44.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥وقتی علامه حسنزاده آملی رحمه الله علیه از طب امام صادق علیه السلام میگوید
🔸علت بیماری صرع و رابطه آن با زمان انعقاد نطفه
♨️ #حتما_ببینید
💫 هر کی میخواد یار امام زمان بشه ...
❤️ امام صادق عليه السلام:
كسى كه مايل است جزء ياران مهدى(عج) قرار گيرد بايد منتظر باشد و اعمال و رفتارش در حال انتظار با تقوى و اخلاق نيكو توأم گردد. (بحارالأنوار، ج52، ص140)
✅ اخلاقتو خوب کن
ا┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ا
⛔️ حکم فکر شهوت آمیز ⛔️
❓سوال:
♻️ آیا فکر شهوانی حرام است؟
💠 پاسخ:
💭 فكر گناه تا زماني كه منتهي به انجام گناه نشود، گناه محسوب نمي شود، ولي بي شك آثار نامطلوبي بر روح انسان مي گذارد. [1]
✍🏼 آیت الله خامنه ای: بنابر احتیاط واجب باید از فکر شهوانی خودداری شود. [2]
#فکر_گناه
#فکر_شهوانی
#احکام_گناهان
➖➖➖➖➖
📚 منبع:
[1]. امام، بهجت، سیستانی، صافی و مکارم: استفتا.
[2]. خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 791.
>>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج 1.
------------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دعای کمیل با صدای دکتر قریب، نابغه پزشکی ایران!
👈 شما اکنون صدای پزشک قهار ایران، دکتر قریب را میشنوید؛ همو که سفر فرنگ زیاد رفت اما فرنگی نشد و تعارضی بین علم و دین نمیدید؛ وی متخصصی بود که مهمترین نشان افتخار پزشکی را از فرانسه دریافت کرد اما هرگز غربزده نگردید. کسانی که با شیوع کرونا، دچار کرونای عقیدتی نیز شدند از پزشکان بزرگی مثل دکتر قریب درس دین بیاموزند که آنها هرگز از هویت و دیانت خود دست نشستند و به دلدادگی مولا امیرالمومنین (ع) افتخار میکردند.
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️#السلامعلیکیاصاحبالزمان
💚#المستغاثبکیاصاحبالزمان
☘️الحمدلله رب العالمین
🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد
🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
🌱#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
🎋🌹سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات🎋🌹
🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_نباء #سوره_نباء #نباء 💢 نگاشت 19: نکته های تفسیری آیه 17و18
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_نباء #سوره_نباء #نباء
💢 نگاشت 20: نکته های تفسیری آیه 19 و 20 سوره نباء
🌷🌷🌷
وَ فُتِحَتِ السَّمَاءُ فَکَانَتْ أَبْوَاباً
و آسمان گشوده می شود، پس به صورت درهایی درمی آید.
🔅🔅🔅
۱ - آسمان در نخستین مراحل برپایى قیامت، به فضایى باز و خالى از موانع عبور تبدیل خواهد شد. (و فتحت السماء فکانت أبوبًا) مبالغه موجود در تعبیر «فکانت أبواباً» در تعبیر «فکانت ذات أبواب» نیست; زیرا در تعبیر اول، گویا آسمان - به جهت فراوانى راه عبور - چیزى جز همان درب ها نیست. جمله «فتحت السماء» عطف بر «ینفخ» و یا حال براى فاعل «تأتون» است. در هر دو صورت، حوادث آغازین قیامت را بیان مى کند.
۲ - درجات بالا در قیامت، انواع گوناگون دارد و براى صعود به آن راه هاى فراوانى به وجود خواهد آمد. (و فتحت السماء فکانت أبوبًا) در سوره اعراف، آیه ۴۰ آمده است: درب هاى آسمان به روى تکذیب گران و مستکبران گشوده نمى شود و آنان وارد بهشت نخواهند شد. بنابراین باز شدن آسمان و تعدد درهاى آن در این آیه، ممکن است ناظر به نقطه مقابل آن باشد; یعنى براى ورود بهشتیان به بهشت، درب هاى گوناگون باز شده و راه هاى فراوانى به وجود خواهد آمد.
🔅🔅🔅
وَ سُيِّرَتِ الْجِبَالُ فَکَانَتْ سَرَاباً
و کوهها به حرکت درمیآید و بصورت سرابی میشود!
🔅🔅🔅
۱ - کوه ها در آغاز برپایى قیامت، از جا کنده و حرکت داده خواهند شد. (و سیّرت الجبال)
۲ - حرکت کوه ها در قیامت، آنها را به توده غبارى شبیه کوه، تبدیل خواهد کرد. (و سیّرت الجبال فکانت سرابًا) تشبیه کوه به سراب، بیانگر آن است که پس از حرکت کوه ها در قیامت، آنچه دیده مى شود کوه نیست; ولى بیننده آن را کوه خواهد دید.
