید و نگاه خود را حفظ کنید [تا نگاهتان به عورت دیگران نیفتد]».[13] 🔰🔰 منابع🔰🔰 [1]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 115، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1413ق. [2]. من لا یحضره الفقیه، ج ‏1، ص 115. [3]. طبرسی، حسن بن فضل، مکارم الاخلاق، ص 53، قم، شریف رضی، چاپ چهارم، 1412ق. [4]. «الحمام حرام على نساء امتی»؛ حاکم نیشابوری، محمد بن عبدالله، المستدرک علی الصحیحین، تحقیق، عطا، مصطفی عبد القادر، ج 4، ص 322،‌ بیروت، دارالکتب العلمیة، چاپ اول، 1411ق. [5]. مجلسی، محمد تقی، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، موسوی کرمانی، سید حسین، اشتهاردی، علی‌پناه، طباطبائی، سید فضل الله، ج 1، ص 295، ‌قم، مؤسسه فرهنگی اسلامی کوشانپور، چاپ دوم، 1406ق. [6]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 6، ص 498،‌ تهران، دارالکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق. [7]. ابن سعد کاتب واقدی، محمد بن سعد‏، الطبقات الکبری‏، ج 4، ص 116، بیروت، دارالکتب العلمیة، چاپ دوم، 1418ق. [8]. ابن ماجة قزوینی، محمد بن یزید، سنن ابن ماجه، ج 4، ص 683، دارالرسالة العالمیة، چاپ اول،‌ 1430ق. [9]. حمیری یمانی صنعانی، عبدالرزاق بن همام، المصنف، محقق، اعظمی، حبیب الرحمن، ج 1، ص 287، هند، بیروت،‌ المجلس العلمی، المکتب الإسلامی، چاپ دوم، 1403ق. [10]. حلّی، حسن بن یوسف، تذکرة الفقهاء، ج 2، ص 245، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، چاپ اول، بی‌تا. [11]. شیخ صدوق، الخصال، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 164، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1362ش؛ ر. ک: ترمذی، محمد بن عیسى،‌ سنن الترمذی،‌ تحقیق، أحمد محمد شاکر، عبدالباقی،‌ محمد فؤاد، ج 5، ص 113، مصر، شرکة مکتبة و مطبعة مصطفى البابی الحلبی، چاپ دوم،‌ 1395ق. [12]. أبوبکر بیهقی، أحمد بن حسین، شعب الإیمان،‌ محقق، عبدالعلی عبدالحمید حامد، ج 10، ص 199، ریاض، هند، مکتبة الرشد، الدار السلفیة، چاپ اول، 1423ق. [13]. شیخ طوسی، تهذیب الأحکام، محقق، مصحح، موسوی خرسان، حسن، ج 1، ص 373، تهران، دارالکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق.
💠استاد تحریری: 🔸منظور از الهی این نیست که انسان تسبیح به دست گیرد و ذکر بگوید یا ذکرهای هر ساعت را بخواند و از وظیفه‌های گوناگون عبادی، اجتماعی و خانوادگی غافل باشد. 👈 بلکه اولین و اساسی‌ترین ذکر خدای متعال، است که انسان در تمام کارهای خود، خدا را در نظر داشته باشد و در هر کاری ببیند خدای متعال از او چه خواسته است و چه چیزی را نهی فرموده است. 🌸 بیانات استاد تحریری(شاگرد عارف بزرگ آیت الله شیخ علی سعادت پرور)
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔸 یک آیه، یک نکته 9️⃣1️⃣ ✳️ آنچه می ماند، «ماعندالله» است «ومااوتیتم من شی ء فمتاع الحیاة الدّنیا وماعندالله خیر و ابقی». هرچه شما دستاورد دنیوی دارید، بهره زندگی نزدیکی است که تا چشم به هم بزنید، می گذرد؛ ماندنی نیست. این بهره، فقط پول نیست. این فرصتها، این مسئولیتها، این شأنها و موقعیتهایی که گیر من و شما می آید، از دید ارتباط این مسؤولیتها با شخص خود ما، همین طور است. «مااوتیتم من شی ء فمتاع الحیاة الدّنیا». اگر در این کار، هدف خدا باشد، آن وقت «ماعنداللَّه خیر و ابقی للذین امنوا وعلی ربّهم یتوکّلون»... شما در طول مدت عمرتان، هیچ چیز را یک جانبه نمی گیرید؛ چیزی می گیرید، چیزی می دهید. آنچه می گیریم، همین چیزهایی است که در طول زندگی گیر ما می آید؛ از علم، از معنویت، از پول، از مقام، از جلوه گری در چشم مردم، از محبوبیت و غیراینها. آنچه می دهیم، از همه اینها مهمتر است و آن، عمر و زندگی ماست؛ ما در مقابل همه دستاوردهای خود، چیزی را داریم به طور مستمر و بی وقفه تحویل می دهیم و آن، مدت مهلت و فرصت ما در این دنیاست؛ این دارد تمام می شود. سرمایه اصلی دارد ذره ذره کم می شود؛ مثل یخی که انسان در دستش بگیرد و آب شود. این سرمایه را باید به سرمایه تبدیل کنیم... یک سرمایه تجدیدناشدنی، یعنی عمر را داریم می دهیم؛ باید در مقابل آن، یک سرمایه بگیریم تا برای ما بماند. این جاه و جلال، این محبوبیت، این موقعیت سیاسی و این پول، برای انسان نمی ماند؛ آنچه می ماند، «ما عنداللَّه» است؛ این «خیر و ابقی» است؛ این ماندنی است. ◀️ بیانات در دیدار نمایندگان مجلس، 83/3/27
💎مراقب نعمت های خدادادی ات باش 🌸ذلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ 🌸 🍂لم یَکُ مُغَیِّرًا نِعمَةً أَنعَمَها عَلىٰ قَومٍ🍂 🌀حتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم 🌀 ☘️و أَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ☘️ 🌼🌱🌼🌱 🌸خدا بر آن نیست که 🌸 🍂نعمتی را که به قومی عطا کرد تغییر دهد🍂 🌀تا وقتی که آن قوم حال خود را تغییر دهند،🌀 ☘️و خدا شنوا و داناست.☘️ 💥اگر چنانچه خدا نعمتی به یک ملّتی داد و این ملّت درست حرکت نکردند، درست عمل نکردند، خداوند این نعمت را از اینها میگیرد.