۳ - کوه ها در قیامت، نابود گشته و با زمین هم سطح خواهند شد. (فکانت سرابًا) «سراب» درخششى است در بیابان که مانند آب به چشم مى آید (مفردات راغب). در اطلاق «سراب» گستردگى بر سطح زمین ملحوظ است (لسان العرب). بنابراین مى توان گفت: کوه ها، با زمین هم سطح خواهند شد هر چند غبارهاى باقى مانده از آن به صورت شبحى از کوه نمایان مى شود.
💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق)
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ماجرای جالب "یک شکل هندسی" از زبان علامه حسنزاده آملی(ره)
حقیقت ناب
#دعا #قرآن 📌#دعاهای_قرآنی (8) ▫️در قرآن مجید، علاوه بر آیاتى که اهمّیّت دعا را به طور کلّى بیان م
#دعا
#قرآن
📌#دعاهای_قرآنی (۹)
▫️در قرآن مجید، علاوه بر آیاتى که اهمّیّت دعا را به طور کلّى بیان مى کند، نمونه هایى از دعا نیز آمده است که بسیار پرمعنا و پرمحتواست و سزاوار است در قنوت نمازها و در سجده آخر و تعقیبات و به طور کلّى در مواقع دعا از آنها استفاده شود که امید اجابت در آن فراوان است.
▫️بخشى از این دعاها بر زبان انبیاى بزرگ جارى شده و بخش دیگرى را خداوند به بندگان مى آموزد.
▫️برخی از این دعاها (به ترتیب سوره هاى قرآن) را یادآوری می کنیم.
☘️☘️☘️
رَبَّنَا ظَلَمْنَآ أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَکُونَنَّ مِنَ الْخَـٰسِرِینَ.[آیه ۲۳ سوره اعراف]
🌱🌱🌱
پروردگارا، ما به خویشتن ستم کردیم و اگر ما را نبخشى و بر ما رحم نکنى به یقین از زیانکاران خواهیم بود.
🌱🌱🌱
Our Lord, we have wronged ourselves! If You do not forgive us and have mercy upon us, we will surely be among the losers.’
☘️☘️☘️
📿 اختتامیه کارهای مهم با نماز 📿
🥀 إنّ عليّا عليه السلام كانَ يَكنُسُ بَيتَ المالِ كلَّ يَومِ جُمُعةٍ ثُمّ يَنضَحُهُ بالماءِ ثُمّ يُصَلّي فيهِ رَكعتَينِ ، ثُمّ يقولُ : تَشهَدانِ لي يَومَ القِيامَةِ .
📒 وسائل الشيعة ، جلد ۱۵ ، صفحه ۱۰۸.
🌸 #امام_على عليه السلام هر روز جمعه [پس از تقسیم بیت المال بین مسلمانان] بيت المال را جارو مى كرد و آب مى پاشيد
🌸 و سپس دو ركعت #نماز در آن بجاى مى آورد و بعد مى فرمود : شما دو [ركعت]، در روز قيامت براى من شهادت دهيد.
╰━━❀🍃❀🌼❀🕊❀━━╯
⁉️چه چیزی دیدار با امام زمان را به تأخیر میاندازد؟
💕 یکی از مهمترین وظایف باعث امام زمان (عج) همدلی و کمک مالی به برادران دینی است.
مسلما چنین حرکت هایی مورد رضایت و خوشحالی امام زمان خواهد شد.
💥امام زمان از علی ابن مهزیار اهوازی گلایه کردند که:
ما شب و روز در انتظار تو بودیم! چه چیزی باعث تأخیر تو در تشرف به سوی ما شد؟
❎ علی ابن مهزیار عرض کرد: آقای من! کسی را نمییافتم که مرا به نزد شما راهنمایی کند.
⁉️امام فرمودند: کسی را نیافتی که تو را (به نزد من) راهنمایی کند؟
✅ سپس فرمودند: لیکن شما اموالی فراوان انباشتید و ضعفای مؤمنین را به زحمت افکندید و پیوند رحمی که در میان خود داشتید، قطع کردید.
ا┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ا
☀️ به زمینهسازان ظهور بپیوندید
4_5953962722625325326.mp3
25.11M
🎧 جنگ روایتها
▪️ #سوره_حسن_بن_علی_علیهما_السلام #قسمت_چهارم
⬅️ مفهوم جنگ روایت و روایت چیست و چه نسبتی با درک تاریخ اسلام دارد؟ آیا ما قائلیم که واقعیتی وجود ندارد که روایتها مختلف میشوند یا ما صرفا با روایتهایی طرف هستیم که به واقعیتهایشان چه در بعد تاریخی و چه در بعد اجتماعی و سیاسی آن دسترسی نداریم! ؟
با حضور استاد حجت الاسلام والمسلمین حامد کاشانی
《محفل زمانه شناسی》
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️#السلامعلیکیاصاحبالزمان
💚#المستغاثبکیاصاحبالزمان
☘️الحمدلله رب العالمین
🌻اللهم صل علی محمد و آل محمد
🍃🌼اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
💫🍃صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
🍃🌼و فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
💫🍃و ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
🍃🌼أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
🌱#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
🎋🌹سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات🎋🌹
🍃🌺اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🍃
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_نباء #سوره_نباء #نباء 💢 نگاشت 20: نکته های تفسیری آیه 19 و
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_نباء #سوره_نباء #نباء
💢 نگاشت 21: نکته های تفسیری آیه 21 و 22 سوره نباء
🌷🌷🌷
إِنَ جَهَنَّمَ کَانَتْ مِرْصَاداً
مسلّماً (در آن روز) جهنّم کمینگاهی است بزرگ،
«مِرْصَاداً»: کمینگاه. جایگاهی که در آن فرشتگان مأمورِ عذاب، آمدن دوزخیان را میپایند. این واژه میتواند اسم مکان باشد که معنی آن گذشت، و میتواند صیغه مبالغه یا صفت مشبّهه باشد (نگا: روحالمعانی). در این صورت معنی چنین است: دوزخ در کمین دوزخیان است. برخی هم به معنی گذرگاه دانسته و گفتهاند: دوزخ گذرگاه همگان است
🔅🔅🔅
۱ - جهنم، جاى کمین مأموران عذاب است. (إنّ جهنّم کانت مرصادًا) «مرصاد»، به معناى مکان نگاهبانان و کمین گاه مراقبان است (لسان العرب). برخى از مفسران، آن را مبالغه در «راصد» مى دانند. در این صورت مفاد آیه شریفه این است که جهنم خود در کمین مردم است.
۲ - جهنمیان در قیامت، راه گریزى نخواهند داشت. (إنّ جهنّم کانت مرصادًا) «مرصاد» بودن جهنم، بیانگر این است که گرفتارى جهنمیان به دام آن حتمى است.
۳ - جهنم، از دیرباز آفریده و مهیّا شده است. (إنّ جهنّم کانت مرصادًا) فعل ماضى «کانت»، ممکن است بر حتمى بودن حوادث آینده دلالت کند. هم چنین مى تواند بر زمان گذشته و مهیّا بودن جهنم در آن دلالت داشته باشد. برداشت یاد شده بر مبناى دوم است.
🔅🔅🔅
لِلطَّاغِينَ مَآباً
و محل بازگشتی برای طغیانگران!
🔅🔅🔅
۱ - جهنم، فرجام طغیان گران فرو رفته در گناه است. (إنّ جهنّم کانت ... للطّ-غین مابًا) «طغیان»; یعنى، بى اندازه در معصیت پیش رفتن (مفردات راغب). «مآب» اسم مکان و از «أوْب» به معناى رجوع گرفته شده است و فرجام هر کس را از آن جهت مآب و مرجع گویند که خود، از پیش آن را فراهم ساخته است.
۲ - گریز از جهنم، براى طغیان گران امکان پذیر نیست. (إنّ جهنّم کانت مرصادًا . للطّ-غین) «للطاغین» ممکن است به «مآب» تعلق داشته باشد و نیز مى تواند متعلق به «مرصاداً» باشد. در صورت دوم مفاد آیه شریفه چنین مى شود: جهنم براى طغیان گران مثل کمین است که رهایى از آن ممکن نیست. در این صورت «مآباً» نیز متعلقى نظیر «للطاغین» داشته که به دلیل وجود قرینه، ذکر آن ضرورت نداشت.
۳ - پرهیزکنندگان از طغیان، گرچه بر جهنم و کمین کنندگان در آن عبور خواهند کرد; ولى گرفتار آن نخواهند شد. * (إنّ جهنّم کانت مرصادًا . للطّ-غین مابًا) چنانچه «للطاغین» متعلق به «مآباً» باشد، «مرصاداً» مطلق خواهد بود; در این صورت مفاد دو آیه این است که جهنم براى همگان «مرصاد» است; ولى «مآب» و بازگشتگاه همه نبوده و تنها طغیان گران گرفتار آن خواهند شد.
💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق)
🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 توصیه آیت الله بهجت برای دائم الحضور دانستن قلب در محضر الهی
✅ (انسان باید) اسباب محبت خدا را در خودش ایجاد کند ... صلوات زیاد و عاشقانه صلوات بفرستد ... نگاه به کعبه، مصحف (قرآن)، عالِم و مؤمن عبادت است (موجب ازدیاد محبت خدا میشود).
#اخلاق_و_عرفان
🔰رفع بلا به دست خدای متعال
🔸وقتی شما وظیفه تان را عمل کردید، آیا تمام می شود؟ یعنی این کاری را که خدا کرد، آثارش از بین می رود؟ نه؛ ما نجاتتان می دهیم و در مقابل عمل خیری که انجام دادید ما به شما برکت می دهیم، بلا را از شما رفع می کنیم. هم آن بلایش برای این بود که در شما یک شوکی ایجاد شود، هم وسیله آزمایشی بود برای اینکه [معلوم شود] آیا صبر می کنید یا جزع و فزع می کنید، آیا این را کار خدا می دانید یا کار طبیعت می دانید، آیا برای خدا نقشی قائل هستید یا نیستید؟
۱۳۹۹/۰۳/۰۶
🔺مجموعه بیانات حضرت آیت الله مصباح درباره ویروس کرونا با عنوان